Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ENSKAT maanantaina~*~

16.04.2007 |

Pitkästä aikaa availemassa! Tässä viikonlopun pinkka: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10061946&p=2&tmode=1&smod…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta alkaa jo päiväpinotkin olla liian pitkiä luettaviksi näissä päikkäriväleissä. No, nyt on kahlattu läpi...;)

Poppikselle tsemiä ultraan! Mulla olis ens viikolla jälkitarkastus, vähän jänskättää mennä. Ostin nyt sitä Pausanol voidetta (eri nimistä mutta samaa mönjää). Pitää aloittaa kuuri ja toivoa että tepsii. Saihan ton aloittaa ilman lääkärin lupaa kun reseptivapaatakin on?? Tietääkö joku?

Leenikselle suppareita, toivottavasti pääset kohta tälle puolelle virallisesti=)

Makkarallakin nakki nukkuu. Meillä aloitettiin toi yönukkuminen jo laitoksella, vikana yönä sairaalassa nukuttiin jo 6,5h=)) Tällä hetkellä rytmi alkaa olla jo aika kellon tarkka. Luulin tosin ettei ton ikäisellä ole vielä rytmiä. Mut illalla nukkumaan, eka pätkä 7-9h, sit syödään ja jatketaan unia 3-5h. Aamulla valvotaan 3-4h, päikkärit väliin 4-5h ja sit illalla vielä 3-4h valveilla ja sit yöunille. Mennyt jo kohta pari viikkoa tän mukaan!

Burdelle jaksuja sinne! Kyllä teitä nyt koetellaan=( Ja onnea pottailusta:))

Kaima, kiva jos tulette torstaina Jumboon! Mut tuuttehan sit pe meille kumminkin?=)

Käytiin Oliverin kans kotivaa´alla. Näytti 6,2kg vaatteet päällä. Eli kahdessa viikossa ois tullut joku 650g painoa. No tarkentuu maanantaina kun on 10vkon punnitus.

Nyt heräs syömään, huuto kuuluu...........

Aurora & Oliver 9vkoa

Vierailija
22/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Aleksi näytti että pääsee pyörähtämään ympäri ilman apujakin (kun aamupäivällä vielä otti vauhtia lelukaaresta) :)) On se niin ihmeellistä miten me äidit aina jaksetaan olla niin tohkeissamme pikkuistemme uusista taidoista, mutta se vaan on niin hienoa kun nuo kasvaa ja kehittyy silmissä :)

Kiitos sosekommenteista! Näin ajattelin itsekin, että syöntikertoja vaan lisää jos siltä tuntuu.

Karssuli, ei mitään kiirettä vastaamiseen, laitat meiliä sitten jos aikaa/jaksamista on :) Sori kun tais tulla niin sekavaa tekstiä, kirjoitin ihan ajatuksenvirtana vaan..

Larskulle onnea asuntokaupoista, hieno juttu!

Poppis, toivotaan että ultrassa ei löydy mitään, tai sitten ihan jotain harmitonta.

Kysyinkin jo omassa aloituksessa johon sain kivasti vastauksia, mutta kysytään nyt täältäkin, täriseekö teidän muiden vauvat? Aleksi nimittäin on alkanut täristellä etenkin silloin, kun sylissä nojautuu eteenpäin jotain kiinnostavaa lelua tms. kohti. Koko kroppa tärisee ihan hallitsemattomasti.

Nyt tämä häirikkö poistuu taas takavasemmalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hetkeen kirjoitellut, yritin vähän selailla vanhoja pinoja mutta kirjoittelen nyt itsekkäästi vaan omia kuulumisia...

Paitsi että:

Myöhästyneet onnittelut Matiakselle! Koskas pesukarhun Joona täyttää 1v? Eikös se ole ihan näinä päivinä...?

Ja onnittelut uusille äideille vauvoineen!

Hitto että on taas ollut hässäkkää, vähän liikaakin... Ei tee mieli suunnitella häitä, ei sitten yhtään. Tässä on nyt parin viikon sisään kuollut kaksi ihmistä meidän kutsuvieraslistalta, molemmat vieläpä yllättäen. Ja mun sisko erosi poikaystävästään, heillä on meidän tyttöä puoli vuotta vanhempi tytär... ja mä vielä jouduin keskelle sitä kaikkea draamaa, mulla on ollut todella paha olo. Ihan itteänikin ihmetyttää mun reagointi siihen heidän eroon, ihan kuin olisi itse eronnut tai jotain, niin paskana olen ollut...

Omassa perheessä kaikki onneksi hyvin. Tarhassa yksi hoitaja kehui, että ei ole koskaan tavannut näin iloista, kilttiä ja nauravaista lasta kun meidän tyttö! Ja hän on sentään 35 vuotta lapsia hoitanut! Kyllä jäin vähän haavi auki että puhuuko se tosiaan meidän lapsesta??? Kotona osaa kyllä näyttää muitakin puolia...=)

Kiva olla ilta töissä kun ulkona on kesä...=(

NapNap + tyttö 1v1kk

Vierailija
24/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin siis tuonne kättärille ja ne sanoi just niinkuin kerroit, et 41+4 on yliaikaiskontrolli. Pitää siis loppuviikosta soittaa uudelleen sinne ja varata aika JOS juniori ei sitä ennen päätä itse vuokrasopimustaan. Meille ei " virallista" kokoarviota ole missään vaiheessa tehty muutenkuin yksityisen kätilön käsikopelolla viikolla 40+1 ja silloin tuo kätilö arvioi että vauva olisi n. 3800g... nyt siis varmaan jo reippaasti se 4 kg! ;) Toisaaltahan arviot voi mennä pahastikin pieleen, joten hullut jää täällä vielä jännitykseen...

Kiitos myös muille suppari-lähetyksistä ja toivotaan todella että ne tehoaa asap!

Leenis

Vierailija
25/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan taitais olla tälle äidille katkeamaton uni tarpeeseen - mua nimittäin korpeaa jo lukea, kuinka hienosti muut vauvat nukkuu, vaikka mä tiedän, että kyllä meidän tyttökin joskus vielä... ja et kaikki vauvat valvottaa välillä ja et kaikki äidit on välillä väsyneitä, nukkui vauva tai ei. Mut nyt vaan tuntuu, et kaikki muuta vauvat on tässä vaiheessa jo ainakin muutaman kerran nukkuneet pitkät yöunet, ja onhan meilläkin kerran pari nukuttu se 7 h, muttei kyllä nykyään... blaah. Sit vielä nää päivätkin on menneet hirveeks hulinaks, tyttö ei suostu nukkumaan ja sit kitisee. Meidän hymytyttö... rakas se on, mut äiti on nyt vähän väsynyt.

Kiitti kaikille tsemppauksesta, älkääkä ottako mun kirjoituksia niin, ettettekö sais olla iloisia ja ylpeitä hyvistä yöunista, niinhän mäkin olen silloin, ku niitä kohdalle sattuu! :)

Viiperon Aleksi oli kääntynyt, hieno homma! Siitä se kuule teidän jättiläinen lähtee liikkeelle. ;) Meillä kans syödään jo kaks kertaa päivässä, lounasaikaan kasvissosetta ½ purkkia ja illalla puuroa n. ½dl. Oon koittanu vielä pitää maidon pääasiallisena ravintona, kun mulla meinas jo viikonloppuna ihan selvästi vähetä maidon määrä ja tyttö asu sit yhden yön tissillä tyhjää tissiä lutkuttamassa.

amy, onpa hyvä idis toi muovitettu frotee turvakaukaloon, meille ei tullut ees mieleen ja niinhän olikin istuintyyny sit märkä... meillä tyttö siis tulee altaalle iskän kans ja lähtee sieltä mun kans. Vaihdetaan vaatteet siinä välissä, niin ei haittaa vaikka tulis yöppärissä uintiin.

burdella oli ikäviä uutisia taas, tosi ikävää!

milli oli päässyt kouluun, tuntuu varmasti oudolle. :)

Poppis, mun pitää tunnustaa et oon kaikki nää kuukaudet lukenut sun nickin väärin, oon luullut et se on poppipau eikä poppiupau... tajusin vasta tänään. toivotaan, et se on vaan kysta, ne lähtee usein helposti itsestään pois. mullakin on kerran ollut.

nyt mä lähden valittaan tonne keittiöön, jos vaikka laittais jotain ruokaa. Typy istuu niin suloisena tuossa sylissä ja syö peukaloa. Oon luovuttanut jo, syököön sitten. Mun rakas väsyttäjäpallero.

-Osse ja typykkä 5kk+

Vierailija
26/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osse, saa valittaa :) Vaikka en mä ainakaan oo mitenkään erikoisesti huomannut että sinäkö muka valitat! Nyt kuule teette samalla lailla kuin silloin aiemminkin, että menet vaikka naapuriin (:D) yöksi ja mies hoitaa yhden yön syötöt tai vaikka kahden yön? Teillä kun se varmaankin onnistuu, kun P suostuu juomaan pullosta. En edes viitsi sanoa että nuku päikkärit, kun tiedän kuinka vaikeaa se on!

D:lle tulossa jo kolmas hammas. Koskas ne 2 ekaa tuli?

Joko muuten pikku-millin Aksulle on tullut hampaita ;) Hienosti oli A nukkunut viime yönä. Miten koulupäivä meni?

Poppis, toivottavasti se on kysta vain mikä siellä muniksessa asuilee!

Viipero, meillä Ida saa noita puistatuksia ihan joka päivä ja yleensä juuri silloin kun on innoissaan jostakin. Juuri siis sellaisissa tilanteissa kun lähtee nojamaan jotain hienoa lelua kohti :) Mä en oo edes osannut olla huolissani ;)

Auroran pojan rytmi kuulostaa hyvältä. Pieni varoituksen sana vain, että meillä on rytmit aina kaatuneet päälaelleen kahden viikon välein ;)

Karssulin Ainollehan käy jo hyvin soseita. Onneksi ei ole tullut oireita ette neidin tarvitse vain yhtä laatua syödä!

Juuri kun pääsin kehumasta kuinka hyvin Ida syö soseita niin tänäänpä molemmilla kerroilla kiukutteli koko ajan. Kuten Jennikin sanoi, niin ei saisi tuputtaa, mutta kun mutta kun. Väkisin tulee ainakin muutama lusikallinen vedetyä melkein tuppisuuhun... Pitää yrittää välttää moista!

Koska olette alkaneet lukea kirjoja lapsillenne? Minä olen muutamia kertoja aikaisemmin lukenut ja nyt eilen haalin kirpparilta monia kirjoja ja niitähän sitten ollaan lueskeltu. Iitu istuu ihan innoissaan sylissä ja kuuntelee tarkasti. Välillä yrittää kyllä laittaa kirjan kesken kaiken kiinni :)

Nyt taitaa Idalla olla jo pää pyörällä kun on kiertänyt napansa ympäri 3 kertaa pienen ajan sisällä...

Vierailija
27/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko tekstiviestin siitä synnyttäneiden joogasta?? Nimittäin mun viestissä oli, että " kerrotko tämän viestin myös kaverillesi *piip*:lle myös" . Mulla kun ei oo sun puh.nro, ni mä laitan tähän.. Eli se jooga alkaa ke 18.4. klo 10.30, osallistumismaksu käteisenä mukaan ja vauvalle oma alusta kun tyynyt ei riitä kaikille.

Ei muuta nyt.

Burde ja Heidi (kohta 7kk)

Vierailija
28/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...unohtu sanoo vielä, että ei meilläkään oo nukuttu pitkiä pätkiä.. KOSKAAN.

Vierailija
29/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BURDE, kovasti jaksamista! Sulla on ollut rankka kevät :/

VIIPERO, vai on se Aleksi oppinut uden hienon taidon :) Ihanalta varmasti tuntuu vanhemmista :) Ja tietysti Aleksista, kun hänhän sen uuden taidon on oppinut ja ihan itse! Meillä tänään osoitettiin ensi kerran kiinnostusta myös liikkumiseen. Selvästi haki sitä kääntymistä selältä mahalleen, muttei kuitenkaan kääntynyt.

AA, teidän pikku prinsessa seisoo JO? Voi mahdoton, sillähän on kiire kehittyä :)

OSSE, saa avautua niin urakalla kuin jaksaa! Ja voin uvitella, kuin paljon rassaa kun oma vauva ei nuku kunnolla ja täältä saa lukea uin monen muun vavat nukkuu niiiin hyvin. Jaksuja väsyneelle mammalle :)

MIAMIK, meillä luetaan JO kirjoja :D Sampo osoittaa ihan aitoa kiinnostusta kirjoja kohtaan (tai no, ei me olla luettu kuin sitä äippäpakkauksen kirjaa), katselee innoissaan värikkäitä kuvia ja kovasti kommentoi sitä mitä hänelle luetaan :) (Sampo nyt muutenkin on sellainen lörppö kun oikein vauhtiin pääsee :D)

Tänään Sampo yritti tarttua leluun ekan kerran! Oon mää sille leluja työntänyt käteen ennenkin, mutta tänään poika yritti ihan itse ottaa kiinni lelusta. Ja teki saman niin monta kertaa, ettei kyseessä voinut olla vahinko :) Voi pientä.

Han ja Sampo +2kk

Vierailija
30/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanut, hyvä tietää! Pistin sulle sähköpostia, viitsitkö vastata ennen keskiviikkoa!

Ja " ihanaa" kuulla, että muillakin on edelleen rikkonaisia öitä, ei siks että toivoisin sitä kenellekään vaan siks, etten tunne itseäni niin surkeeks... :) Vähän on outo tää meikäläisenkin mieli. :/

Vierailija
31/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voinu mitään sille, et ku luin uudelleen tätä MM:n viestiä, rupesin kuvitteleen itteeni tuonne naapurin vanhan höperön mummon kämppään koisimaan... Siinähän sitä oliskin lepoa, varmaan tulis mummo keskellä yötä hakkaamaan mua jollain käsilaukulla, ku ei muistais et kuka mä oon ja mitä mä sen kämpässä teen. :D Tai vaihtoehtosesti tonne naapurin äijän luo, sen, joka jutteli sulle meidän hississä. :)

MiaMik:

Nyt kuule teette samalla lailla kuin silloin aiemminkin, että menet vaikka naapuriin (:D) yöksi ja mies hoitaa yhden yön syötöt tai vaikka kahden yön?

Joo meen nukkumaan... kunhan hihitykseltäni kykenen...

Vierailija
32/32 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihanaa, kun kohta on kesä =)))

Väsymystä täällä taisi Ossellakin olla, paljon jaksuja sinulle =)) ja mä sain ainakin ihan kivat väsynaurut täällä tosta ¿mummohuumorista¿ =)))

Mä olen kans ollut pari päivää tosi väsynyt ja mietin, et onkohan taas hg laskenut?? Meillä on kuitenkin nukuttu ihan hyvin yöt ja vaihdellen myös päiväunia. Taidan suosiolla taas ottaa tota rautalitkua, jotta olo tästä kohentuisi. Illalla olen niin poikki, että ukko saa puuhata pojan kanssa. Huomenna meen kyllä uimaan, jotta pääsee johonkin ilman poikaa, sekin saattaa piristää.

Sitä vaan ressaa jostain älyttömästä, kun kotona pölypallot valtaa kohta asunnon ja ikkunat on niin likaiset, ettei niistä näe läpi =) vaikka kuinka väsytti tänään, niin piti sitten kevään kunniaksi siivota kaappeja ja silitellä ukon vaatteita¿.poika meni sen hetken mukavasti liinassa.

No se siitä valitusvirrestä. Käytiin muuten poika kuvauttaa passia varten ja kyl pojasta tuli aika onnistunut kuva. Huomenna mennään poliisiasemalle jättämään passihakemus koko perhe, kun nykyään tarttee olla vauvallakin oma passi.

Mä jo laitoin kyselyä vauvauinnista ja katotaan jos vielä olisi jotain paikkoja vapaana, kun tuntuu tuo harrastus olevan aikas suosittu =)

Poppis, johan nyt teilläkin on paljon viime aikana ollut suru uutisia, voimahaleja =) toivotaan että ultrassa kaikki ok. Mul joskus aikoinaan sellainen kysta havaittiin ja ennen kuin sille mitään piti tehdä, niin se hävisi itsestään¿.ja ainakin yhden vauvan olen sen jälkeen saanut=)

Leenuliinu, paljon suppareita sinne ja tervetuloa tänne heti vaan, kun nyytin hakureissulta selviät =)))

Makkara, kiva että teillä nukutaan siellä hyvin =) kyllä noi yöt menee meillä vaihtelevasti. Välillä tahtoo herätä 4 tunnin välein, kun taas viime viikolla poika teki enkat ja nukkui 8 tuntia putkeen =) ja kyllä sitä heti aatteli, et onkohan poika nyt kipee =)) pitäis vaan uskoa, että joskushan niitten pitää vähän ottaa tota univelkaa takas¿.

Han, kuulostipa ikävältä tuo rokotus =() meillä se on kans ihan kohta edessä, apuva! Mitenkä pitkään iskä saa olla teidän kanssa nyt kotona, on se ihanaa, kun voi sitten puuhata kaikkea kivaa yhdessä =)

Burde, paljon voimia sinne, on varmasti rankkaa, kun joutuu paljon surua lyhyen ajan sisällä sulattamaan. Onneksi on nämä pienokaiset, jotka jaksaa aina muistuttaa, miten ihanaa elämä on =) ja onnea Heidille ekasta pottapissasta =))

Ope matkalla mummolaan =) toivottavasti reissu oli mennyt hyvin!

Viipero, onnea Aleksille, kun oli kääntymisen salat kekannut =) toi kantoliina on kyllä ihan huippujuttu. Tänään viimeksi sitä käytin, kun piti saada jotain kotona tehdyksi ja siihen poika simahti makoisille unille =)

Kesis, mulla meni kans nänni rikki toisesta rinnasta heti alkuun. Siihen auttoi tissikumi ja bebanthen voidetta laitoin melkein aina syötön jälkeen parina päivänä. Toivottavasti siellä jo helpottaa?

AA, Ainokin vallan on unen makuun päässyt =) ja oikein pullosta pitänyt ite kiinni, waude =)) HUI hurja et joku uskaltaa tollaseen tandemhyppyyn¿mä oon tollasessa kyllä niin arka ja vielä kun kärsin korkean paikan kammosta =))

Larsku, onnea uuteen kotiin!!! Eemelikin on jo puolivuotta, paljon onnea =)

Pikku-milli, aiku kivasti Aksu oli päättänyt vain kerran syödä yöllä =)) tsemppiä sinne luennoille!

Karssuli, eipä sitä jaksa ees taas huopaa ja soutaa, jos ei pikkuinen nuku. Niin meilläkin vaihdellen poika nukkuu välillä vieressä ja välillä omassa sängyssä (mikä on vielä meidän sängyn kyljessä).

Me laitettiin viime keväänä terassi pihalle uusiksi, kun oli niin ruma ja kulahtanut. Me siis revittiin osa laudoista kokonaan veks ja osa sitten hiottiin ja petsattiin =) lisäksi laitettiin pihalle nurmikkoa, kun siellä oli ollut vaan kukkia. Aikas moinen operaatio, joten tsemppiä sinne remonttiin =))

Jenni, onnea D:lle kivuttomasta uudesta hampista!! Tsemppiä sinne syömisiin =)

Aurora, kyl Oliver on jo aikas ¿jättiläinen¿ =))

NapNap, no johan on ikävä kuulla suru uutisia, kun pitäisi häíden järjestelyistä selvitä. Paljon jaksuja sinne!

Han, Sampo vallan siellä on oppinut hallittemaan kätösensä =) meillä poika ottaa silloin tällöin kuin vahingossa tavaroista jo kiinni.

täytyy varmaan mennä nukkuu, ku toi poika vihdoin ja viimein ysiltä nukahti...sillä on taas ollut niitä pakkuja ja se herää niihin aina itkemään.

Torstaina nähdään Jumbossa, toivottavasti sinne tulee paljon poppoota =)))

mykis ja S 2 viikkoa vajaa 3 kk