Etsin 3-4mh taloa, välittäjät tarjoavat 1-2mh taloja!
Minulla on hakuvahdit mm Oikotie ja Etuovi, lisäksi ostotoimeksianto.
Etsimme 3-4 makuuhuoneen taloa, mutta päivittäin tulee hakuvahdeista 1-2 makuuhuoneen taloja. Ymmärtäisin, jos olisi jotain huoneita joista saisi puuttuvat makuuhuoneen tehtyä, mutta lähes aina neliöt ja pohja ei vaan mahdollista lisämakkareiden tekoon.
Nyt myös välittäjä on alkanut lähes viikottain tarjoamaan taloja, joissa makuuhuonetoiveet ei täyty lainkaan edes pyhällä hengellä.
Naamakirjassa tarjoavat yksityiset ovat nekin oma lukunsa. Me etsitään usean hehtaarin metsätonttia ja silti tarjotaan tuhannen neliön tontteja, että jos nyt kuitenkin me mahduttaisi sinne 3 lapsen ja 3 hevosen kanssa?
Hakualue meillä on koko Suomi, eli kyse ei ole siitä etteikö löytyisi sopivaa. Ihmisiä eikä edes hakuvahteja ei vain tunnu kiinnostavan, mitkä toiveemme on.
Kommentit (48)
Tee selväksi välittäjälle ja Facessa, että sun toiveita pienempää on ihan turha lähteä tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liian pieni budjetti.
Totta, metsätilat ovat tyyriitä eikä metsää ole yleensä myynnissä talojen yhteydessä, vaan ne halutaan pitää itse. Metsällä on arvoa, talo syrjäseudulla on halpa.
Ongelmaa voisi ratkaista, että etsit maatilan nimellä, ei ok-talon. Niihin ei yleensä kuulu metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, metsätilat ovat tyyriitä eikä metsää ole yleensä myynnissä talojen yhteydessä, vaan ne halutaan pitää itse. Metsällä on arvoa, talo syrjäseudulla on halpa.
Juu, tiedän kyllä mitä etsin ja mikä on hintaluokka minkäkinlaiselle maapalstalle. Asumme nytkin maaseudulla, mutta on lisätilalle tarve josta syystä etsimme isompaa tilaa.
Ongelman ydin on siinä, että meille tarjotaan niitä 1-2 makuuhuoneen taloja/tiloja ja tuhannen neliön tontteja, että jos nyt kuitenkin mahduttaisiin, vaikka sillä samalla budjetilla saa kyllä niitä 4mh talojakin.
Ap
Luulisi että perikunnilla olisi ylitarjontaa entisistä pientiloista? Jatkuvastihan niistä puhutaan, että kukaan ei halua niitä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, tiedän kyllä mitä etsin ja mikä on hintaluokka minkäkinlaiselle maapalstalle. Asumme nytkin maaseudulla, mutta on lisätilalle tarve josta syystä etsimme isompaa tilaa.
Ongelman ydin on siinä, että meille tarjotaan niitä 1-2 makuuhuoneen taloja/tiloja ja tuhannen neliön tontteja, että jos nyt kuitenkin mahduttaisiin, vaikka sillä samalla budjetilla saa kyllä niitä 4mh talojakin.
Ap
Kannattaakin tarttua itse toimeen,eikä käyttää välittäjää joka tarjoaa vääriä vaihtoehtoja. Jos tiedät et sillä budjetilla saa 4mh taloja,niin eikun vaan itte tarjoamaan. Tosin kuinka usein niitä tulee myyntiin? Tai vaihtoehtoisesti se pienempi ja itse laajentaa,jos mahdollista. Tai rakentaa oman. Kuinka paljon niitä on tyrkyllä mitä juuri haluatte?
No tällä seudulla on myyty monta isoa tilaa. Hinta on n. 150 000 euron kieppeillä.
Mikä ap sun budjetti on?
Ilmeisesti et halua maksaa tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että perikunnilla olisi ylitarjontaa entisistä pientiloista? Jatkuvastihan niistä puhutaan, että kukaan ei halua niitä ostaa.
Kuten sanottua, niin kyllä ne maat ja metsät menevät kaupaksi, talo myydään erikseen.
Isompia tiloja on kyllä kaupan, EU-kelpoisia ja niiden hinnat ovat sitten jo kalliimpia. Ap:n ei kannata sellaista ostaa, jos ei ole viljelijä. Ap ei ole kertonut mikä on budjetti. Ehkä jostain Lapista voisi löytyä helpommin, koska siellä metsämaa ei ole niin hyvätuottoista?
Vierailija kirjoitti:
No tällä seudulla on myyty monta isoa tilaa. Hinta on n. 150 000 euron kieppeillä.
Mikä ap sun budjetti on?
Riippuu palstan koosta ja sijainnista sekä rakennuksista, mutta 200te-250te nurkilla pyöritään. Nykyisen talon hinta oli 114te ja siihen 12ha metsätila ostettiin erikseen naapurilta. Eli tiedän, että ei kaikkea välttämättä saa samassa paketissa.
Ollaan kyllä käyty myös katsomassa tiloja, meille riittää vaatimaton talokin, ympäristö ja tilan koko ratkaisevampaa makuuhuoneiksi sopivien huoneiden ohella.
Kyllä me itsekin on tarjoiltu. Ei me helsinkiläisiä olla etsimässä landelta kotia realiteetit hukassa, vaan ihan maaseudun kasvatteja joten ei olla ensimmäistä kertaa asialla talokauppojen suhteen ja kauppoja on tehty kyllä lukuisia ennenkin. Nyt vaan olen huomannut, että ihmiset alkaneet tarjota omaansa tai perittyä spämmäämällä jokaiselle.
Ap
Se on vähän sama kuin myyt esim. kuolinpesän nimissä olevaa autoa. Kirjoitat ilmoitukseen selkeästi: kuolinpesä myy, ei vaihtoa. No mitäs sitten saat: tarjotaan vaihdossa toista autoa, moottoriventettä tai kiinteistöä jossain huitsin nevadassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla liian pieni budjetti, jos löydän budjettiin sopivia kohteita mielin määrin sillä neljälläkin makuuhuoneella, mutta se miksi ei johda kauppoihin johtuu siitä, että ympäristö tai talon pohja tms ei miellytä? Ostotoimeksianto on siksi, että välittäjä pystyy paremmin kysymään niitä kohteita jotka ei ole Oikotie tms. Julkisessa myynnissä. Mutta se välittäjäkin tarjoaa 2000 luvun taloa 1ha tontilla ja 2mh kokoisena 60m2 talona, vaikka olemme sanoneet, että maks 1960 rakennettu, 4mh/huoneet muutettavissa neljäksi makkariksi, sekä vähintään 5ha. Hakuvahdit taas tykittää jostain syystä noita 1-2mh taloja, vaikka olen merkannut 4-5h kriteereiksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän sama kuin myyt esim. kuolinpesän nimissä olevaa autoa. Kirjoitat ilmoitukseen selkeästi: kuolinpesä myy, ei vaihtoa. No mitäs sitten saat: tarjotaan vaihdossa toista autoa, moottoriventettä tai kiinteistöä jossain huitsin nevadassa.
Tätä juuri tarkoitan. En ymmärrä, miten syy on minun, että minulle tarjotaan sitä mitä en ole hakemassa. Eihän se kuolinpesän syykään ole ettei vaihto ole mahdollista, vaikka vaihdon tarjoaja miten yrittää.
Ap
Onko rakennustaitoa? Voisitte ostaa maatilan ja rakentaa talon itse tai laajentaa olemassaolevaa taloa. Suuret talot maaseudulla tuon kokoisella tontilla ehkä ovat harvinaisia. Vanhoissa kansakouluissa ei ole maata, isot tilat taas on jo pilkottu niin että talo ja metsät on myyty erikseen. Toimivat maatilat taas ovat liian kalliita teille.
Vierailija kirjoitti:
Onko rakennustaitoa? Voisitte ostaa maatilan ja rakentaa talon itse tai laajentaa olemassaolevaa taloa. Suuret talot maaseudulla tuon kokoisella tontilla ehkä ovat harvinaisia. Vanhoissa kansakouluissa ei ole maata, isot tilat taas on jo pilkottu niin että talo ja metsät on myyty erikseen. Toimivat maatilat taas ovat liian kalliita teille.
... Ja metsätilat myös. Itselläni olisi vaatimuksia vastaava tila, kaksi taloa vierekkäin, molemmat talviasuttavia, mutta metsää on 18 ha ja hinta kyllä nousisi yli budjettinne, kun on järven rannassa ja vielä ison kaupungin lähellä. Eikä se tosiaan ole myytävänäkään, kun käytämme kesäasuntona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuka tarjoaa? Miten haette? Netistä Oikotieltä tai Etuovesta vai välittäjien avulla? Onko hakukriteerinne varmasti ilmaistu selvästi?
Nää välittäjät on jotenkin vähä-älysiä. Telkkarista kun katsoo kun joku pariskunta etsii taloa jollakin budjetilla niin ensimmäisenä välittäjä sanoo että hinta on nyt vähän yli teidän budjetin. Haloo!
Vastasin jo aiemmin ja näytän olevan oikeassa. Eihän tuollaista maatilaa löydy Oikotiestä, vaan maa- ja metsätilojen välityksestä ja siellä huomaa heti, että budjettinne on aivan liian pieni. Löytyy vain yksi kohde Salosta, jossa on iso talo ja maata joitakin hehtaareja, se myydään tarjouskaupalla. Kaikki muut kohteet ovat paljon kalliimpia kuin budjettinne on.
Maa- ja metsätilojen välittäjän puoleen pitää kääntyä, jos haluatte tuollaisen maatilan.
Älä käytä hakuvahteja ja välittäjää. Mikset vaan etsi itse?