Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi spoilaajat eivät suostu perustamaan omia ketjuja?

Vierailija
31.10.2025 |

Tästä on tullut jo ihan riesa ainakin täällä vauva.fi palstalla. Mikä tahansa tv-kisa, josta voi katsoa etukäteen jakson tai kaksi saa spoilaajat liikkeelle. Aivan pakko tulla ko. sarjan keskusteluun kertomaan mitä seuraavassa jaksossa tapahtui, kuka kilpailija putosi, mikä tai kuka voitti, jopa koko kisan voittaja kerrotaan jos sen on jostain onnistunut näkemään.

Jokaisessa ketjussa pyydetään, että spoilaajat tekisivät oman ketjun ennakkokeskustelulleen, mutta ei onnistu. Tulee kommenttia, että mene muualle täältä lukemasta tai muuta pään aukomista. Miksi se on niin vaikeaa tehdä sitä omaa ketjua, tai keskustella kaikille esitettävien jaksojen tahdissa? Mitä iloa saa siitä, että pilaa muilta ihmisiltä jännityksen? Toki jos ainoa ilo elämässä on muille kiusan tekeminen ja on kiusaaja kaikessa mitä tekee, niin sitten kai se tämäkin on yksi muoto harjoittaa ilkeyttä.

Olisi kiva kuulla yksikin asiallinen perustelu tälle yhden sortin häiriköinnille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä haluan ja saan tehdä mitä tahdon on yleisin vastaus. Sen parempaa tuskin irtoaa nytkään.

Vierailija
2/5 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Osalla oikeasti varmasti tarkoitus pilata toisten iloja ja ärsyttää. Osa ei osaa ajatella asioita toisten näkökulmasta. Ehkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joel Hokka on masked singerin pierumies.

Vierailija
4/5 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Osalla oikeasti varmasti tarkoitus pilata toisten iloja ja ärsyttää. Osa ei osaa ajatella asioita toisten näkökulmasta. Ehkä.

Tämä. Luultavasti molemmat yhdessä. Minä-keskeinen ajattelu, jossa kaikki pyörii oman navan ympärillä ja asiat tehdään minun tavalla tai ei ollenkaan. Ei pysähdytä hetkeksikään ajattelemaan miltä muista tuntuu, runnotaan minä edellä muut jalkoihin. Ja jostain syystä se, jos pystyy ärsyttämään muita matkalla tuo jotkut kicksit. Surullista. Veikkaan näiden olevan vielä nuoria ihmisiä. Yleensä väkisin iän myötä tulee mukaan se muiden huomioiminen. Työelämä jo pakottaa siihen. Kaikki ei voi mennä oman tahdon mukaan. Ja elämänkokemus yleisestikin avaa silmiä ja itsekeskeinen ajattelu ei vaan toimi pitemmän päälle.

Vierailija
5/5 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tosi harmillinen ilmiö. Joistain ohjelmista olisi kiva käydä keskusteluja muiden innokkaiden seuraajien kanssa, mutta usein mahdotonta jos haluaa säästyä paljastuksilta ennen aikojaan.