Vanhaa äitiäni ei rytkäytetty, vaikka siitä oli nimenomaan keskusteltu, että
RYTKÄYTYS tehdään, jos tarve tulee.
Nyt sitten tapahtui pahin ja meille ilmotetaan vaan poismenosta.
Jo puhelimessa annoin kuulua asiasta ja olemme heti huomenna yhteydessä lakimiehiin.
Terve ihminen oli, mitä nyt halavannu vast ikkään.
Pitäkääpä ihmiset silmällä rytkäyttimiå kaupoissa, halleissa, asemilla. Ei ne siellä koristeena ole.
t. Pettynyt -61
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Jone Nikula rytkäytettiin. Olen samanikäinen kuin hän, eikä minua tulla elvyttämään jos sellainen tilanne tulee, koska olen laittanut itselleni elvytyskiellon hoitotahtooni omakantaan.
Tarkistaako ambulanssikuskit omakannasta hoitotahdon ennen kuin rytkäyttävät? Sinua henkilöllisyys ei tuossa vaiheessa ole välttämättä edes tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Jone Nikula rytkäytettiin. Olen samanikäinen kuin hän, eikä minua tulla elvyttämään jos sellainen tilanne tulee, koska olen laittanut itselleni elvytyskiellon hoitotahtooni omakantaan.
Meillä täällä maalla on rytkäytin, mutta ei matkapuhelunkenttää. 99% paikallisista ei tiedä, mitä dnr tai elvytyskielto tarkoittaa, jos olet sen tatuoinut rintakehääsi. Ei kukaan tavallien tallaaja pääse katsomaan omakannasta hoitotahtoa, eikä edes hoitoalan ammattilainen, kun ei oo internettiä saatavilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lyön turpaan sitä joka rytkäyttää marketin rytkäyttimellä. Se on sata varma, että nyrkki heilahtaa. Onhan tämä yhtä helvettiä, jos kuolemakin pyritään estämään.
Onko sulla hoitotahdossa elvytyskielto? Ai ei ole, älä sitten valita.
Kukahan niitä hoitotahtoja lukee siinä kaupan käytävällä? 6
Mitä olen elvytyksissä ollut mukana niin aina tarkistetaan kun saadaan tiedot auki Apotista. Oman hoitajan pitäisi myös tietää ja olla aloittamatta elvytystä. Jos on aloitettu elvytys ja on DNR niin aina se lopetetaan kun todetaan tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jone Nikula rytkäytettiin. Olen samanikäinen kuin hän, eikä minua tulla elvyttämään jos sellainen tilanne tulee, koska olen laittanut itselleni elvytyskiellon hoitotahtooni omakantaan.
Tarkistaako ambulanssikuskit omakannasta hoitotahdon ennen kuin rytkäyttävät? Sinua henkilöllisyys ei tuossa vaiheessa ole välttämättä edes tiedossa.
Vaikea uskoa että sellaiseen on aikaa. Pääkaupunkiseudulla paikalle tulee aina monta yksikköä aina lääkäriambulanssia tai helikopteria myöten joten siinä matkalla on aikaa avata tiedot potilastietojärjestelmästä. Televisiosta on tullut ohjelmia Helsingin osalta ja joskus ensihoitolääkäri on ilmoittanut vielä ollessaan matkalla että lopettakaa elvytys kun on katsonut tilanteen toivottomaksi taustatietojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lyön turpaan sitä joka rytkäyttää marketin rytkäyttimellä. Se on sata varma, että nyrkki heilahtaa. Onhan tämä yhtä helvettiä, jos kuolemakin pyritään estämään.
Onko sulla hoitotahdossa elvytyskielto? Ai ei ole, älä sitten valita.
Kukahan niitä hoitotahtoja lukee siinä kaupan käytävällä? 6
Mitä olen elvytyksissä ollut mukana niin aina tarkistetaan kun saadaan tiedot auki Apotista. Oman hoitajan pitäisi myös tietää ja olla aloittamatta elvytystä. Jos on aloitettu elvytys ja on DNR niin aina se lopetetaan kun todetaan tilanne.
Joo toi Apotti on siitä hyvä että sitä käytetään kaikkialla... Huoh
Sairaalassa osastolla DNR tarkistetaan sisäänkirjautumisen yhteydessä.
Kukahan niitä hoitotahtoja lukee siinä kaupan käytävällä? 6