Entinen kaveri otti yhteyttä pitkästä aikaa
Jäin pikkasen suu auki lukemaan sen viestiä. Meillä meni syystä välit poikki 15 vuotta sitten. Oltiin kuin paita ja peppu oltu teininä ja opiskeluaikana. Sitten se alkoi olla vaan se peppu. Jakoi sitä maireesti ympäriinsä, vaikka vakavasti seurusteli. Itse myös seurustelin siinä vaiheessa... Mulla meni maku koko muikkiin ja kerroin poikkikselleni, että muija panee kaikkea mahdollista. Naama vähän venähti ja sitten tajusin, että jaa, että suakin?!
No se siitä ukosta ja soitto "bestiksen" sulhaselle ja lauloin kuin kanarialintu ja samalla toivotin jakorasialle hyvät loppu elämät.
Nyt tää sitten ottaa yhteyttä. "olis kiva nähdä pitkästä aikaa" Hän on yhdessä tuon pettämänsä miehen kanssa. Tai olihan heillä puolen vuoden breikki, mutta mies aneli takas.. säälittävää. Hellä on nyt lapsia ja oli kautta rantain kuullut, että mullakin on. "olis kiva tavata perheinä ja vaihtaa kuulumisia. Lapsistakin on seuraa toisillee"
Joo, ei ole. En ole vieläkään päässyt yli. On ollut helppo unohtaa ja jättää käsittelemättä, kun ei olla nähty. Aika äkkiä silloin vielä muutin Helsinkiin ja hän (he) jäi lapsuuspaikkakunnalle räpisemään.
Miten nousikin vanha kiukku, viha pintaan..!?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Poikkis. Ei kai kukaan alle 70 vuotias sano, poikkis.
Muikki ja poikkis on ihan normaalia wt-millenniaalien kieltä.
Ai ap on ongelma kun ei nöyränä lempeästi ota tätä petollista ex-ystävä takaisin elämäänsä? Juu ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kuinka pikkumaisena minua pidätte mutta olen hyvin pitkävihainen ihminen ja jos minä kerran välit katkaisen niin en enää taakseni katso. Ei mullakaan olisi enää mitään mielenkiintoa olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä joka on jo kerran näyttänyt mitä musta ajattelee. Hänhän on pitänyt sinua ihan pilkkanaan vuosia sitten ja nyt yrittää luikerrella takaisin jostain syystä. Jos olisi ihmisenä kasvanut ja hyvässä hengessä yrittäisi lähestyä olisi hän ensin pyytänyt anteeksi ja sanonut että painaa edelleen se miten välit aikoinaan menivät.
Kirjoitustesi perusteella vaikuttaa, että sinä olet se ongelma tässä. Oletko koskaan miettinyt, miksi olet niin pitkävihainen ja katkera ihminen? Luultavasti et itse ymmärrä, että olet itsekin loukannut muita. Kaltaisesi ihmiset ovat todella raskasta seuraa.
Tämä nyt saattaa kuulostaa aika hölmöltä kun itsestään näin puhuu mutta mä olen mukava ihminen itse ja ajattelen muita ja muiden tunteita paljon. Ehkä juuri siksi mä loukkaannun ikihyviksi jos joku tekee mua kohtaan väärin koska en itse toimisi niin ja mun on hyvin vaikea edes yrittää ymmärtää miksi esim joku tekisi ystävälleen kuten ap:lle tehtiin. Mun mielestä pitää miettiä asiat myös omalle kohdalle että miltä tuntuisi jos itselle tehtäisiin niin.
Mä varmaan vastaisin, että "Laitoin välit suhun aikoinaan poikki ja syystä, jos et muista. Annappa kun virkistän muistiasi: Panit aikoinaan kaikkea mikä liikkui, mukaan luettuna mun poikaystävääni. Mua ei kiinnosta sun läsnäolo mun elämässä, en luota suhun. Hyvää loppuelämää"
Ymmärrän kiukkusi oikein hyvin.
Onko vailla ilmaista yöpaikkaa Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kuinka pikkumaisena minua pidätte mutta olen hyvin pitkävihainen ihminen ja jos minä kerran välit katkaisen niin en enää taakseni katso. Ei mullakaan olisi enää mitään mielenkiintoa olla tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä joka on jo kerran näyttänyt mitä musta ajattelee. Hänhän on pitänyt sinua ihan pilkkanaan vuosia sitten ja nyt yrittää luikerrella takaisin jostain syystä. Jos olisi ihmisenä kasvanut ja hyvässä hengessä yrittäisi lähestyä olisi hän ensin pyytänyt anteeksi ja sanonut että painaa edelleen se miten välit aikoinaan menivät.
Kirjoitustesi perusteella vaikuttaa, että sinä olet se ongelma tässä. Oletko koskaan miettinyt, miksi olet niin pitkävihainen ja katkera ihminen? Luultavasti et itse ymmärrä, että olet itsekin loukannut muita. Kaltaisesi ihmiset ovat todella raskasta seuraa.
Antaisitko itse anteeksi jos ystävänäsi pitämäsi ihminen kohtelisi sinua noin?
Jaa-a... Ex-ystävän mieskin on antanut anteeksi hänelle ja he ovat yhä yhdessä. Pitkävihaisuus ja katkeruus ei tee hyvää kenenkään mielelle. Ja kai siihen Ap jotain syytäkin oli, että olitte vuosia "kuin paita ja peppu" eli tuskinpa ystävyys kestäisi noin kauan, jos toinen olisi sinusta ollut ihan hirveä ihminen. Minä näkisin tuossa ex-ystävän "kädenojennuksessa" mahdollisuuden. On se varmaan häneltäkin vaatinut rohkeutta. Perhetapaamista parempi idea todennäköisesti kuitenkin olisi, että tapaisitte kahdestaan ainakin ensin.
Onko tää joku haaste jossain, kun muhun on ottanut kaksi ihmistä yhteyttä vuosien (10) takaa? Nää ei edes tunne toisiaan.
Ihan normaaleja nuo tunnereaktiot. Ei asiaa tarvi enempää käsitellä eikä jakop.....lle selitellä. Hänen pitäs itse tajuta, mutta kun ei häntä muiden tunteet kiinnosta. Unohtuu pian taas ja voit jatkaa elämää normaalisti. Hällä ehkä jotain vaikeuksia, niin haluaa käyttää hyväksi sinua. Mädätköön itekseen.
Nice story, sis. Oli tässä sentään vähän vaivaa nähty eikä ihan onneton tarina, 2,5/5.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a... Ex-ystävän mieskin on antanut anteeksi hänelle ja he ovat yhä yhdessä. Pitkävihaisuus ja katkeruus ei tee hyvää kenenkään mielelle. Ja kai siihen Ap jotain syytäkin oli, että olitte vuosia "kuin paita ja peppu" eli tuskinpa ystävyys kestäisi noin kauan, jos toinen olisi sinusta ollut ihan hirveä ihminen. Minä näkisin tuossa ex-ystävän "kädenojennuksessa" mahdollisuuden. On se varmaan häneltäkin vaatinut rohkeutta. Perhetapaamista parempi idea todennäköisesti kuitenkin olisi, että tapaisitte kahdestaan ainakin ensin.
Mistä sitäkään voi varmaksi tietää mitä tuon kaltainen ihminen on sille miehelleen selitellyt. Voihan olla että on väittänyt ap:n keksineen koko jutun ja mies uskonut. Jos on niin kiero että tuollaiseen kykenee niin häneltä voi odottaa mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku haaste jossain, kun muhun on ottanut kaksi ihmistä yhteyttä vuosien (10) takaa? Nää ei edes tunne toisiaan.
Haluavat itselleen paremman mielen. Voivat sitten itsekseen hymistellä ja hohtaa hyvyyttään kun kaikki vanhat vääryydet on muka anteeksi pyydetty ja annettu.
Kaverisi pani sun kundikamua. Joo, en mäkään ilahtuis yhteydenotosta ja pistäisin saman tien estoon mitään selittelemättä. Joskus ihmisiin katkaistaan välit syystä ja tässä sulla on kunnon syy. Et tarvitse tuollaisen naisen ystävyyttä, ties vaikka kohta panis sun nykyistäkin miestä. Blokkiin vaan koko tyyppi ja jos ottaa muuta kautta yhteyttä, niin sitä mukaa blokkaile.
Olet ap kyllä niin keskenkasvuisen ja sivistymättömän oloinen, että parempi olisi entiselle kaverillesi, ettet ottaisisi yhteyttä. Riippumatta siitä mitä hän on joskus tehnyt niin hän on voinut muuttua eikå tajua, että sinä et ole. Jo tuo kuelenkäyttösi kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluavat itselleen paremman mielen. Voivat sitten itsekseen hymistellä ja hohtaa hyvyyttään kun kaikki vanhat vääryydet on muka anteeksi pyydetty ja annettu.
Ei ole mistään riidasta edes kyse. Pääasiallinen syy on ollut muutto satojen kilometrien päähän.
Vierailija kirjoitti:
Olet ap kyllä niin keskenkasvuisen ja sivistymättömän oloinen, että parempi olisi entiselle kaverillesi, ettet ottaisisi yhteyttä. Riippumatta siitä mitä hän on joskus tehnyt niin hän on voinut muuttua eikå tajua, että sinä et ole. Jo tuo kuelenkäyttösi kertoo paljon.
Minun on vaikeata uskoa juuri tuon kielenkäytön vuoksi , että ap on aikuinen ihminen.
Itse olet hänet joskus ystäväksesi ottanut Varmasti ollut jotain samaa teissä. Mutta nyt hän voi olla aivan erilainen ihminen. Sinä olet katkera ja jäänyt kehitystasoltasi sinne jonnekin menneisyyteen. Kasva ja astu eteenpäin.
Ap tulee aivan heti alapeukuttamaan. Ei halua pysähtyä edes pieneksi hetkeksi miettimään omaa katkeruuttaan ja irti päästämistä.
No ei tällä sinun ketjullasikaan ole muuta tarkoitusta kuin päästä haukkumaan sitä entistä kaveriasi.