Saako tällä keskustelupalstalla mielestäsi todellisen käsityksen ihmisistä, elämästä ja asioista?
Aloin pari vuotta sitten käydä täällä ja jäin koukkuun. Kerron usein miehelleni, mitä olen täällä lukenut ja nauran tai ihmettelen milloin mitäkin.
Mutta hän on sitä mieltä, että täällä käy vaan yksinäiset ja yksinkertaiset tyypit. Että ei ole valtaväestön mielipiteitä täällä, normaalit ihmiset tekevät muutakin kuin ovat täällä.
Olen samaa mieltä, MUTTA minähän olen normaali, hyvinvoiva ja ihan älykäskin tyyppi ja olenhan mäkin täällä.
Kommentit (60)
Ihmismielen kaatopaikka tämä on, ei mitään muuta.
Saa. Suomi on ilkeiden ihmisten maa.
Ainakin sensurointi menee aina vaan suoraviivaisemmaksi ja häiriintyneemmäksi kuin noi törkyvasurit spämmii ihan suoraa valetta kommenteissaan ja kun koitat vastata niin kommentti vaan katoaa ilmestymättä palstalle.
Saa tosi puolueettoman kuvan siitä mitä mieltä kansa on oikeasti asioista /s
Vierailija kirjoitti:
Ihmismielen kaatopaikka tämä on, ei mitään muuta.
Toimitus luo palstasta oman kuvansa.
Vierailija kirjoitti:
Ja myös se on totta ettei Suomessa osata keskustella. Itse olin asuin lähes 10 vuotta Briteissä. Siellä yliopistoissa on suosittuja väittelykerhoja, jotka kilpailevat keskenään parhaista argumentointitaidoista. Suomessa tällaiseen perustaitoon ei jostakin syystä ole panostettu lainkaan. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös se on totta ettei Suomessa osata keskustella. Itse olin asuin lähes 10 vuotta Briteissä. Siellä yliopistoissa on suosittuja väittelykerhoja, jotka kilpailevat keskenään parhaista argumentointitaidoista. Suomessa tällaiseen perustaitoon ei jostakin syystä ole panostettu lainkaan. Ja sen kyllä huomaa kuka tahansa, joka vaivautuu edes minuutiksi seuraamaan keskimääräistä suomalaista somekeskustelua tai vaikka poliitikkojen vaaliväittelyä. Niissä vilisee niin sanottuja argumentoinnin virheitä, jotka vievät keskustelua pois itse aiheesta.
Tämä on totta. Suomi vaikuttaa jotenkin ..... ei niin sivistysvaltiolta. Ikävä sanoa näin kotimaastaan.
Eipä oikeastaan, mutta saa hyvän käsityksen suomalaisista naisista. Havaintojeni perusteella tyypillinen suomalainen nainen on reippaasti ylipainoinen ja sinkku/yksinhuoltaja, josta seuraa katkeruus ja viha valkoista suomalaista heteromiestä (myös persuhomot) kohtaan, vaikka oikeasti ihan oma syy. Sellaiset ansiot kun matupatjana oleminen ja matuäpärien tekeminen ei houkuttele valkoista suomalaista heteromiestä vaikka myös lävistykset, tatskat ja huomioväritkään ei tosiaankaan ole eduksi. Tähän kun lisää vielä koiran pitämistä ihmisen yläpuolella ja pahimmassa tapauksessa seksileluna, suomalaisen naisen mädätys on peruuttamatonta.
Ei saa. Ei enää. Täällä on liikaa mt-ongelmaisia ja vihervassareita.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävellessä vähän hirvittää kun kuka tahansa vastaantulija voi olla AV-mamma.
Samaa olen välillä miettinyt. 😬 😅
Palsta on samanlainen läpileikkaus kansasta kuin armeija. Täällä on ihmisiä niin kaukaa oman kuplan ulkopuolelta, että reaalimaailmassa heihin ei törmäisi ikinä eikä missään.
Täällä on suhteettoman paljon vasemmistolaisia ali-ihmisiä, koska heillä sitä aikaa riittää.
Palsta voi olla kaikkea tätä:
Tuuletuskanava, varaventtiili, kaikukammio, joukkohysteriasäiliö.
Trollinpesä, provokaista, aivopierualusta, tunkio.
Kevyttä hömppää, ajanvietettä, huumoria, jutustelua, seuranpitoa.
Vertaistukea, lohtua, empaattinen kohtaamispaikka.
Syvällistä keskustelua ja pohdintaa.
Kommenttikenttä maailmantilanteelle, uutisille ja ajankohtaisille asioille.
Henkilökohtaiseen käyttökokemukseen vaikuttaa paljon, mitä itse poimit, mihin osallistut, mitä siihen tuot, kuinka kommentoit. Sama vaikuttaa osaltaan myös siihen millaisen kuvan palstasta saat. Sekä oma osuutesi, millaisen jäljen palstaan jätät.
Ihan koko kirjo täällä käy. Paitsi tietysti jokaisessa kirjossa on ihmisiä, jotka eivät täällä käy.
Saa ja varsinkin naisista. Suomalaisista naisista 77% on jollain tavalla mielenvikaisiksi diagnosoitu ja täällä lukema huitelee lähellä 100%:a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävellessä vähän hirvittää kun kuka tahansa vastaantulija voi olla AV-mamma.
Samaa olen välillä miettinyt. 😬 😅
Tuo siis tiedostaen myös miestenkin palstailevan. Olisi jännä kohdata sellainen "av mamma" liveversiona. Sanavalmius on yleensä erilaista tosielämässä.
Saa.🥳
Kunnon vasun kanssa on elämä notkeempaa.
En tienny ennen tätä balstaa. Tai miten juburtti hellii vatsaa Antaisin abloodit jos ei kihti runtelis ranteita.
Näin se menee👨🦳
Vierailija kirjoitti:
Saa ja varsinkin naisista. Suomalaisista naisista 77% on jollain tavalla mielenvikaisiksi diagnosoitu ja täällä lukema huitelee lähellä 100%:a.
Kävin kommenttisi pohjalta tutkailemassa asiaa ja selvisi seuraavaa:
7.7.2025
Helsingin yliopisto
Arviolta 77 % naisista ja 70 % miehistä saa elämänsä aikana jonkin mielenterveyden, käyttäytymisen tai neurokehityksen häiriön diagnoosin. Yleisimmät häiriöt ovat ahdistuneisuus- ja mielialahäiriöt. Miehillä häiriö todetaan useimmiten ensimmäisen kerran jo 6-vuotiaana.
Aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu, että mielenterveyden häiriöt ovat erittäin yleisiä. Esimerkiksi Tanskassa ja Uudessa-Seelannissa on havaittu yli 80 % elämänaikainen esiintyvyys.
Jos jotakuta kiinnostaa lukea koko juttu:
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/vaeston-terveys/mielenterveyden-hair…
- Näyttäisi siis koskevan koko väestöä, myös miehiä. On yleistä myös muissa maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kommenttisi pohjalta tutkailemassa asiaa ja selvisi seuraavaa:
7.7.2025
Helsingin yliopisto
Arviolta 77 % naisista ja 70 % miehistä saa elämänsä aikana jonkin mielenterveyden, käyttäytymisen tai neurokehityksen häiriön diagnoosin. Yleisimmät häiriöt ovat ahdistuneisuus- ja mielialahäiriöt. Miehillä häiriö todetaan useimmiten ensimmäisen kerran jo 6-vuotiaana.
Aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu, että mielenterveyden häiriöt ovat erittäin yleisiä. Esimerkiksi Tanskassa ja Uudessa-Seelannissa on havaittu yli 80 % elämänaikainen esiintyvyys.
Jos jotakuta kiinnostaa lukea koko juttu:
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/vaeston-terveys/mielenterveyden-hair…
- Näyttäisi siis koskevan koko väestöä, myös miehiä. On yleistä myös muissa maissa.
Naisvaltainen paikkahan tämä on, joten naisten sekopäisyys tulee hyvin esiin.
Outoa porukkaa olisi Suomi täynnä, jos tämän palstan perusteella loisi käsityksen maan älykkyydestä! Viisainta pysyä erossa tai vilkaista vain satunnaisesti. Hulluja tapaa ihan livenäkin jos haluaa, silloin voi mennä vaikka Stadin kaduille vähäksi aikaa katsomaan ja kuuntelemaan.
Totta. Mä luin jotain vanhaa vanhemmuuteen liittyvää keskustelua melkein 20 vuoden takaa. Kaikki keskustelijat olivat sympaattisia, kannustavia ja asiallisia. Vain yksi kommentti oli lievästi kökkö. Lisäksi kirjoitettiin kokonaisia lauseita, käytettiin isoja kirjaimia, kiitettiin toisia, puhuttiin kunnioittavasti. Olin ihan, että mitähän kettua!!!! Kuinka on nykymeininki mennyt niin myrkylliseksi.