Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ENSKAT maanantaina~*~

16.04.2007 |

Pitkästä aikaa availemassa! Tässä viikonlopun pinkka: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10061946&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Tyttö heräsikin tänään vähän aikasemmin ku yleensä tasan kahdeksalta alkaa ähiseen, eli ollaan nyt jo puuhamatolla ja mamalla hetki aikaa! =)

Mulla onkin tänään jälkitarkastus iltapäivällä..pitääkös sinne vielä se oma neuvolakortti raahata mukaan? Ainakin taitaa viimeinen punnitus olla..HUH =D

Mä olinkin niin aktiivinen viikonloppuna, ettei oikein jäänyt mitään kommentoitavaa..=)

Ossea vaan taitaa vaivata univaje..toivottavasti viimeistään viikonloppuna helpottaa kun mummu tulee kyläileen!

Nyt lisää kaffetta!

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

t. poppis ja Emiliina 2,5kk+

Vierailija
2/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis: Ota neuvolakotti mukaan, ne merkkaa siihen että kaikki on kondiksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mimmi joka kovasti jo hiniöitsee tälle puolelle rantautumista.. :) Pakko käydä kuikuilemassa teidän ihania (ja myös niitä vähemmän ihania) vauva-arjen juttuja kun se edes vähän virkistää tätä odotukseen kyllästynyttä mielentilaa... :/

Kesis ja Makkara, älkää nyt vielä niitä bilehile-tärskyjä sopiko! Tääkin tahtoo mukaan :D Eipä tässä pitäis kuin max reilu viikko mennä kun viimeistään saan tuon pojun kainaloon... jaksakaa siis vielä vähän odottaa vaikka kevättä rinnassa onkin! :)

Laitoin kyselyä tuonne odotuspuolellekin jos siellä pyöritte mutta aattelin että miksen kysele suoraan täältä... Onko teillä, joilla on mennyt LA yli, kokemusta, miten helposti pääsee yliaikaiskontrolliin heti 41-42 viikkojen vaihteessa (itse oon siis menossa Kättärille synnyttämään)? Tuo viimeinen neuvolalääkärikäyntihän oli joskus 36 viikolla ja oon oikeasti jo kauhean huolestunut miten esim. istukka enää toimii ja minkäkokoinen se vauva oikeasti jo on. Me ollaan miehen kanssa molemmat synnytty ennen la:aa ja oltu 4100g ja 4500g - osaako joku kommentoida voisko sitä käyttää perusteena lääkärikäynnille? Tuntuu itseasiassa ihmeelliseltä että yleinen käytäntö ei ole sellainen, että sovittaisiin suoraan lääkäriaikaa kun laskettu aika ylittyy... No, se on asia erikseen mut tuo mun oma neuvolan terkka ei osaa oikein vastata mihinkään, eikä antaa ohjeita miten toimia, kun vaihtui harjoittelija pari viikkoa sitten.

Kaikista kommenteista kiitollinen olen :)

Ihanata vauva-arkea teille ja mahtavan aurinkoista päivää!

Leenis & jr 40+6

Vierailija
4/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah mikä yö meillä - Nakki nukkua posotti about kympistä aamukuuteen asti! Ja illalla nukahti hienosti itsekseen omaan sänkyyn, puolisen tuntia siellä höpötteli ja sit simahti. Ja voi hitsi, mua vaan koko ajan jänskättää että koska sillä alkaa joku helkkarinmoinen kapinavaihe ja täydellinen nukkumattomuus! Miksi ei ihminen osaa nauttia hyvistä jutuista, vaan pitää aina maalailla piruja seinille!? Onko se tämä suomalainen mentaliteetti vai mikä....

Osselle jaksamista, tuli paha mieli sun viestistä - kuulostat tosi väsyltä! Mutta hei, anna tosiaan mummun ottaa hoitovastuuta (oliko se ens vkl?)! Joskus saa ja pitää levätä, eikä aina tarvi olla reipas :)

Kiitos Tikrulle vauvauintiopastuksesta! Ehkä me selvitään :)

Voi Queenin mummua, ja pappaa! Siinäpä se ikävyys usein onkin, että vaikka se dementti ihminen itse saattaa olla ihan tyytyväinen ja onnellinen, niin puolisollehan tuommoinen on tosi rankkaa. Ikäviä juttuja.

Eilen oli kyllä ihana keli, käytiin Kaivarissakin vähän käppäilemässä. Ja kelit näyttää jatkuvan - meidän mittari näyttää +18c!

PikkuNakki uinuu mun sylissä autuaan näköisenä, masu täynnä maitoa. Ihanainen tytteli! (tähän laittaisin sydämen jos osaisin :)

AURINKOISTA VIIKKOA KAIKILLE!

Makkara ja Nakki 7vkoa 5pvää

Vierailija
5/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä on yliaikaiskontrolli viikoilla 41+4, tai niin ne ainakin mulle sanoi ettei aikaisemmin saa ellei ole lähetettä neuvolasta. Terveydenhoitaja antoi puhelinnumeron mihin soittaa ja varasin ajan itse. Mä kävin terkan lähetteellä viikoilla 35+jotain painoarviossa Kättärillä ja sitten taas lähetteellä viikoilla 40+6 ekassa yliaikaiskontrollissa, koska terkkari epäili isohkoa vauvaa. Kaikki oli kuitenkin ok ja menin uudelleen viikoilla 41+4 jolloin synnytys olikin jo käynnistynyt ja pääsin suoraan synnytyssaliin. :)

Minkäkokoinen vauva sulle on painoarvion mukaan tulossa? Koska tosiaan jos isohkoa vauvaa veikkaillaan niin pitäisi kyllä olla mahdollisuus päästä Kättärille painoarvioon jopa jo ennen laskettua aikaa. Kysypä siltä terkalta tai jos ei se tiedä, niin neuvolasta varmaan löytyy joku kokeneempikin terkka joka osaisi auttaa.

En tiedä oliko musta nyt yhtään apua mutta kuitenkin...

Karssuli

Vierailija
6/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin heti yhdeksältä rokotetutkimus. Pistettiin kaikki perusrokotteet ja se tutkimusrokote. Sampo parkaisi niiiiiin sydäntäsärkevästi :´( MUTTA ei mennyt kuin hetki, kun poika jo rauhoittui ja oli taas oma pirteä itsensä; jutteli ja hymyili kuin hangonkeksi :) Ja tällä kerralla isikin pääsi mukaan :)

Tän viikon pe alkaa miehellä isyysloma!!!!!!! :DDD :)))) ♥♥♥♥♥ Silloin lähdetäänkin toiseen mummulaan ekan kerran käymään. Matkaa on vaatimattomat 400km ja valmiiksi jo ressaan, että mitenköhän matka sujuu... Pitää vain lähteä ajamaan Sampon päiväuniaikaan, niin päästään mahdollisimman pitkälle ennenkuin pitää pysähtyä ekan kerran.

Jaah, Sampo taitaa heräilläkin aamutorkuilta. Pitääpä palailla myöhemmin uudelleen.

Han ja Sampo +2kk

Vierailija
7/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Aamulla ku kävin lukemassa sähköpostit, saatiin taas huonoja uutisia. Meidän rakas täti oli kuollu viime yönä! :´( Se oli Italiassa käymässä (on asunu siellä suurimman osan elämästään, mutta muutti muutama vuosi sitte takas suomeen), ja sen tytär oli tullu n. klo 2.30 iltaa viettämästä ja oli löytäny äitinsä kuolleena tuolista. :( Ihan kamalaa.. Eilen illalla mun isä oli vielä soittanu sille ja ilmottanu, että ne on menossa mun serkun häihin sinne Italiaan kesällä ja Arja oli ollu siitä tosi onnellinen.. ja nyt se sit on kuollu! :´( Ensin Simba, sit miehen pappa ja nyt mun täti. *huoh*

No jos jotain pahaa, ni jotain hyvääkin.. Heidi teki tänään ekat pissat pottaan!!!! :D Vähänkö oon ylpee äiti. ;) Ja hieman hullu -> otin nimittäin siitä kuvan... siis siitä pissasta potassa. =)

C:lle ONNEA ONNEA ONNEA! Tervetuloa äiskien joukkoon.

Osselle jaksuja. Toivottavasti pääset lepäilee ja pääset univajeesta eroon!

Ei ny muuta tällä erää... Sisko sai just kuulla tädistä, joten got to go. :(

Burde ja Heidi kohta 7kk!!!

Vierailija
8/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tästä lähdössä Ainon kanssa ajelemaan mummolaan, kunhan tulee päiväuniaika ;) Ekaa kertaa kaksistaan pidempää reissua siis tiedossa (ajoaikaa reilu 2 tuntia) vaikka muuten kyllä ollaan autollakin kuljeskeltu kaksin. Pikkasen jänskättää äippää, vaikka en tiiä miks, kun tosiaan ihan hyvin meillä on ennenkin autoilu sujunut...

Torstain treffejä jo kovasti odottelemme, kiva nähdä paljon enskoja!!

Pää on ihan tyhjä nyt, en osaa kommentoida mitään eilisiä... Keväinen sää on taas täksi päiväksi tulossa, nautitaan siitä!

Jos treffeihin tulee jotain viimehetken muutoksia, joku vois infota mulle vaikka mailiin, kun tänne pääsystä ei lähipäivinä oo varmuutta :) Eli ope01@luukku.com

Hyvää alkuviikkoa!

t. Ope ja Aino tänään 6 kk!!

Vierailija
9/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan viikonloppu vietetty nyt niin ahkerasti mummoloissa, joten on palstailu jäänyt vähemmälle, ja viikonlopun juttuihin en kauheasti osaa kommentoida..

Ensiksikin onnea C:lle ja lämpimästi tervetuloa vauvallisten joukkoon!

(Huomaatkos, sun nicki on jo kotoisasti lyhennetty täällä ;)

Burde, voi kurjuus, otan osaa tätisi poismenon johdosta... Nyt alkaa olla jo ihan liikaa näitä tapauksia teidän perheelle :( Koitahan jaksaa..

Heidille (ja äidille) onnea ekoista pottapisuista :)

Opelle ja Ainolle turvallista automatkaa!

Hanin miehellä alkaa pian isyysloma, vau! Vitsi oon kateellinen, ei vaan oo täällä lomia pidetty.. :( Mut siis aivan ihana asia sulle ja Sampolle kun saatte isukin kotiin :)

Nakilla on kyllä mahtavat unenlahjat! Ole vain tyytyväinen kun olet saanut noin " helpon" vauvan :)

Leenikselle paaaaljon suppareita, toivottavasti pääset pian juniorin kanssa ihan lopullisesti tänne!

Kiva että Poppiskin on tehnyt comebackin palsta-aktiiviksi ;)

Osselle kovasti jaksamista väsymyksen kanssa!

Kandi kyseli vaatekoista (miten tuosta menee monikko?)

Aleksilla on nyt 5kk:n iässä 74cm ja joitain 80cm vaatteita käytössä.

4kk:n iässä ei enää mahtuneet 68cm vaatteet, mutta tuo poika onkin astetta isompi kaveri ;) Yhdyn Jenniin eli oisko toi 74 sopiva kesäksi.

Meilläkin ihan selvästi nyt kasvu hidastui 4kk:n jälkeen. Siihen asti tuli kilo tai enemmänkin per kk, mutta nyt 5kk neuvolaan enää 350g ja 1,5cm.

Aleksi kääntyi (viimeinkin) tänään ekaa kertaa!! Tosin en tiedä lasketaanko sitä, kun se otti jalalla vähän vauhtia lelukaaresta?

Mutta ekaa kertaa siis osoitti ees mielenkiintoa moiseen, tähän asti ei oo ollu pienintäkään mielenkiintoa kääntyilyyn (paitsi selältä mahalleen on kääntynyt jo pitkään).

Ai että on ihanat ilmat ollut nyt, tänäänkin näköjään niin hieno päivä tulossa. Mutta ärsyttää jo valmiiksi kun loppuviikoksi on taas luvattu kylmenevää säätä.. :/

Viipero & Aleksi 5kk+

Vierailija
10/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti kertoa että aion nyt vihdoinkin tutustua kantoliinaan. Parempi myöhään kun ei silloinkaan.. On hippasen raskasta retuuttaa tuota 9kg säkkiä mukanaan, joten liina lienee kätsympi. Saisi jotain kotihommiakin tehtyä kun poika hereillä (ja kun meilläkin nukutaan nykyään vain n.2tuntia yhteensä päikkäreitä). Mennään tänään käymään vuokraamaan liina MLL:lta, antavat siinä samalla myös opastusta sitomiseen.

Sitten kyssä: Onko ok antaa jo 2 kertaa päivässä soseita? Aleksi oli 4½kk kun soseet aloiteltiin, eli muutama viikko nyt niitä syöty ja hyvin uppoaa. Olen sitten nyt parina päivänä antanut kasvissoseen lounasaikaan (n.½prk menee), ja iltapäivällä marjasosetta (n.½prk). Varoen ollaan allergian takia otettu uusia makuja, nyt menee kesäkurpitsa, kukkakaali ja ruusunmarja (maissi ei sopinut). Koska marja-/hedelmäsoseista on kokeiltu vasta tuota ruusunmarjaa, niin onko ok jos joka iltapäivä antaa ruusunmarjaa? Toki sitten jotain muuta kun saadaan uusia makuja kehiin.

Vierailija
11/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tosiaan ulkona ja valmiiksi jo muakin harmittaa loppuviikon kylmyys ;) Mutta nautitaan vielä tästä päivästä. Kyllä se kesä tulee :)

Viipero, minä kysyin neuvolasta silloin pari viikkoa sitten, että voiko antaa jo alussa soseita 2x päivässä, kun annokset niin pieniä. Terkka vähän naurahti ja sanoi, että kuule jotkut vauvat syö 6kk iässä jo 5 ateriaa päivässä. Huoletta saa kuulemma antaa. Teillä kun on tuota allergiataustaa, niin anna vaikka samaa soosia 2x päivässä :) Meillä menee nyt klo 11-12 välillä n. pikkupurkki liha-kasvissosetta ja klo 17-18 välillä toinen samanmoinen kasvissosetta. Annokset siis noin arvioita, kun itse ne teen. Tosiaan nyt pari viikkoa soseita syöty!

Kesis taistelee siellä rikkinäisen nännin kanssa edelleen :( Oletko jo kokeillut sitä sitruunaa? Entäs sitä lampaanvillarasvaa vaikkapa tunnin välein? Pidä tosiaan muutama päivä taukoa imettämisestä siitä rikkinäisestä nännistä. Pumppaa vaikka 3x päivässä, jotta pidät maidontuotantoa yllä. Ne 3 kertaa mitä saat pumpattua, niin anna vauvalle, jotta toinen tissi saa aina välillä levätä. Kannattaa tosiaan sitä tervettäkin nänniä hoitaa, jotta ei mene rikki. Ja jos susta itsestä tuntuu, niin anna ihmeessä vaikka illalla korviketta tai yöllä. Minä tein alussa silleen että öisin laitoin bepanthenia kasan liivinsuojukseen ja annoin muhia nännin siellä yöllä :) Näin nänni ei ainakaan juuttunut liivinsuojukseen kiinni :)

Burde oli saanut taas ikäviä uutisia :( Kyllä teitä nyt koetellaan!

Mutta onneksi Heidi tuo joka päivä ilon aiheita teidän elämään :)

Nyt onkin mentävä syöttöpuuhiin!

MiaMik ja Ida 6,5kk

Vierailija
12/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara on saanut nauttia pitkistä yöunista, mitähän unitautia lienee liikenteessä, meidänkin likka posotti iltaysistä aamu viiteen söi ja jatko sitten unia 9 asti aamulla.

Han pääsee mummula reissulle, matka varmasti menee kivasti, mä veikkaan että Sampo posottaa unta kuulaan melki koko matkan.

Burdella on ollut suruja matkassa koko kevään, jaksuja sinne kovasti !

Onnittelut pottasessiosta !!!

Viiperon alkesi on kääntynyt vautsi, meillä Aino kääntyi parikertaa tuossa reilu kuukausi sitten mutta sen jälkeen ei olla kääntyilty, toivottavasti pian päästään ympäri.

Jumbossa olis näköjään treffit, me koitetaan päästä Ainon kanssa paikalle, nähdään sitten kaimakin.

Meillä Aino seisoo kovasti, torstaina on neuvolalääkäri, pitää sieltä kysäistä että kuinka paljon saa seisottaa, ettei vaan tule väärät sääret.

Viime viikolla Aino piti ihan ite kiinni tuttipullosta, ei tosi juonut siitä paljon mitään kunhan pureskeli sitä tutti osaa.

Mä tilasin miehelle tänään synttärilahjaksi tandemhypyn, Anoppi ainakin lupasi tulla mukaan kustannuksiin, hintaa kun tulee 320 kuvauksen kera.

Veronpalautuksistakin oli juttua, mä saan varmaan tonnin verran takasin, kun saan vaan nuo matkavähennyksetkin sinne mukaan, tarttis varmaan soittaa tuohon matkahuoltoon jotta sais lippujen hinnat kysyttyä.

Me oltiin lauantaina anopin siskon hautajaisissa, vähän oli orpo olo kun ei tuntenut ketään mutta Aino hurmasi kaikki ja oli IHANAN kiltisti koko reissun vaikka matkaakin kertyi yhteensä noin 400 kilsaa.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille.

AA ja AE tasan 4 kk

13/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sit kerinny tulla sillon torstaina jatkamaan ja viikonloppukin meni touhuillessa kaikkee. Ja nytkin on vähän kiire...

MUtta kysyn nyt eka asiaa, joka on mua mietityttäny jo vähän aikaa... Eli saako vauva syödä vispipuuroo? Siis mannasuurimoista tehtyä? Mulla kun ois tuolla pakkasessa puolukoita enkä jaksa niitä alkaa uuteen kämppään raahaamaan eikä jotenki poiskaan viitti heittää.

Niin, me siis saatiin asunto!!!! Kerrostaloasunto, ihana!!! Vaikka onkin vanha, mutta silti kivasti rempattu melkein kokonaan. Ja mikä parasta, siel on ISOT huoneet :D Perjantaina tehdään kaupat ja vapun jälkeen pääsee muuttamaan. JIPPPPPIIIIII! Eikä onneks tarvinu lähtee Pirkkalasta pois!

Nyt vaan koko ajan haaveilen mitä kaikkee sinne uuteen OMAAN asuntoon sitten haluan ostaa. Eemelikin saa sitten oman huoneen, joka on niin tilava, että ois sit tilaa toisellekin lapselle ;)

Niih, meidän Eemeli täytti perjantaina puoli vuotta... Äitin pikkuinen on jo niin iso poika... Uskomatonta, että synnytyksestä on jo puol vuotta. Muistan sen vieläkin niin elävästi että tuntuu ku se ois tapahtunu eilen.

Joo, mut ei tän enempää tällä kertaa... Aurinkoista maanantain jatkoa kaikille!

-Larsku ja Eemeli 6kk

14/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdelle ja perheelle voimia!

Vierailija
15/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=3A5FCD]Burdelle ja perheelle voimia..teitäkin vähän koetellaan! =/

Tulin just sieltä jälkitarkastuksesta ja kaikki oli muuten ok paitsi lääkäri tunsi oikeassa munasarjassa jotain omituista..Ehkä kuulemma kysta..Sain kuitenki ajan ultraan, että nähdään nyt kuitenki mikäs siellä sit möllöttelee..piuh. Tulipa ensimmäisenä mieleen, että noooohh..ainakin on toi yksi lapsi jo tehtynä jos jotain pahempaakin löytyy =D

Nyt ei kerkii muuta kun tyttö herää!

Mukavaa päivää edelleen..

t. poppis ja Emiliina

Vierailija
16/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin pinoja kahlailla läpi, mutta olitte niin ahkeria olleet että nyt ei kykene kommentoimaan... paremmalla onnella sitten kun saadaan tää muutto valmiiks. Meillä siis viime maanantaina katkes netti vanhalla asunnolla ja siks en oo koneelle paljon päässyt. Nyt oon käymässä vanhemmillani...

Burdelle iiiiiisot halit täältäkin! Kyllä teille nyt sattuu kaikki kerralla =/

Poppikselle ja Emiliinalle kiitokset lauantaista. Toivottavasti ootte jo toipuneet meidän hurrikaanista =D kivasti meni loppu reissukin ja eilen kotimatkalla Aksu nukkui koko matkan.

Viime yö oli ihan uskomaton.... Akseli söi vaan kerran!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä oon lähes shokissa vieläkin ;) Ihan hyvä tosin, että antoi äidin nukkua kun tänään oli tällä mamalla ensimmäinen koulupäivä. Yhden neljän päivän luentosarjan käyn istumassa tän kevään aikana ja tänään oli siis eka päivä... viikon päästä seuraava. Kauhee informaatiotulva iski kun näin ekan kerran yli vuoteen koulussa istui.

Vaatteista oli ollut puhetta. Meillä Aksu edelleen käyttää 74cm vaatteita... just viime viikolla laitoin viimeset 68cm pois. Ja kahden viikon päästä juhlitaan niitä ekoja synttäreitä :D

pikku-milli & Aksu 11kk

Vierailija
17/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi Burde, otan osaa, sulla on kyllä ollut tosi rankka kevät. Haleja ja jaksamisia vaan sinne sulle ja perheelle.

Viipero, mä aloin jo viikon jälkeen antaa Ainolle soseita kahdesti päivässä, kun niin hyvin upposi. Nyt Aino on syönyt kiinteitä kolmisen viikkoa ja syö jo neljä ateriaa päivässä, klo 8 ja 20 puuroa ja klo 11 ja 17 kasvissosetta. Ruoka-aineita tosin on valikoimissa vasta bataatti, maissi, riisi, ruusunmarja ja mustikka. Piakkoin ajattelin minäkin ruveta iltapäivällä antamaan tuota ruusunmarjaa, ja parin viikon päästä sitten otetaan varmaan lihat kehiin.

Larskulle onnea uudesta kodista! Ja pikku-millille kans, en oo tainnut onnitella vielä muuton johdosta!

On kyllä noi Ainon päikkärit niin onnettoman lyhkäsiä nykyään... Jos tunnin nukkuu niin sekin on jo hyvin. Nykyään Aino nukkuu klo 9-10, 13-14 ja 17-18 suunnilleen. Mä en tunnissa vaan ehdi tekee yhtään mitään, vaan hölmötän aina vähän aikaa kun Aino on nukahtanut ja just alan jotain puuhata se herää.

Yöt menee niin ja näin. Yhtään yötä ei Aino ole vielä kokonaan nukkunut omassa sängyssä/huoneessa. Jos jaksaisin, aloitettaisiin tassuttelu, kun Aino ei yöllä enää syö mutta pitää kauheaa älämölöä aamuyöstä. Tuttia käyn laittamassa suuhun, mutta ei auta vaan viereen pitää päästä. Oon vaan ollut niin väsynyt etten oo jaksanut muuta tehdä kuin nostaa vauvan kainaloon.

Mun selkä on nyt kyllä ihan tulessa kun olin vähän lapioimassa äsken pihalla. Rakennetaan takapihalle terassi ja muutenkin menee piha aikalailla uusiksi niin siellä on kiitettävästi tekemistä vaikka pieni piha onkin. Mä en oo koskaan ollut viherpeukalo mutta nyt jopa istutin kukkia pihalle! :)

Meillä on muuten 6kk neuvola vasta keskiviikkona, joten saadaan vihdoinkin Ainon tuoreet mitat!

Niin ja se piti vielä kertoa että perjantaina mennään tutustumaan yhteen päiväkotiin, johon Ainolla olis mahdollisuus päästä syksyllä. Töihinmenokin on jo alkanut tuntua ihan ok idealta, tuntuu että sosiaalinen elämä on ihan tervetullutta.

Mutta nyt annan tilaa muillekin. :)

Karssuli & Aino 6,5kk

Vierailija
18/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan!

Onpas ilmaa pidellyt. =D Mutta MiaMikin tavoin mua jo ahdistaa etukäteen, että loppuviikolla kelit heikkenee. Kun nyt ei tulis torstaina mitään ihmeellistä räntä-/lumisadetta!

Me oltiin Emmin kanssa aamupäivällä jo vaunuttelemassa yksien kavereiden kanssa ja sitten käytiin kaupassa ja nyt Emmi nukkuukin päikkäreitä pihalla. Mä olen hänelle pukenut bodyn, potkarit, ohuet tumput ja pipon ja hyvin ohuen fleecetakin ja -housut. Lenkillä oli ilman vaunukoppaa, mutta makuupussin kanssa ja nyt on koppa, mutta ei makuupussia, vain vaunujen jalkapeitto. Kyllä se ainakin tarkenee, mutta saa taas nähdä, kuinka hiki on...

Makkara sai mut jo eilen nauramaan ja kyllä epäilemään itseäni, että mitä olin kirjoittanut uintireissusta. Tosiaan kuten Tikru kommentoi, niin kaukalo on hyvä mukana. Mulla vaan ei sillä hetkellä ollut kaukalo siellä suihkuhuoneessa, joten laskin sillä kertaa Emmin hetkeksi penkille selälleen, pyyhkeen päälle. Joten ei ihme, että huuto tuli. ;o) Ja multa muten unohtui ottaa eilen mukaan muovitettu frotee, joten uinnin jälkeen vähän pelotti, että likka pissaa kaukaloon, mutta ei onneksi sitten. Ennen vauvauintia muuten tosiaan kannattaa mennä sinne infoon, jos sellainen vaan järjestetään, siellä kerrotaan paljon ihan käytännön juttuja.

Toivottavasti Poppiksen " omituinen" on vaan ihan joku vaaraton juttu!

Burdelle (((lämmin halaus))) Alkaa sanat loppua... Onneksi Heidi piristää äippää pottajutuillaan ja muutenkin! Mä oon muuten samanlainen, että otan ihan hulluistakin jutuista kuvia. ;o)

Aleksi oli pyörähtänyt. Hienoa - siitä se lähtee! =) Ja soseista, kuten MM totesi, niin rohkeasti vaan useampi satsi päivässä, jos vaan maistuu. Emmi syö nykyään lounaalla purkillisen kasvissosetta, johon lisään itse soseutettua possua tai broiskua (omat kasvissoseet ei vieläkään uppoa, mutta lihat saa sentään sekoittaa noin), iltapäivällä hedelmää tai marjaa hiukan vajaan purkin ja illalla riisi- tai kaurapuuroa päiväisellä hedelmäsoseella maustettuna. Oon miettinyt, että tässä lähiaikoina alan antaa myös aamulla puuroa.

AA:n Ainon temput kuullostaa niin tutuilta: myös meillä vaan seistäis ja hypittäis sylissä ja tuttipullo on kiva leikkikalu itse pidellä. =)

Larskulle ja perheelle onnea uuteen, omaan kotiin! Vispipuurosta en osaa sanoa.

Milli on palannut koulun penkille. Missäs hienosti yönsä nukkunut Aksu on äitin koulupäivät?

Karssulin Aino pitää yöllä älämölöä. Sitä on Emmikin alkanut tehdä. Muutamana yönä on parkaissut ja ähissyt joskus puolen yön aikaan.Silloin olen saanut onneks tytön nukahtamaan vaan kääntämällä hänet toiseen asentoon tai hiukan pitämällä sylissä. Eka syöttö onkin ollut vasta puol neljän-viiden aikaan. Oikein mukava suuntaus.

Mun tarttis varmaan kans tehdä jotain järkevää. Mutta päätä juilii, joten taidan mennä vähän oikoiseksi. Mukavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi, viikon päästä 6kk

Vierailija
19/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinkin nyt vasta että olet lähettänyt mulle meiliä. Kirjoittelen sulle illemmalle kun mies ottaa neitokaisen hoiviinsa niin voin paremmin keskittyä. :)

Vierailija
20/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just eilen, kun olin täällä pohtinut D' n hammasjuttuja, niin illalla huomasin, et ylös on tulos hammas. Ikenessä on jo reikä näkyvissä ja turvonnutkin se ien on. Aika kivuttomasti tulee taas. Alaetuhampaista D kiukkus päivän, mutta niitä tulikin 2 samaan aikaan. Nyt ei ole mitään kiukkua tms. ollut.

Lajittelin aamulla D' n pienimpiä vaatteita ja mun mammavaatteita, kun lupasin lähettää kaverille jotain mammapaitoja. Vitsit että tuli haikeus.. Ihan uskomatonta, et toi poika on joskus ollut liian pieni niihin 50 cm minivaatteisiin :).

Vähän on ihana ilma, ihan kesä :). Käytiinkin D' n kanssa jo kävelyllä ja D torkahti vaan hetkeks, kun menin kirppikselle ja heräs siellä. Nyt saakin sit nukkua omassa sängyssä päikkärit..

Makkara: Meillä D on aina miehen kans poikien pukkaris. Istuu turvakaukalos sen aikaa, et mies käy suihkussa. Pois tullessa mä haen D' n miesten pukkarin ovelta heti, kun D on puettu. Mies siis pukee ensin D' n ja sit vasta ittensä :). Jotkut tekee niin, että vauva menee vaikka äidin kans naisten pukkariin ja isä käy nopeesti suihkussa ym. Sillä aikaa äiti pukee vauvan uikkariin ja vie sit isälle altaalle ja menee vasta sit ite suihkuun. Ainakaan meidän uinnissa vauvojen ei tarvi peseytyä ennen uintia (jos ei ole kakkavaippaa). Meillä huomaa just mitä Tikru sanoi, et melkein kaikki vauvat on naisten pukkaris ja siel on hirvee ruuhka aina.

bd Queenin auton huollon valmistumiselle :D.

Osse: Mä ainakin tunnistan ton valitusjutun. Itellä on kans välillä sellanen olo et kaikki on päin pyllyä, vaik ei oikeesti ole. Pistän aika paljon tosta vaan väsymyksen piikkiin. Meilläkään D ei ole tähän asti nukkunut yhtään yötä kokonaan ja varmaan yhteensä 3 vaan yhdellä syötöllä, joten univelka vaan kasvaa (etenki kun aamuherätys on klo6, niin ei vaan ehdi nukkuun tarpeeks vaikka menen joskus 22 aikaan yleensä nukkuun)..

Leenikselle tsemppiä ja jaksamisia! Mulla on varmaan seuraavassa raskaudessa tuskaset viikot 36 eteenpäin. kun nyt pääsin 35 viikolla ja 5 päivällä niin ei mitään käsitystä tosta mitä toi voi olla :S.

Burdelle osanotto. Teillä on ollut kans rankkaa, mut onneks on Heidi piristämässä. Hitsi, pitäsköhän meidänki ostaa potta? Toi poika ei kyl istu paikallaan hetkeekään, mut voishan sitä testata..

Viipero: Onnea Aleksin uudesta taidosta! Toivottavasti toistuu pian uusiks :). Mä ostin tänään kantoliinan eli me ollaan viel enemmän myöhäs ;). Mies halus silloin raskausaikana rintarepun, et voi kantaa siinä vauvaa. Liina oli ihan akkojen juttu :). Repulla mies onkin kantanut D' a ehkä kerran :D, joten nyt vihdoin ostin liinan :). Mä aloin antaa aika pian kaks kertaa päivässä sosetta, et ois isompi todennäköisyys onnistua ;).

Nyt taas tuo ipana on syömälakossa, aargh! Noiden syömisten oikea ajotus on ihan tähtitiedettä ja jos vähänki menee pieleen niin suu ei aukee.. Aamupuuro osuu yleensä 100% oikeeseen aikaan, kun aamulla on aina vähän nälkä, mutta kun tekee puuron heti herättyä nii nei ole vielä liikaa nälkä, eikä aamulla väsytäkään. Lounas ja iltapuuro on hankalimmat, kun melkein aina väsyttää tms. Eli en aio vieläkään ottaa päivällistä, kun mun pinnalle (ja myös tuon lapsen) on ihan riittävästi istua ruokapöydässä 4 kertaa päiväs.

Larsku: periaatteessa varmaan joo (siis toi vispipuuroasia), mut ei saa käyttää maitoa (siis tavallista), suolaa eikä pahemmin sokeriakaan. Onnea uudesta asunnosta.

Poppis: bd ultraan. Varmasti vaan joku hormonien aiheuttama nestemöykky tai jotain (yks lääketieteen asiantuntija täällä ;) ).

Hyvä Aksu! Toivottavasti tulee tapa noista öistä!

Jenni ja D 9 kk