Älkää erotko kirkosta
Kommentit (112)
Ev.luttiin ja vapaakirkkoon kun ei voinut kuulua samaan aikaan, niin erosin kirkosta vuonna 2010. Ei ole ollut ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eronneet kääntyvät usein kannattamaan kommunismia ja woke-ideologiaa. Tälläkin hetkellä autoritaarinen Eurostoliiton Peto riistää, valvoo ja alistaa.
Uskonnottomuus ei tarkoita kommunismia ja wokea.
T. Uskonnoton porvari
Vierailija kirjoitti:
Perustelepa, mummuseni, vähän tarkemmin, miksi kirkosta ei saisi erota? Minä olen eronnut kirkosta jo kauan sitten ja kaiken muun hyvän lisäksi olen säästänyt tuhansia euroja.
MIKÄ sinä olet ketään nimittelemään!
Häpeä!
Vierailija kirjoitti:
Teida kirkko kaske kaanta toine poski ko me lyoda
Meida profeta kaske tappa vaarauskoinen
Hahaha vittun somilainen kristity me vallata teida maa ko te kaanta poski hahahahah
Uskomatonta mutta totta .saiurasta tulla tänne ja alkaa uhkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tällä vaihtoehdolla, että eronneet joutuvat helvettiin, vai, että kirkosta eronneet kääntyvät jostain syystä muslimeiksi?
Tarkoitan että konverteerata islamiin ei tule olemaan sinun oma valinta vaan pakote.
Jotta minua ei pakoteta Islamiin, niin minun on pakko olla Evankelisluterilaisen kirkon jäsen? Vaikka olen ateisti?
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä. Jos ei olisikaan, niin mitä syitä AP keksisi juuri valtionkirkossa pysymiselle?
Ei ole trolli . Itse nuorena kasvanut kristityssä kodissa ja hyvin on elämä sujunut.
Jos et usko mihinkään , et voi elää vapaasti ja jauhaa suunsoittoa täällä. Sen huomaa että sinulta puuttuu usko .
Minun uskonto ei salli tällaista ilkeilyä. Enkä lauko jatkuvasti kirkossa mutta voin hyvin tietoisena siitä että joku minua suojelee.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tiedä, kuinka paljon kirkko auttaa köyhiä, lapsia, syrjäytyneitä jne. Näin on ollut aina, ei vain tämän hallituksen aikana, vaikkakin juuri nyt avun tarve on suurempi tietysti kuin ennen.
Olen ev. lut. Srk:n vapaaehtoistyöntekijä enkä kuulu kirkkoon. Erosin 1999.
Vierailija kirjoitti:
Erosin eilen.
Mistä syystä? Raha?
Voitko nyt paremmin vai mikä taakka on kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät tiedä, kuinka paljon kirkko auttaa köyhiä, lapsia, syrjäytyneitä jne. Näin on ollut aina, ei vain tämän hallituksen aikana, vaikkakin juuri nyt avun tarve on suurempi tietysti kuin ennen.
Mutta jos on itsekkin jo syrjäytynyt niin jää nekin kirkollisverot eurot auttamaan suoraan omaa elämää ilman välikäsiä
Kirkko kyllä tekee paljon hyvää työtä. Harmi vain että se on myös luopumassa uskosta. Kun pimeys pukeutuu valkeuden vaatteeseen, se tapahtuu rakkauden nimissä, kuten nyt on jo nähty. En ole eronnut kirkosta vaikka sitä olen usein harkinnut.
Vierailija kirjoitti:
Erosin heti kun kirkko ilmoitti tukevansa vasemmistoa eli Tavja Halosta.
Tarja Halonen ei ole ollut kirkon jäsen. Eikä varmaan ole edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä esim. Vapaakirkko on parempi vaihtoehto.
Kerro lisää! Miksi on?
Arvioni mukaan noudatetaan Raamatun sanaa tunnollisesti. Vapaakirkolla on myös paljon positiivista ekumeniaa, eli yhteistyötä muiden kirkkokuntien kanssa.
Lahjoituksiin perustuva rahoitusmalli myös pitää tason korkeana, koska verotulot ei kilahda automaattisesti tilille kuin manulle illallinen.
Vierailija kirjoitti:
Isä sanoi aikoinaan että kirkko vie köyhältä vaikka viimeisen lampaan!
Aikoinaan .Vuosisasdan alussa? Ei kirkko mitään sinulta vie.
Kolehtikin on vapaaehtoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta eronneet kääntyvät usein kannattamaan kommunismia ja woke-ideologiaa. Tälläkin hetkellä autoritaarinen Eurostoliiton Peto riistää, valvoo ja alistaa.
Kirkko tukee ja kannattaa Prideä ja woke-ideologiaa.
Joka on Raamatun vastaista. Ei ole siis kyse todellisesta kristillisyydestä ja Kristuksen seuraamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tämä. Jos ei olisikaan, niin mitä syitä AP keksisi juuri valtionkirkossa pysymiselle?
Ei ole trolli . Itse nuorena kasvanut kristityssä kodissa ja hyvin on elämä sujunut.
Jos et usko mihinkään , et voi elää vapaasti ja jauhaa suunsoittoa täällä. Sen huomaa että sinulta puuttuu usko .
Minun uskonto ei salli tällaista ilkeilyä. Enkä lauko jatkuvasti kirkossa mutta voin hyvin tietoisena siitä että joku minua suojelee.
Uskovana sitten varmasti myös tiedät että minkään kirkon jäsenyys ei pelasta ainoankaan ihmisen sielua, lapsikasteesta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko tällä vaihtoehdolla, että eronneet joutuvat helvettiin, vai, että kirkosta eronneet kääntyvät jostain syystä muslimeiksi?
Tarkoitan että konverteerata islamiin ei tule olemaan sinun oma valinta vaan pakote.
Suomessa on muitakin kristillisiä kirkkoja kuin luterilainen. Monet kirkosta eroavat liittyvät niihin, osa on ateisteja eikä liity mihinkään uskontoon. Miten nämä ihmiset lisäävät is lamin kannatusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon budjetti on ihan julkista tietoa ja siitä käy ilmi, että tähän auttamiseen menee pikkuinen rippu kokonaisbudjetista.
Et näe pappien ja diakoniatyöntekijöiden työn tulosta mistään budjetista, koska he saavat kuukausipalkkaa. Ymmärrät kai, että Jumalanpalvelukset yms ovat vain pieni osa heidän työstään, pääpaino on kuitenkin ihmisten kohtaamisella, tuen antamisella ja rinnalla kulkemisella, ihan käytännön asipiden hoitamisesta lähtien aina keskusteluapuun saakka. Silloin kun yhteiskunta pettää tai hoitoa ei saa, tarvitaan taloudellisen tuen lisäksi käytännön apua valitusten tekemiseen, tukea lääkäri- ja sossukäynneille jne jne. Lapset tarvitsevat kerhoja, nuoret harrasteryhmiä, vanhukset ja yksinäiset seuraa jne jne