Millan aamu meni pilalle Päiväkodilta tuli tyly viesti
https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/cfb82ae5-deeb-4b7b-a803-5df2…
"Samalla tapaus tuo hänen mielestään esiin valtakysymyksen: kuka oikeastaan käskee ja ketä. Piiraisen mukaan viranomaisviestinnässä voi unohtua se, että vanhempi on lapsensa ensisijainen asiantuntija ja yhteistyökumppani. Ei kohde, jota ohjataan.
Olen lapseni huoltaja, en hallinnon alainen, mutta viestin sävy asetti minut alisteiseen asemaan päiväkodin työntekijään nähden."
Milla ja hän lapsensa on yhteiskunnan jäsen ja hänen lapsensa käy yhteiskunnan järjestämässä palvelussa, jossa säännöt on KAIKILLE samat. Ensi kerralla, kun he ovat myöhässä, hän ilmoittaa siitä päiväkodille.
Kommentit (772)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta päiväkodin tätien pitää aina olla minuutilleen valmiina vastaanottamassa sekä luovuttamassa sinun lastasi, viis päiväohjelmasta tai muiden lasten tarpeista?"
Kyllä autisti kyllä. Päikyssä on monta työntekijää. Jos heistä yksi myöhästyy, niin se ei todellakaan ole maailmanloppu.
Entä jos kaikki myöhästyvät? Jos jokainen ajattelee, ettei se haittaa, jos minä myöhästyn? Kuka niitä lapsia silloin on vastaanottamassa?
Silloin lasten vanhemmat odottavat, että henkilökunta saapuu paikalle. Ei sinne kukaan lastaan yksin jätä.
Mitäs muuta kyselyikäinen pikkueemi kysyisi? Vai kysyisitkö välillä sun isiltä?
Keskuskeittiöissä tehdään satoja annoksia ruokaa jättiastioissa. Ei todellakaan keittäjä nouki muutamaa pottua päivittäin siitä tilatusta raaka-ainemäörästä sivuun.
/ Eipä. Tietäisit vaan miten tarkkaa nykyään on. Hävikkiä lasketaan gramman tarkkuudella.
T. Työtä tehnyt
Keskuskeittiössä ei annostella. Annostelu tapahtuu päiväkodissa. Ja määrät lasketaan yhden ihmisen tarkkuudella (grammamääräisesti). Joka ikinen päivä. Tiedoksi kaikille jotka eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta päiväkodin tätien pitää aina olla minuutilleen valmiina vastaanottamassa sekä luovuttamassa sinun lastasi, viis päiväohjelmasta tai muiden lasten tarpeista?"
Kyllä autisti kyllä. Päikyssä on monta työntekijää. Jos heistä yksi myöhästyy, niin se ei todellakaan ole maailmanloppu.
Entä jos kaikki myöhästyvät? Jos jokainen ajattelee, ettei se haittaa, jos minä myöhästyn? Kuka niitä lapsia silloin on vastaanottamassa?
Silloin lasten vanhemmat odottavat, että henkilökunta saapuu paikalle. Ei sinne kukaan lastaan yksin jätä.
Ja silloin ne vanhemmat, jotka käyvät töissä, myöhästyvät töistä. Ja toisilla on sellaiset työt, joista ei sovi myöhästyä. Mutta koko työssäkäynti on sinulle toki vieras asia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein näille myöhästelijöille ja loppujen lopuksi saihan se lapsi ruokaa. Kannasko alkaa niihin aamutoimiin aikaisemmin?
Koska lapsi sai sitä ruokaa niin silloinhan viesti ettei saa ruokaa, oli typerästi tehty ja ilmeisesti vaan vanhemman kyykytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein näille myöhästelijöille ja loppujen lopuksi saihan se lapsi ruokaa. Kannasko alkaa niihin aamutoimiin aikaisemmin?
Koska lapsi sai sitä ruokaa niin silloinhan viesti ettei saa ruokaa, oli typerästi tehty ja ilmeisesti vaan vanhemman kyykytystä.
Miten kukaan pystyisi kyykyttämään vanhempaa? Hehän ovat nykyään kunnon kukkulan kuninkaita kuninkaallislapsineen. Päiväkodin henkilöstö on ihan ala-arvoista heihin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silloin ne vanhemmat, jotka käyvät töissä, myöhästyvät töistä. J
No shit Sherlock. Elämä on. Mut hei kaikki järjestyy pikkueemi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan pystyisi kyykyttämään vanhempaa? Hehän ovat nykyään kunnon kukkulan kuninkaita kuninkaallislapsineen. Päiväkodin henkilöstö on ihan ala-arvoista heihin verrattuna.
Kyllä eemi Kyllä. Mene ottamaan lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on ihan ok ja jopa suotavaa tuoda ilmi oma typeryys. "En ollut ilmoittanut myöhästymisestä enkä toisaalta lasta poissaolevaksikaan" , niin just, et ollut.
Lapsi ei ollut pois ja kyseessä muutaman minuutin myöhästyminen.
Mitä jos kaikki myöhästyisivät muutaman minuutin?
Myöhästytkö sinäkin töistä aina muutaman minuutin?
Mulla on liukuva työaika. Ja kyllä olen usein myöhästynyt muutaman minuutin siitä takarajastakin, kun bussi on ollut myöhässä. Ei ongelmia. Työaika alkaa, kun kirjaudun sisään. Olen sitten hieman pitempään iltapäivällä.
Onneksi mun lasten ollessa pieniä, ei päiväkodissa ollut tällaista minuuttipe
Ei se nyt sentään mikään sotilasleiri päiväkoti ole.
Milla osuu asian ytimeen tuossa että lapsi ja hänen vanhempansa on ne "kuninkaat" tuossa. Päiväkotihenkilökunta palvelee heitä, mutta näin ei näytä olevankaan, vaan päiväkotihenkilökunta kuvittelee, että päiväkoti on heitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika heikoissa kantimissa päiväkotihenkilökunnan osaaminen, jos tätä eivät hallitse.
No jos se lapsi ei sinne päikkyyn ilmesty minuutilleen oikeaan aikaan, niin tilatkaa se ruoka kuitenkin, jos muuta ei ole ilmoitettu esim.sairaus tai loma tms. laittakaa lasku ruuasta kotiin, jos ei näy koko päivänä. Yksinkertaista eikä kenenkään tarvitse stressata typeristä asioista. Onneksi olen vela.