Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sarjapettäjän vanhemmuus?

Vierailija
01.11.2025 |

Antaako se hyvät, vakaat ja tasapainoiset lähtökohdat lapselle?

Kokemuksia ja tarinoita kaipailen. 

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa antaa. 

Vierailija
2/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan lapsilleen kerro, kuinka on pettänyt exiään? Ei aikuisten seksisuhteilla ole mitään yhteyttä siihen, osaako joka olla hyvä isä tai äiti lapselleen.

Tietysti vanhemman elämänkokemus heijastuu kasvatukseen ja erilaiset kokemukset auttavat ymmärtämään lasta paremmin. En silti näe yhteyttä pettämisen, tai erityisesti sarjapettämisen, ja vanhemmuuden välillä. Lasta rakastaa niin eri tavalla, ja lapsen ja vanhemman suhde on ikuinen, vaikka kumppanit vaihtuisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa lapsen ja sarjapettäjävanhemman välille syntyy luottamusta. Lapsen kasvulle on äärettömän tärkeää että hänellä on luotettavat vanhemmat.

Vierailija
4/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan lapsilleen kerro, kuinka on pettänyt exiään? Ei aikuisten seksisuhteilla ole mitään yhteyttä siihen, osaako joka olla hyvä isä tai äiti lapselleen.

Tietysti vanhemman elämänkokemus heijastuu kasvatukseen ja erilaiset kokemukset auttavat ymmärtämään lasta paremmin. En silti näe yhteyttä pettämisen, tai erityisesti sarjapettämisen, ja vanhemmuuden välillä. Lasta rakastaa niin eri tavalla, ja lapsen ja vanhemman suhde on ikuinen, vaikka kumppanit vaihtuisivat.

Eihän vanhempien välillä voi olla kovin luottamuskellinen ja hyvä suhde  jos siinä on pettämistä. Sen sijaan paljon riitoja ja pelkoja sukupuolitaudeista ja hul luista hoidoista. Miten se ei vaikuttaisi kummankaan vanhemmuuteen jos kulissia pidetään yllä, lapset hoksaa asioita.. toinenkos iis alistuu vain osaansa ja toinen pitää ja alistaa. Voiko olla myös vaarallinen...? 

Myö

Näinhän se on, Sarjapettäjä antaa sairaan mallin lapselle siitä miten ihmisiä saa kohdella.

Vierailija
5/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjapettäjän tunne-elämä ei ole normaali. Miten hän voisi antaa normaalin mallin jälkikasvulleen.

Vierailija
6/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjapettäjän tunne-elämä ei ole normaali. Miten hän voisi antaa normaalin mallin jälkikasvulleen.

Erittäin hyvä ja osuva havainto!

Vierailija
7/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin vakaa vanhempi riittää lapselle joka rakastaa lastaan ja huolehtii hänestä. Sarjapettäjien vanhemmuus on lähes aina huonosti hoidettua.

Vierailija
9/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pettänyt monesti, en tiedä missä menee sarjan raja. 

Mutta en mitenkään hahmota miten tämä liittyy huonouteeni lasteni isänä?

Enhän minä kotona lasten nähden petä vaan joillakin seminaareilla ihan muilla paikkakunnilla tai ulkomailla. 

Vierailija
10/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pettänyt monesti, en tiedä missä menee sarjan raja. 

Mutta en mitenkään hahmota miten tämä liittyy huonouteeni lasteni isänä?

Enhän minä kotona lasten nähden petä vaan joillakin seminaareilla ihan muilla paikkakunnilla tai ulkomailla. 

Otatko ahteriin?

Vierailija
11/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole tyhmiä. Ainoa tuntemani tuollainen mies on ryssinyt välinsä lapsiin täysin. "Se nyt on sellainen", nyt aikuisena toteavat kyynisesti. Vaikka kyllä hän oli ihan hyvä isä lasten ollessa pienempiä.

Ehkäpä tuon tyyppiset ihmiset haluavat muovailtavia ihmisiä kuten lapset ovat, muunlaiset ovat uhka ja kieroilu alkaa. He kuvittelevat, etteivät muut näe millaisia he ovat, mutta kyllä minä ainakin tiesin koko ajan millainen mies on, vaikken edes siinä perheessä edes asunut. En koskaan kertonut vaimolle, mutta pikkulapsi kertoi minullekin kerran vierailulla mitä näki isän tekevän. Ja mies oli todella vaikeana, siirsin puheen toiseen aiheeseen. Ei kuulu minulle, vaikka kerrottiinkin.

Vierailija
12/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa lapsen ja sarjapettäjävanhemman välille syntyy luottamusta. Lapsen kasvulle on äärettömän tärkeää että hänellä on luotettavat vanhemmat.

Lapsi ei tuollaisesta tiedä, kun kukaan ei kerro. Lastahan ei sarjapettäjä petä 

Vierailija
13/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kyseenalaistan vanhemmuuttani. Mitä olen tehnyt väärin siinä. Kun tyttäreni pettää miestään ja monen miehen kanssa. Lapsesta asti opetin että ei petetä. Ollaan vain yhden kanssa, papin aamenen jälkeen. Eikä vaihdeta kuin paitaa. Miksi tytär on lumppu kun mies on hyvä, ei lyö. Eikä juo, lapsiakin vahtii. Seksi nyt ole edes naiselle niin tärkeää, että pitää kyrvän perässä juosta.

Huonosti olen kai tytön silti kasvattanut

Mummeli 65 v

Vierailija
14/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei tuollaisesta tiedä, kun kukaan ei kerro. Lastahan ei sarjapettäjä petä 

Totuus tulee aina ilmi. Ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
15/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen luo turvattoman tilan, jos vanhempi pettää lapsen toista vanhempaa, pettää käytännössä myös lastaan. Lapsikin on vaihdettavissa, aina saa uusia. Tämä traumatisoi ja luottamusta vanhempaan ei ole. Pettäjien omat selittelyt omatunnon hiljentämiseksi alkaa nyt.

Vierailija
16/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, sarjapettäjähullu taas linjoilla. Olen pahoillani, että sinua on satutettu, mutta nyt olisi vähitellen aika siirtyä elämässä eteenpäin. Vaikka terapiassa, jos ei omin voimin siinä onnistu. Kaikkien elämään kuuluu pettymyksiä, ja jonkinlaisella järjellisellä aikataululla niistä pitäisi päästä yli.

Vierailija
17/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, sarjapettäjähullu taas linjoilla. Olen pahoillani, että sinua on satutettu, mutta nyt olisi vähitellen aika siirtyä elämässä eteenpäin. Vaikka terapiassa, jos ei omin voimin siinä onnistu. Kaikkien elämään kuuluu pettymyksiä, ja jonkinlaisella järjellisellä aikataululla niistä pitäisi päästä yli.

Siirryn sinä vain terapiaan, jos pääsisit sairaasta ajatusmallista eli pettämisestä eroon. Kukaan ei luota sinuun tai halua olla tekemisissä kanssasi muuten kuin pakosta.

Vierailija
18/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen luo turvattoman tilan, jos vanhempi pettää lapsen toista vanhempaa, pettää käytännössä myös lastaan. Lapsikin on vaihdettavissa, aina saa uusia. Tämä traumatisoi ja luottamusta vanhempaan ei ole. Pettäjien omat selittelyt omatunnon hiljentämiseksi alkaa nyt.

Sinulla taitaa olla aika sairas suhde vanhempiisi, jos et erota lapsi-vanhempisuhdetta vanhempien välisestä romanttisesta ja seksuaalisesta liitosta.

Vierailija
19/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi ketju osua ihosi alle projisoinnistasi päätellen.  Miksi? 

Vierailija
20/55 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin toivon sarjapettäjävanhempani kuolemaa. Tekemisissä en ole ollut vuosikymmeniin. Maailmasta tulee hieman parempi sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi