^^^ Tammisten uuden viikon ma ja ti ^^^
Ja viikonlopun jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10052658&p=2&tmode=1&smod…
Kommentit (30)
niin unohtui eilen laittaa ne neuvolaterveiset:
Eli T:n 3kk mitat:
6440g
64,6cm
41,2cm
Korttiin kirjoitettiin:
" Hyvin kasvaa, Rm riittävä. (sepustusta siitä veriulosteesta) Hyvä poika!"
Tuossa kattelin tyttöjen mittoja tuon ikäisenä, niin meillä esikoinen on ollut vielä hoikempi ja pari senttiä lyhyempi 3kk iässä kuin T nyt. Keskimmäinen tyttö on taas ollut reilun kilon painavampi ja lyhin koko poppoosta. Että taitaa meidän pojasta tulla pisin jos noihin vertaa. Esikoistyttö on ikäisiään päätä pitempi, aina luullaan vanhemmaksi.
T.lle annettiin eilen eka rokotuskin. Ei itkenyt ollenkaan kun pistettiin, pikkasen inahti.. Illalla oli sit pikkuisen kärttyisempi kuin normaalisti on niin rauhallinen. Annoin varulta yöksi supon. Eipä sit herännytkään kuin 2 kertaa syömään.
ÄITIENPÄIVÄG: Kyllä musta ois kiva saada jokin pikku yllätys miehen taholta lasten puolesta tehtynä/ostettuna. Eivät muksut ite vielä osaa mitään tehdä kun ovat pieniä. Tai esikoinen kyllä osaa, jos sen kanssa tekee..esim. askarrella korttia, mut eihän se mikään ylläri sit mulle oo jos mä alan väkertää esikoisen kans.. Kukkiakin saa pyytämällä pyytää, ja loppujen lopuks minä ostan kauppareissulla ne. Ei oo mun mies yhtään romanttinen.. Nyyh.. :) Oon ajatellut/uhannut etten sitten isänpäivänäkään muista tai osta mitään, mut sitten kuitenkin on aina tullut jotain pientä väkerrettyä lasten kans.. ja aina kakunkin leiponut, myös äitienpäiville.
Pitäis kauppaan lähtee, mutta T pitäis saada ulos nukkuun ennen sitä. Nyt ottaa tuolla pikku nokoset sisällä, kohta kuitenkin herää. Ukkokin on 4 päivän vapailla nyt. Lähtee tänään pelaan jäkistä, aattelin muksujen kans lyöttäytyä mukaan ja samalla mennä mummolaan siks aikaa, kun kerran samalla paikkakunnalla pelaavat. On taas aika vierähtänyt siitä ku viimeks oon käynyt kotona lasten kans. Vaihtelu virkistää!
Ei muuta kuin aurinkoista päivää kaikille! On ilma tainnut jo kylmetä eilisestä..
mellum ja T 3kk 3pvää
On jäänyt tuo kirjoittelu, kun mies on ollut isyyslomalla ja ollaan oltu koko ajan menossa. Tyttökin on jaksanut olla hyvin mukana kun vain on saanut kuivat vaipat ja masun täyteen.
Pääsiäinen oli ihan yhtä stressiä minulle. Käytiin pitkästä aikaa miehen isän luona (vaikka ei asukaan kuin 30 kilsan päässä, niin harvoin käydään). Minulle tuli ihan älytön leijonaemo reaktio. Kädet hikos ja tärisi ja minä olin ihan jännittyneenä, kun tämä ukki ja hänen uusi naisystävänsä pitivät tyttöä sylissä. Minua ihan suoraan sanoen pelotti. Tytön ilmeestäkin huomasi, ettei hän nauttinut. Äkkiä minä koppasinkin hänet omaan syliini. Kotona tuli romahdus kun sain tytön nukkumaan ja itkin miehelle.
Sitten seuraavana päivänä meillä soi ihan yllättäen ovikello. No ukki ja hänen uusi naisystävänsä sieltä tuli tuomaan jotain ¿tosi tärkeetä¿. Muuten hyvä, mutta viinan haju oli ihan hirveä. Siis tämä ukki oli ihan selvästi humalassa. Eivät onneksi kauaa viipyneet, kun emme olleet kovin otettuja vierailusta. Siinä lähtöä tehdessään minä sanoin ettei meille ole enää tulemista humalassa. Kehtasi vielä väittää, ettei ole humalassa. Humalassa tai maistissa, sama asia, meille ei tarvitse tulla. Nyt ei ole ukista kuulunut mitään sen jälkeen vaikka melkein joka päivä soittaa miehelle. Taisi suuttua¿ Ihan sama.
Mitäs galluppeja täällä onkaan ollut.
VAIPPOINA meillä on ollut liberot. Dailyja kokeiltiin, ja ne menee päivävaippoina, mutta ei ole tullut uudestaan ostettua. Muumit ei toiminut ollenkaan.
HIUKSET ovat vielä pysyneet hyvin päässä.
ÄITIENPÄIVÄLAHJAksi laiskottelu viikonloppu¿ Eli mies voisi hoitaa kaiken koiran ulkoilutuksesta imurointiin ja ruuanlaittoon.
Aloitin jo tunti sitten kirjoittelemaan, mutta sitten poitsu heräs ulkona kun naapuri aloitti kevätkynnöt ja traktorin ääni lisättiin nyt sitten uudeksi " luontoääneksi" ....;)
Menee varmaan taas tovi enneku tottuu, onneksi se on aika tasaista turinaa, mitä nyt välillä kolahtaa laitteet kiveen!
Ja sit iski paniikki(!) kun mun kännykkä sanoi nyt sitten sopimuksensa irti, eli viestejä voin lähettää mutta mitään ei kuulu enkä kuule kun joku soittaa...eli puhelinkauppaan suuntaan heti tänään kuhan mies tulee kotio! No, toimhan tuo sen 1,5 vuotta....
Pakkohan täällä maalla on olla toimiva luuri jos jotain sattuu, onneks meillä on vanhat " vähän rikki" olevat luurit varalla, mutta kesti tovin enneku löysin niihin sopivan vanhemman mallisen laturin....
Nyt sitten voin puhua " seinässä kiinni" , koska akut on niin finaalissa että menee heti loppuun jos irrotan laturin, nice...:/
Meillä sitten se eilinen rokotus tais aiheuttaa pojalle hieman enemmän itkuisuutta kun yleensä, joten annettiin panadol-suppo ennen nukkumaanmenoa ja poitsu nukkuikin sitten klo:21.15-02.20!
Söi ja nukahti meidän viereen, siirsin 04.30 omaan sänkyyn ja heräs sitten vasta klo:06 syömään ja siitä sitten mentiinkin alas, eli vois jopa sanoa että mentiin yhellä syötöllä viime yö!
Mutta tankkas kyllä kolmeen otteeseen illalla enneku rauhoittui, meillä tullut tavaksi että eka syödään alakerrassa telkkaria katsellessa ja sitten siirrytään rauhoittumaan meidän sängylle ja siihen poitsu yleensä nukahtaa ja siirrän sitten pinnikseen!
Aamulla vedettiin vielä tunnin torkut ja puol 11 simahti ulos.
Toivon mukaan tästä olis jonkinlainen rytmi muodostumassa ja tiheä tiheän imun-kausi olisi vähäks aikaa ohi!
Sen lisäks että pitää uusi kännykkä hommata niin enemmän päänvaivaa aiheuttaa kaikki ne synttärilahjat mitä pitäis keksiä siskonlapsille, kummilapsille, veljenpojalle....
Kaikilla (yhteensä 5 lasta) on synttärit nyt huhtikuussa + yhdet ristiäiset joissa olen kummi joten hommaan lusikan, mutta muuten loppuu ideat kohta kokonaan!
Täytyy vaan ostaa kaikki kerralla jottei tuu ihan hulluks ku pitää ravata sitten joka päivä jossain kaupoissa ;)
Kaipa jotain kesäjuttuja/ulkoleluja nyt kun taas kausi alkamassa!
Ovat kaikki niin eri-ikäisiä että menee vaikeeks: 1 v., 2 v., 3v., 4v. &
8v........;)
Ai niin siitä pääkaupunkiseudun tapaamisesta, mulle käy ihan kaikki paikat (Sellon & Ison Omenan tunnen paremmin, Jumbossa en oo koskaan käynyt!) sekä myös arkipäivä sopis mulle kans ehkä paremmin! Ajattelin vaan niitä joilla vanhempiakin lapsia että jos saa vaan viikonloppuisin hoitoon ettei tarvii kaikkia ottaa mukaan!
Ja eikä sen tarvii kesällä olla, jos toukokuussa löytyy sopiva päivä niin eiku vaunuarmeija vaan joukolla kahvittelemaan!
Ehdotelkaas päiviä " stadin" mammat!
Pitänee taas mennä hommailemaan jotain siivouksen tapaista, jos nyt loppupäivä menee kaupoissa ravaamiseen, niin en ehdi illalla siivota!
Aurinko on ihana asia, tuo vaan ikävästi talven pölyt näytille....
Voikaahan hyvin!
Pupina & poitsu s.15.1
Tän viikon olen yksinhuoltaja kun mies duuni reissussa Ruottin ja Tansnskan maalla. Eilinen ilta meni yllättävän hyvin, en antanut poikien nukkua päikkäreitä niin unikin sitten maittoi paremmin illalla, enks oo karmee mamma kun en anna lasten nukkua ;)
Oltiin eilen neuvolassa ja kaikki hyvin, paitsi että paino laskee käyrillä kuin lehmänhäntä :( Painoa kylä tulee, mutta suhteessa pituuteen ei tarpeeksi. Tässä siis mitat:
Paino: 4100g
pituus: 55.5cm
pipo: 36.2cm
Korttiin kirjoitettiin seuraavasti: pirtee iloinen tyttö joka juttelee paljon. Paino kontrolli 2vk: kuluttua.
Ehdittiin jopa jo jutella soseiden antamista kun tulee se 4kk täyteen. No, tytöllä on Jorvissa 3kk lääkärin tarkastus, johtuen pienestä suyntymä painosta, siellä sitten saadaan enemmän ohjeita varmaan.
Nyt tuli ylläri vieraita pitää mennä, lisää myöhemmin.
Niin, pk-seudun tapaamisesta; mulle sopii oikeastaan missä vaan, mä kun tulen autolla. Jumbo, Sello, Iso-omena ja vaikka sanomatalon kahvila on kanssa tosi kiva paikka vauvojen/lasten kanssa, henkilökunta on tottunut siellä isoihin mamma porukoihin.
-MM- ja flickan 3kk
Aamulla oltiin 3 kk neuvolassa ja näin komeat lukemat tuli:
7360 g (3700 g)
65,5 cm (51 cm)
42,5 cm (34,5 cm)
Taitaa olla meillä palstan pisin poika, eller hur...? Mutta hyvä on täysimetyksellä jatkaa,kun kerran näin hienosti kasvetaan. Viime yökin oli taas huippu klo 21-7 ja syöttö klo 3. Eli taitaa se tiheän imun kausi olla onneksi ohi. Rokotuskin tuli ja annoin varmuuden vuoksi panadolia, vaikka ei tuntunut olevan moksiskaan.
ariella ja äijänköriläs 3 kk
[color=royalblue]On tainnut nämä ihanat ilmat saada palstan hetkiseksi hiljentymään... Itsekin kävin vaunun & koiran kanssa kävelyllä, eilinen vielä lämpimämpi päivä tuhraantui siivoukseen :( Mutta en halunnut lähteä ihanaan ilmaan ja tulla takaisin karmeaan kotiin. Mullekin tuottaa päänvaivaa nämä kelit! Ihan kamalan vaikeaa pukea oikein vauvaa, kevätkelit kun on vielä niin petollisia. Eilen oli ihan liikaa vaatetta vauvalla ulkona, kun nukkui terassilla vaunuissa. Kaksinkertaiset sisävaatteet, keväthalaari, äp:n makuupussi ja kopan suojapeite vielä päällä. Päässä kypärälakki ja äp:n ohut pipo. Sai juosta vähän väliä vähentämässä vaatetta ja lopulta sitten nukahti kunnolla. Silti oli herätessä hikinen niska ja selkä. Tänään sitten kitisi vanuissa koko ajan ja otin jo sisälle että syötän ja laitan uudestaan ulos, niin nukahti tuulikaappiin ja vetelee nyt jo toista tuntia sikeitä siellä! Siis niissä vaatteissa missä ajattelin sitä ulkona nukuttaa. Siispä tänään oli liian kylmä. Ota noista sitten selvää, miksei mukana tullut vauvan pukemisopasta...? ;)
[b]Jensku[/b], no onpas hauskaa että saatiin kolmaskin saman kunnan asukki tänne kirjoittelemaan. Oletko ihan syntyisin täältä? Tervetuloa vaan sitten sinne Oulun seudun miitinkiin, suunnitelmissahan on kesäkuun toinen viikonloppu ja paikkana Zeppelin.
[b]Pupina[/b], sellaisia kertakäyttövempeleitä nuo puhelimet nykyään on. Tuntuu että joka vuosi saa ostaa uuden. Mulla vuosi sitten pääsiäisenä ostettu nokialainen ja on vaikka ja mitä vikaa. Pätkii, katkoo puheluita, ei vastaa vaikka painaa vihreetä luuria jne... Vuosi olisi vielä takuuta jäljellä, pitäisi viedä huoltoon. Vaikka eipä se kuulemma kovin pitkälle auta :( Uutta luuria eivät kovin hevillä anna. Vai on teillä jo kyntöhommiin päästy, täällä on vielä vähän lunta. Mutta viime vuonna kyllä päästiin perunanistutukseen jo toukokuun puolivälin jälkeen.
[b]Ariella[/b], teillähän on komiamittainen pienimies! Meillä on huomenna 3 kk neuvola ja jännittää se rokotus. Samalla myös lääkärineuvola.
Meillä oli eilen kait tiheän imun huipennus, kun neiti söi yöllä 2 h välein aamuun saakka. Monta viikkoa mennyt jo yhdellä syötöllä. Ja myös vähän kitisi yöllä, ekaa kertaa. Ei ole pahemmin kitkunnut, saati itkenyt öisin, joten oli outoa. Yleensä vaan tuhisee tai murisee :) No, onneksi tissin laitto suuhun auttaa ja heti hiljenee ;)
[b]Zatu[/b], olet niin monesti täällä mainostanut lättyjen paistamista, enkä ole vuosiin niitä paistanut, niin eilen päätin että nyt tänään kyllä otan ja paistan lättyjä!! Että kiitos vinkistä ja tervetuloa lättykahveille :) Lisäksi olis omenahilloa ja vaniljajäätelöä.
Että lättytaikinan tekoon mars....
Sinda & Nipsu 22.1.
kirjoittelen pikaisesti tänne. Tyttö nukkuu sitterissä iltaunia ja isommat on kavereilla. Tänään siis meillä hernerokka ja lättypäivä kun ei siivouksen lomassa oikein muuta ole ehtinyt tehdä. Tosin tälläiset päivät ei kyl tee hyvää laihutuskuurille. No on tänään kyl käyty pienellä lenkillä.
Täällä oli ainaskin KAKKAG: kakkaa tulee pari kertaa viikossa. On aikasta täyteläistä tavaraa, johtuu liene noista soseista.
3kk neuvola on ensi viikolla sit nähdään miten on tyttö soseilla kasvanut.
Nyt taitaa heräillä joku tuossa selän takana ja letut palaa joten kirjoittelen taas joskus. (luen kyl päivittäin nää sivut mut en ehdi kirjoittelemaan)
birgit ja Jenna 24.1
Laitoin kuvia blogiin, kun on jo aikaa edellisestä..Ihania kuvia kaikkien vauvoista!
Ariellalle piti tulla kommentoimaan pituudesta, meidän poika oli 3 kk neuvolassa 67 cm ja melkein samanpainoinen kun teidän poika, eli 7400g. Voipi täältä löytyä vielä pidempiäkin. Pojan pituus menee yläkäyrän yläpuolella ja paino seuraa sitä hienosti. Täysimetyksellä mennään täälläkin.
Hienot ilmat tekevät sen että viihdytään ulkona, taitaa kaikilla olla sama juttu!
Nyt täällä myös lettujen paistamispuuhaa jatkamaan!
nenn ja poika 2.1.
[color=darkviolet]Katotaan vaan, ku saan näppimi nyt näppäimille niin Kossi herää pitkiltä tirsoiltaan. .
Vai kansainvälinen lättyjen paistopäivä tänään :D ite en oo tänään tehny mittää muuta ku siivonnu. Saunaan tästä kohta pitäs suoriutua ja nukkumaan. Uni mielessä, vaikka tänään tuli tirsat otettua. Akka alko kattomaan Muumeja meiän sängyllä ja siinä myös syötin Kossia. Miekkosen kans otin tirsat siinä Muumien seurassa :) Että tosissaan väsytti, vaikka akka välillä laulo tunnaria.
Hienoo, ett miitinkipäivä on sit lyöty lukkoon :) Jospa ei kellekkään mittää tähellisempää sillon ilmaannu ja saatas kokoontuminen aikaseksi. Sovitaan vaikka blogin kautta myöhemmin tarkemmin vielä aikaa ja paikkaa?? [b]Huom huom :) :) [/b]
Eli käykö [b]Sinda[/b] ett sulle laitetaan sähköpostia ja sie sit julkaset ne blogissa??
Mä en vielä tiiä muuta ku Kossin syntymäpituuen ja sehän oli 53 senttiä. Ens viikolla on sit 3kk neuvola ja eka kerran vasta mitataan " laitoksen ulkopuolella" . .Pitkän huiskee kyllä on ja ruoka-aikaan kotona, joten katotaan kellä isoin terho ;)
Tää mami aikoo lähtee rimpsalle viikonloppuna. Tanssimaan polttelee lähtee. Vielä ei ahista eikä huoleta pärjääkö i-tyyppi kahen mukelon kanssa mökillä, mut se varmaan iskee viimestään lähön hetkellä. Oon vaan iltasin alkanu oleen kärttynen, joten parempi käyä tuulettumassa ja pitämässä hauskaa hyvässä seurassa.
Pitääpä lähtee vieraileen blogissa. .
Z ja Kossi unosilla
meidän blogin periaate on ,että kuvaa vastaan saa salasanan sinne. joten laita postia mulle:
MariaElina-79@luukku.com