Mitä haluaisit syödä kyläpaikassa 6 tunnin matkustamisen jälkeen?
Ystävätär tulee bussilla viikonloppuvisiitille. Laitan kotona ruuan tuloiltana. Mitä laittaisin? Mietin uuniperunoita/kanasalaattia/ kinkkujuustopiirakkaa...
Kommentit (59)
Noi kaikki varmasti maistuu pitkän bussimatkan päälle.
Ei mitään salaattia, piirakkaa tai pikku iltapalaa, vaan kunnon tuhti illallinen. Itse syön lihaa, joten erityisen mieluinen olisi jokin pataruoka, vaikka burgundinpata, gulassi, stifado tms perunan tai riisin kera.
Pari kylmää kaljaa. Aah
Ja sitten jotain
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysyä siltä ystävättäreltä? Haluaako kevyttä ruokaa vai rasvasta ja raskasta? Vai vetääkö se mahan täyteen eväsleipiä bussissa.
Kysytkö sä aina vierailtasi mitä laitetaan? Vieraat yleensä kursailevat, että ei mulle tarvii mitään laittaa.
Jotain kauan hautunutta ihanaa lihapataa. Sen kanssa perunoita tai riisiä ja raikas salaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysyä siltä ystävättäreltä? Haluaako kevyttä ruokaa vai rasvasta ja raskasta? Vai vetääkö se mahan täyteen eväsleipiä bussissa.
Kysytkö sä aina vierailtasi mitä laitetaan? Vieraat yleensä kursailevat, että ei mulle tarvii mitään laittaa.
Olen kysynyt. Onneksi kysyin, koska en muistanut, että kaveri ei tykkää yhtään tulisemmasta ruoasta. Eri
Jotain vegaanista, kiitos. Ja lisäksi pähkinäallergia ja keliakia, otathan huomioon. Mitenkä minun ruokarajoitteeni kertominen nyt sinun tilanteessa auttoi?
Valkosipulikermaperunat ja paahtopaisti, uunijuurekset, salaatti
Ihan kaikki käy, kunhan sitä on tarpeeksi :)
Kinkkupiirakka on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä kysyn, mutta ovat kyllä oppineet. Olen sanonut että minä itse otan nyt kumminkin, alkaa kyllä sitten pöytää kohti hiipiä.
Ihan kunnon ruokaa, ei mitään piirakoita. tee jotain mitä osaat hyvin, salaatti ja pieni jälkkäri lopuksi.
Pitkään haudutettua karjalanpaistia, siitä riittää varmaan vielä seuraavaksikin päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kysynyt. Onneksi kysyin, koska en muistanut, että kaveri ei tykkää yhtään tulisemmasta ruoasta. Eri
Sama täällä. Anoppi aina kysyy kun ollaan menossa,et mitä hän laittas ruuaksi kun päästään perille. Ja mä kysyn kans jos joku tulee illan aikana pitkän matkan päästä,et haluaako hän vielä ruokaa vai riittääkö iltapala.
Kanasta en tiedä mutta muuten ainakin hyvältä kuulostaa.
Joku hyvin haudutettu murea lihapata, tuoretta leipää, salaatti ja punaviiniä.