Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallituksen pitäisi estää hs mukaan keskiluokkaa ostamasta vaatteita marketista

Vierailija
02.11.2025 |

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011524679.html

jooo

me tilatåaan mistä halutaan ja loput sukat ja muut 

marketista 

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työssä ollaan työtä varten. Toimistossa voi pitää samoja vuosikausia koska ne ei kulu. Ostaa vaan hyviä 

Toimistotöihin halutaan, koska siellä saa pitää omia vaatteita ja voi ostella vaatteita joka kuukausi. 

Vierailija
42/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan tauluja ja siinä sotkeutuu vaatteet. Neulon, teen ruokaa, pihatöitä teen. Kokkaan töissä. En tarvitse hienoja vaatteita enkä muodikkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mieluummin sijoitan sen 200-500 per kk ennemmin kuin pistän rahat autoon tai vaatteisiin 

Vierailija
44/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työssä ollaan työtä varten. Toimistossa voi pitää samoja vuosikausia koska ne ei kulu. Ostaa vaan hyviä 

Toimistotöihin halutaan, koska siellä saa pitää omia vaatteita ja voi ostella vaatteita joka kuukausi. 

Lisäksi saa käyttää koruja ja kynsilakkaa mitkä on monessa muussa ammatissa kielletty. 

Vierailija
45/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi saa käyttää koruja ja kynsilakkaa mitkä on monessa muussa ammatissa kielletty. 

Osa pitää kynsilakkaa silti, koska ei pääse toimistotöihin. Menkööt hoitajaksi ja kokiksi ne jotka ei tykkää vaatteista ja kynsilakasta. 

Vierailija
46/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panostan kunnon untuvatakiin ja sen ostan erikoisliikkeestä 

ja goretexiin

Vierailija
47/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomimuoti on kyllä aika usein järkyttäviä telttoja. 

Vierailija
48/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haen vain toimistotöitä. Inhoan työvaatteita. 

Vierailija
49/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vielä puuttuisi, marketteihin ovelle pitää saada vahti, joka kysyy tulosi ja pankkikorttisi saldon ja aiotko ehkä ostaa ja missä maassa tehtyjä vaatteita? 

Kun ne suomalaisten tuotemerkkien vaatteet ommellaan jossain Turkissa.

Vierailija
50/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka oletkin tyhmä persu niin kommunismia ei ole Suomessa.  

Vierailija
51/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haen vain toimistotöitä. Inhoan työvaatteita. 

Työtön saa itse päättää neljä työpaikkaa mitä hakee. Ja minulla on alan koulutus. 

Vierailija
52/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, että osa toimistotöissä olevista ostaa vain harvoin vaatteita. Siksihän toimistotöihin mennään, että tykätään vaatteista. Saa pitää omia vaatteita. 

Ehei - ei tartte llla aina uuutta. Pandemian jälkeen toimistotöissä huomattiin että muutamalla vaatteella pärjää ja etenkin etätöissä 

Jos ei tykkää vaatteista voi mennä sellaisiin töihin, missä käytetään työvaatteita. Ja antaa toimistotyöt niille jotka tykkää vaatteista. 

Melkoista höpinää. Minä hakeuduin it-alan töihin itse töiden takia, en pukeutumisen. Epäilen, että ei tulisi kummoista ohjelmoijaa henkilöstä, joka hakeutuu siihen työhön vain vaatteiden vuoksi. 

Vierailija
53/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun otsikko ei vastaa jutun sisältöä. Oliko siellä nyt kohtaa, jossa hallitus estäisi kansalaisia ostamasta vaatteita marketista? Eipä siihen ole keinojakaan! Kaikki eivät muuten halua käyttää merkkivaatteita, jotka eivät edes kaikille sovi. Laatu tietysti maksaa, mutta jo pelkkä logo nostaa hintaa (esim. Marimekko).

Vierailija
54/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä, että osa toimistotöissä olevista ostaa vain harvoin vaatteita. Siksihän toimistotöihin mennään, että tykätään vaatteista. Saa pitää omia vaatteita. 

Ehei - ei tartte llla aina uuutta. Pandemian jälkeen toimistotöissä huomattiin että muutamalla vaatteella pärjää ja etenkin etätöissä 

Jos ei tykkää vaatteista voi mennä sellaisiin töihin, missä käytetään työvaatteita. Ja antaa toimistotyöt niille jotka tykkää vaatteista. 

Melkoista höpinää. Minä hakeuduin it-alan töihin itse töiden takia, en pukeutumisen. Epäilen, että ei tulisi kummoista ohjelmoijaa henkilöstä, joka hakeutuu siihen työhön vain vaatteiden vuoksi. 

Minä vaihdan myös puhtaat vaatteet joka päivä. Voihan työnantajalle sanoa, että pitää omia. Ei ollut puhtaana työvaatteita. 

Vierailija
55/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestyksekkäitä Ruotsissakin ovat nimen omaan halpamerkkien vaatteen ja niitäkin paljon teetetään jossain kehitysmaassa puoliksi orjatyöllä.

Vierailija
56/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille vain jo vuosia syötetty vihreitä arvoja kuluttamisesta mikä taas nostanut kierrätystä tai turhan ostamisen sitten pois.

Vierailija
57/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun puoliso jäi etätöihin niin paita ja kalsarit sillä on päällä. Kerran viikossa toimistolla ja silloin kauluspaita ja housut. Vapaalla rämmitään metsässä tai menee kuntosalille. Harrastukset on sellaisia ettei meistä kumpikaan pahemmin vaatetta tarvitse.

Vierailija
58/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei todellakaan riitä mitään kaksi työvaatekertaa, kun joka päivä vaihtaa puhtaat vaatteet. Lisäksi paino vaihtelee eli kokoa pitää vaihtaa melkein joka kuukausi. 

Vierailija
59/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puoliso jäi etätöihin niin paita ja kalsarit sillä on päällä. Kerran viikossa toimistolla ja silloin kauluspaita ja housut. Vapaalla rämmitään metsässä tai menee kuntosalille. Harrastukset on sellaisia ettei meistä kumpikaan pahemmin vaatetta tarvitse.

Niin ja on it-alalla. Monet tekee etänä. 

Vierailija
60/66 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun olin vähän aikaa sairaalassa töissä hain joka päivä puhtaat vaatteet ja vein pyykkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän