Mitä haluaisit syödä kyläpaikassa 6 tunnin matkustamisen jälkeen?
Ystävätär tulee bussilla viikonloppuvisiitille. Laitan kotona ruuan tuloiltana. Mitä laittaisin? Mietin uuniperunoita/kanasalaattia/ kinkkujuustopiirakkaa...
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille oli viikonloppureissulle lähdettäessä 6h ajon jälkeen tarjolla wc ja suihku. Ruoanmuruakaan ei kokoaikana näkynyt vaikka kyse oli ihan lähisukulaisesta ja meitä oli kaksi aikuista ja lapsi.
6h ajon jälkeen kävimme kääntymässä ja toteamassa tilanteen, lähipitseriaan lähdettiin heti ja otettiin useampi lätty mukaan, nämä kyllä kelpasivat isäntäväellekin syötäväksi. Aamupala syötiin kaupungilla kahvilassa kuten muutkin päivän ateriat.
Jos heillä oli rahat vähissä.
Voisi siitä mainita ettei ruokaa ole niin olisimme tienneet pysähtyä viimeisellä abc:lla syömässä. Rahat oli heillä viinassa kiinni sitä kyllä riitti.
Joku kana- tai lihakastike ja siihen keität lisäksi perunat.
Salkku kaljaa ja kartonki tupakkia
Vierailija kirjoitti:
Jotain vegaanista, kiitos. Ja lisäksi pähkinäallergia ja keliakia, otathan huomioon. Mitenkä minun ruokarajoitteeni kertominen nyt sinun tilanteessa auttoi?
Stanan ääliö, kukaan ei kysynyt sinusta mitään, ap kaipasi ehdotuksia ruuista, ei ruuista mitä sinulle stanan paskapää voisi tarjota, yleensävain ruuista. Toivottavasti joku tukkii suusi täyteen pähkinöitä, opit olemaan.
Missä päin asut? Onko teillä joku perinneruoka siellä?
Mites joku tapaspöytä? Tai texmexpöytä? Siitä voi sitten valita mistä itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn yleensä, että mistä ei missään nimessä tykkää tai mitä ei voi syödä.
Kummallisen negatiivista suhtautumista, jos Ap pyytää ideoita.
No on kyllä. Ideoita ihmiselle jota ei tunne. Mä ainakin osaan tehdä tarjoilut kysymättä av raadilta.
Etkö osaa vastata kysymykseen, mitä itse haluaisit syödä?
Riippuu kaverin kokkaustaidoista. Vai käykö matkalla syömässä, teenkö mä sen ruuan. Haetaanko pitsaa. Vai olenko perillä kuiten vasta illalla,että iltapala leivät riittää.
Jos on matkustanut kuusi tuntia, niin luulis nälkä olevan eikä pelkkä iltapalaleivät riitä.
Niin no se riippuu monestakin asiasta. Me yleensä tehdään 12 tunnin automatka ja vähän väkipakolla pitää syödä anopilla lämmin ruoka kerta sen on tehnyt ja pöydän kattanut, vaikka et ole päivän aikana kuluttanut mitään ja syöny kuiten matkan varrella lämpöisen ruuan ja eväsleipiä. Ei auta vaikka sanoo, että älä tee ruokaa illaksi. Ja riippuu iltapalaleivästä,voi niistäkin tehdä ruokaisia.
Uunissa kanansiipiä ja -koipireisiä ja siihen salaatti.
Kinkkupiirakkaa ja salaattia. Juomaksi valkoviiniä tai olutta. Jos istumme iltaa pitempään aamutunneille, voisi olla lisäksi patonkia, juustoja ja salaattia ja valkkaria.
Pellillinen jauhelihapizzaa, salaattia kylkeen. Pari olutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kysyn yleensä, että mistä ei missään nimessä tykkää tai mitä ei voi syödä.
Kummallisen negatiivista suhtautumista, jos Ap pyytää ideoita.
Ei AP kysynyt ideoita, vaan henkilökohtaisia mielipiteitä kunkin keskustelijan omista mieltymyksistä.
Jotain helppoa vaan en halua olla vaivaksi
Pitkän matkan jälkeen olen itse ainakin väsynyt, etten jaksa miettiä mitään kaloreita eikä mikään pönötys siinä vaiheessa luonnistu. Pizza/piirakka ja kylmää olutta kuulostaa hyvältä. Kylkeen jotain muuta lisuketta, niin varmasti menee kaupaksi.
Karjalanpiirakoita, graavilohta ja leikkeleitä. Pieniä lihapyöryköitä. Kahvia ja pullaa. Marjamehua tai puolukkakeittoa tms.
Reippaankokoinen rullakebab ja pari isoa olutta kylmänä. Nam! 😋
Minulle kyllä maistuisi. Kunnon punaviinikastike ja vaikka patonkia vielä lisäksi.