Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomella on Roomassa oma renesanssipalatsi!

Vierailija
02.11.2025 |

https://yle.fi/a/74-20191511

Varmaan kiinnostaa monia tällaisen luxuksen budjettipuoli? Kohdassa 14 TALOUS.

https://irfrome.org/wp-content/uploads/2025/06/IRF_vk24_digi.pdf

Eli puolitoista miltsiä viime vuonna suoraa tukea valtiolta. Ihan tuikitarpeellista?

Kämpästä saisi varmaan kivat rahat myytäessä? Eikä hetkauttaisi ketään Suomessa.

Näitä rahareikiä on muuallakin.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo myytäisiin, niin niillä rahoilla voisi tukea enemmän maakuntien ampumaseuroja ja muita isämmaalisia harrasteita.  

Ironiaa. Vaikea laji. 

Vierailija
42/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, renessanssi, ei renesanssi. Opettele edes suomea ennen kuin alat inttää kulttuurista.

Se onkin niin kulturellia ja sivistynyttä takertua epäolennaisuuksiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP: Suomella on jopa suurlähetystö Roomassa. Olen käynyt ja hiljaista oli kuin huopatossutehtaalla. Sai huudella ennenkuin joku virkailija ajan kanssa tulla tepasteli luukulle. Ei sielläkään kukaan juuri käy. Poistoon sinun mielestäsi sekin, eikös juu?

Juu. EU-maihin ei tarvita enää suurlähetystöjä. Erittäin hyvä säästöidea! Kiitos tästä. 

T: Ap

Minkälaisia syitä sinulla on esittää, ettei EU-maissa tarvita suurlähtetystöjä? 

Vierailija
44/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: Suomella on jopa suurlähetystö Roomassa. Olen käynyt ja hiljaista oli kuin huopatossutehtaalla. Sai huudella ennenkuin joku virkailija ajan kanssa tulla tepasteli luukulle. Ei sielläkään kukaan juuri käy. Poistoon sinun mielestäsi sekin, eikös juu?

Miksi ihmeessä nykytekniikan aikana suomella on suurlähetystö jossain euroopan maassa? Pelkkä konsuli riittää ja voi toimia tuolta villa lantesta.

Vierailija
45/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tiesin ja olen käynytkin siellä.

Vierailija
46/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villa Lante on uskomattoman hieno paikka, ja siellä tehdään hyvää työtä Suomen kulttuurin ja tieteen sekä ennen kaikkea maakuvalle ja maineelle. Olen käynyt siellä vierailuilla, säilyttäminen kannatttaa, onhan se arvokiinteistöä, jonka arvo vaan nousee. Ei sen myynnillä pystytä kuittaamaan mlntaakaan senttiä niistä veronalennuksista, joita Orpo jakoi rikkaimmille kavereilleen. 

Vierailija
47/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasin juuri lähikaupasta ostamani oluttölkin. Suomen valtiolle siitä veroina menevä osuus kattaa laskennallisesti osuuteni Villa Lanten kunnossapidosta viiden vuoden ajalta.

Ehdottomasti sen arvoista että Suomella on omistuksessaan tuollainen residenssi, vaikka ehkä en ikinä tule siellä itse käymäänkään.

Saatanpa tässä juoda toisenkin oluen, niin tulee samalla katettua muidenkin valtion omistusten käyttökuluja.

Vierailija
48/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo myytäisiin, niin niillä rahoilla voisi tukea enemmän maakuntien ampumaseuroja ja muita isämmaalisia harrasteita.  

Ironiaa. Vaikea laji. 

Joo ironiaa ei kannata viljellä. Sen voi aina käsittää väärin, yleensä tarkoituksella. Puhu suoraan sanottavasi, niin keskustelu pysyy paremmin asiassa.

Vierailija
49/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin, renessanssi, ei renesanssi. Opettele edes suomea ennen kuin alat inttää kulttuurista.

Jos haluat olla uskottava, sinun olisi syytä hallita kokonaisuus mistä puhut, mukaan lukien ne termit joita haluat käyttää.

Vierailija
50/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. EU-maihin ei tarvita enää suurlähetystöjä. Erittäin hyvä säästöidea! Kiitos tästä. 

T: Ap

Minkälaisia syitä sinulla on esittää, ettei EU-maissa tarvita suurlähtetystöjä? 

Eikös me kaikki EU-maat ja kansalaiset olla nyt yhtä suurta perhettä? Ja kaikki hoituu kätevästi etänä, digidigi ja äpillä?

Vierailija
51/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat olla uskottava, sinun olisi syytä hallita kokonaisuus mistä puhut, mukaan lukien ne termit joita haluat käyttää.

Aivan. Olet oikeassa. Anteeksi kauhiasti. Yritän parantaa tapani. Ehkä jatkossa osaan keskustella teidän älykköjen kanssa paremmin.

Vierailija
52/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän valtiolla on tällä hetkellä myynnissä täällä Suomessa ainakin Königstedin kartano Seutulassa. 

Presidentti Ahtisaari kävi siellä menestyksellisesti rauhanneuvottelut Indonesian valtion ja Acehin sissiliikkeen välillä.

Kaunis ja tunnelmallinen paikka. Olen ollut siellä vieraana päivällisellä, ja olen nähnyt vain alakerran huoneet. Yläkerrassa on tietääksenimuutama majoitushuoneita vieraille.

Kartanon käyttö on vähentynyt, ja siksi valtio on päättänyt laittaa sen myyntiin. Valtion omistuksessa olevia kiinteistöjä Suomessa on muitakin myynnissä, kaivakoot kiinnostuneet näistä itse tiedot esiin.

Vierailija
53/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaisen ruma

Vierailija
54/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä harvinainen pytinki, että sitä ei suomalaiset vielä ole saaneet homeeseen.

Vierailija
55/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenties jopa suomen kursseja voitaisiin järjestää alkuasukkaille.

Vierailija
56/56 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain asioissa me leikitään upporikasta, mutta sitten ei riitä kotimaassa rahaa vanhusten virkistystoimintaan ja kahviin vapaaehtoisille, ja kuolleilta karhutaan hoitomaksuja vuosien takaa.

Nämä on varmasti niitä arvovalintoja?

Ja oikeasti kuvittelet, että kahvitarjoilut vanhuksille lisääntyisivät, jos Villa Lante myytäisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi