Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylpyhuoneen peilikaapin lampun vaihto - vuokralla

Vierailija
02.11.2025 |

Minulta hajosi lamppu ja pyysin huoltomiestä vaihtamaan koska ostin ensin itse vääränlaisen lampun. Nyt heiltä tuli 42 euron lasku. Ennen korjausta ei mainittu hinnasta mitään. Kuuluuko tuollainen vaihto yleensä vuokralaiselle? Ja eikö ainakin pitäisi ennen vaihtoa mainita että tämä on sitten maksullista?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua kirjallisuuteen nimeltä Taloyhtiön vastuunjakotaulukko. Siitä selviää osapuolten vastuut ja velvollisuudet.

Ei koske vuokralaista.

Koskee siten että vuokralainen ei saa itse alkaa puuhata mitään osakkaan vastuulle kuuluvaa ilman osakkeen omistajan lupaa.

Vierailija
42/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä sanomani että jos on sellainen valaisin jossa on kiinteä sytytyselektroniikka, kuten monet pienet loisteputkivalaisimet olivat, niin silloin siihen pitää vaihtaa ällaisen systeemin kanssa yhteensopiva led-putki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en aio maksaakoska vikailmoitusta tehdessäni ei mainittu hintaa eikä silloinkaan kun huoltomies tuli paikalle. Seuraan kuluttajansuojalakia. Ap

Vierailija
44/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lamppujen vaihdot kuulu huoltomiehille. Toki sen tekevät erillistä maksua vastaan.

Keväällä vaihtoivat ulko-oven päällä olevan lampun maksutta. Siksi ajattelin että tällaisen kiinteästi asuntoon kuuluvan lampun vaihto heille kuuluu. Ap

No, ajattelit väärin. Mitä luulet, kuka on vastuussa siitä?

Vierailija
45/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lamppujen vaihdot kuulu huoltomiehille. Toki sen tekevät erillistä maksua vastaan.

Keväällä vaihtoivat ulko-oven päällä olevan lampun maksutta. Siksi ajattelin että tällaisen kiinteästi asuntoon kuuluvan lampun vaihto heille kuuluu. Ap

No, ajattelit väärin. Mitä luulet, kuka on vastuussa siitä?

No he vaihtoivat ja maksoivat sen. Kuluttasuojalain mukaan hinta pitää ilmoittaa ennen työn suorittamista. Nyt tiedän että mun kuuluu vaihtaa myös tuollaiset hankalammat lamput. Tavallinen ei tuohon kaappiin sopinut. Ap

Vierailija
46/46 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistelamput vaihdetaan itse.

Hankalaa löytää oikea malli.

Harmi. Kannattaa varmistaa etukäteen, maksaako.

Kuluttasuojalain mukaan hinta on selkeästi ilmoitettava ennen työn tekoa. Näin ei tehty. Ennenkin on vaihdettu esim ulkovalo eikä ole veloitettu miyään. 

Ulkovalot kuuluu taloyhtiölle.

ei ulko-oven päällä oleva valo joka menee asukkaan sähkönkulutuksen piikkiin  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan