Sarjapettäjän vanhemmuus?
Antaako se hyvät, vakaat ja tasapainoiset lähtökohdat lapselle?
Kokemuksia ja tarinoita kaipailen.
Kommentit (55)
Minusta tuli pettäjä sen jälkeen kun mieheni jäi kiinni vuoden kestäneestä salasuhteesta. Minulla oli tuollloin pieni vauva.
Mikään ei enää palannut ennalleen tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan lapsilleen kerro, kuinka on pettänyt exiään? Ei aikuisten seksisuhteilla ole mitään yhteyttä siihen, osaako joka olla hyvä isä tai äiti lapselleen.
Tietysti vanhemman elämänkokemus heijastuu kasvatukseen ja erilaiset kokemukset auttavat ymmärtämään lasta paremmin. En silti näe yhteyttä pettämisen, tai erityisesti sarjapettämisen, ja vanhemmuuden välillä. Lasta rakastaa niin eri tavalla, ja lapsen ja vanhemman suhde on ikuinen, vaikka kumppanit vaihtuisivat.
Pettäminen luo turvattoman tilan, jos vanhempi pettää lapsen toista vanhempaa, pettää käytännössä myös lastaan. Lapsikin on vaihdettavissa, aina saa uusia. Tämä traumatisoi ja luottamusta vanhempaan ei ole. Pettäjien omat selittelyt omatunnon hiljentämiseksi alkaa nyt.
Sinulla taitaa olla aika sairas suhde vanhempiisi, j
Sinulla taitaa olla sairas suhde lapsiisi. Miksi kuvittelet että lapset luottaisivat sinuun? Jos petät lapsen toista vanhempaa, rikot perheen, miksi sinuun kukaan luottaisi? Olet vain tyylitön ja sairas paska, jota syystä halveksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, sarjapettäjähullu taas linjoilla. Olen pahoillani, että sinua on satutettu, mutta nyt olisi vähitellen aika siirtyä elämässä eteenpäin. Vaikka terapiassa, jos ei omin voimin siinä onnistu. Kaikkien elämään kuuluu pettymyksiä, ja jonkinlaisella järjellisellä aikataululla niistä pitäisi päästä yli.
Siirryn sinä vain terapiaan, jos pääsisit sairaasta ajatusmallista eli pettämisestä eroon. Kukaan ei luota sinuun tai halua olla tekemisissä kanssasi muuten kuin pakosta.
En minä ole ketään pettänyt, mutta sinä olet oikeasti syvästi sairas. Olet jankannut tätä samaa täällä jo vuosia. Tämä ei ole millään tasolla tervettä tai terveellistä käytöstä. Paras kosto sille sinua satuttaneelle exällekin olisi alkaa vähitellen elämään omaa elämää. Ehkä, ehkä se sitten katuisi. Nyt se on luultavasti vaan helpottunut, että väisti luodin päästessään moisesta epävakaasta katkerikosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, sarjapettäjähullu taas linjoilla. Olen pahoillani, että sinua on satutettu, mutta nyt olisi vähitellen aika siirtyä elämässä eteenpäin. Vaikka terapiassa, jos ei omin voimin siinä onnistu. Kaikkien elämään kuuluu pettymyksiä, ja jonkinlaisella järjellisellä aikataululla niistä pitäisi päästä yli.
Siirryn sinä vain terapiaan, jos pääsisit sairaasta ajatusmallista eli pettämisestä eroon. Kukaan ei luota sinuun tai halua olla tekemisissä kanssasi muuten kuin pakosta.
En minä ole ketään pettänyt, mutta sinä olet oikeasti syvästi sairas. Olet jankannut tätä samaa täällä jo vuosia. Tämä ei ole millään tasolla tervettä tai terveellistä käytöstä. Paras kosto sille sinua satuttaneelle exällekin olisi alkaa vähitellen elämään omaa elämää. Ehkä, ehkä se sitten katuisi. Nyt se on l
Harot pimeässä. Tyhjää. Tyhjää. Tyhjää. Karma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole ketään pettänyt, mutta sinä olet oikeasti syvästi sairas. Olet jankannut tätä samaa täällä jo vuosia. Tämä ei ole millään tasolla tervettä tai terveellistä käytöstä. Paras kosto sille sinua satuttaneelle exällekin olisi alkaa vähitellen elämään omaa elämää. Ehkä, ehkä se sitten katuisi. Nyt se on l
Väsynyttä projisointia.
Vierailija kirjoitti:
Yksikin vakaa vanhempi riittää lapselle joka rakastaa lastaan ja huolehtii hänestä. Sarjapettäjien vanhemmuus on lähes aina huonosti hoidettua.
Näin se on. On niitäkin jotka käyttävät lapsiaan välineenä saadakseen huomiota ja hyväksyntää pettämisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi ketju osua ihosi alle projisoinnistasi päätellen. Miksi?
Aihe on joillekin triggeroiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pettänyt monesti, en tiedä missä menee sarjan raja.
Mutta en mitenkään hahmota miten tämä liittyy huonouteeni lasteni isänä?
Enhän minä kotona lasten nähden petä vaan joillakin seminaareilla ihan muilla paikkakunnilla tai ulkomailla.
Otatko ahteriin?
Voisin ottaa. Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pettänyt monesti, en tiedä missä menee sarjan raja.
Mutta en mitenkään hahmota miten tämä liittyy huonouteeni lasteni isänä?
Enhän minä kotona lasten nähden petä vaan joillakin seminaareilla ihan muilla paikkakunnilla tai ulkomailla.
Otatko ahteriin?
Voisin ottaa. Kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran.
Strapparilla vai Tom of Finland-essu päällä nelinkontin?
Tälle joka väittää että pettäminen ei liity mitenkään vanhempi-lapsi suhteeseen tai lapsiin muuten
- jos puoliso saa selville että olet pettänyt niin eikö puolisosi suru ja teidän riidat vaikuta lapsiin?
_ jos petturina sairastut sukupuolitautien ja mahdollisesti vielä tartuta puolisosikin niin eikö suru ja murhe näistä asioista vaikuta lapsiin?
-jos pettämisen seurauksena saat lapsille sisaruspuolia niin eikö se vaikuta lapsiin? Vaikuttaa perinnön määrään, mahdollisesti saattaa dna testeillä löytyä puolisisaruksia sieltä ja täältä, voi olla aika traumaattista
- jos lapsi saa jostain tietää pettämisestä mutta puolisosi ei niin lapsi joutuu todella rankkaan välikäteen tilanteessa
- lasta saatetaan kiusata koulussa (esim huoripukin lapsi) jos jäät muiden silmissä kiinni pettämisestä
- monet ihmisetinhoavat pettäjiä ja jos jäät kiinni pettämisestä niin saattaa olla että lapsesi joutuvat näkemään muiden inhon sinua kohtaan väärin tekemisestä
En usko että antaa eikä onneksi ole kokemuksia. Ainoilla tuntemillani polyamorisilla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
En usko että antaa eikä onneksi ole kokemuksia. Ainoilla tuntemillani polyamorisilla ei ole lapsia.
No sepä. Avoin pölypallo se vasta lapsille henkisesti vaarallista onkin.
Narsitisisiin piirteisiin kuuluu asioiden lohkominen. Sitä täällä ainakin yksi ilmeisesti kokenut sarjapettäjä tekee.
Osaako sarjapettäjä pyytää anteeksi rehellisesti ja pyytettömästii ilman venkoilua ja toisten syyllistämistä?
Vai onko vain pahoillaan että muissa syntyi reaktioita?
Vieraissa käyn varmaan sata kertaa vuodessa, ei siksi etten muuten saisi tai että kotona olisi huonoa, minulla vaan on ylivilkas libido. Joskus olen kiinni jäänyt puolisolleni, asia puhuttiin silloin läpi eikä siihen ole sen koommin palattu.
Lapsia on useampi, pärjäävät koulussa hyvin ja monesti on jopa kehuttu kuinka hyvin kasvatettuja ovat.
En kyllä ihan äkkiseltään keksi, miten minun vieraissa käyntini vaikuttaisi lasten lähtökohtiin. Kun ollaan kotona, ollaan kotona, kun ollaan vieraissa, ei lapset ole mukana. T. Hoitsu
Vierailija kirjoitti:
Vieraissa käyn varmaan sata kertaa vuodessa, ei siksi etten muuten saisi tai että kotona olisi huonoa, minulla vaan on ylivilkas libido. Joskus olen kiinni jäänyt puolisolleni, asia puhuttiin silloin läpi eikä siihen ole sen koommin palattu.
Lapsia on useampi, pärjäävät koulussa hyvin ja monesti on jopa kehuttu kuinka hyvin kasvatettuja ovat.
En kyllä ihan äkkiseltään keksi, miten minun vieraissa käyntini vaikuttaisi lasten lähtökohtiin. Kun ollaan kotona, ollaan kotona, kun ollaan vieraissa, ei lapset ole mukana. T. Hoitsu
Sellainen sepitelmä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoinpa lapsen ja sarjapettäjävanhemman välille syntyy luottamusta. Lapsen kasvulle on äärettömän tärkeää että hänellä on luotettavat vanhemmat.
Lapsi ei tuollaisesta tiedä, kun kukaan ei kerro. Lastahan ei sarjapettäjä petä
Totuus tulee aina ilmi. Ennemmin tai myöhemmin.
Totuuden paljastuminen kokonaan on uhka monen sarjapettäjän psyyken koossapitämiselle. Kun kaikki tarinat paljastuvatkin valheiksi.
Vierailija kirjoitti:
Narsitisisiin piirteisiin kuuluu asioiden lohkominen. Sitä täällä ainakin yksi ilmeisesti kokenut sarjapettäjä tekee.
Minä tiedän tällaisen ihmisen ihan elävästä elämästä. Lempilauseita ovat juurikin *ketään ei voi omistaa* ja *elämä ei ole mustavalkoista*. Moraalikoodi on huomattavasti muista poikkeava, ja ihan todellakin selittää itselleen pettämisensä pitkässä avioliitossa kivuttomasti parahain päin. Hänelle on kyllä muutoinkin vaikeasti narsistinen ja kierteinen luonne, joten tämä seksuaalisuus ei toki oli ainoa poikkeava piirre luonteessaan. Supliikki äijä teollisuuden markkinointi- ja myyntipuolelta, esittää rehtiä ja reipasta, totuus on sitten toinen.
Sarjapettäjänarsistin sanasalaatti alkoi. Kyse on luottamuksesta ja vakaudesta. Sarjapettäjä opettaa teoillaan lapselleen että kehenkään ei voi luottaa eikä mitään kannata rakentaa.