Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pieni muistaminen eläköityvälle työkaverille?

Vierailija
29.10.2025 |

Aloitin pari kuukautta sitten uudessa työssä (ensimmäinen oman alani työpaikka) ja perehdyttäjäni ei ole oikein hoitanut tehtäväänsä. Yksi työkaveri huomasi tämän ja on ottanut minut siipiensä suojaan ja opettanut minulle ihan valtavasti näiden kuukausien aikana. Hän on jäämässä ensi kuun lopulla eläkkeelle ja haluaisin antaa hänelle jonkun pienen henkilökohtaisen muistamisen kiitokseksi.

Ongelmani on paitsi se että olen todella huono keksimään tällaisia ja myös se, etten tunne häntä henkilökohtaisella tasolla juuri millään tavalla. Olisiko täällä jotain lahjaeksperttejä, jotka osaisivat neuvoa jonkun pienen (ei mitään hintavaa) ja turvallisen neutraalin, muttei kuitenkaan ihan tylsän muistamisen kanssa?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon tähän asti tulleista neuvoista.

Työkaverini on nainen ja hintahaarukaksi olen ajatellut jotain max 30 €, jottei ihan överiä ole, kun työporukan kesken on hankittu isompi muistaminen. Tärkeimpänä siis jollain tavalla viestittää, että olen hänelle kiitollinen kaikesta siitä vaivannäöstä, jonka on minun auttamiseen panostanut.

Sen verran tiedän, että ovat miehensä kanssa muuttamassa pienempään asuntoon ja ahkerasti hankkiutuneet eroon ylimääräisestä tavarasta. Kortti oli hyvä vinkki, sitä en olisi varmaan tajunnut hankkia.

Ap

Miksi et kirjoita hänelle kirjettä, jossa avaat vilpittömästi miksi arvostat häntä ja tulet muistamaan hänet aina? Jos on aivan pakko saada ostaa jotain tavaraa niin osta vaikka kunnollista kirjepaperia ja kuori sille kirjeelle, jonka kirjoitat.

Vierailija
42/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja työkaverillani on tarkoitus aloittaa eläköitymisen myötä painonpudotus, kun pääsee työstressistä eroon. Sen takia pohdin onko sulkaarasia tai vastaava vähän huono ajatus tuolla tietoa?

Hitto, kun pitää olla näissä niin huono.

Ap

Suklaarasia ja herkkukori yms on kyllä kettuilua tuossa tilanteessa. Unohda ne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina joko suklaata tai alkoholia, jos ei tunne toista hyvin... Ja toki jotain vähän laadukkaampaa, ei mitään Juhlapöydän konvehteja tietenkään.

Bandaa juhlan Pöytä konevehdit on just parhaita! 

Vierailija
44/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkäsin kovasti, kun sain lahjakortin hyvään ravintolaan, jossa on tunnetusti laadukas lounas. Eläkkeellä on mukava käydä joskus lounastreffeillä. Myös parempi kahvila käy, varsinkin jokin brunssipaikka. 

Miksi tätä ideaa on alapeukutettu? 

Luuletko, että 30€ riittää siihen?

Vierailija
45/48 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jäämässä eläkkeelle. Olen työssäni opastanut ja ohjannut nuoria uransa alussa, ja näin teen edelleen. Mulle paras kiitos olisi, jos näkisin "untuvikkoni" osaavan ja hallitsevan työnsä, vastuullisena ja ajattelevana tekijänä, omat siipensä jo kasvattaneena. Jos näkisin, että mantteli, jota olen vuosia kantanut, solahtaisi nätisti heistä jonkun hartioille. Saappaani eivät ole suuren suuret, ne jättäisin mieluusti jollekin, joka osaa niillä mennä, varmasti, itseensä ja tekemiseensä luottaen ja uskoen. Mitään kaupasta ostettua tai edes itseväkerreltyäkään en välttämättä kaipaa. Halaus ja kiitos sitten kun viimeisen kerran lähden. 

Vierailija
46/48 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan tuikkukippo kirkas. Siinä kun kiikkustuolissa istuu ja sitä katselee, muistaa sinua.

Vierailija
47/48 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti on aina arvostettu lahja, tietysti kauniisti paketoituna.

Vierailija
48/48 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipaketti on aina arvostettu lahja, tietysti kauniisti paketoituna.

Varsinkin kun se on nykyään liin vtun kallista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän