Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAROKAA VÄRE-SÄHKÖYHTIÖTÄ!

Vierailija
29.10.2025 |

Joku tyyppi kyseisestä yhtiöstä alkoi jutella kanssani kadulla ja sanoin etten tilaa mitään. Kysyi sotun ja yhteystiedot ja halusi tehdä tarjouksen ja kuulemma saan itse päättää otanko tarjouksen vastaan vai en.

Nyt olivat laittaneet minulle tilauksen, vaikka en sellaiseen suostunut. Seuraavaksi lähtee tutkintapyyntö poliisille 🤬

VAROKAA!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta ei empatiaa löydy vaan silkkaa vittuilua, arvasin ettei olisi kannattanut tehdä koko aloitusta 

Vierailija
22/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin yhteystietoja, mutta ei sotua. Meni hetki ja yhtäkkiä oli yhtiö vaihtunut lennosta vaikka puhuttiin pelkästä sopimustarjouksen lähettämisestä sähköpostiin, eikä mistään sähköyhtiön suorasta vaihdosta!

En suosittele kenellekään noita huijareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta ei empatiaa löydy vaan silkkaa vittuilua, arvasin ettei olisi kannattanut tehdä koko aloitusta 

Tyhmyydestä sakotetaan myös täällä.

Vierailija
24/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tarina Väreen kanssa...

Noin 3 vuotta sitten Väreeltä tuli soitto jossa tarjottiin 25snt/kWh hintaan määräaikaista, olin silloin Väreen asiakas 2+1 vuotisella sopimuksella hintaa 5,4 snt/kWh. En lämmennyt tälle tarjoukselle ja sitten alkoi pelottelu että se sähkö loppuu jos en ota tätä tarjousta. Sanoin että voimala on noin 10km päässä ja jos sieltä loppuu sähköntuotanto niin valtakunnassa on sitten isoja ongelmia. 2+1 määräaikainen päättyi ja sähkönmyyntisopimus muuttui toistaiseksi voimassa olevaan malliin ja tätä ehtin pitää noin 17 päivää koska toistaiseksi sopimuksissa on 2 viikon irtisanomisaika. Sitten tuli lasku näistä 17 päivästä ja kWh:n hinta oli 40snt ( 😅), Väreellä ei edes ollut tarjolla niin kallista sopimusta heidän nettisivuilla. Olen ollut pörssisähköläinen siitä lähtien ja en ole vaihtamassa toiseen sähkönmyyntisopimukseen, tämän vuoden ka on noin 5,5 snt/kWh ja toinen juttu, enää ei ole tullut Väreltä puhelinsoittoja 😅

Vierailija
25/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä, ei Villekään välittänyt vaikka oli puumuna ja viiden lapsen isä.

Mut toenperrään on sulla ainakin 7vrk aikaa perua sopimus.

Vierailija
26/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole luotettava yhtiö

Mitä imbesilli jankutat? Sinun tyhmyytesi ei ole sen yhtiön vika.

Onhan se ihan tietoista huijaamista kun sanotaan, että tämä ei sido vielä mihinkään ja saat itse päättää ja sitten oletkin tietämättäsi mukamas sitoutunut johonkin sopimukseen antamalla henkilötunnuksen.

Joo, olin tyhmä. Kyllä, tyhmyydestä sakotetaan. Oletko nyt tyytyväinen?

Ap

Ei ollut mitään huijaamista. Sinulta kysyttiin tietojasi ja annoit ne.

Vierailija
27/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin oli väreen palveluksessa, sinua ap nyt joku random höynäytti.

Vierailija
28/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ap on vähintään 2viikkoa aikaa purkaa sopimus.

Vierailija
29/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 3 vuotta sitten Väreeltä tuli soitto jossa tarjottiin 25snt/kWh hintaan määräaikaista, olin silloin Väreen asiakas 2+1 vuotisella sopimuksella hintaa 5,4 snt/kWh. En lämmennyt tälle tarjoukselle ja sitten alkoi pelottelu että se sähkö loppuu jos en ota tätä tarjousta. Sanoin että voimala on noin 10km päässä ja jos sieltä loppuu sähköntuotanto niin valtakunnassa on sitten isoja ongelmia. 2+1 määräaikainen päättyi ja sähkönmyyntisopimus muuttui toistaiseksi voimassa olevaan malliin ja tätä ehtin pitää noin 17 päivää koska toistaiseksi sopimuksissa on 2 viikon irtisanomisaika. Sitten tuli lasku näistä 17 päivästä ja kWh:n hinta oli 40snt ( 😅), Väreellä ei edes ollut tarjolla niin kallista sopimusta heidän nettisivuilla. Olen ollut pörssisähköläinen siitä lähtien ja en ole vaihtamassa toiseen sähkönmyyntisopimukseen, tämän vuoden ka on noin 5,5 snt/kWh ja toinen juttu, enää ei ole

Ja mikset siirtynyt pörssiin heti kun määris päätty. Mun määris päättyy syyskuun vika päivä ja suoraan jatkan pörssillä.

Vierailija
30/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin oli väreen palveluksessa, sinua ap nyt joku random höynäytti.

Oli varmasti jonkin myyntifirman työntekijä jolta Väre ostaa sähkösopimustensa myyntiä. Nehän käyttävät näitä ständimyyjiä ja puhelinmyyjiä markkinoinnissaan kuten kaikkit muutkin sähköfirmat.

Vierailija
31/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni Väreestä:

Minulla oli Väreen määräaikainen sopimus ihan kohtuulliseen hintaan. Sain sähköpostiin tarjouksen jatkosopimuksesta, ja hyväksyin sen viimeisenä tarjouksen voimassaolopäivänä. Bumerangina tuli vastaus: Hupsista, tarjous ei ollutkaan voimassa, laitamme sinulle tällaisen 2 x kalliimman sopimuksen. 

Voitte arvata, että vaihdoin sähköyhtiötä heti ja Väre pääsi boikottilistalleni Fortumin seuraksi.

Vierailija
32/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 3 vuotta sitten Väreeltä tuli soitto jossa tarjottiin 25snt/kWh hintaan määräaikaista, olin silloin Väreen asiakas 2+1 vuotisella sopimuksella hintaa 5,4 snt/kWh. En lämmennyt tälle tarjoukselle ja sitten alkoi pelottelu että se sähkö loppuu jos en ota tätä tarjousta. Sanoin että voimala on noin 10km päässä ja jos sieltä loppuu sähköntuotanto niin valtakunnassa on sitten isoja ongelmia. 2+1 määräaikainen päättyi ja sähkönmyyntisopimus muuttui toistaiseksi voimassa olevaan malliin ja tätä ehtin pitää noin 17 päivää koska toistaiseksi sopimuksissa on 2 viikon irtisanomisaika. Sitten tuli lasku näistä 17 päivästä ja kWh:n hinta oli 40snt ( 😅), Väreellä ei edes ollut tarjolla niin kallista sopimusta heidän nettisivuilla. Olen ollut pörssisähköläinen siitä lähtien ja en ole vaihtamassa toiseen sähkönmyyntisopimukseen, tämän vuoden ka

Joo siinä tapahtui pieni moka, pörssisähköstä oli silloin vaikka ja minkälaisia tarinoita sen hinnasta. Mutta että mitä se sitten maksaa todellisuudessa oli arvoitus. Minun piti kaivella ensin tuntikohtaiset sähkönkulutukset ja vierelle laittaa exeliin tuntikohtainen kWh hinta ja sen 24X30 riviä jotta saan vertailutua kuukauden hinnan pörssisähkö vs. 5.4snt/kWh. Ja pienten exel harjoitusten jälkeen selvisi, että ei pörsisähkö niin mörkö olekkaan kuin mitä siitä kirjoiteltiin. Ja toinen moka oli se että en hiffanut enkä muistanut että toistaiseksi sopimuksissa on ja oli 2vkon irtisanomisaika, Väre vedätti vielä siihen yhden vkonlopun mukaan joten siitä muodostui tämä 17 päivän jakso.

Vierailija
33/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitykseni mukaan Väre ok firma. Olen ollut asiakas ja nyt Fortum. Nyt opettelet ettet anna tietojasi. Itse en voisi edes vaihtaa koska on määris.

Voit perua tai pitää. Hinta on se mikä ratkaisee. En anna koskaan tietojani.

Vierailija
34/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väkisin liitettiin sinne, kun toinen paikka lopetti myynnin ja ottaa siirtomaksun. En tiedä mistä muualta saa.

Minä vaihdoin Oomille silloin kun väre otti paikakunnan sähkön myynnin

Vierailija
35/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kävellä vain kylmän viileästi noiden basaarikaupustelijoiden ohi kiinnittämättä minkäänlaista huomiota niihin vaikka mitä märisisivät. Kirottua että on pitänyt tällainen kaupustelun muoto ottaa kauppakeskuksissakin käyttöön, erittäin ärsyttävää!!

Vierailija
36/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja hoi! Saitko halvemman kwh hinnan Väreeltä verrattuna omaasi? Sehän se ratkaisee kannattiko kiireessä tehdä se sopimus! Onko se määräaikainen vai toistaiseksi voimassa oleva? Jos on toistaiseksi voimassa oleva, voit vaihtaa sen mieleiseesi sähköyhtiöön josta saat halvemman kwh-hinnan. Katsoitko sähköpostistasi jo, onko vielä aikaa perua? 

Vierailija
37/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen huijari päivää. Saisinko sotun ja henkilötietonne, pankkitunnukset bonusta?

Vierailija
38/38 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakelet sotuasi kelle tahansa vastaantulevalle ja sitten hämmästyt, kun siitä koituu seuraamuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan