Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millan aamu meni pilalle Päiväkodilta tuli tyly viesti

Vierailija
03.11.2025 |

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/cfb82ae5-deeb-4b7b-a803-5df2…

"Samalla tapaus tuo hänen mielestään esiin valtakysymyksen: kuka oikeastaan käskee ja ketä. Piiraisen mukaan viranomaisviestinnässä voi unohtua se, että vanhempi on lapsensa ensisijainen asiantuntija ja yhteistyökumppani. Ei kohde, jota ohjataan.

Olen lapseni huoltaja, en hallinnon alainen, mutta viestin sävy asetti minut alisteiseen asemaan päiväkodin työntekijään nähden."

Milla ja hän lapsensa on yhteiskunnan jäsen ja hänen lapsensa käy yhteiskunnan järjestämässä palvelussa, jossa säännöt on KAIKILLE samat. Ensi kerralla, kun he ovat myöhässä, hän ilmoittaa siitä päiväkodille. 

Kommentit (798)

Vierailija
521/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä melkein jo haluaisin 1 min myöhästymisen takia saada tuon tekstarin, niin voisin riitauttaa asian ylemmän johdon suuntaan. Ärsyttää sen verran tuollainen kommunikaatio minkään päiväkodin taholta. 

Ja minä haluaisin meille vanhusten hoitoon saman systeemin.

"Hei. Äitinne Irmeli oli tänään aamupissalla minuutin kauemmin mitä yleensä ja mitä on sovittu. Hoitaja joutui lähtemään seuraavan asiakkaan luo, koska Irmeli ei voi olettaa olevansa joku lumihiutale. Hän jäi vessaan istumaan ja jäi tänään ilman aamupalaa ja -lääkkeitä. Haluamme näin tehostaa toimintaa ja vähentää turhaa paikallaan seisoskelua työpäivän aikana."

Vierailija
522/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin pilkun viilaamista on nykyään näitten sääntöviidakossa.

Yöks.

Onneks lapseni on keski-iässä jo. Toinen lapseni jätti eskarin väliin ja meni suoraan ekaluokalle vuotta aiemmin kuin muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millan nenärenkaasta päätellen, on siis taas joku YH?

Vierailija
524/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tytön ryhmässä ehdoton ohje, että ne jotka tulevat vasta eskariin, eivät saa olla etuajassa. Ei tietysti myöhässäkin. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun istuttiin autossa päiväkodin edessä, kun oltiin pihalla vaikka 10 min. ennen eskarin alkua. Heillä oli jostain syystä noin, että ei saa mennä etuajassa, olisiko ollut henkilöstömitoitus sitten se syy. Kyllä siinä saa aikamoinen taikuri olla, jos aikoo saada aikataulun minuutilleen. Meitäkin kotoa periaatteessa ajoaika eskarille oli 10-12 minuuttia, mutta kun välissä monet liikennevalot ja aamuisin voi olla ruuhkaa, niin yleensä lähdettiin jo 20 vaille. Joinakin aamuina meni ihan todella tiukille, että sinne ehtii minuutilleen.

Tämän todella tylyä ja olisi ihan hyvä aihe iltalehteen. Varhaiskasvatusta on hankala saada tyytyväiseksi. Se lapsi ja perhe on tosiaan vain välltämätön paha koneistossa.

Onneksi koulussa on vähän ihmiillisempi ilmapiiri. Saa mennä pihalle jo kymmentä vaille!

Vierailija
525/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lapsi ei jää ilman aamupalaa, lounasta ja välipalaa päiväkodissa. Tää äiti vaan tykkäsi saada iltapäivälehden huomiota kaikkien somealustojensa lisäksi. Lienee itse ottanut yhteyttä iltikseen. 

Vierailija
526/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoitopaikat selvisivät siihen aikaan, kun oli vain lankapuhelimet käytössä?

Matkalla tuli viivästys, eikä pystytty ilmoittamaan hoitopaikkaan viivästyksestä.

??

Toinen juttu

Veikkaan, että hoitsut syö/söi ylimääräiset ruuat jos yli jäi niiltä, jotka oli pois.

Vanhemmat soittivat jos lapsi oli poissa. Jos ei ollut aamulla klo 8 jäi ilman aamupuuroa, ruoka tehtiin itse ja sen mukaan miten oli lapsia tullut, toki vanhemmat osasivat soittaa jos tulee myöhemmin esim neuvolan tms takia. Ymmärrätkö ruoka tehtiin itse keittiössä, sen tekeminen aloitettiin 9-10 aikaan, siihen mennessä oli ehtinyt kaikki tulijat jo tulla 

Vierailija
527/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on muotia tietyissä piireissä. Mun sukulainen on perheellinen, jossa on molemmat vanhemmat.

Tällä äispäkäisellä on tatskoja paljon ja reikiä siellä täällä kasvoissa.

Valittaa instassaan alati kovaa kohtaloaan. Selkeä mt-ongelmainen.

Vierailija
528/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka oikeasti käskee ja ketä?

Anteeksi kuinka. 

Ihan hyvä kysymys.

Onko varhsiskasvatus lasta ja perhettä varten vai päinvastoin?

Vierailija
529/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkkyä viestittelyä nykyelämä. Säälittää ne hoitajatkin, jos heillä todella on ohjeistus lähetellä joka aamu tekstiviestejä. Ei tässä tapauksessa olisi kenenkään kannattanut viestitellä yhtään mitään. 

Vierailija
530/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmisistä ollut tullut tällaisia? On sääntöjä, mutta heidän ei tarvitse niitä noudattaa. Säännöt koskevat vain muita ja sitten itketään someen ja iltapuluun kun selvien sääntöjen noudattamatta jättämisestä tulee sanktiota. 

Vierailija
531/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla on erittäin pantava.

Vierailija
532/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Jotkut täällä jo vihjaili mamuua. Eli jokatapauksessa sellainen, joka tekee aina väärin ja jota saakin kiusata.

Vierailija
533/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kuitenkin filtteröidyn kuvansa Iltalehden sivuille. 

Käykö kateeksi, kun on paremman näköinen kuin sä?

Vierailija
534/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä melkein jo haluaisin 1 min myöhästymisen takia saada tuon tekstarin, niin voisin riitauttaa asian ylemmän johdon suuntaan. Ärsyttää sen verran tuollainen kommunikaatio minkään päiväkodin taholta. 

Ja minä haluaisin meille vanhusten hoitoon saman systeemin.

"Hei. Äitinne Irmeli oli tänään aamupissalla minuutin kauemmin mitä yleensä ja mitä on sovittu. Hoitaja joutui lähtemään seuraavan asiakkaan luo, koska Irmeli ei voi olettaa olevansa joku lumihiutale. Hän jäi vessaan istumaan ja jäi tänään ilman aamupalaa ja -lääkkeitä. Haluamme näin tehostaa toimintaa ja vähentää turhaa paikallaan seisoskelua työpäivän aikana."

Kylläpä Irmeli luulee olevansa joku lumihiutale. Turhaa kuluttaa koneiston aikaa.

Vierailija
535/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli tytön ryhmässä ehdoton ohje, että ne jotka tulevat vasta eskariin, eivät saa olla etuajassa. Ei tietysti myöhässäkin. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun istuttiin autossa päiväkodin edessä, kun oltiin pihalla vaikka 10 min. ennen eskarin alkua. Heillä oli jostain syystä noin, että ei saa mennä etuajassa, olisiko ollut henkilöstömitoitus sitten se syy. Kyllä siinä saa aikamoinen taikuri olla, jos aikoo saada aikataulun minuutilleen. Meitäkin kotoa periaatteessa ajoaika eskarille oli 10-12 minuuttia, mutta kun välissä monet liikennevalot ja aamuisin voi olla ruuhkaa, niin yleensä lähdettiin jo 20 vaille. Joinakin aamuina meni ihan todella tiukille, että sinne ehtii minuutilleen.

Kouluunkin mennään täsmälleen, esim 70-80 luvulla ulko- ovet lukittiin kun piti olla luokassa, esikoulussa oli sama homma, mutta lapset osasi odotellessa leikkiä pihalla. 

Vierailija
536/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hoitopaikat selvisivät siihen aikaan, kun oli vain lankapuhelimet käytössä?

Matkalla tuli viivästys, eikä pystytty ilmoittamaan hoitopaikkaan viivästyksestä.

??

Toinen juttu

Veikkaan, että hoitsut syö/söi ylimääräiset ruuat jos yli jäi niiltä, jotka oli pois.

Vanhemmat soittivat jos lapsi oli poissa. Jos ei ollut aamulla klo 8 jäi ilman aamupuuroa, ruoka tehtiin itse ja sen mukaan miten oli lapsia tullut, toki vanhemmat osasivat soittaa jos tulee myöhemmin esim neuvolan tms takia. Ymmärrätkö ruoka tehtiin itse keittiössä, sen tekeminen aloitettiin 9-10 aikaan, siihen mennessä oli ehtinyt kaikki tulijat jo tulla 

Ei 4 minuutista mihinkään kuulu vielä ilmoitella. 

Vierailija
537/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Toinen juttu

Ai -90 luvun alussa ruoka tehtiin joka päikyn keittiössä?

Epäilen

Vierailija
538/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan lapsi ei jää ilman aamupalaa, lounasta ja välipalaa päiväkodissa. Tää äiti vaan tykkäsi saada iltapäivälehden huomiota kaikkien somealustojensa lisäksi. Lienee itse ottanut yhteyttä iltikseen. 

Miksi työntekijä sitten uhkailu, ettei ruokaa saa? 

Vierailija
539/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla ihmisillä on tapana aina olla vähän myöhässä tapaamisesta. Sen näkee, kun firmassa on tuotantopalaveri, niin aina samat naamat (ihmiset) tulevat 10-15 minuuttia myöhässä  kokouksen alkamisajankohdasta paikalle. 

Vierailija
540/798 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomiäm mät ilkeitä, kun kommentteja lukee. Jollakulla isot tissit, upea vyötärö ja kauniit piirteet niin jo haukutaan.

Nainen on naiselle susi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi