Tarkoittaako "checked in baggage" ruumaan laitettavaa laukkua?
Auttakaa tyhmää. Olen matkustamassa (kokematon matkustaja) ja tein lähtöselvityksen netissä. Siellä lukee että mulla on yksi checked in bag. Ajattelin että voin ottaa laukun matkustamoon, mutta tarkoittaako tuo nyt sitä että joudun jättämään laukun ruumaan? Terveisin tyhmä.
Kommentit (20)
Eihän tuolla ole mitään merkitystä. Lentoasemalla vasta päätät laitatko ruumaan vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuolla ole mitään merkitystä. Lentoasemalla vasta päätät laitatko ruumaan vai ei.
No en kyllä päätä. Jos se pitää laittaa ruumaan niin en tunge nesteistä pussiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen kiloa on painorajana.
Ap
Sitten mahtuu hattuhyllylle niin voit ottaa käsimatkatavarana
Ei ole pakko laittaa mitään ruumaan, jos laukku täyttää käsimatkatavaran koon kriteerit eikä siellä ole mitään tavaroita, joita ei saa viedä matkustamoon.
Kyseessä wizz air. Mulla surkea englanti ja koitin pähkäillä. Kun mielestäni siellä lukee että yhden pienen laukun (mulla käsilaukku myös) saa ottaa. Ja kun maksoin isommasta laukusta lukee soellä checked in.
Ap
Eli ymmärränkö oikein että saan ottaa käsilaukun vain mutta isompi pitää laittaa ruumaan?
Ap
Ruumalaukut on n. 20kg/kpl painorajalla, joka lentoyhtiöllä
Matkustamoon (cabin) laukut on n. 8-10kg/kpl painorajalla.
Siitä tietää kumpi se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä päätä. Jos se pitää laittaa ruumaan niin en tunge nesteistä pussiin.
Ap
Nestepussi on laukun etutaskussa, siitä vaan siirtää vaikka takin rtaskuun jos päättää laittaa laukun ruumaan. No problem.
Olen aina ihmetellyt tuota nesteiden kuljettamista muutaman tunnin lentomatkan takia. Mitä nesteitä matkalla tarvitaan, paitsi juotavaa,jota saa koneesta. Shampoota ja saippuaa on yleensä hotellissa ja muita tarvittavia voi ostaa periltä. Selittäkää tyhmälle, miksi moinen lutraus pikku pullojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen kiloa on painorajana.
Ap
Sitten mahtuu hattuhyllylle niin voit ottaa käsimatkatavarana
Ei kannata, kaikki tyhmät ottavat maksimikokoisen laukun mukaan matkustamoon, eikä ne kaikki mahdu millään koneiden ylähyllyille,
Vierailija kirjoitti:
Ruumalaukut on n. 20kg/kpl painorajalla, joka lentoyhtiöllä
Matkustamoon (cabin) laukut on n. 8-10kg/kpl painorajalla.
Siitä tietää kumpi se on.
Mutta kun siellä lukee jo checked in. Ja lukee että vain yhden pienen laukun saa ottaa ja vain Wizz Priorityn omaavat voivat tuoda toisen laukun. Vai meinaako se että priorityllä voi tuoda toisen laukun ilmaiseksi ja maksamalla muut voivat tuoda toisen laukun, vai eikö ilman peiorityä saa ottaa ollenkaan toista laukkua matkustamoon? Omen pihalla. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt tuota nesteiden kuljettamista muutaman tunnin lentomatkan takia. Mitä nesteitä matkalla tarvitaan, paitsi juotavaa,jota saa koneesta. Shampoota ja saippuaa on yleensä hotellissa ja muita tarvittavia voi ostaa periltä. Selittäkää tyhmälle, miksi moinen lutraus pikku pullojen kanssa.
Juu miehelle se on helppoa kun naaman, perseen ja hiukset voi kaikki pestä samalla saippualla ja naamarasvoja ei tarvita. Miksi ostaisin periltä uudet naamarasvat ja seerumit ja naamanpesuaineen??
Vierailija kirjoitti:
Sama, en ylipäätään käsitä miksi ihmisten pitää raahata niin helkkaristi tavaraa mukanaan matkoilla. Itse olen aina pärjännyt pienellä laukulla ja vähillä kamppeilla. Kaiken tarpeellisen voi ostaa periltä. juuri mitään ei oikeasti tarvitse mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, en ylipäätään käsitä miksi ihmisten pitää raahata niin helkkaristi tavaraa mukanaan matkoilla. Itse olen aina pärjännyt pienellä laukulla ja vähillä kamppeilla. Kaiken tarpeellisen voi ostaa periltä. juuri mitään ei oikeasti tarvitse mukaan.
Kiva sulle. Ei ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Käytän vain tiettyä shampoota ja nestesaippuaa. En koske hotellin saippuoihin enkä todellakaan lähde niitä ostamaan matkakohteessa.
Olen tullut lomalle ja en todellakaan halua lähteä kauppaan heti ensimmäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä wizz air. Mulla surkea englanti ja koitin pähkäillä. Kun mielestäni siellä lukee että yhden pienen laukun (mulla käsilaukku myös) saa ottaa. Ja kun maksoin isommasta laukusta lukee soellä checked in.
Ap
Olet siis maksanut mahdollisuudesta laittaa yksi iso laukku ruumaan.
Matkustamoon sallittavat laukut täytyy selvittää tuon lentoyhtiön sivuilta. Nythän me muut emme tiedä sääntöjä eikä laukkusi kokoa tai painoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä varmaan ymmärräkään, jos ei voi ymmärtää, että ihmisillä on allergioita ja sairauksia, joiden takia on paljon helpompi raaha vaikka natkalaukullinen niitä shampoota, saippuaa, perusvoiteita yms, joiden tietää sopivan itselle.
Nimimerkillä kokeilin noin 50 eri shampoota, ennen kuin löysin päänahalleni sopivan. Voiteita kokeillut noin 100. Hyvin harva hammastahnakin käy.
Tulisi aika kalliiksi, kun vieraassa maassa kokeilisin saman verran kosmetiikkaa, jotta löytäisin viikon reissulle oikean shampoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet kaikelle sille ostamallesi kamalle reissun lopussa? Heität pois? Vai ostat myös matkalaukun että saat tuotua ne kotiin? Kumpikaan ei kuulosta kovin järkevältä.
Paljonko siinä lukee painorajana