Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En käsitä miten mulla on aina niin vähän energiaa

Vierailija
03.11.2025 |

Mikä mua vaivaa, kun niin kauan kuin muistan, olen ollut koko ajan väsynyt enemmän tai vähemmän. Verikokeissa ei ole koskaan ollut mitään. Normaalit arvot ollut. Tuntuu, että kaikki ympärillä olevat ihmiset on koko ajan reippaita ja energisiä. Itse lähinnä makaan vain sohvalla, etenkin töiden jälkeen. Arkena kyllä nukun usein liian vähän, mutta 6-7h kuitenkin. Miksi pitää aina olla väsynyt?? Mistä te saatte energiaa? Jaksatteko arkena harrastaa tai tehdä jotain iltaisin?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama, mutta itsellä vaikuttaa se, että selkä on jatkuvasti kipeä eikä lääkärit tee asialle mitään. Kivun sietäminen vie energiaa.

Vierailija
2/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot masentunut tai muuten vaan aneeminen luonteeltasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä, minulle todetaan aina lievä anemia ja käsketään syödä rautaa. Ei auta, eikä asialle sen enempää tehdä.

Vierailija
4/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaat sohvalla, mene kuntosalille, sieltä löytyy energiaa.

Vierailija
5/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yksinäinen, se aiheuttaa apatiaa ja masennusta.

6/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisesti alhainen dopamiinin määrä aivoissa? Alhaisen dopamiinin aiheuttama oireisto määritellään nykyään masennukseksi, ja sitä varten on erityinen masennuslääke, bupropioni, joka on dopamiinin takaisinoton estäjä.

Jotkut ruumiilliset sairaudet aiheuttavat ainaista väsymystä, mutta jos muita oireita ei ole, niin ei kannata sairauksien mahdollisuutta lähteä miettimään.

Vierailija
7/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä verikokeita on otettu? Pelkkä hb ei kerro kaikkea, onko esim. ferritiini tutkittu? Ja 6-7h unta on aika vähän. Kokeilepa lisätä unta ainakin tunnilla.

Vierailija
8/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaat sohvalla, mene kuntosalille, sieltä löytyy energiaa.

Eikä löydy. Itse olen väsynyt vaikka käyn kuntosalilla, muu aika menee silti yhtä väsyneenä. Yleensä treenin jälkeen väsyttää vielä enemmän.

Vierailija
9/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut töiden jälkeen jotain muuta kuin sohvalla makaamista? 

Tavallinen kävely esim piristää ja parantaa unenlaatua jos treenaaminen aluksi on liikaa.

liikunnasta saa aina energiaa ei sitä maaten tule.

Vierailija
10/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiv?

Vierailija
11/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen kävely esim piristää ja parantaa unenlaatua jos treenaaminen aluksi on liikaa.

Liikunta myös vie entistä enemmän energiaa. Ihan oikeasti, ei väsynyt ihminen jaksa treenata ja treenaaminen voi väsyttää entistä enemmän.

Vierailija
12/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Verikokeita otettu paljon. Ainoa mitä löytyi oli raudanpuute ilman anemiaa. Rautakuurin jälkeen ferritiini nyt yli sadan, mutta vieläkin väsyttää (moni muu oire onneksi katosi). En edes muista miltä tuntui olla pirteä. Tuo raudanpuute on saattanut olla lapsesta asti, niin en tiedä vaikuttaako se, että vasta kolmekymppisenä hoidettiin?

Vierailija
13/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono sisailma.

Vierailija
14/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoliston köyhtynyt bakteerikanta aiheuttaa itselleni kovaa väsymystä. Muutaman kerran antibioottikuurin jälkeen en ole jaksanut tehdä mitään fyysistä ennen kuin olen saanut palautettua bakteerikantaa. 

Vierailija
15/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö nukkumaan enemmän? Tuo 6-7 tuntia kuulostaa aika vähältä.

Vierailija
16/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä, minulle todetaan aina lievä anemia ja käsketään syödä rautaa. Ei auta, eikä asialle sen enempää tehdä.

Syy pitäisi selvittää, mutta ei julkisella ainakaan oman kokemukseni mukaan selvitetä. On tää ihan peestä. 

Vierailija
17/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En ymmärrä miten ihmiset jaksaa käydä töissä ja sitten vielä jonkenin kuntosalille sen jälkeen. Ja sitten jaksavat vielä ylläpitää ihmissuhteita niihinkään menee energiaa aika paljon. Lisäksi jollain on perhe ja lapsia... 0_0. En edes koe olevani masentunut, vaan tällänen laiskuri. Onko se sit et toiset ihmiset on vaan tämmösiä vai laiskistuttaako tämä nykyaika meitä kun koko ajan tuijotetaan ruutua.

Vierailija
18/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

letargia... Itselläni kai johtuu huonosta nukkumisesta. Heröilen aina välillä ja en ole löytänyt sille syytä. 

Vierailija
19/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alhainen ferritiini enkä pysty ottamaan vatsan takia lisärautaa. Elämä tuomittuna sängynpohjalle, jee.

Vierailija
20/25 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei saa liikunnasta energiaa.