Kuinka asunnottomuudesta pääsee?
Kuinka asunnottomuudesta voi päästä asuntoon? Ihan vain odottamalla että saa asunnon jos on siihen rahaa? Mitä jos mahdolliselle vuokranantajalle sanoisi että in asunnoton, suostuisiko moni vuokranantaja vuokraamaan.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomuudesta pääsee muuttamalla asuntoon. Valkkaa talon ja menee vain asumaan sinne. Asuu siellä aivan kuin siellä ei olisi ketään. Sauna lämpiämään ja kylpemään. Jos siellä on joku niin istuu päälle aivan kuin ketään ei olisi siellä.
Jääkaappiin vaan eväät ja viskoo vanhat pois.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Tuo voisi olla rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsit Oikotieltä asunnon, kilautat välittäjälle ja lyöt pätäkkää pöytään.
Kun itse etsin vuokra asuntoa tampereelta joskus en saanut edes vastausta hakuun tai sanottiin että se on mennyt jo. Ei niitä niin vain löydy.
Tällä hetkellä on asuntoja tyhjillään kaikissa isoissa kaupungeissa. Luottotiedot ja rahaa takuuvuokraan pitää olla. Mutta veikkaanpa, ettei takuuvuokran puutekaan välttämättä haittaa, jos saa esimerkiksi Kelan takauksen. Jos on useampi hakija, niin etusijalle menevät ne, jotka todennäköisimmin maksavat vuokransa (on työpaikka, palkka, koulutus) ja pitävät asunnon siistissä kunnossa (ei ole koiria, eivät tupakoi, siisti ulkomuoto).
Mitä jos ensin asuisit kimppa-asunnossa ja sitten etsisit omaa asuntoa. On helpompi saada vuokrattua oma asunto kun on jo asumassa jossain.
Täällä on alle 400 euron vuokra asunoja vapaana raumalla. Siitä vaan muuttamaan.
Jos ei halua maksaa vuokraa, sopeutua järjestys-sääntöihin, eikä osaa elää kohtalaisen siististi, niin paras vaihtoehto on joku asuntola, niitä on monilla eri järjestöillä.
Eihän siinä kun visan credit puolella höylää takuuvuokran ja muuttaa asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ensin asuisit kimppa-asunnossa ja sitten etsisit omaa asuntoa. On helpompi saada vuokrattua oma asunto kun on jo asumassa jossain.
En itse ole asunnoton. Tuo on hyvä idea. Olen miettinyt samaa jos jäisin asunnottomaksi. Voisi mennä soluun ensin siis.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on alle 400 euron vuokra asunoja vapaana raumalla. Siitä vaan muuttamaan.
En tiedä haluaisinko itse asua paikassa joka on suvaitsematon. Se tuhoaa minua hitaasti. En tiedä kuinka suvaitsematon rauma. Jotkut hesassa asuvat haluavat asua vain hesassa, varmaan vaikka joutuisivat asunnottomaksi. Ne on varmaan näitä "hesa on paras muu on landea" henkilöt.
Asunnottomuudesta pääsee muuttamalla asuntoon. Valkkaa talon ja menee vain asumaan sinne. Asuu siellä aivan kuin siellä ei olisi ketään. Sauna lämpiämään ja kylpemään. Jos siellä on joku niin istuu päälle aivan kuin ketään ei olisi siellä.
Jääkaappiin vaan eväät ja viskoo vanhat pois.
Ei se sen vaikeampaa ole.