Jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoaan
Mikä ihme siinä oikein on, että passikuvissa ihmiset näyttää lähinnä kirvesmurhaajilta, psykopaateilta, tai laitoksista karanneilta? Niin minäkin. Eilen näin yhden kuvausfirman mainoksen passikuvista ja oikein säikähdin. Olen ihan varma, ettei se passikuvamainoksen ihminen livenä näytä murhanhimoiselta psykopaatilta.
Kerran otatin passikuvan ja kun hain passin poliisilaitokselta, itkin koko illan saatuani sen, koska kuva oli niin hirveä. Nolotti aina näyttää sitä passia. Seuraava passikuva oli 100 kertaa parempi, mutta sekin oli melko karsea.
Jos tutkitaan poliisin kuvausohjeita, kuvauslaitteita, käytettävää objektiivia, valaisua ja niiden ohjeiden noudattamista, niin ei sieltäkään löydy mitään selittävää tekijää sille, miten tavalliset ihmiset saadaan näyttämään psykopaateilta.
Väitän, että jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Kun minusta otettiin passikuva, ei linssiin jäänyt mitään, sain vain tyhjän painoksen, vaalea tausta, mutta minua ei näkynyt lainkaan, missä vika ? Harmitti !
Olet vampyyri? Silloin ei peilijärkkärillä voi ottaa sitä kuvaa, pitää otta peilittömällä kameralla.
Olen maailman rumin ihminen henkkareiden kuvassa. Outo, mielipuolinen katse ja hiukset ohuet liurùt, vaikka minulla on paksut hiukset. Miksi nämä passikuvat ovat aina niin rumia?
Mä näytän ihan Englannin prinsessalta: mustat silmänaluset, laihalta, olemattomat huulet ja ryppyjä vaikka olen vasta päälle kolmenkymmenen.
Ainoa passikuva jossa olen ikinä onnistunut oli apina-automaatista jossa sain yksin poseerata koneelle. Sen jälkeen menin jollekin teini-ikäiselle jolpille kauppakeskuksessa ja nyt on kunnon sanpaku/hullunsilmät passikuvassa ja suu vinossa ja kuvan täydeltä velttoa lärviä ja pöheikkömäinen peikkotukka se vähä mitä näkyy. Paskin valokuvaaja ikinä!
Ihmiset eivät siis oikeasti tiedä että se sama kuvaserveri johon valokuvaamot passikuvansa tallettavat on auki myös yksityishenkilöille. Voit ottaa vaikka tuhat kuvaa itse ja valita niistä parhaan jonka talletat serverille jonne kirjaudutaan vahvalla tunnistautumisella (pankkitunnarit tai mobiilivarmennus).
Ainoa asia mikä tässä on tehty aivan tarkoituksella vaikeaksi valokuvaamojen monopolin suojelemiseksi on naurettava pikselintarkka vaatimus kuvan koolle ja leuan sekä päälaen sijannille mutta esim. ilmainen Irfanview selviää vaivatta täsmälleen oikean kuvasuhteen leikkauksesta ja kutistamisesta haluttuun kokoon.
Höpöhöpö. Minulla on hyvä passikuva, koska olen aidosti hyvännäköinen. Ihmiset jotka valittavat kuvistaan eivät vain osaa myöntää, että kuva paljastaa totuuden siitä, etteivät he ole niin kivannäköisiä kuin toivoisivat.
Kuvani on karsea. Toljotan kameraa säikähtäneen näköisenä silmäpussit pursuten. Näytän hyvin syöneeltä tai lääkityltä mielisairaalan hoidokilta. Ja oikeasti olen kapeakasvoinen laiheliini. Saisi edes pitää silmälasit päässä niin kuin joskus oli käytäntö. Tai edes vähän hymyillä.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Minulla on hyvä passikuva, koska olen aidosti hyvännäköinen. Ihmiset jotka valittavat kuvistaan eivät vain osaa myöntää, että kuva paljastaa totuuden siitä, etteivät he ole niin kivannäköisiä kuin toivoisivat.
Mitäs sitten, kun livenä on kehuttu hyvännäköiseksi ja kauniiksi. Silti se passikuva on lähinnä jostain vanhasta kaivoslammesta naarattu suohirviö?
Hiuksiakin on niin paljon, että kampaaja on joutunut kesken värjäyksen menemään tekemään lisää väriä. Silti hiukset passikuvassa on olematon liru.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa passikuva jossa olen ikinä onnistunut oli apina-automaatista jossa sain yksin poseerata koneelle. Sen jälkeen menin jollekin teini-ikäiselle jolpille kauppakeskuksessa ja nyt on kunnon sanpaku/hullunsilmät passikuvassa ja suu vinossa ja kuvan täydeltä velttoa lärviä ja pöheikkömäinen peikkotukka se vähä mitä näkyy. Paskin valokuvaaja ikinä!
Aion kanssa ottaa seuraavan kuvan automaatista. Jotenkin se on äärimmäisen vaivaannuttavaa olla kuvattavana eikä ne kuvat ikinä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minusta otettiin passikuva, ei linssiin jäänyt mitään, sain vain tyhjän painoksen, vaalea tausta, mutta minua ei näkynyt lainkaan, missä vika ? Harmitti !
Olet vampyyri? Silloin ei peilijärkkärillä voi ottaa sitä kuvaa, pitää otta peilittömällä kameralla.
Kyllä voi. Valokuvaaja ei vaan näe mistä ottaa kuvaa kun peili heijastaa kuvan etsimeen
Peili nousee ylös kun kuva otetaan ja paljastaa takana olevan filmin tai sensorin.
Minulla edessä henkilötodistuksen uusiminen. Vihaan kuvaajalla käyntiä, koska näytän aina niin hirveältä. Voiko kuvaaja lähettää kuvan poliisille, ilman että katson sitä?