ootteko ollut lähiaikoina flunssassa, yskä, limaa,kurkkua kuivaa
olen nyt pari päivää yöllä heräillyt jatkuvasti kun kurkkua kuivaa ja ärsyttävä yskä häiritsee nukkumista. onko liikkeellä nyt jotain?
Kommentit (7)
Muutama viikko sitten kunnon flunssa joka niistätytti ja yskitytti vielä viikon pari sen jälkeen. Ja nyt heti perään kurkussa käheä olo ilman hyvää selitystä, ihan kuin olisi vetänyt liikaa biisejä karaokessa illan aikana. Ilmeisesti tästä selviää helpommalla.
ärsyttää kun nukkuu yöt huonosti ja sitten aamulla on ihan sekava olotila kun pitää herätä, jatkuvasti aivastuttaa ja kurkku on todella ärsyttävän kuiva öisin. menisi pian ohi tämä paska tauti
Sama! Alkoi jo jotain 1 kk. sitten: ensin toispuoleinen(!) kurkkukipu ja sitten räkää ja sylkeä tuli aivan älyttömästi. Eka yön nukuin ... kohtalaisesti; seuraavana olin nukahtanut, puolen tunnin päästä heräsin siihen, että tyyny oli täynnä räkää ja sylkeä! ... Otin retkipatjan ja menin keittiön lattialle nukkumaan - minähän räin ja syleksin muuten koko sängyn psksi. :)
Outo tauti: ilmeisesti sylkirauhasetkin tulehtui tai jotain; ei ennen tollasta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Alkoi jo jotain 1 kk. sitten: ensin toispuoleinen(!) kurkkukipu ja sitten räkää ja sylkeä tuli aivan älyttömästi. Eka yön nukuin ... kohtalaisesti; seuraavana olin nukahtanut, puolen tunnin päästä heräsin siihen, että tyyny oli täynnä räkää ja sylkeä! ... Otin retkipatjan ja menin keittiön lattialle nukkumaan - minähän räin ja syleksin muuten koko sängyn psksi. :)
Outo tauti: ilmeisesti sylkirauhasetkin tulehtui tai jotain; ei ennen tollasta ollut.
vähän sama itsellä, ärsyttää kun herää nukahtamisen jälkeen 1-2 tunnin päästä ja loppuyö katkonaista makaamista. lähipiiri on sanonut samaa näistä että kipeenä on kaikki
Mulla alkoi myös kurkkukivulla, muuttui yskäksi joka kesti reilun kuukauden. Yöt menivät valvoessa yskän vuoksi, ei auttanut nenäkannu, yskänlääke, hunaja. Mentolihöyryhengitys vähän irrotti limaa, mutta vieläkin yskittää 6 viikon jälkeen välillä. Antibioottikuurinkin sain kun tautia oli kestänyt vajaa kolme viikkoa. En tunne olevani vieläkään terve, limanerityksen lisäksi uupunut olo.
Mulla oli pari viikkoa taaksepäin korona. Tauti alkoi tavallisen flunssan tavoin. Mutta muutaman päivän kuluttua alkoi kurkkukipu uudestaan ja kuumekin nousi. Kurkku oli niin kipeä, että oli työlästä syödä tai juoda. Kauhea tauti!
Minullakin kurkkukipua ollut usean päivän. Nyt vielä nenäkin meni tukkoon.