Vieläkö 50+ kannattaa aloittaa kitaransoitto?
Joskus aivan teininä muutama sointu tullut opeteltua, siinä se. Nyt kiinnostaisi taas kun nykyään taitaa saada kohtuullisia sähkökitaroita suht halvalla ja youtube näyttää olevan täynnä opetusvideoita. Että onko ikätovereita? Tuleeko siitä enää yhtään mitään?
Kommentit (21)
Koska vaan kannattaa alkaa opetella. Erityisesti varttuneemmalla iällä, koska musiikki ja uuden oppiminen edistää aivoterveyttä.
Sähkökitaraa ajattelin siksi, että nuorempana se treenaaminen vähän tyssäsi siihen kun sillä akkarilla ei oikein saanut soiteltua sitä mitä olisi halunnut. Vaikkei taito mihinkään riittänytkään. Harjoittelukappale taisi myös olla harvinaisen jäykkäkielinen teräskielillä, ei ainakaan auttanut asiaa.
Riippuu siitä mihin soittamiseen käytetty aika muuten menisi, koska kitaransoitossa hyväksi kehittyminen vaatii paljon aikaa iästä riippumatta. Jos on luppotunteja jotka muuten menisivät esimerkiksi palstaillessa, silloin soittaminen on takuulla palkitsevampaa.
No nyt viimeistään kannattaa aloittaa. Kukaan ei elä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä mihin soittamiseen käytetty aika muuten menisi, koska kitaransoitossa hyväksi kehittyminen vaatii paljon aikaa iästä riippumatta. Jos on luppotunteja jotka muuten menisivät esimerkiksi palstaillessa, silloin soittaminen on takuulla palkitsevampaa.
No onhan niitä luppotunteja, mutta realistinen määrä olisi ehkä pari viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan niitä luppotunteja, mutta realistinen määrä olisi ehkä pari viikossa.
Lisään tähän, että tarkoitus ei ole olla hyvä vaan harrastaa ja päästä edes leirinuotiotasolle jossa voi säestää itseään.
Onko akustisen kitaran ääni liian kova kerrostaloon?
Vierailija kirjoitti:
En asu kerrostalossa.
Vierailija kirjoitti:
Perustelut asiaan on luettavissa yläpuolella, mutta tuskinpa sinua kiinnostaa muu kuin vitttuilu.
Tuleeko siitä enää mitään? Totta kai tulee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu kerrostalossa.
Mutta minä asun ja olen myös harkinnut kitaransoiton opettelua. Sähkökitaran äänen voi johtaa kuulokkeisiin, akustinen on mikä on. Niin että voisiko joku vastata kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu kerrostalossa.
Mutta minä asun ja olen myös harkinnut kitaransoiton opettelua. Sähkökitaran äänen voi johtaa kuulokkeisiin, akustinen on mikä on. Niin että voisiko joku vastata kysymykseen?
Voin vastata ainoastaan, että en ole koskaan kerrostalossa ollessani kuullut akustista kitaransoittoa.
Ajattelen niin, että jos rupeaa jo viisikymppisenä himmailemaan ja jättää kaiken uuden pois, tulee pitkä ja tylsä loppuelämä. Elämää on kuitenkin siinä vaiheessa vielä kolmasosa jäljellä.
Olen hemmetin epämusikaalinen mutta aion hankkia pienen sähköpianon. Kuulokkeet myös. Osaan soittaa jotain helppoja kappaleita.
Tottakai kannattaa, suosittelen. Soittaminen tekee hyvää.
-muusikko
Motoriikka ei ole teinin tasoa enää - Laihoksi on siis turha haikailla mutta kyllähän hauskanpitoa saa musalla aikaiseksi vanhanakin.
Olen lähemmäs 60-vuotias täti-ihminen ja ostin soitinliikkeestä jokin aika sitten käytetyn sähköbasson.
En osaa soittaa sitä ollenkaan, mutta toivon että oppisin jonkun helpon bassokuvion.
Pitää varmaan etsiä YouTubesta jokin aloittelijoille suunnattu video.
Olen yli 60v ja elätän kitaran soitolla itseni. Naapurit maksaa, että en soita.
tottakai voi.
5-kymppiset ei enää kysele voiko jotain tehdä vaan ne tekee