Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoaan

Vierailija
30.10.2025 |

Mikä ihme siinä oikein on, että passikuvissa ihmiset näyttää lähinnä kirvesmurhaajilta, psykopaateilta, tai laitoksista karanneilta? Niin minäkin. Eilen näin yhden kuvausfirman mainoksen passikuvista ja oikein säikähdin. Olen ihan varma, ettei se passikuvamainoksen ihminen livenä näytä murhanhimoiselta psykopaatilta. 

Kerran otatin passikuvan ja kun hain passin poliisilaitokselta, itkin koko illan saatuani sen, koska kuva oli niin hirveä. Nolotti aina näyttää sitä passia. Seuraava passikuva oli 100 kertaa parempi, mutta sekin oli melko karsea. 

Jos tutkitaan poliisin kuvausohjeita, kuvauslaitteita, käytettävää objektiivia, valaisua ja niiden ohjeiden noudattamista, niin ei sieltäkään löydy mitään selittävää tekijää sille, miten tavalliset ihmiset saadaan näyttämään psykopaateilta. 

Väitän, että jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoa. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän mielisairaalasta karanneelta. Ja suljettu osasto/vankimielisairaala. Ihan psyko.

Vierailija
22/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minun passikuvalle on oikeasti jopa naurettu ulkomailla tullissa. Kiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näytän viimeksi otetuissa kuvissa, kuin kameran lissi olis kiinni kasvoissani, eli liian lähelle kohdennettu. Parempiakin passikuvia/kuvaajia on ollut.

Vierailija
24/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näytän komealta mun passikuvassa, samoin ajokorttikuvassa. Harmi vaan, että oon nainen 🤣

En tiedä, minkä leuan leveyttäjä filtterin olivat kuvaani saaneet, mutta ihan hyvä kuva se on. 

Mulla kyllä on leuka, mutta se häivyttyi omituisesti passikuvassa. Eli kaikki eivät saa laatikkoleukaa passiin. 

Minulla on leuassa poikittainen uurre joka ei normaalissa valaistuksessa erotu mitenkään mutta passikuvassa se korostuu niin että saan laatikkoleuan jota on avattu sen verran että sieltä mahtuu etsimään puhtaita kalsareita.

Vierailija
25/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että sama kuvanäyttää ihan ookoolta, kun siinä on pään ympärillä vähän tilaa, mutta passissa kun saman kuvan reunat on rajattu ihan poskiin kiinni, se näyttää tosiaan siltä alkkikselta rasvaisine klönttihiuksineen ja roikkuvine leukoineen.

Ts kuva on oikeasti ihan ok ja tosiaan juuri kuvattavan näköinen, mutta tuo passikuvarajaus tuo siitä esiin ne ongelmat, joita ei normaalioloissa huomaa.

Tää selittää, miksi siskoni (pyöreä pää, poskea on) passikuvat ovat huonomman näköisiä kuin omani, vaikka hän tekisi mitä. Hän on kaunis nainen, mutta rajaus on ihan armoton verrattuna minuun (luimuposki pitkänaama, jolla levein kohta sattuu poskipäiden kohdalle). 

Vierailija
26/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näytän viimeksi otetuissa kuvissa, kuin kameran lissi olis kiinni kasvoissani, eli liian lähelle kohdennettu. Parempiakin passikuvia/kuvaajia on ollut.

Otin itse teinityttären passikuvan kun kerran harrastan valokuvausta ja minulla on digijärkkäri sekä hyvä potrettilinssi. Se oli virhe

Kolme kuvaussessiota ja 60 kuvaa myöhemmin sain lopulta hyväksynnän yhteen kuvaan ja siihenkin vain ilmoittamalla että jo tämä ei kelpaa niin lähetän tuon jossa näytät koskesta naaratulta vesiruumiilta. 

Vierailija
27/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että sama kuvanäyttää ihan ookoolta, kun siinä on pään ympärillä vähän tilaa, mutta passissa kun saman kuvan reunat on rajattu ihan poskiin kiinni, se näyttää tosiaan siltä alkkikselta rasvaisine klönttihiuksineen ja roikkuvine leukoineen.

Ts kuva on oikeasti ihan ok ja tosiaan juuri kuvattavan näköinen, mutta tuo passikuvarajaus tuo siitä esiin ne ongelmat, joita ei normaalioloissa huomaa.

Tää selittää, miksi siskoni (pyöreä pää, poskea on) passikuvat ovat huonomman näköisiä kuin omani, vaikka hän tekisi mitä. Hän on kaunis nainen, mutta rajaus on ihan armoton verrattuna minuun (luimuposki pitkänaama, jolla levein kohta sattuu poskipäiden kohdalle). 

Passikuvan kuvasuhde on vakio mutta erittäin kapeat tai pyöreät kasvot pitää otsan ja leuan määrätyn sijannin takia rajata niin että ne täyttävät kuvan sivusuunnassa joko reunasta reunaan tai sitten vaan soiro keskellä tyhjää ruutua.

Vierailija
28/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on väärä mielikuva omasta näöstänne. Kun mennään peilin eteen, niin nostetana leuka ylös niin kuin selfiessä, että ei kaksoisleua näy.

Onhan se laajakuva, että siksi voi näyttää esim silmät olevan kauempana toisistaan kuin ovat.

Ei kaksoisleuka näy, kun katsoo itseään suoraan eteenpäin.

Vierailija
29/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma passikuva on kuin mielisairaalasta karannut psykopaatti 😁

Vierailija
30/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole voimassaolevaa passia, joten jos kulkisin passikuvani näköisenä, olisin joko näkymätön tai teinin näköinen (teininä oli passi).

Vierailija
31/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole voimassaolevaa passia, joten jos kulkisin passikuvani näköisenä, olisin joko näkymätön tai teinin näköinen (teininä oli passi).

Olisit passiton kulkuri. 

Vierailija
32/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin näytän komealta mun passikuvassa, samoin ajokorttikuvassa. Harmi vaan, että oon nainen 🤣

En tiedä, minkä leuan leveyttäjä filtterin olivat kuvaani saaneet, mutta ihan hyvä kuva se on. 

Minun passikuvasta ei erota edes, onko siinä mies vai nainen. Kumminkin perhanan kolkko ja sekopäisen näköinen.

Vierailija
33/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän asetuksen vuoksi minun naamani täyttää koko suorakaiteen millilleen? Naamani ei voi olla mistään kuvakulmasta tasalaitakulmikas, mutta siltä se vain näyttää. Ja kaiken lisäksi ihoni on kaksiulotteisen vitivalkoinen, ja silmistä näkyvät lähinnä pikkuruiset mustuaiset.

Vierailija
34/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on aina tunnistettu passikuvasta vaikka näytänkin siinä neandertalilaiselta. 

Vierailija
35/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt passin voimassaolo ollaan taas palauttamassa 10 vuoteen. Kiva katsella sitä samaa karseaa kuvaa siinä sitten vuosikymmenen. 

https://yle.fi/a/74-20157815

No ei sua mikään estä uusimasta passia ja kuvaasi aiemmin kuin vasta 10 vuoden päästä.

Vierailija
36/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuvissa ei saa hymyillä, varmaan siksi. Kaikilla on resting bitch face.

Myykää kestäviä resting bitch face tekstillä olevia tuotteita verkkokaupoissa. Minä ostan.

Vierailija
37/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurahdin tälle ääneen 😂 tottahan tämä on. 

Vierailija
38/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvassani on kieltämättä vähän sellainen "hullu akka" - vibes. 

Vierailija
39/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minusta otettiin passikuva, ei linssiin jäänyt mitään, sain vain tyhjän painoksen, vaalea tausta, mutta minua ei näkynyt lainkaan, missä vika ? Harmitti !

Vierailija
40/51 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt passin voimassaolo ollaan taas palauttamassa 10 vuoteen. Kiva katsella sitä samaa karseaa kuvaa siinä sitten vuosikymmenen. 

https://yle.fi/a/74-20157815

No ei sua mikään estä uusimasta passia ja kuvaasi aiemmin kuin vasta 10 vuoden päästä.

Joojoo mutta se voi olla ojasta aallikkoon. Ei kannata uhkapelata.