Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (361)
Elokuvia nyt on toki joka lähtöö, mutta tässä muutama hyvä mielestäni
The Rock. Tässä elokuvassa mielestäni Sean Conneryn parhaita esiintymisiä.
Tuntematon sotilas ( tämä uusin painos on mielestäni hienosti tehty)
Pääsääntöisesti toimintaelokuvat ja komediat on omaan mieleen sekä myös tieteellistä faktaa sisältävät
Tosi vaikea valita, ja lisäksi viime vuosina on tullut liian vähän katsottua elokuvia. Rita Hayworth - avain pakoon, alkuperäinen Blade Runner ja Amadeus jo mainituista ovat minustakin hyviä. Kuudes aisti ja The Truman Story ovat myös kolahtaneet. Kreisipuolelta Kala nimeltä Wanda.
Hachiko tarina uskollisuudesta
Titanic
Tuntematon sotilas Louhimiehen
Jos lasketaan sillä perusteella että kuinka monta kertaa olen leffaa katsonut:
1. Eyes Wide Shut - Elokuva jonka olen aloittanut katsomaan 3-4 kertaa ja kertaakaan en ole päässyt edes puoliväliin.
2. Mies ja alaston ase
3. Terminator 2
Kummisetä 2
Amadeus
Erottamattomat
Olen kaikki nämä katsonut monta kertaa.
Elokuvahistorian hienoin kohtaus on minusta kummisetä kakkosen kohtaus, jossa Vito Corleone saapuu pikkupoikana New Yorkiin siirtolaislaivassa ja Vapaudenpatsas tulee näkyviin. Siinä on hieno musiikki myös.
Kaasua, komisario Palmu (1961) on isäni Eskon (s. 1941) yksiä suosikkileffoja. Itsekin olen tykännyt katsoa komisario Palmu leffoja vuosilta 19601962 ja 1969.
Täällä on lueteltu niin paljon hyviä elokuvia, että ne sekoittavat aivoni.
Sanotaan nyt että:
Fanny ja Alexander, se pitkä versio.
Hyvät, pahat ja rumat
Onnenmaa
Ne, jotka katsoessa (jo vuosikymmeniä sitten) tekivät unohtumattoman vaikutuksen:
Dersu Uzala
Cherbourgin sateenvarjot
Hiljaiset sillat
Stand by me Viimeinen kesä
Tässä tuli jo neljä, haitanneeko tuo?
Psyko. Forrester. Thelma ja louise. Minun afrikkani. Omituisin se rekka kuski Spielberg . Leffa.
Mulholland Drive (2001), Videodrome (1983), Brainscan (1994).