@JOULUISTEN HÖPÖTYKSET VIIKOLLE 16@
moikka moo! ja ei kai haittaa että aloitin tälle viikolle jo uuden pinon??
jatkoa viikonlopun höpinöille jotka löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10043879&p=1&tmode=1&smod…
MEIKÄLÄINEN PAKKAUTUU SIT RETKUUMAAN TEIJÄN PINNOON TAAS eli ilmottelempa minäkin itsestäni että hengissä täällä vielä edelleen ollaan. oon tainnu viimeksi ilmotella sillo ku lähin tammikuun alussa käynnistykseen. taisin olla toiseksi viimeisin kuka lähti synnyttämään joulukuisista kun toi meijän poika tosiaan viihtyi tuolla yksiössään sen 15 päivää yli ja käynnistettiin sitte lopulta eli syntyi 3.1.
jätkä oli ihan normi kokonen , sen 3920g ja alussa tosiaan ensimmäiset 2kk vaan söi ja söi. jos ei syöny niin huusi vaan. kaikki hereillä olo ajat märisi ja ei viihtynyt missään.
tosiaan söi vaan koko ajan ja painokin kyllä nousi kiitettävästi,yhes välis oli tullu 1,6kiloo 3viikossa. nyt jätkä oli 3kk neuvolassa reilu 7600g.
meillä on nukuttu jo pitkään koko yö (korkeintaan joskus aamu tuimaan yksi syöttö)jäbä menee nukkumaan tossa klo 20-20.30 ja nukkuu tonne 7.30-8 aamulla . pojun nimeksi tuli muuten Lenni hermanni (näin asiasta taas kukkaruukkuun....)
mulla on nyt tässä vähä " jänskät ja jänskät" paikat. en tiiä tässä tilanteessa ett itkeekö vai nauraa kun ei tosiaan oo ollu suunnitelmissa viel mut:
itellä siis tästä synnytyksestä se 3 kuukautta ja jälkivuoto kesti sen 5viikkoo sit oli vajaa viikko välissä ja menkat alko (tai ainakin luulin niin... ) tuli pari päivää vaan verta ja sit meni taas jonkun aikaa niin tuli yhden kerran yhtenä päivänä verta. mut sen jälkeen ei oo nyt sit kuulunutkaan
pari kertaa ollaan vällyissä tuohuttu vasta,ekalla kerralla kortsun kans ja toisen kerran ukkeli vetäsi mahalle
mulla on ollu kauheeta väsymystä tässä ja kaverille jo vitsailin että tietty raskaana mut ei kyl voi olla niin " huono" tuuri ett ois jostain touhutipasta tullu. aamulla ollu pari kertaa tosi huono olo ja kerran lensi pikku yrjökin. mut mulla monesti kyl on huono olo ku tyhjään mahaan juon aamulla monta kuppii kahviikiin ja tupakilla tulloo käytyy
ja kaikenlisäksi aattelin koklata noita ruusunjuuritabuja kun lisäävät kuulemma vireyttä niin mielellisestikki ku vällyjen allakin, KUULEMMA,
niin otin sit sillo yrjö-aamuna ensimmäiset sellaset napit tyhjään kahvi mahaan,oisko se tehny sit ton oksennus-paha-olon...
ei helekutti jos tässä jo nyt oiski raskaana.... oisin sit taas tuolla joulukuisissa.... ukko pomppis kyl seinille!!!!!
mulla ollu kyl kierto tavallisestikin päin prinkkalaa ja pitkä mut nyt ois niinku menossa jo 36päivä....
ja muutenkaan en oo helpolla tullu raskaaksi näiden kahden nuorimman aikana. toista tehtiin 3,5vuotta ja lennii nyt yli vuosi myös. eli enhän mä nyt tosiaankaan voi olla.... (viideshän tää ois sit ;D ) 5 tai 6 mä' oon aina halunnu mut ei ollu kyl ihan viel suunnitelmissa. mulle kyl kävis mut ukko repis kyl pelihousut.
ja olishan se kyl ett 2007 vuodelle olisi kaksi eri ikäistä lasta.
kait se pittää testi käydä ostamassa jos ei nyt ens viikon aikana kuulu tonne alapäähän mitään uutta...huh huijaa!!!
kiva ku pompin taas niin sekopäänä asiasta asiaan ja kukkaruukkuun. toivottavasti tästä mun söpöstyksestä sai nyt jotain käsitystä. oli vaan niin paljon asiaa kun en oo täällä käyny kirjottelemassa piiiiiiiiiiitkäääääääääään aikaan ett puolet jäi taas varmaan sanomata.
mutta mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :)
Kommentit (79)
Meillä oli koneessa taikka vissiinkin yhteyksissä jotakin häikkää koko viikonlopun joten jäi nettiyhteys pitämättä. Laskuja meinasin maksella vaan kun ei masiina löytänyt yhteyksiä yhtään mihinkään ja tuo ' rikipoksikin' reistaili - ei löytänyt kanavia :( Mutta onneksi oli mukavia ilmoja :))
Meillä olikin eilen oikea hulabaloo täällä kotona: ystäväni tuli 2v poikansa kanssa meille pariksi tuntia ja voi **** (painokelvotonta) että kun se rouva ei saa siihen poikaan mitään kuria!! Onneksi sentään minua uskoi, vierasta naista, kun ärähdin sille jotta Akselin päälle ei sitten kiivetä eikä koiraa hakata lapiolla! Että semmosta kuria siinä perheessä :(
Meillä on huono yö takana: Akseli ei halunnut nukkua vaan seurustella ois pitäny koko yö :// jutteli ja viskeli tutteja sekä pehmoleluja... nukkua taisi muutamia vartin pätkiä sillon tällön... hoh hoijaa :/ No nyt maistuu pojalle uni ulkona ja koira vartioi vaunujen vieressä :) haukkuu ja murisee jos joku kävelee kadulla, ihan vaan varmuuden vuoksi ettei vaunujen lähelle ole tulemista :))
Otimme viikonloppuna käyttöön syöttötuolin, käy tuo perunan ja puuron antaminen hiukan äidinselälle ystävällisemmin nuin pöydän ääressä. Akseli tosiaan istua täpittää jo lattiallakin pitkiä aikoja ilman tukea (tottakai hermoheikko äiti istuu takana ite ihan jäykkänä) ja poika leikkii leluillaan ihan innoissaan kun saa olla ison pojan asennossa :)) Ryömiminen on edelleen muutamia kymmeniä senttejä ja selältä mahalleen ei ole kääntynyt muuta kun yhden kerran :o Taitaa jättää väliin koko kääntymisharjoitukset :o
Ei mutta nyt taidan virittää ompelukoneen ja tehä tuota pojan kevätpukua taas hiukan kotiopäin :)) On muuten inhottavaa kun kone pitää siivota pois aina kun alkaa syömään, nousee kynnys ommella kun se virittämisessä on oma vähtinsä. Oispa paikka jossa se saisi olla valmiudessa koko ajan *haaveilee* :))
Niin ja moikka " paluumuuttajalle" tervehtii niccimuistamaton torvelo :)
Töttöröö RauPotar kera iloisen pikkuvesselin jolla jo monta lempinimeä :))
HEI, gallup rakkaan lapsen monista nimistä :) Meillä: Akselsson, Möhköfantti ja Vili Vilpertti ovat eniten käytetyt :))
[b]Miilukka[/b]: Terve taas ja tervetuloa takaisin! Ilmottelehan mitä testi sanoo jos joudut sen tekemään ;)
Huh, kylläpä [b]Akseli[/b] on jo iso poika ku istuu ja ryömii jo! Meillä ei kummastakaan tietoakaan ja luulenpa että menee vielä monta kuukautta ennen kuin päästään hommaamaan syöttötuoli tai turvaistuin...
Meillä jännätään vasta näitä kääntymisiä =)
[b]Tinnis[/b]: Kyllä se äippä otti maissipussin pakkasesta, keitti ne ja pisti mössöksi! Sen mössön sekotti sitten bataattimuussiin ja sillä selvä. Maissi jää aika kokkareiseksi eikä tuo meidänkään sose ole läheskään niin " sileää" kuin kaupan soseet, mutta hyvin näyttää kelpaavan.
Mulle ei tuu nyt muka yhtään Lassin " lempinimeä" mieleen mutta pitää laittaa myöhemmin jos hoksaan...
Hitsi ku tää poju päätti vetää nyt jonku maraton syöttösession ja meidän pitäis olla jo tunnin päästä pysäkillä.
Mulla on tukka ihan sekasi ja yöpuku päällä ja pitäis kait sitä nyt edes ripsaria sutasta että näyttäisin " ihmiseltä" tapaamisessa ;)
Äh, nämä liikenteeseen lähdöt on aina yhtä kaaosta =o
Pimmi ja Lassi
Olis siivousurakka edessä, mutta kuinkas ollakaan, viihdyn paremmin tässä koneen ääressä. Huomenna mies tekee asuntokaupat ja sit olis muutto edessä piakoin. =) Menee kuitenkin varmaan toukokuun puoleenväliin ennen kuin me päästään aloittamaan remontti sinne miehen kotitaloon. Eli vähän niin kuin " kodittomia" nyt sit ollaan muutama kuukausi.
Viime yö meni taas yhdellä syötöllä, mutta tuttia sai pariin otteeseen laittaa. Pureminen jatkuu meillä edelleen. Eli neidillä pitää olla [color=teal] tosi [/color] nälkä ettei puris. Nänneissä jo " mukavat" haavaumat... =( Jos tämä jatkuu vielä, niin on pakko lopettaa imettäminen tai olen pian ilman nännejä. Onko kellään vinkkejä mitä pitäis tehdä? Kieltäminen, huutaminen ei auta. Huoh! Nokkamukia vaan kehiin.
[color=teal] Miilukka [/color] Tervetuloa! Mä en valitettavasti sua muista, sillä olin odotuspuolella tuolla marrasmurujen pinossa. Meillä kun la 23.11 mutta neiti syntyikin 5.12 jolloin siirryin tänne jouluisten joukkoon. Ja mukavaa porukkaa täällä on! =) Niin ja tule kertomaan meille se testin tulos! Jänskätään puolestasi!
[color=teal] RauPotar [/color] Kylläpäs Akseli on jo iso poika jos istuu syöttötuolissa ja konttaa!! Me ei edes vielä omisteta syöttötuolia! Konttaamisesta ei tietoakaan, neiti ei viihdy kauhean kauaa edelleenkään vatsalla. Kai kaikki aikanaan! =)
[color=teal] Pakastemaissista [/color] Terveydenhoitaja sanoi mulle, että keitettyjä maisseja voi painaa lusikalla siivilän läpi jolloin se " liha" menee läpi, mutta kovat kuoret ei. Näin siihen ei jää niitä paloja. Mutta jos vauva syö kuorineen, niin ei kai sit tarvi. Ymmärsikö kukaan mitä tarkotin... =D
[color=teal] Tulkaa kertomaan miten tapaaminen sujui!! [/color] Kateellisena täällä odotan jo tampereen tapaamista =D
Ei, nyt on pakko ruveta siivoamaan, kun neiti nukkuu vaunuissa!
rusina & M
Nyt kyl heräs tän tätin mieleenkiinto....
mitäs akselilla on ikää? jestas sentään kun siitä on tullut iso poika jo.
Korjatkaa nyt sit tyhmää.. minä kun olen ollut siinä luulossa(ainakin aikasempien lasten aikana sanottiin) et vaavia ei saa istuttaa ennen 6kk. Onks tähän tullut muutos?? meillä nimittäin pakko makuutetaan Aatua vielä vaik poju olis ihan valmis istumaan...
nefili jälleen
Ensinnäkin ei KONTTAA vaan ryömii :)) vetää käsillään itseään lelun perässä ja ihan maksimissaan puolisen metriä elikkä pysyy vielä maton päällä :)
Istumisesta: ammoisina aikoina kun olin sairaanhoito-oppilaitoksessa niin lastenhoito-opin tunnilla luennoitiin jotta tyttövauvaa ei saa istuttaa ennen 6kk koska häntäluun tynkä voi kääntyä liiaksi sisäänpäin ja tästä johtuen vaikeuttaa tulevaisuudessa synnytystä. Mutta poikavauvoilla ei istuttaminen haittaa jos vaan " kannattelee" selkäänsä elikkä vauva ei ole semmonen miten sen sanoisi.... makarooni :))
Jotta näillä tiedoilla olen antanut Akselin istua sekä jo silloin kun nykyinen esikoinen (nyt 10v) oli vauva niin istui jo ennen 5kk ikää :))
RauPotar ja Akseli kohta 5kk (29.pv)
...hih hih... " nykyinen esikoinen...." :o voikos se esikoisen paikka vaihtuakin :))) kjäh, voi että olen vähän väsynyt tänään :o Koittakaa kestää :))
RauPotar taas
Nykyinen esikoinen... anteeks.. sai kyl aika naurun aikaiseksi ja en varmaan olis edes hokannut sitä jos et olis maininnut... et yhtä sekaisin ollaan täälä...
Mut joka tapauksessa kiitoset infosta, nyt en sit älähdä miehelle kun se istuttaa poikaa.. parka saanut kuulla kunniansa ihan turhaan(en tosin sitä ikinä sille tule kertomaan sitä.. :) ).
Nyt pois koneelta tekeen jotain hyödyllistä
meillä oli hässäkkä lähtö ja jäimme pariin otteeseen matkalla tuttavien kanssa jutustelemaan, joten emme millään ehtineet tapaamiseen ja suuntasimme ruokakauppaan...vauvakin nukkui koko päivän päikkäreitä topsi kehnosti, joten aika hektinen maanantai on ollut.
Mutta kertokaahan toki miten meni ja montako teitä oli paikalla?
Istuskeltiin tänään vaikka kuinka pitkään Nemon kanssa pihalla, Nemo torkkui ja mä kirjoittelin puutarhakeinussa vauvakirjaa. Tunnelman rikkoi kolme taloyhtiön huoltomiestä jotka tuli puhaltelemaan lehtipuhaltimilla siihen viereen, oli pakko lähteä jonnekin muualle. Nemokin siihen meteliin havahtui joten mentiin läheiseen leikkipuistoon ja nostin Nemon syliin keinumaan. Se oli kivaa! :)
Oikein harmittaa nyt olla sisällä mutta poika nukahti just viltille ja nostin vaan omaan sänkyyn, ei raaskinut alkaa pukemaan ja herättelemään. Asutaan kerrostalossa, ei parveketta eikä hissiä ja vaunuvarastokin on katutasosta rappujen alapäässä (joo, fiksusti) niin ulos lähteminen on vähän hankalampaa. Nyt kesän aikana olis kyllä aikomus päästä muuttamaan johonkin pieneen rivitalonpätkään tai jonnekin missä olis oma piha tai ees parveke...
Nemo on nyt pari yötä nukkunut huonommin, eli herännyt kolmelta, syönyt (vaikka ei nälkäinen vielä silloin olekaan) ja sitten ei väsytäkään enää yhtään. Aikaisemmin on nukkunut putkeen puol kymmenestä kuuteen ja siitä sit kymmeneen. Viime yönä yritin laittaa vaan takas sänkyyn ja jatkaa itse unia, poika on kuitenkin ihan tyytyväisenä siellä sängyssään, leikkii ja huutelee vaan. Enhän mä kuitenkaan pysty nukkumaan kun Nemo ei nuku ja sitten jossain vaiheessa (eli viideltä) nostinkin Nemon sitten viereen, työnsin tissin suuhun ja nukutin sen siihen. Sitten nukkuikin aamuun asti, puol kymmeneltä herättiin molemmat. Nyt ajattelin että ens yönä jos herää niin annan nukahtaa viereen enkä ees yritä nostaa omaan sänkyyn, nukahtaa varmaan kuitenkin nopeemmin siihen ja munkaan ei tarvi olla hereillä keskellä yötä. Viime yönä rupes oikein ärsyttään kun en saanut unta ja sit ärsytti se oma ärtymys ja sit jo riideltiinkin miehen kanssa... Ihan turhaa. Vielä aamullakin murjotettiin molemmat mutta nyt on onneks jo riita sovittu. Tuossa sekin vetelee sikeitä sohvalla.
Nemo istuu kohta myös, sylissä pysyy jo hyvin mutta lattialla ei vielä tasapaino riitä. Ryömiminenkin näyttää jo siltä että ihan kohta onnistuu mutta selältä vatsalleen kääntyminen ei kiinnosta yhtään. Nyt on lopettanut myös toiseen suuntaan kääntymisen vaikka se oli ihan ykköshuvi vielä joku aika sitten. Hassua kuinka eri aikaan lapset kehittyy, ja kaikki on kuitenkin ihan normaalin rajoissa (jos noin voi sanoa). Sitähän sanotaan että toisilla kehittyy nopeammin liikkuminen ja toisilla kielelliset taidot. En kyllä tiedä päteekö se vielä näin pieniin.
Äsken keittelin pojalle omenasosetta ja annoin pienen maistiaisen, hyvin upposi!
Nyt kuuluu juttelua pinnasängystä, siellä se leikkii tutillaan (siis poika, ei pinnasänky). Täytyy varmaan nostaa se pois, jospa mentäis kokeilemaan rintareppua ulos. Että kuinka kipeäksi selkä tulee... Saatiin rintareppu lahjaksi mutta kaikki kehuu kantoliinaa paremmaksi. Täytyy kuitenkin itse kokeilla. Oon pari kertaa kokeillut sitä sisällä ja ainakin auttoi tosi paljon kun vähän sääti asetuksia paremmin, saa nähdä miten käy pidemmällä reissulla...
Tinnis & Nemo
Vai että [b]Nemo[/b]kin jo yrittää istuskelemista ja ryömimistä... Lassihan on vielä ihan sylivauva! =)
[b]Tapaaminen[/b] meni hyvin vaikka meitä ei nyt hirveetä lössiä ollukkaan. Paikalla oli minä, mirpa, MrsCruiser, tintti ja marshmallow et 5 mammaa ja vauvaa ja tintillä oli isommatkin tytöt mukana. Pari tuntia juteltiin ja mietittiin jo alustavasti tapaamista myös heinä-elokuun vaihteeseen.
On se muuten hassua ku kuvittelee teidät tietynlaiseksi ja sitten tuolla tapaamisessa hoksaa että pieleen meni ja kympillä =D
Otin muuten pari kuvaa ja sain jo paikalla olleiden sähköpostiosoitteet mutta jos joku muukin haluaa kuvan niin saapi laittaa mulle osoitetta =)
Huh, nyt on ihan kauhee väsy päällä ku ollu koko päivän liikenteessä eikä ennättäny oikein syömäänkään =/
Tuntuu siltä ettei jaksais ei sitten mitään...
Oi voi... Ukko syötti Lassille vähän mustikkaa ja poju on päästä varpaisiin aika sininen =o
Pitää lähtä iltapesulle =)
Pimmi ja Lassi
eikä ihme ettei tullut mieleen mistä tänää puhetta, kun en sitä ollut edes lukenu vielä:)
mutta lisään sen vielä tähän jatkoksi:
Minäkin pitkästä aikaa
marshmallow: jaksamista sinulle, kun olet yksin. tiedän aika hyvinkin mitä on olla kahdestaan vauvan kanssa, sillä me elellään myös neidin kanssa kaksin. Mies lähti, kun neiti oli pari kuukautta, ja sen jälkeen on käynyt " moikkaamassa" kun ehtii/viitsii/jaksaa/pystyy tai jotain siltä väliltä.... välillä useimmin, välillä harvemmin :(
Meillä menee edelleen onneksi hyvin *koputtaa puuta ja oikein kovaa* että jatkuisikin tälläisenä. soseita syödään nyt jo ihan kunnon annoksia. aamupäivällä ihan " kunnon ateria" ja iltapäivällä vielä toinen sellanen vähän pienempi, kun ip:llä on usein maisteltu myös uudempia soseita, ni niitä sitten vähän pienempi määrä. mutta nopeeseen tahtiin on meillä syöty jo kaikkea ihan kunnon annokset.
ja kaikki on neidille kelvannut ihan ekasta kerrasta lähtien. yleensä ensimmäisestä lusikallisesta ensin neiti pikkusen maistaa ja sitten aukeaakin jo suu ja sit ei muuta kun syödään, eli meidän maistelu annoksetkin on ollu sellasia noin kolmas osa pilttipurkista, siitä sitten pian lisäillään ja syödään sen verran kun uppoaa:)
meillä siis listalla vasta kasvissoseet, kun olen vielä pimittänyt neidiltä makeat soseet. saa toteutella noihin ensin. ens viikolla ajattelin sitten hedelmäsoseita alkaa antamaan iltapäivisin... vaikka sillonhan meillä onkin jo 5kk täysi ja saisi vaikka jo lihoja alkaa popsimaan;D tuntuupas hassulta... kyllä se aika nopeesti menee.
ainii piti vielä mainita että meillä siis syödään nyt perunaa, porkkanaa, maissia (sose menee, velli aiheutti liikaa ilmavaivoja, joten se hylättiin kahden huonosti nukutun yön jälkeen), parsakaali ja kukkakaali. ja näistä sitten eri yhdistelmiä. iltaisin uppoaa 200ml peruna-porkkana velliä ja nykyään siis pelkästään, ei enää tutteliin sekotettuna.
vaikka eipä se velli kyllä yöunia ole pidentäny. meillä siis syödään tällä hetkellä velli 19-19.30 ja siitä sitten unille, syöttö noin 01.00-02.00 ja uudelleen herätään 6.00-7.00 ja otetaan hörpyt, joiden voimalla neiti suostuu vielä jatkamaan unia tai ainakin köllimään äitin viekussa kasiin tai välillä jopa ysiin asti. ei siis valittamista yöunissa:D päivällä sitten kolmet päikkärit; ensimmäiset ~3h, toiset 1-1½h, ja kolmannet yleensä vajaa 1h.
sitten vielä helsingin tapaamisesta eli en nyt muista oliko jo jostain päivästä puhetta mutta ehdottaisin itse esim toukokuun alkua ja viikolla ja päiväs aikaan??? mites muut??? päiväehdotuksia ??? meille kun käy aika pitkälti koska vaan kun tietää ajoissa.
nyt en taas muista mistä muusta ollu puhetta, mutta niistä sitte ens kerralla enemmän, nyt pyykit vielä koneeseen ja sohvalle köllimään, kun neiti jo nukkuu tuolla tyytyväisenä pupu kainalossa:D
nani ja neiti melkein 5kk
eli mietin tossa et pitäiskö kerätä halukkaiden meiliosotteet kokoon niin vois sitten kaikkien tapaamisten jälkeen laittaa kuvia muillekin? mitä mieltä ootte?
Pimmi onko sulla sellasta osotetta minkä voisit laittaa tänne, kun mulla vaan sukunimellinen osote ja sitä en viittis tänne rustaa, ois nimittäin ihan kiva nähä niitä teiän kuvia:)
nani edelleen:)
Pelaahan nämä sivut kun vaihdoin operan käyttöön.
No,nytkun tuntuu mullakin taas nämä vauvalehden sivut pelaavan niin rustailenpa muutaman rivin ennen kuin lähden rehvaamaan nukkumatin kanssa.
Johanna meni jo pari tuntia sitten nukkumaan. Saas nähdä millainen yö tulee,kun viime yönä heräs vaan kerran syömään. Yleensäkun on heräillyt kolme kertaa, ja aamulla vielä kuudelta on ollu virkeä kuin peipponen. Tänään nukkukin lähelle seitsemää..
Huomennea meinasin leipoa pullataikinan isompien tyttöjen iloksi,pääsevät pyörittelemään pullia.. pitäs kyllä siivotakin,tupa täynnä hiekkaa, tämä on niin kurjaa kesässä ja kun asuu maalla. Mutta ihana kun saa nautia auringosta ja Johannakin jo viihtyy ulkona katselemassa isompien touhuja! Haaveissa mulla on kuitenkin vielä se kevätvauva,eri asia on saanko sitä koskaan,kun meillä taitaa olla joku marras-joulusymbioosi lasten suhteen...
tintti ja Johanna
Just kun luulin et meillä mennään enään yhdellä heräämisellä per yö niin Aatu otti sellaiset luulot pois... kyllä taas sai heräillä. Jotenkin kolmen hyvin nukutun yön jälkeen tää tuntuu NIIN KAMALALTA, pääs hyvien unien makuun niin niistä on vaikea luopua.
Kiva et tapaaminen sujui hyvin, kertokaas nyt kuin pieleen meni kuvitelmat ja todellisuus? kihisee uteliaisuudesta.... Ja ne sähköp.osoitteet vois vaihdella niin sais kuvat kiertoon.
GALLUPPI nimistä by raupotar: meillä Adamin lisäksi poikaa kutsutaan Alluksi, Aatuksi,kumiankkuli,touhotin.... ei nyt muita tuu mielee.
Taidan käydä keittämässä lisää kahvia ja sit siirtyä vr:n sivuille katsomaan et millä junalla sinne tampereelle pääsee.
nefili the väsynyt ja nukkuva touhotin
Meillä on menny [b]yöt ihan hassuiks[/b]. Venla herää sellaset 4-6 kertaa yössä (...) ja tätä on jatkunu nyt pari vkoa. Ennen nukku niin hyvin ja heräs vaan kahesti syömään, nyt heräilee vähän väliä. Ei tunnu olevan nälkäkään (syö kunnolla vaan 1-2 kertaa) mutta ilman maitohörppyä ei taho nukahtaa uusiks. Kun söis tuttia ni varmaan riittäis että lykkäis sen suuhun ja neiti jatkais uniaan, mutta kun ei neiti sitä huoli :| En tiiä mikä noihin öihin on menny, miks ne niin levottomia on yhtäkkiä?? Silläkään ei oo merkitystä nukkuuko omassa sängyssä vai meidän välissä, samalla lailla heräilee. Nukkuu yleensä noin puolet yöstä omassa sängyssä ja loppuyön mun kainalossa (kun en enää jaksa siirtää;)). Ihmeen pirteä mää kyllä oon, että näköjään tämmösiäkin öitä jaksaa ihan hyvin. Toki mielelläni silti nukkusin yhtäjakosesti pitempään ku 2h... ;)
Muakin kiinnostais kovasti nähdä kuva Oulun tapaamisesta, mut sama juttu kun nanilla, eli spostiosoite on koko nimelläni niin ei viitti sitä tänne palstalle pistää. Pitäsköhän perustaa joku oma sähköposti tätä tarkotusta varten :) Oon nähnyt unta [b]Tampereen tapaamisesta[/b] jo ainakin kahesti :D Hih, enää vajaa 2 vkoa! Hauska kyl nähä miltä te näytätte kun on niin tottunut niihin omiin kuvitelmiin - voi mennä hetki tottua jos ja kun ne ei kohtaakaan ;)
Heh, Venla muuten kisko eilen nuorempaa koiraa huulesta kaikin voimin mut ei ollu koira moksiskaan. Huomaskohan koko asiaa.. Pelastin reppanan koirulin kyllä heti kun huomasin, neidin ote on kuitenkin melkosen tiukka ;) Koirien korvissa on kyllä roikuttu aiemminkin mut nyt näköjään ehtii tarttua muuallekin jos koira erehtyy tarpeeksi lähelle :) Oon kyllä aatelluki että tuota nuorempaa tyttö saa varmaan rieputtaa rauhassa eikä koira piittaa mitään, se on muutenkin sellanen ettei turhasta itke. Vanhempi sen sijaan alkaa kyllä vinkua surkeena jos vähänkin harjatessa nipistää - herkkänahkasempi otus :)
Ainiin, [b]Tinnis[/b] ja [b]Miilukka[/b] (oliko joku muukin vielä?), tervetuloa mukaan kirjoittelemaan taas :)
-nesselia & Venla 4kk ja 3pvää!
ps. Missäs Tinuri ja Alpi-Armas luuraa, ei oo hetkeen näkynyt?
...juuh, eipä nukuttu viime yönäkään :// huoh... krooh... Ei malta pikku-ukko nukkua kun maailma täynnä ihmeellisiä asioita ja liikkumistakin pitäisi harjoitella :o Akseli sai uuden lelun: semmosen " kävelytuolin" . Se on nyt silleen matalalla ja istuvassa asennossa mutta jalat osuu lattiaan ja sen kanssa peruutetaan eri huoneisiin :)) On hauskaa pojalla kun maisemat vaihtuu :)) Ihan tärisi innostuksesta koko poika kun tajusi sen idean :))
Me puhuttiin eilen miehen kanssa siitä Treen tapaamisesta ja oli ainakin vielä ihan innokas lähtemään ajelulle :)) Meidän pitää siinä samalla sukuloida ympäri pitäjää eli kauan ei voida olla mutta näyttäisi toteutuvan. Isommille lapsille pitää vaan keksiä jotain viihdykettä siksi aikaa... Jos menisivät vaikka Lennostoon kattelemaan Horneteja kun siskon tytön mies on siellä töissä :))
Ois mukavaa saada meilillä kuva Oulun tapaamisesta :)) Meillä kans osoite nimellä eli en viitsi sitä tänne laittaa..
Enpäs eilen viitsinytkään kerätä ompelukonetta pois keittiön pöydältä kun isommat lapset eivät olleet syömässä ja hyvin mahduttiin ukon kanssa siinä syömään. Nyt on masiina valmiina odottelemassa rouvaa ja inspiraatiota :)) Eli siirrynpä sen pariin....
RauPotar silmät sikkaralla ja ulkona uinuva ukkeli
Tapaamisesta : oli mukava nähdä palstamammoja ja vauvoja ihan livenä :) Meidän Joel-poika ei vain oikein ole tottunut hirveästi liikkumaan paikasta toiseen ja pienetkin normaalirytmin muutokset hermostuttavat varsinkin jos on pikkuisen nälkä ja väsy, mutta kylläpä se varmaan korjaantuu näin kevään korvalla.
Minä en oikeastaan ollut etukäteen ajatellut minkä näköinen kukin on, ei se Pimmikään niin pikkuinen ole eikä ollenkaan ujo, Mirpan olin kuvitellut jostain syystä tummahiuksiseksi ja jollain lailla erinäköiseksi -mutta en osaa oikein kuvailla millaiseksi, ehkä olin kuvitellut semmoista " greenpeace-tyyppiä" koska olet (muistaakseni) kirjoitellut käyttäväsi luomu-tuotteita, kestovaippoja ja harrastavasi paljon käsitöitä, muistan ihmetelleeni joulun aikaan niitä turkis-aiheisia joululahjoja mitä teit - yritin mielessäni kuvitella minkalaisia ne olisivat :) Toisaalta minullakin on samansuuntaiset harrastukset : ompelu, neulonta, pajutyöt, kankaankudonta ja käytän myöskin Joelilla
kestovaippoja enkä minäkään varsinaisesti ole mikään " greenpeace-tyyppi" , ja nimikerkkini on peräisin jenkkiautoharrastuksesta :) Mirpa : mikä olikaan se pesuainemerkki josta puhuit, se jota sai tilattua netistä?
Tuli tuosta nimimerkistä hauska muisto mieleen, eräällä tutullani on nickinä " konnapotta" mikä on mielestäni tosi hauska, hän oli aikanaan ollut tavaratalossa töissä konttorilla ja oli kirjannut uusia tuotteita koneelle, nimiriville mahtui vain tietty määrä merkkejä ja vuorossa oli kilpikonna-aiheinen potta josta sitten tuli " konnapotta" koska koko sana ei millään mahtunut sille varatulle riville :)
Jaahas, pitänee nyt lähteä makkarakastikkeen syöntiin jotta ehtii ennen kuin Joel herää aamupäikkäreiltä.
MrsCruiser
Lapset kuskattu hoitoon ja Adam nukkuu pikku tirkut.
MIILUKKA kyl sut viel muistetaan, viimeiseksi sit tosiaan jäit. me ehdittiin just joulukuulle.. Adam syntyi 23.24 vanhaa vuotta. Olipas teilla rankka alku, kiva et nyt on jo parempi. Tervetuloa takaisin joukkoon...
TAPAAMINEN TAMPEREELLA:
Paikalle yrittävävät päästä: Päivikki,katriina,kirsikka,tinuri,nesselia,rusina,raupotar,pimmi,äitikuu,nefili.
Ilmoittakaa jos muutoksia tulee.
AIKA: 28.4 klo:13.00
PAIKKA: Waynes" s Coffee Kauppakeskus Siperia
itäinenkatu 7
(yritin tehdä ne linkit, yllätys ei onnistu.. mies nauraa itsensä kipeäksi illalla.) www.tampere.fi/ytoteto/kartta ja www.huviopas.net/trendikahvilat pitäis löytyä kartat ja ohjeet.
Tapaamme ko. kahvilan ulkopuolella ja pistäkääs vaunuihin tunnukseksi joulukoriste :)
pitänee lukea pino uudestaan ja palata myöh. asialle.
nefili ja adam3.5kk