Naisten ja miesten erilaiset tarpeet, onko totta?
Haluaisin keskustella ja kuulla mielipiteitä aiheesta onko naisilla ja miehillä erilaiset tarpeet vai onko kyseessä vain stereotypia?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle parisuhde on lähes aina huono diili. Miehet ei maksa lähes ikinä omaa osaansa kuluista, eivätkä tee osaansa yhteisistä kotitöistä. Haluavat joo jotain "miehistä" tehdä, vaihtaa vaikka renkaat, mutta tätä voi verrata siihen että nainen paistaisi kerran vuodessa joulutortut valmistaikinasta, koska tykkää testata somessa kiertävää vinkkiä laittaa suklaakonvehteja täytteeksi - eli harrastus, mistä on hyötyä, mutta harvoin tehtävä sellainen.
On se kuitenkin jännä kuinka se on aina nainen joka vastustaa 50/50 suhdetta kun naisten mielestä miehen kuuluu aina maksaa enemmän kun tienaakin enemmän
Se 50 ei riitä kuluihin. Mun jokainen mies on syöny 2x sen mitä minä.
Jos mies syö enemmän kuin sinä nii kuinka paljon enemmän sinä käytät rahaa sisustus asioihin, hygienia asioihin ja pelkästään niihin asioihin mitä vain sinä haluat? Vai pitääkö katsoa pelkästään syömistä kun se on yleensä perheessä ainoa asia mihin miehessä menee enemmän rahaa kuin naisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle parisuhde on lähes aina huono diili. Miehet ei maksa lähes ikinä omaa osaansa kuluista, eivätkä tee osaansa yhteisistä kotitöistä. Haluavat joo jotain "miehistä" tehdä, vaihtaa vaikka renkaat, mutta tätä voi verrata siihen että nainen paistaisi kerran vuodessa joulutortut valmistaikinasta, koska tykkää testata somessa kiertävää vinkkiä laittaa suklaakonvehteja täytteeksi - eli harrastus, mistä on hyötyä, mutta harvoin tehtävä sellainen.
On se kuitenkin jännä kuinka se on aina nainen joka vastustaa 50/50 suhdetta kun naisten mielestä miehen kuuluu aina maksaa enemmän kun tienaakin enemmän
Jos mies syö enemmän kuin sinä nii kuinka paljon
Hirveetä vänkäämistä. Miten jotkut "miehet" jaksaakin? Onneksi normaalejakin on :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erilaisia tarpeita! Miehet ei ole vaan vielä oppinut että miesten tarpeet on täysin turhia eikä niitä tarvi täyttää kun millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin sillä että mies täyttää kaikki naisen tarpeet. Ei miehillä ole väliä kun ainoastaan naisilla on
Älä viitsi. Asia on päinvastoin, vain miesten tarpeet kuulutetaan ja oletetaan täytettävän. Sano joku naisen tarve, minkä täytät js joku omasi, mitä hän ei täytä? Jos et ole suhteessa nyt niin mieti menneitä. Jos et ole koskaan ollutkaan, niin huokaus koko kommentille.
Meilläkin mies kuvittelee, että minun tarve on sama, kuin hänen tarve. Vaikka olen kertonut, millaisia tarpeita minulla on. Sitten mies väittää, ettei minulla ole tarpeita, kun se tarve ei ole sama, kuin hänellä. Huokaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä ainakaan mies ei ole maksanut penniäkään minun kosmetiikastani tai koristetyynyistäni. Mutta silti vaatii, että ruokakauppalasku pitäis mennä puoliksi, vaikka mies syö huomattavasti enemmän, kuin muut perheenjäsenet.
Eri
"Mä vastustan ihan siksi, että en ole koskaan törmännyt mieheen, joka tekisi puolia kotona, parisuhteessa ja perheessä. Erityisesti tuo perhe-elämä oli sellainen oppi, etten jumalaut tee kaikkea ja vielä maksa puolia. Mun asiani ovat jo kauan olleet hyvin, mutten todellakaan haluaisi samaa vääntöä esim aikuiselle tyttärelle. Kun niin harvasta miehestä on vastuunkantoon kotona, maksakoot sitten enemmän. Ja mulle tosiaan ovat molemmat mallit käyneet, sekä perinteinen että 50/50, mutta se 50 on sitten myös ajasta ja voimista. Ei 80/20."
Saako sinun ajatusmallissa mies määritellä mikä on riittävää vai meneekö se niin että sinä määrittelet mitä ja miten pitää tehdä ja mies tekee niistä puolet? Jos vaadit tekemään puolet niin et voi yksin määritellä mikä on riittävä siistetstaso ja miten kaikki kotona kuuluu tehdä ja miltä kaiken kuuluu näyttää kotona.
Ei se ole 50/50 suhde että mies maksaa puolet ja tekee puolet kaikesta mitä sinä yksin haluat tapahtuvan. Eikä se ole maksuissakaan 50/50 että mies maksaa kaiken asumiseen liittyvät ja sinä maksat vain omaan ulkonäköösi ja lasten ulkonäköön liittyvät asiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta, ehkä täytyy vähän täsmentää; puhutaan siis pariutumiseen liittyvistä tarpeista.
mies haluaa vain seksiä ja nainen kaipaa huomiota ja tunteita
Aika harva nainen tuo miehelle mitään muuta kuin seksiä niin ei kai sitä muuta voi odottaakaan. Naiset itsekin sanoo kun kysyy että mitä tuot parisuhde pöytään niin nainen osoittaa kehoaan ja sanoo itseni ja se on riitettävä
Osoittaa itseään, ei kehoaan. Se "itse" on jotain aivan muuta kuin pelkkä keho. Se tarkoittaa kokonaisuutta, johon sisältyy luonne, huumorintaju jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole erilaisia tarpeita! Miehet ei ole vaan vielä oppinut että miesten tarpeet on täysin turhia eikä niitä tarvi täyttää kun millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin sillä että mies täyttää kaikki naisen tarpeet. Ei miehillä ole väliä kun ainoastaan naisilla on
Älä viitsi. Asia on päinvastoin, vain miesten tarpeet kuulutetaan ja oletetaan täytettävän. Sano joku naisen tarve, minkä täytät js joku omasi, mitä hän ei täytä? Jos et ole suhteessa nyt niin mieti menneitä. Jos et ole koskaan ollutkaan, niin huokaus koko kommentille.
Meilläkin mies kuvittelee, että minun tarve on sama, kuin hänen tarve. Vaikka olen kertonut, millaisia tarpeita minulla on. Sitten mies väittää, ettei minulla ole tarpeita, kun se tarve ei ole sama, kuin hänellä. Huokaus...
En ole tavannut vielä ainakaan yhtään naista joka ei ajattelisi yhteisestä asioista että kun minä haluan tämän niin kyllä mieskin haluaa tämän. Aika harvaa naista aidosti edes kiinnostaa mitä mies oikeasti haluaa mutta kyllä jokainen nainen luulee tietävänsä että kun naisena haluat tämän nii kyllä mieskin tämän haluaa. En ole koskaan tavannut yhtään miestä joka oikeasti haluaisi sisustus tyynyjä ja muita tämmöisiä mutta niissäkin parisuhteissa nainen kehuu että minä halusin tämän niin kyllä mieskin tämän halusi ja vaikka mies sanoisi että en halua sisutustyynyjä niin eihän nainen siittä välitä vaan ostaa niitä kun vain itse niitä haluaa
Vierailija kirjoitti:
"Mä vastustan ihan siksi, että en ole koskaan törmännyt mieheen, joka tekisi puolia kotona, parisuhteessa ja perheessä. Erityisesti tuo perhe-elämä oli sellainen oppi, etten jumalaut tee kaikkea ja vielä maksa puolia. Mun asiani ovat jo kauan olleet hyvin, mutten todellakaan haluaisi samaa vääntöä esim aikuiselle tyttärelle. Kun niin harvasta miehestä on vastuunkantoon kotona, maksakoot sitten enemmän. Ja mulle tosiaan ovat molemmat mallit käyneet, sekä perinteinen että 50/50, mutta se 50 on sitten myös ajasta ja voimista. Ei 80/20."
Saako sinun ajatusmallissa mies määritellä mikä on riittävää vai meneekö se niin että sinä määrittelet mitä ja miten pitää tehdä ja mies tekee niistä puolet? Jos vaadit tekemään puolet niin et voi yksin määritellä mikä on riittävä siistetstaso ja miten kaikki kotona kuuluu tehdä ja miltä kaiken kuuluu näyttää kotona.
Ei se ole 50/50 suhde että mies maksaa puolet ja tekee puolet
Varsinkin, jos on konttausikäisiä lapsia talossa, se ei vaan yksinkertaisesti käy, että tavaroita on pitkin lattioita..
Ite en ole siisteysnatsi, mutta saastaista ei saa olla.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta, ehkä täytyy vähän täsmentää; puhutaan siis pariutumiseen liittyvistä tarpeista.
Aika harva nainen tuo miehelle mitään muuta kuin seksiä niin ei kai sitä muuta voi odottaakaan. Naiset itsekin sanoo kun kysyy että mitä tuot parisuhde pöytään niin nainen osoittaa kehoaan ja sanoo itseni ja se on riitettävä
Aika monessa parisuhteessa naisen vastuulla on koko kodin ja perheen pyörittäminen. Lähes kaikki naiset myös käyvät töissä ja tuovat osuutensa perheen talouteen. Lisäksi miehillä on erityinen tarve saada kehuja, huomiota ja lohdutusta naisilta. Listaa voisi jatkaa paljon pidemmälle. Kukaan nainen ei osoita kehoaa ja sano, että tämän on riitettä
Naiset sen määrittelee millainen kodin oitää olla kun naiselle ei todellakaan riitä se mikä miehille riittäisi ja nainenhan ne lapset haluaa ja nainen yksin päättää tehdäänkö ne lapset vai ei. Eihän naiset suostu mitenkään miestä kehumaan eikä miehet ansaitse huomiota. Ja voisin lyödä vaikka vetoa että olen treffaillut paljon enemmän naisia kuin sinä ja suurin osa naisista on sanonut juuri tuolla tavalla kun olen kysynyt parisuhde pöytään. Se että sinä keillä minun kokemukseni ei todellakaan poista sitä kokemusta vaikka se on sinun mielestä väärä kun sinä et ole sanonut noin
Mun mies on hyvin onnellinen siitä että olen tehnyt meille kauniin kodin. Jaksaa kiitellä siitä, ja jopa vei erään sisustusprojektin jälkeen minut Savoyhin syömään kiitokseksi.
Mieheni saa myös kiitosta omista jutuistaan, jotka kyllä usein liittyvät töihin kun niitä tekee todella paljon. Tai sitten urheilusuorituksista.
Sinä ehkä keräät ympärillesi jotenkin erikoisia naisia, ehkä kannattaisi miettiä mistä tämä johtuu, ja miten löytäisit sellaisia pehmeämmän luontoisia ja empasttisempia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole 50/50 suhde että mies maksaa puolet ja tekee puolet
Lasten ulkonäköön? Lapsilla pitää olla sopivan kokoiset ja säänmukaiset (eli myös ehjät) vaatteet päällä. Ei se ole mikään ulkonäköasia. :D
Eri eri
Totta on. Geneettinen perimä tuo mukanaan erilaisia sukupuolittuneita toimintascriptejä. Hoivavietti esimerkiksi liittyy naiseen. Aggressiivisuus on tyypillistä pojilla etenkin murrosiässä. Vaikka kuinka aivopestäisiin samalla tavalla toimivaksi, epigeneettisesti nämä periytyvät ja aktivoituvat viimeistään F2/F3 sukupolvessa. Näistä ei vasemmistowokedeidiudiuhörhöt pääse selittämällä yli mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vonkuja, toivottavasti kukaan nainen ei sinuun ole erehtynyt. 😂
"En ole tavannut vielä ainakaan yhtään naista joka ei ajattelisi yhteisestä asioista että kun minä haluan tämän niin kyllä mieskin haluaa tämän. Aika harvaa naista aidosti edes kiinnostaa mitä mies oikeasti haluaa mutta kyllä jokainen nainen luulee tietävänsä että kun naisena haluat tämän nii kyllä mieskin tämän haluaa. En ole koskaan tavannut yhtään miestä joka oikeasti haluaisi sisustus tyynyjä ja muita tämmöisiä mutta niissäkin parisuhteissa nainen kehuu että minä halusin tämän niin kyllä mieskin tämän halusi ja vaikka mies sanoisi että en halua sisutustyynyjä niin eihän nainen siittä välitä vaan ostaa niitä kun vain itse niitä haluaa"
Eivät sisustustyynyt ole mikään tarve?? Miksi ihmeessä sekoitat nyt asioita keskenään?
Siinä missä mies ostaa laivaristeilyllä pullon viinaa, nainen ostaa pullon hajuvettä. On erilaiset tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoittaa itseään, ei kehoaan. Se "itse" on jotain aivan muuta kuin pelkkä keho. Se tarkoittaa kokonaisuutta, johon sisältyy luonne, huumorintaju jne.
Aika vaikea uskoa kun ei naiset koskaan sano noita kun nainen vain osoittaa kehoaan ja sanoo että tuon itseni. Jos siihen ei mitäön lisää niin sehän tarkoittaa ainoastaan itseään ja sitä mitä osottaa
"En ole tavannut vielä ainakaan yhtään naista joka ei ajattelisi yhteisestä asioista että kun minä haluan tämän niin kyllä mieskin haluaa tämän. Aika harvaa naista aidosti edes kiinnostaa mitä mies oikeasti haluaa mutta kyllä jokainen nainen luulee tietävänsä että kun naisena haluat tämän nii kyllä mieskin tämän haluaa. En ole koskaan tavannut yhtään miestä joka oikeasti haluaisi sisustus tyynyjä ja muita tämmöisiä mutta niissäkin parisuhteissa nainen kehuu että minä halusin tämän niin kyllä mieskin tämän halusi ja vaikka mies sanoisi että en halua sisutustyynyjä niin eihän nainen siittä välitä vaan ostaa niitä kun vain itse niitä haluaa"
Niinpä. Meillä nukuttiin kolme kuukautta lattialla, kun herra ei saanut aikaiseksi valittua meille sänkyä (entinen oli valitettavasti pakko hävittää homeluukussa asumisen jälkeen, koska mies sai siitä oireita). Yritin jättää kerrankin miehen päätettäväksi, ettei tule sitten "vääränlaista".
Lopulta kyllästyin nukkumaan patjalla lattialla ja ostin meille sen helvetin sängyn. Ja kyllä, mies todellakin sai maksaa siitä puolet, koska ei nuku enää lattialla patjalla. Helvetti sentään, olis pitänyt ostaa yhden hengen sänky...
Vierailija kirjoitti:
Totta on. Geneettinen perimä tuo mukanaan erilaisia sukupuolittuneita toimintascriptejä. Hoivavietti esimerkiksi liittyy naiseen. Aggressiivisuus on tyypillistä pojilla etenkin murrosiässä. Vaikka kuinka aivopestäisiin samalla tavalla toimivaksi, epigeneettisesti nämä periytyvät ja aktivoituvat viimeistään F2/F3 sukupolvessa. Näistä ei vasemmistowokedeidiudiuhörhöt pääse selittämällä yli mitenkään.
Nämä wokedeiduipiupauhörhöt taitavat ennemminkin sanoa, että on ok olla muunlainen kuin mihin nämä sukupuolittuneet geenit saattavat stereotyyppisesti johtaa. Poika saa olla herkkä, naisella ei tarvitse olla hoitoviettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa parisuhteessa naisen vastuulla on koko kodin ja perheen pyörittäminen. Lähes kaikki naiset myös käyvät töissä ja tuovat osuutensa perheen talouteen. Lisäksi miehillä on erityinen tarve saada kehuja, huomiota ja lohdutusta naisilta. Listaa voisi jatkaa paljon pidemmälle. Kukaan nainen
Meilläkin mies kyllä tykkää, kun on siistiä ja kaunista. Onneksi meillä on aika samanlainen sisustusmaku, niin ei tule riitaa tavaroista. Minä tykkään yleensä miehen valkkaamista ja hän minun valkkaamista. Ollaan sellaisia minimalisteja. Koristetyynyjäkin olen tosiaan ostanut oikein yhdet kappaleet ja ne samat tyynyt on ajaneet asiansa vuosia.. Menikö niihin nyt sitten pari-kolmekymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vedä käteen.
Ai niin sori, aggressio oli miesten yksinoikeutta. My bad.
Eihän naarasleijonatkaan ketään tappaisi, nuolevat vain naamaa.
Miehet osallistuu lasten tekemiseen yleensä innolla. Tämä vasta nurinkurinen ajatus on, että naisen olis pakko koko ajan miehelle antaa, mutta kantaa yksin kaikki riskit siitä?!?!? Jos mies haluaa n*ssia niin mies on sillon valmis kantamaan isyyden vastuut.