Mitkä ovat kolme parasta elokuvaa, jotka olet nähnyt elämäsi aikana?
Itse pidän yleisesti nykyelokuvia mauttomina monellakin tavalla, ei ihme että elokuvien kulta-aika päättyi 50-luvulle. Entisaikojen elokuvat oli sellaisia, että ne saattoi katsoa lastenkin kanssa, ilman että joutui pelkäämään sisältöä. Tyylikkäitä hyvänmielen elokuvia, joissa monissa hyviä opetuksiakin. Asiat voi kertoa monella tavalla, myös tyylillä.
Kommentit (358)
Dersu Uzala
Fanny ja Alexander
Benjamin Buttonin uskomaton elämä
Pulp Fiction
American Beauty
The Wolf of Wall Street
Kauhean vaikea sanoa vain kolmea. Olen nähnyt paljon elokuvia elämäni aikana, ehkä 80% tuosta jonkun mainitsemasta Top 250 movies. Manaajaa tai Alien-elokuvia en enää katsoisi uudestaan ja Kasvot kuvaruudussa (Network) on ainut elokuva, josta olen kävellyt leffateatterista ulos.
Omia lemppareita ovat ehkä Doctor Zhivago, Heaven Can Wait ja Back to the Future. Niitä voisin katsoa vaikka kuinka monta kertaa.
Musikaaleista ehkä paras on Chebourgin sateenvarjot.
Elefanttimies
Vuosi nuoruudestani
Perhosvaikutus
Seitsemän samuraita, Pulp Fiction, The Last of the Mohicans
Yksi lensi yli käenpesän
Gilbert Grape
Hachiko
Wall Street
Pretty Women
Papillon
Vierailija kirjoitti:
kill bill 1,2 ja 3
Ei oo kolmosta olemassa
Yksi lensi yli käenpesän
Forrest Gump
Rita Hayworth avain pakoon
Yksi lensi yli käenpesän
Rita Hayworth avain pakoon
Schindlerin lista
Star Wars 1
Papillon
Elossa!
Luettu kaikki myös kirjana
Punaisen bordellin arvoitus
Häpyhuulten salaisuus
Posliinipillujen kapina
Mikään muu ei ole jäänyt samalla tavoin mieleen kuin Seitsemän samuraita. Se on taidetta.
Mies ja alaston ase 1-3.
Paremmuudesta en tiedä, mutta nämä on nähty monta kertaa, kiitos television jatkuvien uusintojen!
Vierailija kirjoitti:
Psyko. Forrester. Thelma ja louise. Minun afrikkani. Omituisin se rekka kuski Spielberg . Leffa.
Duel tarkoittaa kaksinkamppailua ,ja se viittaa siinä leffassa alitajuntaan, tuntemattomaan, siksi rekan kuskia ei näy. Hieno maininta, sillä leffa on loistava.
Howard Hawksin Rio Bravo, Buster Keatonin Kenraali, Chaplinin Kaupungin valot
Paluu tulevaisuuteen 1-3
Forres Gump
Titanic
Breaking the Waves
Dogville
Nymphomaniac