Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään oli ensimmäinen pikkujoulu ja alan jo olla väsynyt jouluun

Vierailija
01.11.2025 |

Tänään oli ensimmäinen pikkujoulu. Koska vain pikkujoulu, niin otin rennosti ja menin siitä mistä helpolla pääsee. Kinkun paistoin itse ja tein rosollia. Laatikot oli valmiita pakasteita ja samoin leivät ostokamaa. Juustoja oli vain kahta sorttia ja kalapuolella säästin kalliit lohet kokonaan ja tarjosin vain silliä sellaisenaan ja kaviaarin muodossa. Keittiössä ei mennyt kuin muutama tunti, suunnilleen kinkun paistoaika sekä laatikoiden lämmitys sen jälkeen. Toki jo eilen keitin juurekset valmiiksi. Sitten nätti kattaus punaisin somistein ja vain yksi ruokaviini sekä lapsille glögiä. Jälkkäriksi yksinkertaisia makeita leivonnaisia. 

Vaikka oikaisin tosi paljon ja tein helpolla, niin jotenkin alkoi väsyttää. Mietin, miten jaksan kaikki tämän joulunodotusajan monet jouluruuat ja miten itse pääjoulun, kun pelkät ruokavalmistelut vievät monta päivää. 

Jouluihminen minussa potee nyt eksistentialistista kriisiä.

Vinkkejä joulun jaksamiseen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo "pikkujouluun tympiintynyt" :)

Nuorempi setä kertoi: Oli ruvennut la-saunan jälkeen "janottamaan", kaikki elukat ruokittu, yms. Lähteneet sitten "ilta-autolla" (siihen aikaan kulki 2 bussi-vuoroa, maalta keskustaan). Olivat menneet kaljapubiin, nuorempi/kertoja sanonut, et ei, ei mennä nyt sisälle. Vanhempi siihen (röyhkeänä) ei kun mennään vaan.

Samalla oli kuulunut papin sana: Muistellaan nyt vainajaa!  ... Siellä oli ollut hautajaisten muistotilaisuus. Jäbät kumarsivat ("osanotto") ja poistuivat. .... Kaikenlaista sitä sattuu :)

Vierailija
22/22 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän avulla selviydyt joulusta takuuvarmasti :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan