Alasti nukkuminen lähinnä pohjoismainen tapa? Oletteko muualla päin tavanneet tätä?
Kommentit (70)
onhan tutkittukin,että alasti nukkuminen luo syvemmän unen.
mutta myös kääntyilykin on helpompaa kun ei yöasut tms paidat kierrä , viileä peittokin ihoa vastaan ok. ja sukupuoliterveys- etenkin naisilla hengittävyys pitää paikat kunnossa, ei haudu paikat peiton alla. muutenkin pelkkä paituli naisilla kun oleilee kotona, saa välttämättömät ilmakylvyt alapää. tästä lukuisia opastuksia lääkäreiltä. paitatuli vaan tarpeeksi pitkä.
ja testatkaa hyvin tuuletettu huone,pimeää, alasti, tulee syvä uni. siinä vieressä tai peiton päällä voi olla se aamutakki tms minkä vedät niskaas kun heräät,ei tarvitse kulkea alasti koko taloa muiden aikaan. selvä ero.
Vierailija kirjoitti:
Usassa häveliäisyys estää tuon ja jos se ei riitä niin miljoonakorvaukset sekä rekisteröinti seksirikollisena odottaa.
Englannissa on niin kylmät talot ettei tarkene ja vesipullo paljasta ihoa vasten tekee palovamman.
Saksalaiset saunookin vaatteet päällä 50 asteessa vaikka muuten olisivat nudisteja.
Päivän typerin kommentti. Saksalaisessa saunassa ei vaatteita suvaita ja siellä on välillä kovinkin kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on eroottinen nukkuminen?
hän tarkoittaa kait kietoutuneena ja mahdollista s toimintaa jopa kesken unen ja valmiudet jatkaa aamulla.
mutta joo on tutkittu syvempää unta kun mikään tekstiili ei hierrä iholla muuta kuin vuodevaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää alasti nukkujat, joiden eritteet valuu suoraan lakanoihin, jotka vaihdetaan silloin kun jaksetaan. Yöpuvun ja alushousut voi vaihtaa puhtaisiin vaikka joka päivä.
Kannattaa mennä lääkäriin jos sulla eritteet valuu lakanoille asti, ei ole normaalia
Eiköhän suurin osa kuitenkin nuku jossain yöpuvussa tms. Ihan sen vuoksi, että ilmasto on mitä on, käytännöllisyys tai jos on perhettä...Ainakin kovasti ihmetytti, kun asia tuli joskus puheeksi tuttujen kesken. Ja joku tietty häveliäisyys. Itseäni ei kiinnosta/ häiritse muiden asut/ asuttomuus, mutta joitakin selvästi kummastuttaa ja jopa häiritsee, jos kertoo nukkuvansa alasti. Jos vielä asuu yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä lääkäriin jos sulla eritteet valuu lakanoille asti, ei ole normaalia
Niinpä...Mitä ihmeen eritteitä😳? Ja eikö tuolla ole pesukonetta, jos nyt jotain tuliskin...
Vierailija kirjoitti:
Kieltääkö kirkko alasti nukkumisen? Tuleeko paavi tarkastuskäynnille?
Ai kauhee🤣🤣🤣🤣🤣 Toisaalta, eiköhän tuolla ole ihmisiä joille pelkkä ajatus synnin tekemisestä ole aika ahdistava...
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän suurin osa kuitenkin nuku jossain yöpuvussa tms. Ihan sen vuoksi, että ilmasto on mitä on, käytännöllisyys tai jos on perhettä...Ainakin kovasti ihmetytti, kun asia tuli joskus puheeksi tuttujen kesken. Ja joku tietty häveliäisyys. Itseäni ei kiinnosta/ häiritse muiden asut/ asuttomuus, mutta joitakin selvästi kummastuttaa ja jopa häiritsee, jos kertoo nukkuvansa alasti. Jos vielä asuu yksin.
En ikinä nuku missään yöpuvussa, ajatuskin on ahdistava
Olen teini-iästä asti nukkunut alasti. Eli melkein 40 vuotta. Muuhun en pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pohjoismainen juttu. Alasti nukkumisen hyödyistäkin on tehty tutkimuksia ympäri maailmaa.
Toki myös haitoista.
Mitä niitä on?
" Keskivertoihminen pieraisee 1525 kertaa päivässä ja se voi tapahtua myös nukkuessasi. Eräs tieteellinen tutkimus osoitti, että aina, kun pieraiset, sumutat ulos pieniä määriä ulostetta, Yuon kertoo."
Tulee sitten suoraa huutoa !
Vierailija kirjoitti:
Usassa häveliäisyys estää tuon ja jos se ei riitä niin miljoonakorvaukset sekä rekisteröinti seksirikollisena odottaa.
Englannissa on niin kylmät talot ettei tarkene ja vesipullo paljasta ihoa vasten tekee palovamman.
Saksalaiset saunookin vaatteet päällä 50 asteessa vaikka muuten olisivat nudisteja.
Korealaiset saunovat myös vaatteet päällä, eivätkä käy sen jälkeen myöskään suihkussa. Heillä julkinen alastomuus on kiellettyä. Minä sain osakseni pientä tirskuntaa ja kuiskuttelua ja supinaa, kun olin ainoa, joka oli alasti saunassa heidän kanssaan. Tämä tapahtui siis Suomessa.
Vierailija
En ikinä nuku missään yöpuvussa, ajatuskin on ahdistava
Et sitten ymmärtänyt lukemaasi🤦 Se, ettet just sinä nuku ei tarkoita sitä että suurin osa nukkuisi. Kumpikaan ei ole oikein tai väärin. Tämä suurin osa nyt ei tässä edes perustu yhtään mihinkään viralliseen tutkimukseen. Vain tosiaan omaan kokemukseeni. Oletko muuten huomannut, kuinka paljon kaupoissakin myydään erilaisia yöasuja? Ja niille on ihan omat sesongitkin; Äitienpäivä, isänpäivä, joulu...Ja Suomi nyt vaan on niin hel*** kylmä maa, ettei tuo alastomana nukkuminen ihan sen takiakaan hirveän monia varmaan houkuta. Ainakaan ympäri vuoden. Ja tosiaan se, että jos on perhettä ja varsinkin lapsia niin eivät kaikki senkään vuoksi viitsi keekoilla alasti muualla, kuin saunassa. Ihan tosiaan jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää alasti nukkujat, joiden eritteet valuu suoraan lakanoihin, jotka vaihdetaan silloin kun jaksetaan. Yöpuvun ja alushousut voi vaihtaa puhtaisiin vaikka joka päivä.
Jokainen terve ihminen erittää useamman desilitran hikeä yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan ollut saksalainen edellisessä elämässä kun en pysty ollenkaan nukkumaan alasti. Aina pitää olla jotain pöksyä ja paitulia päällä, kesällä rohkenen sentään nukkua ilman sukkia.
Mä nukun aina muuten alasti, mutta villasukat jalassa. :) En pysty nukahtamaan, jos varpaita palelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen terve ihminen erittää useamman desilitran hikeä yöllä.
Ja se hiki jää siihen täysin nestetiiviiseen yöpukuun?
Mulla on aina vaikeuksia yökylässä sukulaisten tai tuttavien luona kun ei välttämättä ole sellaista yksityisyyttä että vois nukkua alasti, mutta vaatteet päällä en yksinkertaisesti nukahda. Joku kääntyillessä miljoonalle mutkalle mennyt paituli on ihan hirveä viritys.
Nukun alushousuissa ja villasukissa.
Vihaan sitä, että kylkeä kääntäessä paita jää alle ruttuun ja alkaa kiristää jostakin kohtaa, yleensä kaulasta.
Mulla on sängyn vieressä lipaston kulmalla t-paita, jonka heitän päälle noustessani.
Mun mies nukkuu pelkillä alushousuilla.
Pesen lakanat suurin piirtein kerran viikossa. Useammin, jos jompi kumpi jostain syystä hikoilee enemmän.
Ja ainiin, toinen meidän koirista nukkuu meidän sängyssä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pohjoismainen juttu. Alasti nukkumisen hyödyistäkin on tehty tutkimuksia ympäri maailmaa.
Toki myös haitoista.
Mitä niitä on?
" Keskivertoihminen pieraisee 1525 kertaa päivässä ja se voi tapahtua myös nukkuessasi. Eräs tieteellinen tutkimus osoitti, että aina, kun pieraiset, sumutat ulos pieniä määriä ulostetta, Yuon kertoo."
Siis 15 - 25 kertaa. :D
Ajattelinkin, että 1525 on järkyttävä luku!
:DDD
älypuhelimissa on aina kamera päällä ja tekoäly tilastoi kaikkea