Mitä alan vaihdosta haaveilevan 50-60 vuotiaan kannattaisi opiskella? Muu kuin hoitoala? 10-20 vuotta vielä työelämää jäljellä
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Leipuri, leipää tarvitaan aina.
Juu, kävin katsomassa, kivalta vaikuttaa hoitotieteisiin verrattuna ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Talouselämässä oli aiheesta hyvä artikkeli. Laske mahdolinen palkkaero nykyisessä ja uudessa tehtävässä. Vähennä siitä opiskeluun laittamasi raha. Käytännössä yli 50-vuotiaan ei kannata opiskella.
Aina oletetaan, että se uudelleen kouluttautumisesta haaveileva on töissä ja saa jopa hyvää palkkaa työstään.
itse lähdin uudelleenkouluttautumaan yli 50 vuotiaana juuri siksi, koska aikaisemmalla koulutuksellani en saanut töitä. Työvoimakoulutuksena opiskelin uuden ammatin, joten koulutuksen aikana sain saman kuin työttömänä + 9 euroa/päivä kulukorvauksen. Ei siinä paljon tappiota tullut, vaikka takaisin työttömäksi tipahdinkin koulutuksen jälkeen.
Ai niin, mutta työtönhän ei tee muuta kuin sylkee kattoon ja juo kaljaa.
Då du redan har en akademisk examen och en massa arbetserfarenhet, kunde du tänka efter, vart du får den såld. Grunda sedan ett eget bolag och byt jobb.
Ala AI miljardööriksi. Niillä menee aivan helvatan hyvin nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Virossa on koneita, jotka leipoo suomalaisten leivät.
t. entinen leipuri ja nykyinen lounaskokki
Vierailija kirjoitti:
mikrobiologi
Kiinnostaa! Onko niillä töitä? Ap
Vierailija kirjoitti:
Då du redan har en akademisk examen och en massa arbetserfarenhet, kunde du tänka efter, vart du får den såld. Grunda sedan ett eget bolag och byt jobb.
Joo, olen miettinyt mutta kun haluan pois alalta kokonaan. Mutta jos sulla on joku hyvä idea niin kerro :) ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikrobiologi
Jos et hemmetti itse osaa ottaa selvää, sanoisin ettet tule ikinä selvitymään mistään opinnoista. Olet aivan liian tyhmä. 
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virossa on koneita, jotka leipoo suomalaisten leivät.
t. entinen leipuri ja nykyinen lounaskokki
Ahaa, kiitos tiedosta ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikrobiologi
Jos et hemmetti itse osaa ottaa selvää, sanoisin ettet tule ikinä selvitymään mistään opinnoista. Olet aivan liian tyhmä.
No olen, ja siksi täällä ideoita kyselenkin. Mikrobiologia liippaa läheltä omaa alaa
Vierailija kirjoitti:
Tonttu (kausityöntekijä)
Hei, tämä olisi unelma! Olisi kivaa olla turistien lapissa ja leikkiä tonttua ja saada siitä palkkaa ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttu (kausityöntekijä)
Hei, tämä olisi unelma! Olisi kivaa olla turistien lapissa ja leikkiä tonttua ja saada siitä palkkaa ap
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/suomeen-uusi-opinahjo-taalla-voit-o…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttu (kausityöntekijä)
Niin ja kiitos ideasta, en olisi koskaan keksinyt tuollaista itse ap
Niin, hoitotyössä tienaan 52-60t/v lisineen ja yötyökorvauksineen, vaikea löytää mitään mistä tienaa helpommin. Työ on toki raskasta.
Psykologi? Niillä on hyvin töitä kaikissa ikäryhmissä. Toki opiskelu vie aikaa ja vaikea päästä sisään.
Hiukan helpompi opiskella osittain työn ohessa olisi sosiaalityö. Tiedän parikin sosiaalityöntekijää, jotka on valmistuneet joskus 55+ ja taustalla aivan toinen ala. Silti töitä ritti eläkeikään ja päällekin. En muista, saivatko virkaa, mutta töitä oli koko ajan.
Muuten sanoisin, että vähissä on ne alat sote-sektorin ulkopuolella, jossa voi 50+ iässä aloitella uutena alalla ja olla varma, että saa töitä. Ehkä varhaiskasvatus voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonttu (kausityöntekijä)
Mä hain viime vuonna tontun paikkaa. Olin todella kyllästynyt tähän omaan oravanpyörään ja halusin jotain muuta, edes hetkeksi. Otin jo joulukuun vapaaksi... mutta en saanut paikkaa. En vaikka ilmaiseksi lupasin tulla. ;)
No, lähdin sitten vähän kiertelemään Eurooppaa.
N52
Kyllä se kuitenkin alkaa fakta olemaan, että 5-kympin ylittäneillä pelastajilla alkaa olla jo haasteita sen fyysisen kunnon ylläpitämisessä + sen työn jaksamisessa. Palautuminen on haastavaa, kun 24 tunnin vuorossa ei välttämättä saa nukuttua paljoakaan.