Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISKUISTEN viikko 16***

16.04.2007 |

Se on taas uusi viikko, joku taitava saa hoitaa edellisviikon linkityksen ;)

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään nykyään klo: 6, mä en ymmärrä mistä Adalmiimi on keksinyt, että kuudelta on kiva nousta ja kun iso veikka on parkkeeraanut isin ja äitin väliin, niin sekin sitten nousee kuudelta :(.

Mies lähti aamulla töihin ja mä olen nyt ensimmäistä päivää yksin lasten kanssa :/. Pojan mustasukkaisuus esiintyy käytöshäiriöinä ja ne pahenee kokoajan, riehuu siis kokoajan, päristelee, potkii, lyö, heittää leluja ja puree, eikä usko mitään :(. No jospa helpottaisi ajan kanssa. Onneksi välillä pusutellaankin! Ulos pitäisi lähteä kun keli on mahtava, vatsassa vaan on perhosia, kun ei tiedä miten pieni mies käyttäytyy.

Jälkivuoto asiat mietityttää: Mulla muutama päivä synnytyksestä vuoto muuttui hieman veriseksi valkovuodoksi ja siitä vaalean ruskeaksi valkovuodoksi ja vuoto on ollut tosi niukkaa, nyt muutamaan päivään ei tullut mitään ja nyt valuu kirkasta verta. Alkoiko mulla menkat vai onko tää jälkivuotoa?

möhkis ja adalmiimi 3vk sekä uhmakas poika 2v4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille tasapuolisesti.

Onkos Möhkis kokeillut pojalla valjaita jos meinaa karkailla eikä usko. Semmoset että poika voi kävellä vaunujen vierellä ja sulla on ohjat. Niistä luulis olevan apua.

Meillä oli eilen ristiäiset ja neitille tuli nimeksi Katariina Emma Aurora. Kaikki meni hyvin ei edes huutanut yhtään. Vieraitakin oli ihan tarpeeksi. Ja ristiäismekonkin sain juuri eilen aamulla valmiiksi.

On kyllä niin ihana ilma että on pakko lähteä vaunulenkille. Teillä oli tuosta painosta ollut puhetta . Mulla on lähtenyt nyt viidessä viikossa vaan 7 kiloa ja 11 on vielä jäljellä. Makeakin kyllä maistuu vähän liikaa.

Tehddäänpäs tilaa muillekin...

Dumle ja Katariina

Vierailija
4/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKIS;

Eiköhän se ole vielä jälkivuotoa veikkaan mä, sillä mulla meni oikeestaan samalla tavalla. Ensin oli kirkasta vuotoa, sitte vaaleempaa ja vaaleempaa limansekasta vuotoa ja sen hiljallee liki häivyttyä ilmaatukin muutamana pvänä kirkasta veristä vuotoa. Sen vuodon määrä ja " laatu" kai vaihtelee jonkin verran joten eiköhän tuo vielä jälkivuotoa ole.

DISTAFTYLISTÄ;

Mä olen antanu sen kolme kertaa pvässä (iltasella ja yösyötöillä) 10-12 tippaa kerralla siinä tissinvaihdon välissä (ensin annoin lopuks niinku ohjeessa luki ja Puksu pulautti tyytyväisenä kaiken aina ulos). Nyt on neljäs pvä menossa (muistaakseni) enkä oikein vielä tiedä auttaako vaiko ei..poika on rauhallinen päivät ja illan ja yön vaihtelevasti - joko nukkuu suht hyvin tai huutaa muutaman tunnin putkeen ennen isoa truuuut-ääntä.

JALKAPOHJIEN HIERONTA;

Ohjeita otetaan vastaan!! Kotihoito-ohjeessa oli vaan karkee kaavakuva jalkapohjasta ja jotain siitä miten vaan pyöritellä peukalolla jalkapohjaa..en sitte oikein tajunnu eikä meidän poika moiseen reagoi mitenkään..eli parempaa ohjeistusta kiitossss!!!

SATEENVARJORATTAAT;

Niitä ei siis ilmeisesti ole säädettävällä selkänojalla tai muuten näille ihan pikkusille? Gracon kaukalomallia lukuunottamatta. Yritettiin etsiä mutta kaikissa on istuin ihan vaan istuvassa asennossa..kirottua. Haluaisin niiiiin lähteä kaupungilla käväsemään mutta raahaudupa sinne sitte koko yhdistelmien kanssa tai kanna kaukaloa..nou vei..eihän me mahduta kera yhdistelmien mihinkä (vaatekauppaan tms siis), enkä mä jaksa kilsa kaupalla kaukaloa kantaa...onpa hankalaa.

Kaiken kaikkiaan meillä sujuu oikein hyvin, öisin herätään kerran pari ja huudetaan vaihtelevalla menestyksellä. Päivät menee oikein mallikkaasti :)

Vieläkään en tiedä saako Puksu tarpeeks maitoa, mutta luotan siihen että pitää itse huolen. Liiemmälti ei ole syöttöjen välillä huudellut joten kaipa se riittää.

Poju käyttää yhä harsovaippoja, uskokaa tai älkää, mutta mä saan kertikset vuotamaan reidestä vaatteille JOKA KERTA!! Harsovaipat pitää kuorineen mutta kertikset ei..eiks sen pitäny olla toisinpäin! No, pidetään päivät harsoja ja iltasella vaihdetaan yöks kertakäyttönen, yöllä vaihdan sitte tarpeen mukaan.

No, nyt jäi kesken koko juttu mutta Puksu ilmottelee itsestään...mentävä on

Tappert

Vierailija
5/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

DUMLE;

Kauniin nimen lapselle annoitte :)

Voihan kärmes..nyt mä unohdin mitä piti kirjottaa..maidonhuuruinen nuppi ei vörki.

Meillä on ristiäiset vasta 20.5..voidaan syyttää papin kiireitä kun hän ei aiemmin ehtinyt - vaan mikäpä kiire tässä, nimi on kyllä valmiina ja paperit vois jo viedä. Tulevalle traktorikuskille sanotaan uteliaille nimeksi Voima Otto Akseli..pähkäilkööt sitä sitten :) Oikea nimi paljastetaan vasta ristiäisissä..kotona Puksua haukutaan Leeviksi mutta kun se oli PAPUlle niin tärkeetä niin täällä olkoot vielä Puksu :)

Tappi menee nyt kun ulkona on tosiaan niin kaunis ilma että sinne mennä tahtoo hän..kera Puksun ja koiran

Vierailija
6/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

dumlen tyttö sai kauniin nimen!

ulkoilu meni tosi hyvin, tyttö nukkui pitkät unet rattaissa ja poikakin käyttäytyi suht hyvin. miyä nyt sisälle tullessa sai jonkun ihme raivarin ja piti kantaa:).

nyt vaipan vaihdolle ja imettämään ja kahvihammastakin kolottaa..

Vierailija
7/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä, sekoilen. :D

Päivitin just neuvolamittoja ja väärään pinoon, nyt on sitten molemmissa.

Kaikki on pojalla hyvin, kasvaa hurjaa vauhtia ja on kovin tomera ja reipas. :)

Painoa nyt 1kk:n ja 1pvä:n iässä 4570g, pituutta 55,5 cm ja pipokin jo 37,3cm.

En kauheesti oo ehtinyt täällä käymään, kun poju sairastui ja oli kovasti nuhainen, mut nyt ollaan jo parempaan päin menossa ja mielikin on siis parempi mulla. Raskasta se on, kun lapsi sairastaa. Oli se sitten minkä ikäinen tahansa.

Itse olen voinut hyvin, hurjaa huimausta lukuunottamatta. Syy siihen selvisi tänään, verenpaineet Vähän kenossa: 96/64. Että sitä sitten suolasta syömään vain. Nytkin on sipsejä nenun eessä. Toki aattelin vähän vähemmän rasvaista puputella eli kunhan kauppaan päästään tästä niin ostan kyllä suolakurkkuja ja ihan pelkkää mineraalisuolaa. Pakkohan tästä jotenkin on ylös selvittävä, kamala olo kun koko ajan keinuu! :(

Jälkivuodot on loppuneet jo, kolme viikkoa kestivät. Paino on pudonnut 9,5kg. Kokonaisuudessaan painoa tuli raskauden aikana 14,6kg, mutta normipainoon on matkaa nyt enää kolmisen kiloa. Mulle on kuitenkin aivan sama, että mitä se vaaka näyttää niin kauan, kun vaan mahdun vanhoihin vaatteisiin ja tunnen oloni hyväksi. :) Mahdun siis nyt jo ihan kivasti, lukuunottamatta tot kivaa isoa löllömahaa. Se siitä tuskin enää pienenee kamalasti ihan itsestään..

Hmm, mitäs vielä. Niin joo, pojasta.. Pikkuherra siis jo seurustelee, seuraa katseellaan, hymyilee, juttelee, kannattelee päätään pystyssä ja makuulla, kääntyy vatsalta selälleen ja kovasti jumppaa jalkoja olalla ollessaan mun jalkaa vasten. Älyttömän nopeasti kehittyvät nämä pienet!

Tuolla sängyssä nukkua tuhisee neuvolan jäljiltä mein Herppu ja kovasti tässä itsekin olen menossa, joten se on moro nyt tältä erää. :)

Papu

Vierailija
8/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä valjaista piti laittaa, että saan kuitenkin kontrolloitua poikaa, joten en usko, että valjaita tarvitaan. Harmittaa vaan kun äidin sana varastoon ei kuulu muuta kun ei, ei ja ei!

Meilläkin muuten typy kannattaa päätä niin pystyssä kuin mahallaankin, on kannatellut jo jonkin aikaa! Tai siis hetihän se syntyessään nosti päätään kun piti nähdä äiti paremmin :).

palstaterroristi is back

Vierailija
9/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt maltoin istua koneelle vaikka ulkona onkin aivan ihana sää, aurinko paistaa, hiukan tulee ja lämmintä on varjossa 19 astetta, joten auringossa tarkenee aivan mukavasti.

Meillä tytön kanssa on sujunut todella hyvin, mitä jos välillä on vähän vatsan puruja, mutta niistäkin on selvitty aika hyvin. Neiti kasvaa ihan mukavasti ja ruoka maistuu. Yöt meillä onneksi nukutaan, eli neito nukkuu 6-7 tuntiin yössä, joskus jopa kauemminkin. Mutta arvatkaa onko aamulla sitten kova nälkä. No hyvä, että nukkuu niin saa äitikin levättyä.

Kastajaiset meillä oli jo pääsiäisen aikaan, tytöllä oli ikää 2vk ja 6 pv, mutta kun ei olisi saatu haluamaamme pappia vasta kuin äitienpäivän aikaan halusimme pitää kastajaiset heti. Ja tytöstä tuli silloin Ida Enna Erika.

Nyt täytyy alkaa touhuamaan noiden vanhempien lasten kanssa kun neiti nukkuu vielä päikkäreitä.

Kaksosmamma1 ja Iita

Vierailija
10/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt voi jo toivottaa! Sään puolesta olisi voinut toivottaa jo heti auringonnoustessa, mutta muutoin noup. Meillä oli nimittäin yö suoraan helvetin esikartanosta. Kunnon bakkanaalit siis pystyssä! Neiti herätti kahden maissa (yleensä herättää n. neljältä), söi, teki kakat jotka tuli yli äyräiden, käytiin pesulla ja puhtaat päälle vaihtamassa, söi, parkui, söi, yritti nukkua, parkui, söi, parkui, söi, yritti nukkua, parkui jne. jne. jne. Tätä kesti melkein kuuteen asti. Tämä äiti syöttää, silittää, kääntää ja vääntää, heijaa miljoonassa asennossa, tirauttaa välillä itkut itsekin ja sama alusta. HUOH. EN YMMÄRRÄ, mikä vaivasi (ei sillä, että nuo vauvojen hommat nyt muutenkaan olisi kovin rationaalisia). Oliko syynä minun rautatabletit, joita aloin taas ottamaan? (Olin siis muutaman päivän ilman, kun kokeiltiin, onko ne mahavaivojen takana.) Oliko lapsella järkkykova nälkä, jota itki, kun äiskän tisseista ehtyi maito? Oliko oliko oliko, en tiedä! No, saa nähdä, mitä ensi yönä tapahtuu... Mutta nyt kaikki on ookoo, neiti nukkuu toisia päikkäreitä ulkona, minä sain nukutta ekojen aikana pari tuntia, päiväkahvit on juotu ja pyykit ripustettu ulos kuivumaan :)

Tulipas sepostus...

DISFLATYLISTA:

Me ollaan annettu sitä kolme kertaa päivässä 10-15 tippaa, mutta nyt aloitin edellisen syötön jälkeen antamaan n. 6 tippaa kerrallaan, niin voi antaa useamman ruokailun yhteydessä. Katsotaan, mitä tästä seuraa. Minä olen antanut tipat koko ajan ruokailun välissä, en siis jälkeen.

MAHAVAIVOISTA MUUTEN:

Meidän neiti oireilee oikeastaan vain aamuyöstä tai aikaisin aamusta, miksiköhän? Päivät ja illat menee yleensä ihan ok, syö ja nukkuu normaalisti.Mutta sitten ekan yösyötön jälkeen parin tunnin päästä alkaa kipristelyt ja öhinät ja parut. Se kipruaa ja kipruaa ja örisee niin maan perkuleesti ja tuloksena on yleensä pieni pieru tai röyhty, ihan siis selkeästi mahavaivoja. Mutta miksi vain tuohon aikaan, n. klo 5 - 8? Yritän kyllä röyhtäyttää sen yösyötön jälkeen ja kyllä se röyhtäiseekin, mutta pitäiskö sitä sitten kannella olkapäällä pitempäänkin? Ei kyllä tosiaan jaksais yöllä moiseen ryhtyä.

ONNEA kaikille nimen saaneille hienoista nimistä! Meillä nimi virallistetaan parin viikon päästä.

Kohta taidan iskeä koirat remmeihin ja lähteä vaunujen ja niiden kanssa ihan tuonne oikealle tielle lenkille!

Palaillaan! Raisa ja rimpsessa

Vierailija
11/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAISA;

Oon miettiny samaa kun meillä kitistään vaan myöhään illalla ja yöllä, ja tietty aamulla. Päivät menee oikein mallikkaasti - päädyin siihen että päivällä vauvaa liikutellaan, heilutellaan, kärräillään epätasasella jne..niin ilma pääsee helpommin pois. Yöllä jumitetaan yhessä asennossa ja siitä sitten ongelmat

Puksu heräs mooooi

Vierailija
12/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkona tosiaan, en meinannut millään malttaa sisälle tulla. Mutta ruokaa on perheelle laitettava:)

Viime viikko menikin ristiäisiä järkätessä, ja eilen sai neiti nimen, nimeksi tuli Mette Alina Matilda, ja oikein mukavasti meni juhlat, Mette nukkui koko tilaisuuden ajan, ja kahvitilaisuudenkin, vaikka kiersi sylistä syliin. Vaan eipä meillä juhlat vielä tähänkään lopu, kesäkuussa vietetään sitten esikoisen rippijuhlia, mut saa nyt hetken hengähtää, ennenkuin alkaa seuraavia juhlia järkkäämään.

Meillä neiti täyttää tänään jo 2 kuukautta, huisia vauhtia aika vaan menee, ja kovaa vauhtia tyttö kasvaa.

Ja onnea hienoista nimistä muillekkin ristiäisiä juhlineille...

T Petriina ja Mette

Vierailija
13/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana ilma ulkona siis kesähän tulee :)

Kiitti vinkeistä tuon Disflatylin kans, siis vähempikin määrä vois riittää kuin se 10-15 tippaa, nimittäin meidän pojalla ainakin masu on mennyt vähän kovemmalle selvästi niiden tippojen aloituksen jälkeen ja sehän todella vain lisää sitöä kipristelyä..täytyypä antaa vähmmän ja ehkä sitten useammin mielummin..

CAIUS: Toivotaan että teillä Sinjan asiat selviää nyt ja hyväksi kaikki muuttuu ja neitin ruokailu asiat saisitte kuntoon.. Tiedän itsekkin millaista on kun on pienen kanssa ongelmia ja kuin se aiheuttaa niin suurta huolta ja murhetta mutta helpottaa kunnes asiat selviää olipa sitten niin tai näin! Jaksamista teille, olettekohan sinne sairaalaan nyt joutuneet sitten?

Mutta nyt pullojen keittoon..on tämäkin, olis niin helppoa kun tissimaito riittäisi!

Sinna ja poitsu reippahat 3vkoa

Vierailija
14/77 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotona ollaan yhä. Tänään käytiin uudelleen Mehiläisessä samalla lääkärillä. Tahtoi nähdä Sinjan uudelleen ja katsoa vielä korvat ja nielun, jotka olivat kunnossa. Nyt kokeillaan vielä yksi erikoismaito, joka koostuu aminohapoista, ja pitäis olla mahalle erikoishyvä maito (nimeä en nyt muista). ja kyllä oli tyyristä! 57 euroa! noh siitä tulee maitoa 2,7 litraa, ja meidän neiti kun syö tällä haavaa 2dl vuorokaudessa niin riittäähän siitä hetkeksi ;) Jos Sinja ei rauhoitu torstaihin mennessä niin lähettävät sairaalaan. paino oli noussut taas viikossa vain 20g :( Huoli on äidillä kova... Rintaa ei ole tänään ottanut lainkaan, ja sen kyllä huomaa! Rintoja särkee ja jomottaa, kun ovat niin täydet. Sinja nukahti juuri yöunilleen. Meinaan kaapata kohta syliin ja yrittää, jos unissaan tyhjentäisi rinnat :)

Kauniita nimiä olitte lapsillenne antaneet. Meidän Sinjan koko nimi on; Sinja Sade Susanne.

Mutta mentävä valmistamaan huomista sapuskaa.

Caius ja Sinja

Vierailija
15/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä plussat?? Tässä mun omia:

+Oottelen taas muovisopan " kypsymistä" lypsyn jälkeen. Sainpas taas aikas satsin talteen! Smile

+Tähän mennessä rauhallinen yö

+Sain herkuttelun pysymään kohtuudessa, vaikka oli vieraita eilenillalla

Paino (oma):Bestis väitti tänään että mä oon laihtunut. En ite huomaa mitään ja herkutkin maistuu paremmin, kuin hyvin. Olikohan mulla vaan hoikentavat vaatteet? Toisaalta, parit housut on tuntuneet kummallisen löysiltä, oisko mulla jakautunut paino vähän erilailla, kuin ennen..? Tisseissä on tietty lisää painoa, ja mahan ympärillä, ehkä jopa lanteilla.

Kesävaatteet: Vauvalle on kertynyt ihan kiitettävästi välikausivaatetta joka sopii kesäviileilläkin. On haalaria, fleeceppukua, ulkounipussia yms. mitä tutut ja sukulaiset on meille rehanneet. Söpöimmät on varmaan kälyn neulomat villavaatteet. Meinaan laittaa/ottaa mukaan ne serkun häihin. Muutakin kesävaatetta on kolmen söpöstelymekon verran ja iso kasa lyhythihasia bodyja ja paitoja. Yks sortstipukukin taitaa löytyä.

Itkut: Höh. Tirppa huutaa usein syödessä. Luulin, että tuttipullo vois joskus pelastaa karseen tissiraivarin tullen, mutta äsken tyttö sai pulloraivarin. Ilmeisesti vika ei siis ollutkaan maidontulossa vaan mahaa väänsi. Harmi, ettei Disflatyl auta ton enempää . Sad

Oliskohan tulijoita Pikkukakkosen puistoon kotiäitien tapaamiseen? Tai muuhun T:reen seudun kotiäidit ry:n toimintaan? http://www.tampereenkotiaidit.net/tapahtumakalenteri.php

Vierailija
16/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista tein ristiäisuutisista piti sanomani, että ovat aikalailla erilaisia, ehkei niin tavanomaisia, mutta erittäin kauniita kyllä. =)

Meidän poitsullakin on jo nimi on siis Anton Aapo Herman.

Mut nyt unille, kun Herppu uinahti. :)

Papu

Vierailija
17/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas herätty, jos koskaan edes viime yönä nukuttu.. kuudelta on istuttu jo aamukaffella ja keskimmäinen lapsistakin oli siinä jo murokuppi nenänsä edessä.

Papu: Ai että, tuo Anton on kuulunut pitkään meidänkin suosikki nimiin mutta sitä emme kuitenkaan päätyneet antamaan, ihana nimi :)

Caius: Hyvä että siellä nielussa/korvissa ei mitään ollut. Asiat selviää ihan varmasti. 20g on vähän mutta onhan se jotain kuitenkin :) plussaa ainakin! Kaunis nimi Sinjalla :)

Ristiäiset: Meillä on 28.4 eli parisen viikkoa vielä, nimi on jo valmiina ja puhumme etunimellä jo mutta kerronpas nimen sitten kun on kastettu ;)

Masuvaivat: Eilen sitten tein niin kuin täällä ollut puhetta että annoin vain 5 tippaa Disflatylia mutta useammin ja jotenkin tuntuu että masukitinät ei olleet nyt niin pahoja ja yks alkuyön pätkä saatiinkin nukuttua hyvin noin 3h mutta siitäpä sitten valvottu, vauveli vain tuijotellut äitiään ;) eikä viihtynyt kuin sylissä!

Illalla oli masukitinää kovasti ja laitoin tuohon kantoliinaan sillain mun rintaa vasten pystyasentoon niin kitinät loppui heti ja siinä nukkui sitten. Tuo on ollut hyvä ostos tuo kantoliina eikä sen sitominen ole vaikeaa ollenkaan kun opin tuon hyvän sidonnan (mä en vaan tiedä noita nimiltä noita sidontoja mutta siinä tulee risti taakse ja eteen).

Mutta nyt Käenpesät vois katsoa digiboxilta kun ois sen verran rauhaa ;)

Mitähän kuuluu Leannalle, Duppikselle...?

Sinna

Vierailija
18/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te olette keksineet ihanat nimet lapsille! Meidän tyttö kastetaan 6.5 ja nimen kerron sen jälkeen ;).

Yö nukuttiin hyvin, 4 tunnin pätkissä! Mutta taas tyttö aloitti kuudelta öhkimisen vaikka söi viideltä?? Annoin tytölle illalla 6 tippaa disflatyliä kun massua kipristeli ja sen jälkeen tuli isot pierut ja kakat :) ja sitten oli tyytyväinen tyttö, tosiaan on parempi kun antaa vähemmän!

Pieni harmitus on päällä, kun eilen kummiehdokkaat kieltäytyivät kunniasta :(, nyt sitten pitäs jostain kehittää kummit, meillä on vain tosi vähän kavereita ja varsinkin sellaisia jotka olisivat molempien kavereita.. huoh, miksi me ollaan tällaisia hylkiöitä :(.

Tänään lähdetään ostamaan pojalle polkupyörä! Voi että osaa pieni mies olla innoissaan ja äitikin vähän ;).

Cassu: Olipas tyyristä korviketta, toivottavasti se kävisi pienelle! Epäilläänkö teillä maitoallergiaa vai mitä? Toivottavasti kaikki selviäisi nopeasti!

Nyt mentävä

Vierailija
19/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yötä on pikkuinen valvottanut, kun on tod.näk. mahanpuruja, tai jotakin vaivaa- Mekin ruvettiin antamaan tuota disflatylia max. 5 tippaa kerralla, ja tyttö ei ole ollenkaan huutanut niin kuin silloin, kun annettiin se 15 tippaa(hui) Meillä alkaa tuo ähinä ja puhina siinä klo.4-5 aamusella ja se jatkuu sinne 7-8, kunnes on seuraava syöttö ja vaipanvaihto. Nyt on kolme yötä ja kaksi päivää mennyt huonosti, pikkuinen nukkuu kerrallaan sellaiset 15min-1h ja herää ja sitten saadaankin tehdä isotyö, että saadaan tyttö taas unille, menee sellaiset 1-2h. By the way, nyt tyttö on nukkunut sellaiset 45min ilman puhinoita, ja toivon, että nukkuisi muutaman tunnin lisää .. Saisi itsekin levätä kuin myös tyttö.

Hanna_N: Kiitti tuosta maito vinkistä, vaihdoin tuttelin nanniin .. Ja tyttökin tykkää siitä enempi kuin tuttelista. Edelleen annetaan vain max.20-40ml päivässä.

Raisa: Koittakaahan jaksaa sielläkin, mutta kyllä täälläkin on muutamat itkut tirautettu, kun yöllä on itsekin väsynyt, ja kun ei voi vauvaa auttaa se on kauheaa. Meillä mies suhtautuu paljon ' neutraalimmin' itkuihin, vaikka myöskin valvoo .. Ehkä meidän äitien kohtalo on juuri tuo suuri huoli.

Caius: Sinne lähetän todella paljon jaksuja, ja toivon, että pikkuinen alkaisi imemään pian. Mitä lääkärit ovat epäilleet ? Mun yhden sukulaisen lapsella todettiin jokin erikoinen maitoallergia parin kuukauden iässä, ja he ostivat myöskin tämän maidon apteekista ja se oli todella kallista. Toivotaan parasta !!!!

Nyt alkoi vauvan ääni kuulua kutsuvasti t. emmi + tyttö 13pv

Vierailija
20/77 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerkeän pikkuisen kirjoittelemaan kuulumisiani... Äidin pojat ovat päiväunilla! :)

Eilen oli aivan mahtava ilma! Tänään ei taida ihan niin lämmintä tullakaan, mutta aurinko kylläkin paistaa... :) Eilen kävin poikien kanssa lenkillä ja kyllä oli kuuma! En vaan viitsinyt heittää takkia pois, kun on se rintatulehduksen vaara... Sitä en todellakaan itselleni halua!!

Iltaparkumiset ovat siis meillä loppuneet. En tiedä johtuivatko ne masuvaivoista, vaan Inton yliväsymyksestä. Hän nimittäin valvoo illalla tuntikausia ja ei meinaa millään rauhoittua...

Meilläkin toi aamuyö on levotonta. Into vaan pyörii ja öhkii! Ei ole märkä vaippa, on röyhtäissyt kunnolla ja ei ole nälkä. En tiedä mikä häntä oikeen vaivaa...

Tänään on meillä kerhopäivä. Ihanaa, saa edes hetkeksi jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä! Täällä kotona ollessa alkaa välillä seinät kaatumaan päälle. Minä kaipaan eniten aikuisten ihmisten seuraa... :)

Ainiin, saapi meidän esikoinen näyttää tänään kerhossa uuden taidonnäytteensä. Hän nimittäin oppi lauantaina kävelemään!! Vihdoinkin... Hän on nyt siis 1v 2kk vanha! Kyllä tulin niiiiin onnelliseksi. Hän on niin mahdottoman suloisen näköinen, kun mennä viipottaa. :)

Oikein kauniita nimiä on teidän pienet lapsoset saaneet... Meillä on nimi vielä vähän hakusessa. Tai 2 ensimmäistä nimeä on, mut kolmatta ei olla vielä päätetty. Meillä ristiäiset ovat 13. toukokuuta. Me halusimme ehdottomasti saman papin kuin esikoisellakin. Hän on meidän perhetuttava, joten siksi. Hän on siis huhtikuun lopun lomalla ja sitten toukokuun alussa äitini on miehensä kanssa reissussa, joten siksi menee niin pitkän matkan päähän... No voi sitten kerralla viettää kaikki juhlat, silloinhan on äitienpäivä ja minun syntymäpäiväkin...

Piti muuten kertoakin, että esikoinen kävi eilen todella kiltisti nukkumaan. Hän rauhoittui heti omaan sänkyynsä maitopullon kanssa. Sen nukkumaan käyminen on ollutkin viimeisien 2 kuukautta aivan tuskaa. Ei ole muuten rauhoittunut, kuin et minä tai mieheni on nukutettu se viereen ja sit nostettu hänet omaan sänkyyn... Hän heräsikin tänään vasta 9.30. Harvinaista, nimittäin monesti aamuisin herää jo klo7

MÖHKIS: Miten ihmeessä joku voi kieltäytyä niin arvokkaasta tehtävästä, kuin kummiudesta??? Ihmettelen!!

TAPPI: Mitä kertisvaippoja käytät, kun kerroit niiden fuskaavan koko ajan? Meillä molemmilla pojilla Pampers New Born- vaipat ovat fuskanneet... Liberot ja Lidlin kertikset ovat olleet tosi hyviä!!

Juu, ei se sairaalan jalkapohjahierontalappu ole mistään kotoisin... Ei se auttanut meilläkään liiemmin! Huomasin kuitenkin et meidän poikia se jalkapohjien sively on kuitenkin rauhoittanut, mut ei se mahakipristelyjä ole pois vienyt...

Koklaa muuten vauvahierontaa, ohjeet saat varmaan netistä... Meillä sitä aina tehdään kylvyn jälkeen ja molemmat ovat siitä nauttineet kovasti. Voin myös sen lappusen lähettää sen sulle postitse jos haluat??

Sateenvarjorattaista jutustelit.. Meillä on noi Gracon matkarattaat ja ovat olleet todella hyvät!!! Ei oltais mitenkään selvitty ilman niitä. ne ovat niin kätevät ja kevyet...Onhan noita matkarattaita paljon muunkin merkkisiä, mutta ihan perus sateenvarjorattaat ovat isommalle lapselle. Kuten itse jo mainitsitkin, niin niissä ei se selkänoja laskeudu...

K@TJU: Mitä teille kuuluu?

Mut nyt syöttöpuuhiin... :)

Hanna ja pojat