Mikä pieni muistaminen eläköityvälle työkaverille?
Aloitin pari kuukautta sitten uudessa työssä (ensimmäinen oman alani työpaikka) ja perehdyttäjäni ei ole oikein hoitanut tehtäväänsä. Yksi työkaveri huomasi tämän ja on ottanut minut siipiensä suojaan ja opettanut minulle ihan valtavasti näiden kuukausien aikana. Hän on jäämässä ensi kuun lopulla eläkkeelle ja haluaisin antaa hänelle jonkun pienen henkilökohtaisen muistamisen kiitokseksi.
Ongelmani on paitsi se että olen todella huono keksimään tällaisia ja myös se, etten tunne häntä henkilökohtaisella tasolla juuri millään tavalla. Olisiko täällä jotain lahjaeksperttejä, jotka osaisivat neuvoa jonkun pienen (ei mitään hintavaa) ja turvallisen neutraalin, muttei kuitenkaan ihan tylsän muistamisen kanssa?
Kommentit (45)
Onko teitä monta siellä, tuumikaa joku kimppalahja ( älä lue kimppakiva )
Itse tykkäsin kun kerran sain ruukussa olevan kukan. Ruukku on yhä tosi kaunis. Ehkä kolleganne hävittäisi ruukun, mutta kukka on aina neutraali ja tyylikäs.
Olin jokin aika sitten vastaavankaltaisessa tilanteessa. Se päättyi kannaltani tosi nolosti, sillä lahjan vastaanottaja kieltäytyi lahjastani vedoten vaimoonsa. Lahja ei siis ollut mikään kehystetty kuva minusta alastomana, vaan liittyi työkaverini harrastukseen ja oli kaikin puolin täysin neutraali.
Kortti jossa kauniita sanoja. Esim kiitos
Koruheijastin. Siis hieno heijastin joka on kuin koru.
Vierailija kirjoitti:
Onko teitä monta siellä, tuumikaa joku kimppalahja ( älä lue kimppakiva )
toi just kertoi,että on jooooooooooooo toi kimppa. mutta kun hääää halluu marginaalisesti vielä kiittääää tästä -yksilöidystä- avusta joka on ollut syksyn personoitua juuri hänelle- siksi haluuuuuuuuuu ,että hän silloin myös erikseen muistaa max 3e. kimpat erikseen porukan kolehdeilla- siihenkin hän pääsee osallistumaan-eli rahaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Rollaattori
Tyhmä, ala vetää
Vierailija kirjoitti:
Koruheijastin. Siis hieno heijastin joka on kuin koru.
siis tosi kiva idea. turvallista lenkkeilyä eläkeläisenä.
Vierailija kirjoitti:
Olin jokin aika sitten vastaavankaltaisessa tilanteessa. Se päättyi kannaltani tosi nolosti, sillä lahjan vastaanottaja kieltäytyi lahjastani vedoten vaimoonsa. Lahja ei siis ollut mikään kehystetty kuva minusta alastomana, vaan liittyi työkaverini harrastukseen ja oli kaikin puolin täysin neutraali.
Siis mitä ihmettä.
Peräaukon vieno kutittelu höyhenellä?
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäsin kovasti, kun sain lahjakortin hyvään ravintolaan, jossa on tunnetusti laadukas lounas. Eläkkeellä on mukava käydä joskus lounastreffeillä. Myös parempi kahvila käy, varsinkin jokin brunssipaikka.
Miksi tätä ideaa on alapeukutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä.
Sitä ihmettä, että eläkkeellejäävä työkaverimies kieltäytyi lahjastani, koska olisi joutunut kertomaan vaimolleen, keneltä sen sai. No, annoin sitten kyseiset pilkkivälineet eräälle tuttavamiehelle, joka otti ne tosi tyytyväisenä vastaan.
Villasukkia tai muitakaan vaatteita ei pidä antaa lahjoina, jos ei tiedä, että lahjan saaja pitää niistä. Ovat tosi ärsyttäviä, kun lahjanantaja on voinut tehdä paljon töitä lahjan eteen ja minun tekisi mieli vaan pistää ne sukat suoraan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä.
Sitä ihmettä, että eläkkeellejäävä työkaverimies kieltäytyi lahjastani, koska olisi joutunut kertomaan vaimolleen, keneltä sen sai. No, annoin sitten kyseiset pilkkivälineet eräälle tuttavamiehelle, joka otti ne tosi tyytyväisenä vastaan.
No, tässä tapauksessa ei ollut kyllä sinulta yhtään noloa, tuo mies siinä oli nolo.
Tuttavuus on kovin lyhyt mutta mukava. Ehdotan Aarikka -tuotteen enkeli -koristetta, joulu tulossa ja hän toimi sinulle pelastavana enkelinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin kukka, suklaarasia, villasukat, kauniisti paketoituna kynttilä tai pari, glögi (varmuuden vuoksi alkoholiton, jos et tiedä hänen suhtautumisestaan alkoholiin).
Heitän tähän lisänä jonkun Lehtikuohun tai vastaavan holittoman kuohujuoman (ei holiton kuohuviini, vaan -juoma).
Lehtikuohu on ihan oikeasti hyvää. Ilahtuisin, jos saisin sitä enkä iänikuisia alkoholeja lahjaksi.
Itse tykkäsin kovasti, kun sain lahjakortin hyvään ravintolaan, jossa on tunnetusti laadukas lounas. Eläkkeellä on mukava käydä joskus lounastreffeillä. Myös parempi kahvila käy, varsinkin jokin brunssipaikka.