Seksuaalisuus
Olen keski-ikäinen nainen joka on kadottanut itsensä ja seksuaalisuutensa täysin. Olen ollut saman miehen kanssa 10- vuotta. Tänä aikana olemme perustaneet perheen ja sitoutuneet toisiimme monella muullakin tavalla.
Mies on minulle kuin ystävä, meidän välillä ei ole seksuaalista vetovoimaa eikä jännitettä ja olen kadottanut naiseuteni täysin kuluneina vuosina.
Onko muilla kokemusta suhteesta jossa on ystävänä ja arjen jakajana hyvä olla mutta suhde ei tuo kummankaan mielestä seksin saralla sitä mitä haluaisi sen olevan. Onko tällainen suhde voinut jäädä pysyväksi vai onko eri ollut ennenpitkää väistämätön?
Kommentit (24)
Hep, täällä.
Keskiikäisiä, mutta yhdessä olleet reilu 20v. Seksi on kuihtunut käytännössä kokonaan pois viimeisen 5v. aikana.
Vaimo ei seksiä tarvitse kuin hyvin harvoin. Jos olen vuosien aikana asiasta puhunut, olen vain saanut syytöksiä siitä, että en häneltä muuta tarvitse kuin pillua jne. syyllistämistä. En ole komea mies ja katkeruutensa ja kyynistymiseni on saanut minusta vielä rumemman ihmisen kuin ollenkaan. Eron jälkeen tuskin saisin lapsia enää nähdä, joten tässä tämä ainutkertainen elämä sitten kärvistellään. No huonomminkin asiat kai voisivat olla.
M44
Vierailija kirjoitti:
Hep, täällä.
Keskiikäisiä, mutta yhdessä olleet reilu 20v. Seksi on kuihtunut käytännössä kokonaan pois viimeisen 5v. aikana.
Vaimo ei seksiä tarvitse kuin hyvin harvoin. Jos olen vuosien aikana asiasta puhunut, olen vain saanut syytöksiä siitä, että en häneltä muuta tarvitse kuin pillua jne. syyllistämistä. En ole komea mies ja katkeruutensa ja kyynistymiseni on saanut minusta vielä rumemman ihmisen kuin ollenkaan. Eron jälkeen tuskin saisin lapsia enää nähdä, joten tässä tämä ainutkertainen elämä sitten kärvistellään. No huonomminkin asiat kai voisivat olla.
M44
Voisit olla impotentti. Siinä se huonompi vaihtoehto sitten onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teidän tapauksen kaltaisia on varmaan valtaosa pitkistä parisuhteista. Seksuaalisuus litistyy ja lätistyy vuosien myötä ja suhde muuttuu kaverilliseksi. Näin on käynyt itsellänikin. En oikein tiedä mitä asialle osaisi tehdä, kun kumppanin kanssa on kuitenkin hyvä olla ja elää. Olen ehkä lähinnä alkanut jättämään pitkiä jäähyväisiä sille hekkumaosastolle ja kohdistamaan huomion ihan muihin asioihin
En ollut epähuomiossa ensin lainannut tekstiäsi. Oletko mies vai nainen? Mikä aiheutti mielestäsi teillä intohimon puutteen, uskotko sen johtuvan vain pitkästä suhteesta?
Ap
Olen M. Pitkä suhde on varmaan se pääsyyllinen. Kun seksiä harrastettaessa tiedät suunnilleen sekunnilleen kuinka kauan kestää että puolisosi laukeaa ja tiedät jo etukäteen joka voihkaisun ja kiihot
Olisiko hirveän vaikeaa keksiä vähän vaihtelua tuohon?? Voi näitä urpoja!
Näin tosiaankin käy, jos on niin hölmö, että kuvittelee liekin pysyvät yllä ilman sen vaalimista. Sitä saa mitä tilaa.
Pitää saada suu auki ja puhua asioista. Kertoa mitä haluaa ja mistä pitää. Silloin ei tarvitse elää missään kaverisuhteessa. Vaihdevuosille ei Jodakaan voi mitään, mutta moneen muuhun asiaan voi kyllä omalla käytöksellään vaikuttaa.