Akateeminen, hyvätuloinen nainen + ei edes ylioppilas-mies, toimiiko yhdistelmä?
Olen tavannut ihanan miehen yhteisen koiraharrastuksen parista. Mies on ammatiltaan kuntosaliyrittäjä, mutta hänellä ei ole akateemista taustaa, edes ylioppilastutkintoa. Minulle tämä on aina ollut periaate kysymys, eli tahdon miehestä älyllistä haastetta. Olen itse KTM, hyvinpalkatussa hommassa yksityissektorilla. Tällä hetkellä mies vetää fyysisesti puoleensa kuin magneetti, mutta entäs pitkällä aikavälillä, kun himo laantuu? Uskallanko heittäytyä tähän suhteeseen?
Kommentit (26)
mun ex oli raksamies mä maisteri hyvin toimi sillä saralla, mies oli ylepä musta (tosin joskus ehkä koki alemmuudentunnetta) mutta paremmin tienas duunarina ku mä ja se toimi. erottiin ihan muista syistä
Yritä nähdä ohi tämänhetkisen tilanteen. Jos miehen älyllisellä puolella on vähänkin vajetta mitä sitten kun himo laantuu ja arki astuu kuvaan. Jos älykäs ja vastaa toiveitasi henkisellä puolen anna mennä. Jos ei, unohda koko juttu vakavassa mielessä. Harkitse tarkkaan ja ota mm. selväää ystävistä ja suvusta. Kertovat paljon.
t. vastaavaan ansaan mennyt ja siinä nyt kituva
on oltu 20 v yksissä- mies yrittäjä- itse KM- miehellä pätemisen tarvetta, mutta turvallista, kun vaimona en ole yrittäjä.
Ps. Tarkista miten miehen yrityksen tila?
Ensinnäkin oli se itsetuntokysymys, myös palkan suhteen. Ja miehen perhe piti mua vähän outolintuna. Yksi kuvaava juttu oli ettei tää mies ollut koskaan äänestänyt, ei ollut kuulunut perheen tai kavereiden harrastuksiin, ja kun mä sitä vähän hämmästelin se ehdotti että voi jatkossa alkaa äänestämään " sitä samaa mitä sä äänestät, niin sä saat käyttää kaksi ääntä" . Loistoidea, ja jotenkin demonstroi sitä kuinka erilaisia me oltiin ;).
Kirjastokorttiin ei käsittääkseni maisterin papereita tarvita...
Tuollaisella asenteella osoittaa vain oman tietämättömyytensä.
Mulla on akatteminen mies ja kokemuksia myös duunareista. Tiedän mistä puhun.