Mitä haluaisit syödä kyläpaikassa 6 tunnin matkustamisen jälkeen?
Ystävätär tulee bussilla viikonloppuvisiitille. Laitan kotona ruuan tuloiltana. Mitä laittaisin? Mietin uuniperunoita/kanasalaattia/ kinkkujuustopiirakkaa...
Kommentit (59)
Mä kysyn yleensä, että mistä ei missään nimessä tykkää tai mitä ei voi syödä.
Kummallisen negatiivista suhtautumista, jos Ap pyytää ideoita.
Meille oli viikonloppureissulle lähdettäessä 6h ajon jälkeen tarjolla wc ja suihku. Ruoanmuruakaan ei kokoaikana näkynyt vaikka kyse oli ihan lähisukulaisesta ja meitä oli kaksi aikuista ja lapsi.
6h ajon jälkeen kävimme kääntymässä ja toteamassa tilanteen, lähipitseriaan lähdettiin heti ja otettiin useampi lätty mukaan, nämä kyllä kelpasivat isäntäväellekin syötäväksi. Aamupala syötiin kaupungilla kahvilassa kuten muutkin päivän ateriat.
Jauhelihapannari, pellilinen pizzaa tai munakasrulla ja lisäksi salaattia.
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä. Ideoita ihmiselle jota ei tunne. Mä ainakin osaan tehdä tarjoilut kysymättä av raadilta.
Noutopöytä, jossa kaikkia ihania kylmiä alkupaloja ja sitten joku lämmin pääruoka, vaikka sitä kanaa ja sen kanssa joku hyvä kastike. Vaikka sienikastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä. Ideoita ihmiselle jota ei tunne. Mä ainakin osaan tehdä tarjoilut kysymättä av raadilta.
Etkö osaa vastata kysymykseen, mitä itse haluaisit syödä?
Vierailija kirjoitti:
Joku hyvin haudutettu murea lihapata, tuoretta leipää, salaatti ja punaviiniä.
Ja hedelmiä!
Vierailija kirjoitti:
Raikkaat voileivät
Eipä kun voileipäkakku ja makaronilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Jauhelihapannari, pellilinen pizzaa tai munakasrulla ja lisäksi salaattia.
Pekonirouhepannaripas.
"Mietin uuniperunoita/kanasalaattia/ kinkkujuustopiirakkaa... ", nämä on kaikki aika kevyitä vaihtoehtoja pitkän ajopäivän päätteeksi, muuten kyllä oikein maistuvia ruokia, mutta menee enemmän "kevyt lounas"-osastoon. Eli jotain täyttävää ruokaa, vaikkapa kaalilaatikko, joku pataruoka + muusi tms. Toki makuasioita, ja varmasti itse tunnet vieraasi parhaiten.
Nachopelti eli Kataisen herkku, jota syödään vaali-iltana.
Laita minulle riisipuuroa ja vaasan ruispaloja.
Vierailija kirjoitti:
Meille oli viikonloppureissulle lähdettäessä 6h ajon jälkeen tarjolla wc ja suihku. Ruoanmuruakaan ei kokoaikana näkynyt vaikka kyse oli ihan lähisukulaisesta ja meitä oli kaksi aikuista ja lapsi.
6h ajon jälkeen kävimme kääntymässä ja toteamassa tilanteen, lähipitseriaan lähdettiin heti ja otettiin useampi lätty mukaan, nämä kyllä kelpasivat isäntäväellekin syötäväksi. Aamupala syötiin kaupungilla kahvilassa kuten muutkin päivän ateriat.
Naapurin mummollakin on ainakin jotain tuoreita sämpylöitä ja kylmää maitoa, matkaa on 300m.
Vierailija kirjoitti:
Jos heillä oli rahat vähissä.
Kunnioitan kyläpaikan pitäjää ja syön mitä tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Valkosipulikermaperunat ja paahtopaisti, uunijuurekset, salaatti
hyi saata''na
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaverin kokkaustaidoista. Vai käykö matkalla syömässä, teenkö mä sen ruuan. Haetaanko pitsaa. Vai olenko perillä kuiten vasta illalla,että iltapala leivät riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kaverin kokkaustaidoista. Vai käykö matkalla syömässä, teenkö mä sen ruuan. Haetaanko pitsaa. Vai olenko perillä kuiten vasta illalla,että iltapala leivät riittää.
Jos on matkustanut kuusi tuntia, niin luulis nälkä olevan eikä pelkkä iltapalaleivät riitä.
Spagetti bolognese. Voit kokata kastikkeen pitkään ja spagetti kypsyy sitten nopeasti, kun vieras tulee kotiin.