Täytin tänään 40 vuotta, eikä kukaan muistanut
Tässä iässäkin se näköjään tekee kipeää, oma mitättömyys. No äitini muisti, mutta soitti ensin muissa asioissa ja tunnin päästä oli muistanut synttärit ja laittoi viestin perään. Olen hänen ainoa lapsensa ja meillä on ihan hyvät välit. Luulen ettei muistanut että pyöreitä vuosia tuli täyteen (ei ole mikään dementikko siis kuitenkaan)
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Eipä paljon napostele tuntemattoman onnittelu.
Ymmärrän hyvin. Itse en tuntemattomia ihmisiä pystyisi onnittelemaan, on niin teennäistä.
JAXUHALIT ja lämpimät synttärionnittelut sinulle ihminen.
Myöhästyneet onnittelut!
Täytin:
- 10v. - olin iskän mukana töissä
- 20v, olin intissä, "väijyssä"
- 30v. olin papan kanssa puusavotassa
- 40v. kävelytin äitiä rollattorin kanssa Tk;n vuodeosaston käytävällä
- 50v. isän naapurin kaveri antoi lahjaksi viinipullon, jota säästin, pitkään
- 60v. eipä liikauta enää, moiset
Vierailija kirjoitti:
Sama vika vuos sitte. M40
Ei meitä perheettömiä ihmisjätteitä kukaan kaipaa.
Saman olen todennut. Olen lapseton ja miehetön (omasta tahdosta), niin kummasti jätetään ulkopuolelle. Jokunen vuosi sitten sain kutsun mökkireissulle, jossa kaikki muut pariskuntia. No, heille oli omat huoneet ja minulle oli varattu lattiapaikka! Sanoin etten ole mikään koira, ja jätin menemättä. Perheetöntä yksinelävää ihmistä ei arvosteta samalla tavalla, vaikka meitä on nykyään jo valtava määrä väestöstä. Ja huomannut, että varsinkin varatut naiset kokevat sinkkunaisen jotenkin uhkana.
N40+
Onnea ja siunausta, olkoon tulevat vuodet hyviä!
Hyvää syntymäpäivää ap!
Eksäni opetti minut siihen, että jos halutaan juhlia syntymäpäivääni, niin teen sen itse. Nykyinen on erilainen, hän haluaisi lahjoa mutta on nyt oppinut vaan tulemaan mukana. En ole enää niin tavaran perään, mutta varaan hyvissä ajoin liput johonkin kulttuuriin. Minun päivä, muut tekee mitä ehdotan - koska minä myös maksan.
Osta itsellesi kiva lahja ja jotain herkkua.
Tänä vuonna kukaan ei oikeasti muistanut minunkaan syntymäpäivääni, paitsi facekamut. Olen perheellinen, eli ei sekään auta. Ilmeisesti jos haluaa tulla muistetuksi edes viestillä, pitää järjestää synttärit ja kutsua sinne porukkaa, kuten lapsena.
--- PALJON ONNEA AP !!! ---
Ja kaikki muutkin syntympäiväsankarit!
Tämä syntymäpäivien muistamattomuus, tahallinen iknooraaminen (Olisiko "viisveisaaminen" äskeisen oikea suomennos?), jauhaminen että "syntymäpäivät / joulut / juhannukset / ja kaikki muukin mukava ovat lasten juhlia ja ettei aikuisten syntymäpäiviä kuulukaan muistaa / viettää / juhlia ym.", on niin läpeensä umpisuomalainen ilmiö kuin olla voi.
Kaikissa muissa maissa syntympäiviä muistetaan ja vietetään: vain suomalaiset juurettomat ensimmäisen ja toisen polven junantuomat kaupunkilaiskeskiluokkaiset postmodernit tyhjäpäät kehtaavat halveksia kaikkea arjesta poikkeavaa, kun näille tärkeintä on vain materiaalisen yltäkylläisyyden tavoittelu, ja kaikki hyvänmielen juhlahetket nähdään tämän elämäntavan uhkaajina.
Sieluttomia törppöjä sekä sivistymättömiä moukkia ovat nämä syntymäpäivien noteeraamatta jättäjät - jotka eivät muista mitään "kun minä elän vain omaa elämääni ja hoidan työni enkä vietä edes omia merkkipäiviänikään".
Ja turha ynnä arvoton on sellainen elämä, jossa mitään juhlahetkiä ei vietetä ja kaikkea muuta kuin sitä yhtä ja samaa työpötköä hyljeksitään.
Se on erikoinen tuo tuollaisten juhlapäiviä vierovien ihmisten sisäinen maailma, jos sellaista edes on: missä kohden ja mikä meni vikaan, että ihmisestä tuli sellainen, joka ei vietä edes omia merkkipäiviäänkään?
Jätkä 53 vuotta
Hyvää syntymäpäivää! Älä välitä, ei se silti tarkoita, ettei kukaan välitä. Elämä vaan on niin hektistä ja mielessä omat asiat eikä aina muista kaikkien synttäreitä. Olet tärkeä!