Miltä tuntuu kun hallitukset vievät työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta? Ite oon valmis päättää päiväni.
En ole syntynyt kultalusikka suussa. Koko elämä ollut pelkkää taistelua ja selviytymistä. En ole tyhmä enkä laiska mut me kaikki emme voi olla täydellisiä politiikko astronautteja.
Mä on jo ihan valmis lähtee koska en tuu jaksaa tätä loputonta selviytymistä.
Töitä ei saa, rahasta stressaaminen vie yöunet pois, vahvojen tukiverkkojen puute surettaa.
Asunnottomuutta uhkaa kokoajan.
Miksi ei saa päättää päivänsä siististi?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tajua että asunnottomuus uhkaa kokoajan?? Millä rahalla maksan vuokraa joka kuussa? Nytkin on kysenalaiset keinot miten elän ja missä koska rahaa ei vaa riitä kunnolliseen asumiseen.
Kaikki on kallistunut vielä niin paljon. 15-10 vuotta sitten ei ollut hätää.
Kuka jaksaa taistella tuulimyllyjä vastaan kun kansa on niin vihamielinen ihmisiä kohtaan ja äänestetään kaikki osaamattomia ja ylimielisiä ihmisiä sinne eduskuntaan.
Konkreettisuutta peliin! Tää kansa nukkuu vaan.
No on se nyt aika erikoista, jos sinun onnesi on kiinni hallituksen toimista !
Mikä aiheuttaa työkyvyttömyytesi ja uhkan asunnon menetyksestä? Suomessa ei todellakaan kukaan kuole nälkään ja avun puutteeseen. Jos jää tuleen makaamaan, tuli polttaa. Aina voi jostain kolosta ryömiä pois ja nousta jaloilleen. Jokaiselle on perusto
Voi kuule voin kertoa useankin tapauksen, jossa asiat eivät toimi noin. Melkoinen terrieri saa olla että saa edes ne tuet ja avustukset jotka lain mukaan kuuluu sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi viedä mitään ihmisiltä, joilla ei mitään ole koskaan ollutkaan? Teille vain annetaan vähemmän (jotka on otettu niiltä, jotka viitsivät jotain elintasonsa eteen itse tehdä).
Kun haahuilee tunteidensa vankina all day long, voi syyttää omasta "huonosta onnestaan" vaikka röllipeikkoa. Ei kiinnosta.
Onko luetun ymmärtäminen hukassa. Tässä puhutaan työkyvyttömistä sairaista ihmisistä.
Työkyvyttömyyden ja sairauden toteavat ammatti-ihmiset, ei eläkettä toivova itse.
Kaksi lääkäriä on todennut kuntoutuksen tarpeen ja kaksi muuta lääkäriä todennut minut täysin työkyvyttömäksi. Silti olen ollut jo vuosia työmarkkinatuella, joskaan minun ei tarvitse ha
Tämä on kuitenkin ollut monelle todellisuutta. Itse vammauduin n. 28 vuotta sitten, ja siinä ajassa olen tuntenut useamman tapauksen, jossa Kela ei myönnä lääkärin lausunnosta huolimatta työkyvyttömyyseläkettä.
Olen kuullut tätä sekä potilailta, lääkäreiltä että kuntoutuksessa tomivilta asiantuntijoilta. Esim. ollessani kuntoutuksessa, moniammatillisessa tiimissä ollut sosiaalityöntekijä sanoi minulle suoraan, että "sinä et sitten pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, koska sinun diagnoosisi on X, Kela ei yleensä hyväksy sitä, vaikka olisi asintuntijalääkärin lausunto." Kuulema olisi kannattanut hankkia masennusdiagnoosi, se olisi pelittänyt Kelassa. Mutta fyysinen tuki- ja liikuntaelinsairaus, juu ei missään nimessä.
Ihminen voi siis oikeasti olla työkyvytön, mutta Kela ei sitä tunnusta. Sulla on pää kainalossa, mutta sua roikotetaan työttömänä työnhakijana systeemissä. Kun olet tietyn ikäinen, et pääse enää edes kuntoutukseen. Tilanne onkin sitten sellaista löysässä hirressä roikkumista, kunnes pääset vanhuuseläkkeelle.
Minulla menee hyvin vaikka olen työtön. Tekemistä on riittänyt viime vuosina ja tänä vuonnakin. Pimeitä töitä on riittänyt meinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne kuin ap. Lisäksi olen yksinhuoltaja ja siksi minua vihataan. En jaksa selitellä enää ex miehen väkivaltaa ja sitä millaista on kun tyttö pelkää että isi taas satuttaa. Jäin työttömäksi kun ex väänsi kättäni niin pahasti etten pystynyt kunnolla töihini, muutenkin ne vuodet olivat kaaosta.
Minulla taustalla oman isän huumeidenkäyttö ja myynti kotoa ja isän kuolema yliannostukseen. Olin äidin lanssa asunnoton monta vuotta taaperona. Isäpuoli oli alkoholisti joka tykkäsi pienistä tytöistä.
Olin naimisissa kun saimme lapsemme ja töissä. Ex on akateeminen suomalainen mies. Maksaa minimielatusavun.
Olen monta kertaa sanonut lapselle jo olisiko hänen parempi elää jossain sijaisperheessä. Ei ole itsellä mitään vapaa aikaa olen kuin vanki kotona. Ja kyllä tämä yksi huoltajuus vaikuttaa siihen mitä töitä voin edes hakea kun lapsi pelkää
Ne ovat ne vanhat luutuneet asenteet: eronnut nainen on huonomaineinen joidenkin mielestä: Lapsuudessani vanhempieni eron jälkeen äiti ja me lapset jouduimme lähes kadulle, koska kukaan ei halunnut vuokrata asuntoa "huonolle naiselle". Tämä nykyhallitus ainakin leikkasi heti yksinhuoltajien saamaa korotusta työmarkkinatuessa ja muussa - vanha asenteet ja naisvihahan siellä taustalla tuntuu loistavan siinäkin päätöksessä.
Eihän hallitus ole tiwtääkseni viemässä työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta mitään? Tai jo on, niin antakaa ihan konkreettisia esimerkkejä siitä mitä teiltä on viety.
Ja kukaan ei estä päättämästä niitä omia päiviään siististi. Ihan olet ap vapaa tekemään niin. Kunhan et laita ketään muuta kärsimään siitä, vaan teet sen homman ihan itse niin kuin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hyvältä tunnu, vaikka itse olenkin tällä hetkellä vakityössä. Se kannattaa kuitenkin jokaisen työssä olevan muistaa, että työttömyys tai sairaus voi iskeä kehen tahansa.
Really?! Ei kai kukaan kuvittele, että hyvät ajat ovat ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? Elämässä ei ole koskaan ollut ennustettavuutta. Tunnistin ne elämän realiteetit jo parikymppisenä, enkä ole kilpavarustellut elämää jota minulla ei ole varaa ylläpitää, jos se elämä ns yllättää.
Heh, tavattoman monet jo ennestään huterat korttitalot ovat sortumassa, kun on eletty kuvitellen, että valtio vastaa kaikista riskeistä. Valtio ja KELAhan ovat vakuuttaneet meidät kaikkia toimentuloriskejä vastaan! Ja ihmeellisestä hyvinvointivaltio-takaseinästä, josta saa tarvittaessa aina rahaa.
Noin ylimielisen paskiaisen kannattaisi miettiä, että mitenkäs hän selviäisi, jos Suomessa ei olisi kansallista eläkejärjestelmää etkä saisi verotuksessa vähentää tulonhankkimisvähennystä sun muitakaan veronmaksajien rahoista tehtyjä vähennyksiä. Saati ilmaista koulutusta, sun muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ei miltään. En ota elämää tosissani ja olen siksi onnellinen ja vähään tyytyväinen.
-Työtön
" Minäkin olin 11 vuotta työtön. Kovaa aikaa oli, ei ollut edes ihmisarvoa. Ne pakkohakemukset 4 / kk, olivat enimmäkseen nöyryyttäviä. Kuka muka palkkaa työntekijän jolla ikää yli 60 vuotta? Onneksi pääsin pois työttömyyden kirosta ja aloin eläkkeelle omaan piikkiini. Otin OVE:n. Ja onneksi on aviomies ja elämme pienellä rahalla. Olen kauhistuneena seurannut Petterin hallituksen märän unen toteutumista siitä että ansiosidonnainen päiväraha on romutettu ja irtisanominen on samalla tehty erittäin helpoksi. Aivan järkkyä, ei tämä ainakaan työläisiä palvele. Alkaako taas perhe_surmat? Suomessa kun ei voi elää ilman rahaa. "
Ei hallitus ole viemässä mitään eikä huono-osaisilta voi edes viedä, kun ei ole mitään vietävää. Sen sijaan keskiluokalta viedään ihan reippaalla kädellä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran, lue ap oikein hitaasti: "Tukia on mahdolista leikata ainoastaan tukien saajilta".
Ei taida mitää paikkaansa sun väite. Yritystukia saavilta tuntuu olevan mahdotonta leikata tukia.
Samoin jos yhteiskunnalta saatu tuki on nimetty jollain toisella nimellä, niitä ei sitten hirveästi leikata eikä niistä syyllistetä ketään. Kuten verovähennykset, nehän kohdistuvat vain ansiotuloja tai pääomatuloja saaville. Mutta kun ne eivät ole nimeltään tukia, kukaan ei kiinnitä huomiotaan niihin, eikä niistä nauttiville sada kuraa niskaan netissä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hallitus ole tiwtääkseni viemässä työkyvyttömiltä,työttömiltä ja sairailta mitään? Tai jo on, niin antakaa ihan konkreettisia esimerkkejä siitä mitä teiltä on viety.
Ja kukaan ei estä päättämästä niitä omia päiviään siististi. Ihan ole
Kuka sinä luulet olevasi asettelemaan ehtoja sille, miten kukin päättää päivänsä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä kerran, lue ap oikein hitaasti: "Tukia on mahdolista leikata ainoastaan tukien saajilta".
Ei taida mitää paikkaansa sun väite. Yritystukia saavilta tuntuu olevan mahdotonta leikata tukia.
Samoin jos yhteiskunnalta saatu tuki on nimetty jollain toisella nimellä, niitä ei sitten hirveästi leikata eikä niistä syyllistetä ketään. Kuten verovähennykset, nehän kohdistuvat vain ansiotuloja tai pääomatuloja saaville. Mutta kun ne eivät ole nimeltään tukia, kukaan ei kiinnitä huomiotaan niihin, eikä niistä nauttiville sada kuraa niskaan netissä.
Onhan noita tuloista tehtäviä verovähennyksiä rokotettu ja niitä vähennetään ensi vuodesta alkaen vielä enemmän. Etkö sä yhtään seuraa uutisia? Ja sitä paitsi tuloista tehtävien vähennysten eteen on itsekin nähtävä vaivaa eli hankittava niitä tuloja, joista ylipäätään voi mitään vähennyksiä saada. Se on ihan eri asia kuin tukien maksaminen joillekin kotona makaaville, jotka viitsivät valittaa ja ruikuttaa jatkuvasti jopa siitä, että heidän edellytetään tekevän vaivaiset 4 neljä hakemusta kuukaudessa! "Valivalivali, kun en saa ilmaista rahaa..."
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinä luulet olevasi asettelemaan ehtoja sille, miten kukin päättää päivänsä?
Kenelläkään ei ole oikeutta traumatisoida, vammauttaa tai jopa tap paa toista ihmistä puhtaasti omista itsekkäistä syistään (eli hyppäämällä junan eteen tai ajamalla päin vastaantulevaa rekkaa tms). Ei edes työttömällä ja sairaalla valittajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelläkään ei ole oikeutta traumatisoida, vammauttaa tai jopa tap paa toista ihmistä puhtaasti omista itsekkäistä syistään (eli hyppäämällä junan eteen tai ajamalla päin vastaantulevaa rekkaa tms). Ei edes työttömällä ja sairaalla valittajalla.
"Ei ole oikeutta..." Wää wää. Jatka sinä länkytystä hamaan tulevaisuuteen, todellisuudessa itsemurha toteutetaan keinoilla, jotka läheltä löytyvät ja joilla varmiten hengestään pääsee. Ei siinä ajatella enää mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole oikeutta..." Wää wää. Jatka sinä länkytystä hamaan tulevaisuuteen, todellisuudessa itsemurha toteutetaan keinoilla, jotka läheltä löytyvät ja joilla varmiten hengestään pääsee. Ei siinä ajatella enää mitään muuta.
Riippuu täysin ihmisestä. Jos on itsekäs pazka, niin ei välitä ajatella muita. Mutta on niitäkin, jotka todellakin ajattelevat muita myös siinä vaiheessa, eivätkä halua omalla itsekkyydellään tuhota jonkun sivullisen elämää. Se on täysin oma valinta.
älä ajaudu itsetuhoon, vaan muista että poliitikkoja voi vahtia ja vakoilla loputtomiin ja paljastaa korruptioo. kaikki tapaamiset,rahan arvoiset lahjat jne kaikki seuloa ja ilmoittaa seiskaan jne. eli käytä itsetuho energia korruptio jahtiin, rehelllisten poliitikkojen saamiseksi.
käy hakemassa apua diakonialta,spr, pelasturarmeija jne. kaikki järjestöt ja tee lista ketä auttaa.jos spr ei auta niin juttu lehteen jne.saadaan selville ketä auttaa suomalaisia ja ketä ei niin sitten valtion avustus pois. jne
Vierailija kirjoitti:
Ei hallitus ole viemässä mitään eikä huono-osaisilta voi edes viedä, kun ei ole mitään vietävää. Sen sijaan keskiluokalta viedään ihan reippaalla kädellä.
Olet täysin hakoteillä.
Valtaosa leikkauksista on kohdistunut työttömiin, sairaisiin, yh-perheisiin, eläkeläisiin, opiskelijoihin ja muihin pienituloisiin.
Mitä leikkauksia on tehty keskiluokalta? Ai niin kotitalousvähennystä ja työhuonevähennystä heikkenetty hieman. Voi kyynel.
Vierailija kirjoitti:
Hyvältähän se tuntuu.
Menkää töihin!
Mitä jos yhdistämme voimamme ja taistelemme sortamista yms vastaan että saisimme paremman elämän jokaiselle meistä kärsineistä? Ruvetaan laittamaan mm Euroopan päättäjille postia kuinka kurjissa oloissa joudumme elämään täällä näin ensalkuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin hakoteillä.
Valtaosa leikkauksista on kohdistunut työttömiin, sairaisiin, yh-perheisiin, eläkeläisiin, opiskelijoihin ja muihin pienituloisiin.
Mitä leikkauksia on tehty keskiluokalta? Ai niin kotitalousvähennystä ja työhuonevähennystä heikkenetty hieman. Voi kyynel.
Ei se noille ryhmille jaettu tukiraha ole heidän omaansa 🤦🏻. Ei heiltä voi viedä sellaista mikä ei ole heidän. Se on yhteiskunnan rahaa. Sitä on avokätisesti annettu ihmisille ja nyt sitä vaan annetaan pikkasen vähemmän.
Eri
Miten niin omaa syytä? Kuka on omasta syystään työkyvytön, sairas tai vammautunut? Aika harva.