Miksi Persut kieltää palkaamasta henkilökohtaiseksi eduskunta-avustajaksi perheenjäsentä?
Eihän tässä ole tämmöistä rajoitusta maksajan taholta? Miksi tämä maksaja ei korjaa sääntöjään, että ketkä kaikki eivät saa olla henkilökohtaisia eduskunta-avustajia?
Kommentit (14)
saahan juuson poika potkut,,EI.
Turhia puheita persuilta taas
Tarvitsevat sääntöjä. Koska kaikki, mikä ei ole erikseen kiellettyä, on persulle sallittua. Näin puhui Halla-aho. Muille ei tarvitse kädestä pitäen selittää, miksi jokin ihan yleisesti moitittavaksi tiedetty asia ei ole sopivaa käytöstä.
Persulassa sana korruptio ei ole ymmärryksessä, siksi joutuvat teroittamaan tätä niillekin jotka eivät ole ymmärtäneet että on ongelmallista tässä maantalouden tilanteessa suosia omaa lähipiiriä sen sijaan että löytäisi tehtävään ihmisen josta äänestäjille olisi oikea etu.
No siinä on niinkuin vähän se ajatus, että pitäisi meriittien mukaan palkata. Itse kannatan sitä ja persuja olen äänestänyt.
Persuilta lähtee kannatus, pakko kieltää jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Persulassa sana korruptio ei ole ymmärryksessä, siksi joutuvat teroittamaan tätä niillekin jotka eivät ole ymmärtäneet että on ongelmallista tässä maantalouden tilanteessa suosia omaa lähipiiriä sen sijaan että löytäisi tehtävään ihmisen josta äänestäjille olisi oikea etu.
Tarkoitat että minä tiedän parhaiten millaista apua tarvitsisit tällä hetkellä? Tai millainen apu edistäisi parhaiten päämääriäsi?
Vierailija kirjoitti:
No siinä on niinkuin vähän se ajatus, että pitäisi meriittien mukaan palkata. Itse kannatan sitä ja persuja olen äänestänyt.
Ei ole mitään meriittejä joita eduskunta-avustajan pitäisi täyttää. Pari jotain oli, turvaluokitus ja joku toinen.
Palkkasihan vassaritkin jotain anarkomarkoriehujia avustajiksi.
Vaalit ovat liian lähellä. Tuo kielto on voimass vasta vuoden 2027 vaalien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat että minä tiedän parhaiten millaista apua tarvitsisit tällä hetkellä? Tai millainen apu edistäisi parhaiten päämääriäsi?
Poika siis tietää? Onko tämä Juuso ihminen, joka tarvitsee samalla tavalla avustajaa, kuin joku jolla esim. Liikuntarajoite? Ehkä ihan hyvä että persut ovat käyttäneet tätä avustusjärjestelmää nykyisessä hallituksessa niin paljon, että tehdään vähän tarkennuksia millainen avustajan työnkuva on. Yleisesti ottaen ihmisillä on käsitys että avustajat auttavat laaja-alaisesti ko. Kansanedustajaa/ministeriä hoitamaan työnsä. Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaiseen toimeen Ministeri Juuso käyttää poikaansa että me veronmaksajat maksamme hänelle siitä yli 3000 euroa/kk + työsuhde-edut. Näissä asioissa on hyvä olla läpinäkyvä, kun kyseessä veronmaksajien rahat, ei ministerin omat rahat.
Miksi tänne pääsee vain persuja haukkuvat viestit läpi, sit kun yrittää paljastaa asian toisen laidan, niin jää modejen haaviin.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsevat sääntöjä. Koska kaikki, mikä ei ole erikseen kiellettyä, on persulle sallittua. Näin puhui Halla-aho. Muille ei tarvitse kädestä pitäen selittää, miksi jokin ihan yleisesti moitittavaksi tiedetty asia ei ole sopivaa käytöstä.
Kyllähän siellä muutkin sikailee, mutta se on ongelma vasta sitten, kun kouluttamaton ja sivistymätön alempi väki tekee samaa. Luulevat, että pääsevät samalle astialle herrojen kanssa! Ei tämmönen peli vetele!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siellä muutkin sikailee, mutta se on ongelma vasta sitten, kun kouluttamaton ja sivistymätön alempi väki tekee samaa. Luulevat, että pääsevät samalle astialle herrojen kanssa! Ei tämmönen peli vetele!
Heidän väärinkäytöksensä on liian ilmeistä ja sen on helppo maallikonkin huomata. Huomaa, ettei nepotismin perinnettä ole suvussa.
Siksi maksaja ei tämmöistä rajoitusta tee, koska ymmärtää varsin hyvin, että jos tekisi niin putoaisi pohja pois koko henkilökohtainen avustaja toiminnalta.
Mitä v*tun järkeä olisi pyörittää veronmaksajien kustannuksella systeemiä, missä ideana on tukea kansanedustajan työtä henkilökohtiasella avustajalla, jota apua ja avustajan henkilöyttä ei itse edustaja saisi itse päättää. Ja nyt Persujen päätöksen jälkeen toteutuu juuri tämä järjettömyys.
Tämä on todella tyhmää.....niin käsittämättömän tyhmää.