Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusaajien vanhemmat - millaisia he ovat, oletteko tavanneet?

Vierailija
28.10.2025 |

Te, joiden lasta on kiusattu - Oletteko tavanneet kiusaajien vanhempia, onko käyty esim. koululla keskusteluja heidän kanssaan tai tunnetteko muuta kautta? Miten meni? Millaisia tyyppejä siellä oli vastassa?

Olen tässä selvitellyt 12-vuotiaan tyttöni kiusaamista koulussa. Luokalla on muutama tyttö, jotka puhuvat todella ilkeästi ulkonäöstä, vaatteista jne. Olen nähnyt viestit, törkeää kielenkäyttöä. Yrittävät myös sulkea tytärtäni ja hänen kavereitaan luokan yhteisen kivan ulkopuolelle jne. Onneksi tytöllä on kavereita samalla luokalla. Ilmeisen kireä tunnelma ja paljon kuiskuttelua ja takanapäin kieroilua yms luokan tyttöjen keskuudessa on.

Tapasin yhden pääkiusaajan äidin koululla, kun asiasta järjestettiin keskustelu ja olin jotenkin aivan järkyttynyt tämän sinänsä fiksun näköisen ja oloisen äidin asenteesta. Hän ei nähnyt omassa tyttäressään yhtään mitään vikaa eikä tuntunut edes käsittävän, mistä kiusaamisessa on kyse. Hoki vain, että ainahan jotakin kiusataan ja mitä sekin tarkoittaa ja aina joku sanoo että häntä kiusataan... Hänen tyttärensä on oikein pääpahis: Kaunis kuin mikäkin tuleva malli, mutta niin pahansuopa ja mm. nuo lähettämänsä viestit ja meillekin postilaatikkoon toimitetut ilkeät kirjelaput kertovat kyllä tosi ilkeästä tyypistä. Äitinsä ei näe tätä ollenkaan, hänestä tyttö ei ole tehnyt mitään väärää. 

En voi ymmärtää. 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oman kiusaajan äiti oli joku paikallinen pubiruusu jolta oli otettu lapset huostaan, isä joku varmaan samanlainen. Ei niillä geeneillä priimaa saa vaan paskaa pukkaa.

Vierailija
22/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eliittiperheiden kiusaavat lapset ovat kaikkein pahimpia kukaan ei uskalla puuttua näiden tekemään kiusaamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hassua mä menin omatoimisesti lapsena puhumaan pahimman kiusaajani äidille hänen lapsen kiusaamisesta. ja hän valehteli minulle päin naamaa ettei tämä lapsi ole hänen lapsi vaan jonkun toisen. ja sitten menin sille toiselle puhumaan ja hän tarjosi juotavaa ja syötävää ja kuunteli empaattisesti, mutta kertoi ettei hänellä ole lasta. myöhemmin kuitenkin sain tietää varmasti, että se ensimmäinen nainen kenen kanssa olin puhunut oli sen kiusaajan äiti. eli omaa äitiäkin hävetti myöntää olevansa kusipään äiti.

Varmaan harmitteli ettei ollut valinnut aborttia

Vierailija
24/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jotkut vanhemamt pidä kiusaavaa lastaan sellaisena johtaja-ainekseen kuuluvana?

Vierailija
25/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eliittiperheiden kiusaavat lapset ovat kaikkein pahimpia kukaan ei uskalla puuttua näiden tekemään kiusaamiseen

Eliitti? Itse en ole tällaiseen törmännyt. Kyllä ne kaikki kiusaajat on olleet sellaisia tavallisia sosiaalitapausperheitä.

Vierailija
26/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoahan se kiusaaminen lähtee. Tuon kiusaajan äiti vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Ei välttämättä. Kiusasin itse yläkoulussa ihan vain tylsyyteen, kun koulu oli liian helppoa eikä se ollut missään määrin vanhempieni syytä.

Et sitten osannut etsiä järkevää tekemistä?

Opiskelin ahkerasti ja sain erinomaisia arvosanoja, joten ehkä sen voi laskea järkeväksi tekemiseksi, mutta pitäähän sitä jotain viihdykettäkin olla.

Vierailija
27/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös jotkut vanhemamt pidä kiusaavaa lastaan sellaisena johtaja-ainekseen kuuluvana?

Varmaan vähän yksinkertaiset vanhemmat?

Vierailija
28/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliitti? Itse en ole tällaiseen törmännyt. Kyllä ne kaikki kiusaajat on olleet sellaisia tavallisia sosiaalitapausperheitä.

niin ne kaikki eliittiperheet sanovat joiden lapset ovat kiusaajia

Vierailija
29/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliitti? Itse en ole tällaiseen törmännyt. Kyllä ne kaikki kiusaajat on olleet sellaisia tavallisia sosiaalitapausperheitä

Kyllä kiusaajiin mahtuu kaikenlaisista sosiaaliluokista tulevia.

T. Yläkoulussa työskentelevä

Vierailija
30/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen yhdistävä tekijä monissa kiusaamistapauksissa on, että kuuluvat uskonnolliseen lahkoon, suurperhe kyseessä, asuvat maaseudulla. Lieneekö kotona niin kurjaa kun lapset joutuvat hoitaa nuorempia sisaruksiaan ja isommat sisarukset alistaa. Sitten purkavat kodissa olevan kurjuuden koulussa itseään heikompiin, jotta saavat kokea vallan tunnetta edes hetken, koska ovat kotona voimattomia.

Minun tietääkseni juuri luterilaiset, eli yksi protestanttisen lahkon kersat on niitä kiusaajia koulussa. Eivät siedä mitään erilaisuutta!

Vierailija
31/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotoahan se kiusaaminen lähtee. Tuon kiusaajan äiti vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Ei välttämättä. Kiusasin itse yläkoulussa ihan vain tylsyyteen, kun koulu oli liian helppoa eikä se ollut missään määrin vanhempieni syytä.

Opiskelin ahkerasti ja sain erinomaisia arvosanoja, joten ehkä sen voi laskea järkeväksi tekemiseksi, mutta pitäähän sitä jotain viihdykettäkin olla.

Olipa sinulla sitten huonot kyvyt hankkia viihdykettä. No, ehkäpä toimintasi sentään huvitti muita oppilaita. Kiusaajia kun on aika vaikeaa ottaa tosissaan.

Vierailija
32/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubb oli eliittiperheestä ja mikäpäs muu kuin koulukiusaaja. Hyvin kävi! Kannatti kiusata!

Vierailija
33/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eliittiperhe määritellään?

Vierailija
34/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikaa päässä ja luonteessa. 

Vierailija
35/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hassua mä menin omatoimisesti lapsena puhumaan pahimman kiusaajani äidille hänen lapsen kiusaamisesta. ja hän valehteli minulle päin naamaa ettei tämä lapsi ole hänen lapsi vaan jonkun toisen. ja sitten menin sille toiselle puhumaan ja hän tarjosi juotavaa ja syötävää ja kuunteli empaattisesti, mutta kertoi ettei hänellä ole lasta. myöhemmin kuitenkin sain tietää varmasti, että se ensimmäinen nainen kenen kanssa olin puhunut oli sen kiusaajan äiti. eli omaa äitiäkin hävetti myöntää olevansa kusipään äiti.

Varmaan harmitteli ettei ollut valinnut aborttia

ja ylä asteella tämä lapsi kiusasi jopa vanhempiaan tilaamalla salaa heidän luottokortilla kalliita vaatteita ja sai joka vuosi aina jonkun uuden applen tuotteen .

myöhemmin selvisi kiusaamisen syykin selvisi minulle  eikä ollut minussa vika vaan hänen omassa identiteetin epävarmuudesta ja todennäköisesti konservatiivisesta perheestä  . onnistui kuitenkin aiheuttamaan minulle ikuiset traumat , pilaamaan maineen ja uhkasi jopa t a p p a a  minut . eli rikas pilalle hemmoteltu pikku kusipää käärme joka varastaa omilta vanhemmilta. 

Vierailija
36/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubb oli eliittiperheestä ja mikäpäs muu kuin koulukiusaaja. Hyvin kävi! Kannatti kiusata!

jos olisi ollut tavallisesta perheestä olisi käynyt toisin mutta eliittiperheiden edustajat voivat tehdä mitä haluavat

Vierailija
37/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla ollaan toisille todella ilkeitä. Millaisien lasten vanhempia nämä henkilöt mahtavat olla? Millaisia näiden toisille todella rumasti puhuvien vanhemmat ovat olleet? 

Vierailija
38/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit valittanut koululle, siinähän se syy oli. Vaikka oikeasti syy ja vika on korviesi välissä. Loiske kuuluu tänne asti. 

Vierailija
39/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIusaaminen opitaan usein kotona, omat vanhemmat puhuvat ikävästi muista.

Vierailija
40/82 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työpaikkakiusaajana suurikokoinen teräväleukainen akka, kuin noita. Kuin joku kuuukko. Ollut varmaan lapsena epävarma leukansa vuoksi ja kostaa nyt kauniimmille naisille.

Näin tampereella