Alasti nukkuminen lähinnä pohjoismainen tapa? Oletteko muualla päin tavanneet tätä?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Etelä-Euroopassa nukutaan alasti
Vaikka ovat katolisia?
Kieltääkö kirkko alasti nukkumisen? Tuleeko paavi tarkastuskäynnille?
En osaisi nukkua alasti. Haluan olla valmiina reqgoimaan jos tulee jokin keskeytys uniin, jokin äkkilähtö, näytän paremmalta kömpiessäni ylös sängystä yövaatteet päällä, tykkään siitä periaatteesta että yritetään olla säädyllisiä pukeutumisen suhteen, ettei joka paikka ole näytillä ja toteutan sitä elämässäni niin paljon kuin mahdollista. Olen varmaan sitten aika yksin tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pohjoismainen juttu. Alasti nukkumisen hyödyistäkin on tehty tutkimuksia ympäri maailmaa.
Toki myös haitoista.
Alasti nukkuvana alkoi kiinnostamaan nämä haitat. Mitä ne on? : )
"Jos alasti nukkuva sattuu pieraisemaan unissaan, voi lakanoihin levitä ulostepartikkeleita, kun alushousut eivät ole esteenä."
Varmaan. Meillä on asunnoissa tasaisen lämmintä vuoden ja vuorokauden ympäriinsä niin se on ylipäätään mahdollista. Lisäksi me käytetän rahaa kunnon peittoihin. Esim USAssa porukka lisä vilttejä sänkyyn sitä mukaan kun lämpötila kämpässä laskee, koska miksi sitä nyt kunnon peittoa hommaisi? Tosin Kanadassa luulen, että on sama setti kun meillä, siellä on oikeasti talvet talvia jo jossain Quebecin korkeudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Etelä-Euroopassa nukutaan alasti
Vaikka ovat katolisia?
Kieltääkö kirkko alasti nukkumisen? Tuleeko paavi tarkastuskäynnille?
Luulisi että ainakin pikkupoikien kohdalla kaikenlaiset alastomuuteen liittyvät "tarkastukset" on katolisen kirkon piirissä kovassa huudossa?
Vierailija kirjoitti:
En osaisi nukkua alasti. Haluan olla valmiina reqgoimaan jos tulee jokin keskeytys uniin, jokin äkkilähtö, näytän paremmalta kömpiessäni ylös sängystä yövaatteet päällä, tykkään siitä periaatteesta että yritetään olla säädyllisiä pukeutumisen suhteen, ettei joka paikka ole näytillä ja toteutan sitä elämässäni niin paljon kuin mahdollista. Olen varmaan sitten aika yksin tässä.
Niin olet. En koe olevani joka paikassa näytillä, kun nukun omassa sängyssäni alasti, peittojen alla, verhot kiinni ja valot pois. En myöskään koe olevani säädytön nukkuessani : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pohjoismainen juttu. Alasti nukkumisen hyödyistäkin on tehty tutkimuksia ympäri maailmaa.
Toki myös haitoista.
Alasti nukkuvana alkoi kiinnostamaan nämä haitat. Mitä ne on? : )
Ei kai niitä muita ole, kuin hygienianäkökohdat ja tosiaan tuo pierun mahdollisuus.
Eiköhän kaikki jotka asuvat omassa asunnossan, nuku alasti - ainakin jos on järkepä päässä. Jos taas joutuu nukkumaan esim. r aiskaajan tai lasten vieressä niin sitten ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Joo, en todellakaan elä elämääni varautuen joka yö katastrofiin :D
Meitä on moneksi, minusta alasti nukkuminen ei ole ok, ajatuskin tuntuu kauhealta.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi, minusta alasti nukkuminen ei ole ok, ajatuskin tuntuu kauhealta.
Niin näköjään on. Itse en nuku alasti, mutta jos joku muu niin tekee, niin minusta se on ok. Ihan jokaisen oma henkilökohtainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki myös haitoista.
Mitä haittaa siitä voisi olla?
Mua ällöttää alasti nukkujat, joiden eritteet valuu suoraan lakanoihin, jotka vaihdetaan silloin kun jaksetaan. Yöpuvun ja alushousut voi vaihtaa puhtaisiin vaikka joka päivä.
Tällaista tämä ihmisillä on, meillä on monia mielipiteitä ja omaan mielipiteeseen rohkaistaan mutta- jos olet ainoa toisinajattelija tai vähemmistössä niin mielipiteesi on väärä. Vaikka vain nukkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Et kuulosta ihan normaalilta.
Minulla on kylpytakki sängyn vieressä, vedän sen päälle jos tarve tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää alasti nukkujat, joiden eritteet valuu suoraan lakanoihin, jotka vaihdetaan silloin kun jaksetaan. Yöpuvun ja alushousut voi vaihtaa puhtaisiin vaikka joka päivä.
Asun yksin, peseydyn iltaisin, ruolavalio on kunnossa=ilmavaivoja ei juuri ole, lakanat aina tahrattomat, vaihdan ne viikoittain ja pesen lakanat 95:ssa. En usko, että alasti nukkumiseni on mikään terveysriski.
Monet kyllä vaihtavat lakanat ja pyyhkeet liian harvoin, sen olen huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä ällötys ilmenee? Tiedätkö miten ystäväsi/työkaverisi/sukulaisesi nukkuvat? Ajatteletko jotenkin aktiivisesti asiaa kun esim juttelet jonkun kanssa että hyiyök tää nukkuu alasti ja sen eritteitä valuu lakanoihin?
En koskaan nuku alasti. Sukkia en kuitenkaan ikinä käytä yöllä. Mitään "säädyllisyys-", "pakko päästä nopeasti ylös-" ym. tyyppisiä syitä ei ole, pelkästään se, miltä alastomuus yleensäkin tuntuu, eli ei mukavalta.
En kysy keneltäkään lupaa tähän vaan teen niin kuin minusta itsestäni parhaalta tuntuu. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on eroottinen nukkuminen?
Levollista nukkumista hieman nylkyttäen.
Sellaista huokailevaa
🇺🇦🇮🇱