Älkää erotko kirkosta
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin eilen.
Annat äänesi muslimeille ( islamille. Ei hyvä,
Höpö höpö.
En voi erota, kun en ole koskaan kuulunutkaan.
Jos kirkko on sellainen kuin Päivi Räsänen sanoo, miksi kukaan haluaisi tuohon kuulua?
Hihhuliveikot eivät minua saa hurmokseen, enkä maksa valehtelusta.
Ihmisten huijaaminen pitäisi lailla kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tiedä, kuinka paljon kirkko auttaa köyhiä, lapsia, syrjäytyneitä jne. Näin on ollut aina, ei vain tämän hallituksen aikana, vaikkakin juuri nyt avun tarve on suurempi tietysti kuin ennen.
Kirkon budjetti on ihan julkista tietoa ja siitä käy ilmi, että tähän auttamiseen menee pikkuinen rippu kokonaisbudjetista.
Tältä kiistattomalta ja helposti dokumentoitavalta tosiasialta uskovaiset sulkevat silmänsä, en tiedä miksi. Voisiko joku uskis kertoa miksi näin on?
Valtaosa kirkon saamasta suunnattomasta kirkollisverokertymästä, noin miljardi euroa vuosittain , uppoaa henkilöstökuluhin, lähinnä pappien ja muiden myssypäiden ökypalkkoihin sekä kaikkeen tarpettomaan puuhasteluun.
Hyvin on kirkon propagandaosasto onnistunut höyn
Loisteliasta eliittielämää joku tavan seurakuntapappi? Epäilen.
Erosin kirkosta vanhempieni mukana vuonna 1974, olin kolme vuotias. Mitään pahempaa ei ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Erosin heti kun kirkko ilmoitti tukevansa vasemmistoa eli Tavja Halosta.
Anne Pohtamo ja Päivi Räsänen kilvan parkuivat kirkon rappusilla ja rukoilivat polvillaan, että ei Halosesta presidenttiä, silloin ensimmäisellä kaudella. Eipä jumala heidän rukouksiaan kuunnellut, hähää! 😆😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Jos kirkko on sellainen kuin Päivi Räsänen sanoo, miksi kukaan haluaisi tuohon kuulua?
päivi on päivi eikä jeesus helevetin hölömö. niinkun jeesus sano et tarvi kirkkoo tai pappeja uskomiseen.
Evankelisluterilaisuudesta pitää kyllä erota ,jos olet oikea uskovainen eli Jeesuksen opetuslapsi.
He ovat kääntyneet antikristukseksi.Heille Jumalan Sana ei merkitse enää mitään.
He ovat maailman trendien seuraajia.He tekevät juuri niin kuin Uudessa testamentissa varoitetaan tekemästä.
He mukauttavat mielensä maailman mukaan, eivätkä totuuden eli Jumalan Sanan mukaan.
He opettavat pahan olevan hyvää ja siunaavat syntiset teot eli luonnottomat yhtymiset avioliitolla!
Jumalan sanan vastaiset teot eivät voi ikinä olla rakkautta, vaikka kuinka ihmisen viisaus ja mieli sanoisivat niin.
Jumalan Sana sanoo ,että luonnottomat yhtymiset ovat kauhistus.Ei kai sen selvemmin voi asiaa sanoa.Ei ole mitään epäselvyyttä siitä,onko homoliitot Jumalalle mieluisia ja Jumalan tahdon mukaisia.No ei ole, ne ovat kauhistus!
Usko paremmin Jumalan Sanaa kuin ihmisen.Jumala itse on viisaus ja rakkaus.
Hän tietää paremmin.
Muista että sinä olet vain pieni ihminen.Älä aseta itseäsi Jumalan sanan yläpuolelle.
Älä muuta pahaa hyväksi, jonka Jumala Luojasi on opettanut olevan pahaa,jopa kauhistuttavaa.
Synti joka koskee omaa kehoasi eli seksuaaliset synnit ovat pahimpia syntejä sillä sinussa asuu Jumalan henki ja sinun tulisi kunnioittaa omaa kehoasi niin ettet tee irstaita siveettömiä tekoja.Ne rikkovat eniten suhdettasi Jumalaan.
Tämän kaiken olen puhunut rakkaudesta,sillä välitän teistä niin paljon etten voi olla hiljaa, jos näen synnin muutettavan hyväksi ihmisen opeissa.
Luota Jumalaan eli Jumalan Sanaan.Se on ikuinen ja tosi.Sitä ei voi ihminen muuttaa vaikka kuinka haluaisi.Se on ikuinen ja muuttumaton, näin Jeesus on sanonut, tämä ei ole minun sanaani.
Puhun vain mitä Isä on käskenyt minun puhua.
Jeesuksen nimessä, aamen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairaita nuo kristillisten arvot. Maksa veroja, tai muuten joudut helvettiin. Ja pitäisi uskoa satu-ukkeliin, joka narssistisesti käskee palvomaan itseään, tai muuten hän rankaisee lähettämällä sinut hänen kehittelemään helvettiin.
Sairasta.
Tekstistäsi päätellen et ole tutustunut kristillisiin arvoihin. Jos olisit ja sitten kritisoisit, sillä kritiikillä olisi enemmän painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin heti kun kirkko ilmoitti tukevansa vasemmistoa eli Tavja Halosta.
Tarja Halonen ei ole ollut kirkon jäsen. Eikä varmaan ole edelleenkään.
Siksi onkin vaikea ymmärtää, miksi kirkon ihmiset esittivät tukensa Tarja Haloselle. Myös minulle kirkkoeroon oli syynä se, että kirkko tuli Tarja Halosta presidentinvaaleissa.
Olen eronnut kirkosta, olen silti uskonnollinen.
Erosin 2 kk sitten kun arkkipiispakin myi sielunsa saatanalle. Käskee vihkimään homoja. Homostelkoon yksin, minä en tuohon hommaan rupea enkä sitä rajoita. Minulla on uskoni, en tarvitse siihen saatanan johtamia temppeleitä. Jumala on, Jumala hallitsee ja Jumala suojelee. Iankaikkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen pesunkestävä ateisti, realisti ja ottanut tieteen sydämeeni. Olen ollut SRK:lla töissä useamman vuoden, ja arvostan kyllä mitä tekevät.
400e vuodessa kuitenkin kulttiin kuulumisesta on ihan liikaa. Siksi erosin. Yhdelläkään kultilla ei tarvitse olla verotusoikeutta.
Kallista tuo on, paljon yli tuhat euroa pitäisi maksaa jos haluaisi olla tapauskovainen, ja jos edes pinen osan tuosta lahjoittaa muita teitä niin menee paljon tehokkaammin suoraan kohteeseen, kirkko kovasti mainostaa hyväntekeväisyyttään mutta siihen päätyy alle 10% rahasta.
Minä erosin tänään 01.11. klo 8:02.
Jatkan edelleen vakaasti
omalla Hengen polullani,
vaikka ilman ev.lut. kirkon jäsenyyttä.
Erosin 2003 enkä ole koskaan ollut uskonnollinen.
Lainaus:
"Loisteliasta eliittielämää joku tavan seurakuntapappi? Epäilen."
Vastaus:
Soppii, soppii, aina epäillä soppii mutta loisteliasta eliittielämää se on joka tapauksessa.
Erosin vuonna 2012. Olin ennen tuota hetkeä lähes 3 vuotta seurakunnalla töissä. Työpaikan vaihdon jälkeen, ei olltu enää mitään syytä kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Isä sanoi aikoinaan että kirkko vie köyhältä vaikka viimeisen lampaan!
Olipa harvinaisen tyhmä isä.
Erosin kirkosta vuosia sitten ja olen niillä säästöillä tehnyt jo pari ulkomaanreissua