2kk kokemuksella myymäläpäälliköksi. Mikä voisi mennä vikaan?
Olikohan tässä edes mahdollisuutta realistisiin odotuksiin. 2kk kokemuksella myymäläpäälliköksi, heti tekemään omia juttuja ja ihmetellään kun kukaan ei kuuntele.
Realistisempaa olisi ehkä ollut joku 3-5v siellä työntekijänä oppimassa, sitten 2-3v ohjeistuksen mukaan ja sen jälkeen sitten niitä omia ideointeja puskemaan.
Toki on niitäkin joilta tuo onnistuu, mutta harvassa.. hyvin harvassa.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden tehtävän myötä hän alkoi opiskella vapaa-ajallaan lähiesihenkilöksi. Mustokari otti koulusta saamiaan oppeja suoraan käyttöön työpaikalla.
Voin vaan kuvitella miten kokeneemmat suhtautuu tällaiseen teoreettiseen humpuukiin.
Minäkin voi kuvitella, Vanhat harput siellä nousseet takajaloilleen, koska ajatusmaailma on se, että mitään voi uudistaa, näin on tehty aina. Näitä vastarannankiiskiä ja fossiileja on joka työpaikassa
Minun on valtavan vaikea kuvitella että palkataan 22-vuotias kokematon esimies paikkaan jossa on vanhoja harppuja.
Oli silloin 21v, kun palkattiin päälliköksi vaatekauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden tehtävän myötä hän alkoi opiskella vapaa-ajallaan lähiesihenkilöksi. Mustokari otti koulusta saamiaan oppeja suoraan käyttöön työpaikalla.
Voin vaan kuvitella miten kokeneemmat suhtautuu tällaiseen teoreettiseen humpuukiin.
Minäkin voi kuvitella, Vanhat harput siellä nousseet takajaloilleen, koska ajatusmaailma on se, että mitään voi uudistaa, näin on tehty aina. Näitä vastarannankiiskiä ja fossiileja on joka työpaikassa
Minun on valtavan vaikea kuvitella että palkataan 22-vuotias kokematon esimies paikkaan jossa on vanhoja harppuja.
Oli silloin 21v, kun palkattiin päälliköksi vaatekauppaan.
Erittäin harkitsematon päätös siltä joka palkkasi.
Mallieserkki kuinka helppoa naisten elämä on. Tarjottimella tuodaan työpaikat ja parisuhteet nenän eteen.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupomon asema on kaikkein hankalin. Alaiset kadehtii, esimiehet vaativat lisää. Palkka on vähän parempi kuin suorittavassa työssä, mutta erotuksen vie verottaja melkein kokonaan. Tämä henkilö on kuitenkin vielä nuori ja nainen, ei tyhjän päälle jää, persbank viimeistään pelastaa jos oikein koville ottaa.
Perspankista voi aina ottaa...
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä ei kiinnostanut enää edes perusasiat, miltä myymälä näyttää. Kun resurssia oli vähän, keskityttiin vain myymään.
Saan palkan myymisestä, en siivoamisesta, enkä sisustamisesta.
Tämä! Olin itse erään myymälän työhaastattelussa ja haastattelija kysyi kumman laitan etusijalle myymisen vai siivoamisen. Vastasin luonnollisesti myymisen koska sillähän se palkka tulee kaikille työntekijöille ja esimiehille. Väärä vastaus, oikea olisi ollut siivoaminen. Ilmiselvästi haastattelija oli hyvin nuori ja kokematon nainen joka ei ollut tuloksentekijä kuten minä (tästä oli myös faktaa esittää). Jos on kiire ja paljon asiakkaita, kaikki laskee laatikot ja rätit käsistä ja myy, on minun periaate. Ei kelvannut tälle neidille keski-ikäinen äitihahmo töihin (se joka saa asiat tapahtumaan). Palkkasi mieluummin nuoren miehen joka jakaa käskyjä muille. Itse olen esimerkillä johtava, en auktoriteetti ja käskyttäjä. Kyseinen mies ei kauan viihtynyt talossa.
😂 tätä otsikointia taas. Itse irtisanoutui ja asuu alivuokralaisena ystävän luona. Hieman dramatisoitua taas.
Ehkä tuon "sonnilävistyksen" poisottaminen olisi voinut hieman parantaa hänen kuvaansa uskottavana päällikkönä.
Harvalla 21-vuotiaalla on niin vahvaa luonnetta ja itsevarmuutta, että sopisi johtajaksi. Usein ne on niitä "mä nyt vähän haluan määräillä täällä" -tapauksia.
Jos puolessa vuodessa saa tuollaisessa työssä burnoutin, niin ehkä kannattaa koettaa etsiä jotain kevyempää työtä. Onnea vaan etsintään...
Tuon jutun luettua tuli heti mieleen että haluaisi kuulla myös sen toisen puolen näkemyksen. Eli pomon ja työkavereiden näkemys miksi tätä henkilöä ei kuunneltu ja sivuutettiin.
Rahaton ja koditon..mutta ratsastusharrastus ja bemari auttaa. :)
22v myymäläpäälliköksi..ei ollut 500 000 työttömässä parempaa kokeneempaa ja paineensitokykyisempp sitten
Mistä ihminen saa kokemusta, jos ei siitä, että lähtee tekemään sitä hommaa ekaa kertaa?
Vitsiksi on menny koko yhteiskunta kun lapsia otetaan esimiestehtäviin ja kokeneita ja kouluttaneita nöyryytetään työttömänä
Vierailija kirjoitti:
Vitsiksi on menny koko yhteiskunta kun lapsia otetaan esimiestehtäviin ja kokeneita ja kouluttaneita nöyryytetään työttömänä
Se aikuisten nöyryyttäminen on harkittua massapsygologiaa. Alkaa jo koulunpenkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mallieserkki kuinka helppoa naisten elämä on. Tarjottimella tuodaan työpaikat ja parisuhteet nenän eteen.
Naiset näyttelevät mediassa uhreja, koska siitä on hyötyä. Naiset ovat onnistuneet kaupallistamaan surkean elämänsä. Kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunuun saat, ne huutavat Instassa, kun postaavat bemarin ratissa. Se on kapitalismia. Seuraavassa instakuvassa sama toksisen uhri myy uhriudellaan freelancer palvelujaan.
Vierailija kirjoitti:
22v myymäläpäälliköksi..ei ollut 500 000 työttömässä parempaa kokeneempaa ja paineensitokykyisempp sitten
21v. Miten edes tulee mieleen hakea?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihminen saa kokemusta, jos ei siitä, että lähtee tekemään sitä hommaa ekaa kertaa?
Heti vaan pomoksi ilman sitä kokemusta? Vähän nyt sitä nöyryyttä ja malttia ensin.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä ei kiinnostanut enää edes perusasiat, miltä myymälä näyttää. Kun resurssia oli vähän, keskityttiin vain myymään.
Saan palkan myymisestä, en siivoamisesta, enkä sisustamisesta.
Asiakkaana huomaan epäsiisteyden kaupoissa, se tuo tietynlaisen mielikuvan liikkeen toiminnasta ja vaikuttaa myös ostopäätöksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos puolessa vuodessa saa tuollaisessa työssä burnoutin, niin ehkä kannattaa koettaa etsiä jotain kevyempää työtä. Onnea vaan etsintään...
Parhaassa lapsentekoiässä ulkonäön ja munasolujen suhteen. Poislukien nenärenkaan ja piirrellyt käsivarret.
Hyvin tavallista, halpaa työvoimaa, yli-innokasta ja tunnollista. Heistä on helppo repiä kaikki irti halvalla. Eivät uskalla sanoa ei-sanaa.Ihan sama onko kokemusta tai pätevyyttä. Työntekijälle se vaan on aika traumaattista koska kukaan ei perehdytä ja apukin voi olla puhelimen päässä. Kun ei ole elämänkokemusta miten voi johtaa muita. Mutta raha ratkaisee.