Olen toivoton. Mies ei osaa keskustella eikä riidellä. Saan aina hirveän kasan kakkia niskaan ja valtavat syyttely.
Jos vaikka aloitan keskustelun kysymällä onko kaikki ok tai jotain muuttunut, kun tuntuu ettei ole juurikaan läheisyyttä ja ollaan etäännytty. Ei pysty keskustelemaan vaan joko mykistyy täysin tai alkaa syyttämään kaikesta ja luettelee mitä olen tehnyt kymmenen vuoden aikana väärin jne.
Miten tästä voi edetä, vinkkejä? Mies on jo siis pian 50v ja aina sama ongelma, nykyään räjähtää paljon helpommin ja ottaa ihan joka asian kritiikkinä
Kommentit (15)
Exäni vastasi samanlaiseen kysymykset "mieti sitä". Ero oli helpotus. Ei tarvinnut enää miettiä.
Käyttäydy itsekin välinpitämättömästi ja hanki salarakas vaikka työpaikalta.
Minulla olisi tilanteessasi yksi ainoa kommentti miehelle. "Jos tämä kerran on niin hankalaa, ja kaikki on aina minun syytäni, niin turhahan tätä kitumista on jatkaa sitten". Jos hän ei puhu, räjähtelee, syyttelee ja kaivaa ikivanhoja kaunojaan vuosien takaa, niin en näe sellaisen kivireen vetämiselle yhtäkään järkevää syytä. Kotona pitää olla kummallakin hyvä olla. Teillä ei ole kummallakaan.
Mikään ei ole kamalampaa kuin kumppani, joka on päättänyt ryhtyä selvittämään, mikä minulla on vialla, kun koko ongelma on hänen omansa. Ap voisi kertoa, miltä hänestä tuntuu ja kertoa senkin, miten aikoo ratkaista ongelman sen sijaan että olettaa toisen ryhtyvän setvimään ap:n kokemusta.
Kerää kakki talteen ja kasvata kurkkuja,.
Mitä minä en nyt ymmärtänyt? Otsikkossa aloittaja kirjoittaa "oleN toivoton" ikään kuin hän itse olisi vaikea, mutta aloituksen perusteella mies on toivoton tapaus.
Ap tarkoittanee, että hänellä itsellään ei ole toivoa, kun puoliso on noin mahdoton. Miehet ovat usein vaikeimmillaan viisikymppisinä. Tämä oli äitini toteamus, enkä voi väittää vastaan.
Mutta miksi ihmeessä ap jää tekemään tuon miehen elämän vaikeaksi eikä ryhdy jonkun muun miehen elämän sulostuttajaksi?
Lista narsistin käytösmalleista:
Mahtailevuus
Huomiohakuisuus
Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä
Väkivaltainen
Empatian puute
Katkeruus
Lapsellisuus
Suuruuskuvitelmat
Manipuloivuus
Epärehellisyys
Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä
Impulsiivisuus
Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)
Hovin kokoaminen
Mustamaalaaminen
Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat
Mitätöinti
Stalkkeroiminen
Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen
Valehteleminen
Mustasukkaisuus
Harha-ajatukset
Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta
.
Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.
Eronneet, karanneet ja katkeroituneet palstamammat neuvomassa sen ainoan neuvonsa, jonka osaavat antaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Minulla olisi tilanteessasi yksi ainoa kommentti miehelle. "Jos tämä kerran on niin hankalaa, ja kaikki on aina minun syytäni, niin turhahan tätä kitumista on jatkaa sitten". Jos hän ei puhu, räjähtelee, syyttelee ja kaivaa ikivanhoja kaunojaan vuosien takaa, niin en näe sellaisen kivireen vetämiselle yhtäkään järkevää syytä. Kotona pitää olla kummallakin hyvä olla. Teillä ei ole kummallakaan.
Yritä edes. Tai älä sittenkään. Noin yksiniittisen tyypin kannattaa olla yksin.
No jos se syyttää niin syytä ja intä takaisin. Tulee se haluamasi riita.
Vierailija kirjoitti:
ei tää erolla uhkaaminen paljon mitä auta, yhden kerran ehkä avautuu ja sama kaava jatkuu. Että kannattaa miettiä haluaako jatkaa tälläisen "teinipojan" kanssa ja varaudu siihen, että ero tulee hänelle sitten puskista :D Itse tuhlasin turhan monta vuotta, jotta saisi exän ns. puhumaan ja aina hirveä "jumppaaminen" siinä että toinen jaksaisi yrittää olla hetken aikuinen, ei sellaista tarvitse tehdä. Tollanen käytös viestii, että miehesi ei kunnioita sua yhtään ja onko koskaan edes kunnioittanutkaan. Haluatko olla suhteessa sellaisen ihmisen kanssa?
MInä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi elämä pitäisi käyttää puhumiseen, kun on joka tapauksessa liian vähän aikaa tekemiseen. Kannattaa haastaa miehen kanssa riitaa ja sitten ihmetellä, että mikä sille tuli, siitä saa itselleen hyvän mielen eikä tarvitse tehdä mitään.
Joko oppii sietämään että hän on tuollainen tai sitten lähtee menee