Seksuaalisuus
Olen keski-ikäinen nainen joka on kadottanut itsensä ja seksuaalisuutensa täysin. Olen ollut saman miehen kanssa 10- vuotta. Tänä aikana olemme perustaneet perheen ja sitoutuneet toisiimme monella muullakin tavalla.
Mies on minulle kuin ystävä, meidän välillä ei ole seksuaalista vetovoimaa eikä jännitettä ja olen kadottanut naiseuteni täysin kuluneina vuosina.
Onko muilla kokemusta suhteesta jossa on ystävänä ja arjen jakajana hyvä olla mutta suhde ei tuo kummankaan mielestä seksin saralla sitä mitä haluaisi sen olevan. Onko tällainen suhde voinut jäädä pysyväksi vai onko eri ollut ennenpitkää väistämätön?
Kommentit (9)
Olen maksanut verovaroilla tuetun parisuhdeterapian jo puolestanne.
Teidän tapauksen kaltaisia on varmaan valtaosa pitkistä parisuhteista. Seksuaalisuus litistyy ja lätistyy vuosien myötä ja suhde muuttuu kaverilliseksi. Näin on käynyt itsellänikin. En oikein tiedä mitä asialle osaisi tehdä, kun kumppanin kanssa on kuitenkin hyvä olla ja elää. Olen ehkä lähinnä alkanut jättämään pitkiä jäähyväisiä sille hekkumaosastolle ja kohdistamaan huomion ihan muihin asioihin
Hei sinä joka elät myös intohimottomassa suhteessa, oletko nainen vai mies? Osaatko sanoa mikä teillä tilanteen aiheutti vai ajatteletko että vain kyllästyitte toisiinne?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei, kuulostaa hyvälle. Laitatko vielä yhteystietosi niin voin osoittaa jatkossa laskumme suoraan sinulle? 😊
Olemme toistaiseksi käyneet kalliilla yksityisellä terapeutilla, jonka tuntiveloitus on luultavasti paljon enemmän kuin sinun tuntipalkkasi. Kelan korvausta näihin ei luonnollisesti saa, emmekä ole sitä kyllä edes yrittäneet.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian monen avioliiton arkinen totuus. Jotkut yrittävät pelastaa sitä kimppakokeiluilla, osa käy vieraissa, suurin osa kärsii läheisyyden, lämmön ja hekuman puutteessa.
Kiitos vastauksesta. Hekumaa meiltä tosiaan puuttuu, on puuttunut mieheni puolelta aina. Valitettavasti en tätä heti ymmärtänyt. En tosin vaihtaisi tätä elämää mihinkään, koska lapset ovat minulle kovin rakkaita ja nautin myös äitiydestä, rakastan myös miestäni paljon. Silti tunnen suurta surua tilanteesta.
Onko sinulla itselläsi kokemusta vastaavasta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Teidän tapauksen kaltaisia on varmaan valtaosa pitkistä parisuhteista. Seksuaalisuus litistyy ja lätistyy vuosien myötä ja suhde muuttuu kaverilliseksi. Näin on käynyt itsellänikin. En oikein tiedä mitä asialle osaisi tehdä, kun kumppanin kanssa on kuitenkin hyvä olla ja elää. Olen ehkä lähinnä alkanut jättämään pitkiä jäähyväisiä sille hekkumaosastolle ja kohdistamaan huomion ihan muihin asioihin
En ollut epähuomiossa ensin lainannut tekstiäsi. Oletko mies vai nainen? Mikä aiheutti mielestäsi teillä intohimon puutteen, uskotko sen johtuvan vain pitkästä suhteesta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kuulostaa hyvälle. Laitatko vielä yhteystietosi niin voin osoittaa jatkossa laskumme suoraan sinulle? 😊
Olemme toistaiseksi käyneet kalliilla yksityisellä terapeutilla, jonka tuntiveloitus on luultavasti paljon enemmän kuin sinun tuntipalkkasi. Kelan korvausta näihin ei luonnollisesti saa, emmekä ole sitä kyllä edes yrittäneet.
T. Ap
Oletpas sinä vittumainen kusipää ja vain hyvä että pillusi muurautuu umpeen käytön puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Ap
Oletpas sinä vittumainen kusipää ja vain hyvä että pillusi muurautuu umpeen käytön puutteessa.
En tiedä kenen uskomuksiin perustat tietosi muttei tuollaista tosielämässä tapahdu, kuten ei valitettavasti sitäkään että suustasi alkaisi tulla oikeasti aitoa paskaa vaikka juttusi sitä tasoltaan olisikin.
Aivan liian monen avioliiton arkinen totuus. Jotkut yrittävät pelastaa sitä kimppakokeiluilla, osa käy vieraissa, suurin osa kärsii läheisyyden, lämmön ja hekuman puutteessa.