Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaajien vanhemmat - millaisia he ovat, oletteko tavanneet?

Vierailija
28.10.2025 |

Te, joiden lasta on kiusattu - Oletteko tavanneet kiusaajien vanhempia, onko käyty esim. koululla keskusteluja heidän kanssaan tai tunnetteko muuta kautta? Miten meni? Millaisia tyyppejä siellä oli vastassa?

Olen tässä selvitellyt 12-vuotiaan tyttöni kiusaamista koulussa. Luokalla on muutama tyttö, jotka puhuvat todella ilkeästi ulkonäöstä, vaatteista jne. Olen nähnyt viestit, törkeää kielenkäyttöä. Yrittävät myös sulkea tytärtäni ja hänen kavereitaan luokan yhteisen kivan ulkopuolelle jne. Onneksi tytöllä on kavereita samalla luokalla. Ilmeisen kireä tunnelma ja paljon kuiskuttelua ja takanapäin kieroilua yms luokan tyttöjen keskuudessa on.

Tapasin yhden pääkiusaajan äidin koululla, kun asiasta järjestettiin keskustelu ja olin jotenkin aivan järkyttynyt tämän sinänsä fiksun näköisen ja oloisen äidin asenteesta. Hän ei nähnyt omassa tyttäressään yhtään mitään vikaa eikä tuntunut edes käsittävän, mistä kiusaamisessa on kyse. Hoki vain, että ainahan jotakin kiusataan ja mitä sekin tarkoittaa ja aina joku sanoo että häntä kiusataan... Hänen tyttärensä on oikein pääpahis: Kaunis kuin mikäkin tuleva malli, mutta niin pahansuopa ja mm. nuo lähettämänsä viestit ja meillekin postilaatikkoon toimitetut ilkeät kirjelaput kertovat kyllä tosi ilkeästä tyypistä. Äitinsä ei näe tätä ollenkaan, hänestä tyttö ei ole tehnyt mitään väärää. 

En voi ymmärtää. 

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen yhdistävä tekijä monissa kiusaamistapauksissa on, että kuuluvat uskonnolliseen lahkoon, suurperhe kyseessä, asuvat maaseudulla. Lieneekö kotona niin kurjaa kun lapset joutuvat hoitaa nuorempia sisaruksiaan ja isommat sisarukset alistaa. Sitten purkavat kodissa olevan kurjuuden koulussa itseään heikompiin, jotta saavat kokea vallan tunnetta edes hetken, koska ovat kotona voimattomia.

Vierailija
2/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman lapsen kiusaajat ihan hirveitä sosiaalitapauksia. Käytöstavattomia juntteja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoahan se kiusaaminen lähtee. Tuon kiusaajan äiti vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Vierailija
4/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos se kersa kirjoittelee jotain lappuja niin et sitten niitä näyttänyt "äidille"?

Vierailija
5/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kiusaajan vanhempi on asennevammainen ja suhtautuu muihin ihmisiin vähättelevästi tai ylimielisesti.

asenne tarttuu myös lapsiin.

Vierailija
6/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja voi olla myös näennäisesti hyväkäytöksinen ja koulussa pärjäävä oppilas.

Vierailija
7/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoahan se kiusaaminen lähtee. Tuon kiusaajan äiti vaikuttaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Ei välttämättä. Kiusasin itse yläkoulussa ihan vain tylsyyteen, kun koulu oli liian helppoa eikä se ollut missään määrin vanhempieni syytä.

Vierailija
8/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleita, kiusaaja jäi orvoksi noin 10v. Huoltajat ovat jokseenkin epäsosiaalisia, eivät oikein tule toimeen toisten ihmisten kanssa, arvostelevat toisia ihmisiä ilkeään sävyyn.

Vierailija
9/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoollislestadiolaisista suurperheistä ja kokoomuslaisten lapsia Oulun seudulla.

Vierailija
10/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Kiusasin itse yläkoulussa ihan vain tylsyyteen, kun koulu oli liian helppoa eikä se ollut missään määrin vanhempieni syytä.

Miksi sun vanhemmat ei laittanut sua vaikka energiaa vievään harrastukseen, jotta sulla olisi vähemmän energiaa kiusaamiseen ja joku tavoite elämässä?

Vierailija
11/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seli seli

Vierailija
12/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleita, kiusaaja jäi orvoksi noin 10v. Huoltajat ovat jokseenkin epäsosiaalisia, eivät oikein tule toimeen toisten ihmisten kanssa, arvostelevat toisia ihmisiä ilkeään sävyyn.

Lähtivätköhän koska lapsensa oli kiusaaja?

Vierailija
13/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä hajustetut terveyssiteet? Veisin kiusaajalle vaipat ja räkättäisin kaikkien edessä kuinka hänellä on iloinen pillutoosa.

Vierailija
14/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omena kauas puusta putoa...

Vierailija
15/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun vanhemmat ei laittanut sua vaikka energiaa vievään harrastukseen, jotta sulla olisi vähemmän energiaa kiusaamiseen ja joku tavoite elämässä?

Mulla oli parikin tavoitteellista harrastusta, mutta välitunteihin piti myös saada vähän jotan hupia.

Vierailija
16/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten osannut etsiä järkevää tekemistä?

Vierailija
17/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli parikin tavoitteellista harrastusta, mutta välitunteihin piti myös saada vähän jotan hupia.

Kiusaajille nauretaan, koska näiden toiminta on niin lapsellista. Että heheh vaan.

Vierailija
18/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten yritin keskustella poikani kiusaajan äidin kanssa. Tämä äiti kielsi mitään kiusaamista tapahtuneen, mutta opetti kuitenkin uusia haukkumanimiä pojalleni. Lisäksi itse olin kuulemma lapsellinen läski.

Vierailija
19/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten yritin keskustella poikani kiusaajan äidin kanssa. Tämä äiti kielsi mitään kiusaamista tapahtuneen, mutta opetti kuitenkin uusia haukkumanimiä pojalleni. Lisäksi itse olin kuulemma lapsellinen läski.

Ei tuollaisiin ihmisiin tehoa keskustelu, koska eivät kykene sellaiseen 

Vierailija
20/68 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua mä menin omatoimisesti lapsena puhumaan pahimman kiusaajani äidille hänen lapsen kiusaamisesta. ja hän valehteli minulle päin naamaa ettei tämä lapsi ole hänen lapsi vaan jonkun toisen. ja sitten menin sille toiselle puhumaan ja hän tarjosi juotavaa ja syötävää ja kuunteli empaattisesti, mutta kertoi ettei hänellä ole lasta. myöhemmin kuitenkin sain tietää varmasti, että se ensimmäinen nainen kenen kanssa olin puhunut oli sen kiusaajan äiti. eli omaa äitiäkin hävetti myöntää olevansa kusipään äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme