Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka asunnottomuudesta pääsee?

Vierailija
27.10.2025 |

Kuinka asunnottomuudesta voi päästä asuntoon? Ihan vain odottamalla että saa asunnon jos on siihen rahaa? Mitä jos mahdolliselle vuokranantajalle sanoisi että in asunnoton, suostuisiko moni vuokranantaja vuokraamaan. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti haluaa asunnon, niin niitä saa ihan varmasti itäsuomesta ilman takuuvuokriakin. Tietysti pitää olla valmis käyttäytymään niin, että asunto pysyy. Moni on niin tehnyt ja päässyt päihdekierteestä jopa töihin asti, mutta moni perseilee kaiken mitä annetaan. En luota etsivään sosiaalityöhön, kun se motivaatio nousta on tultava itseltä.

Vierailija
2/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä tarkoitit tuolla odottamisella. En ole koskaan saanut asuntoa vain odottamalla, vaan aina on pitänyt joko hakea vuokrattavana olevaa asuntoa tai laittaa itse ilmoitus, että halutaan vuokrata. Olen ollut myös asunnotonkin, kun olen välillä asunut ulkomailla ja palannut Suomeen tyhjän päälle, mutta ei se ole hidastanut asunnon saamista. Asunnon vuokraaminen on helppoa, jos on luottotiedot kunnossa ja takuuvuokran rahat säästössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit Oikotieltä asunnon, kilautat välittäjälle ja lyöt pätäkkää pöytään.

Vierailija
4/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee Aaltoon opiskelemaan. Uusille opiskelijoille tarjotaan automaattisesti hätämajoitusta, jos ei ole asuntoa.

Vierailija
5/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset keräävät asunnottomat kaduilta ja vievät väkisin majoitukseen. Muuten asunnottomuudesta ei päästä.

Vierailija
6/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asunnottomuus ei ole este. Mutta jos on esimerkiksi päihdekäyttäjän habitus, niin se voi olla este ainakaan mihinkään siistiin asuntoon. 

Vierailija
7/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin helppoa se on!

Vierailija
8/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viranomaiset keräävät asunnottomat kaduilta ja vievät väkisin majoitukseen. Muuten asunnottomuudesta ei päästä.

Mitkä viranomaiset? Yritätkö keskitysleirittää kaikki vääränlaiset? Etkö tajua, että he äänestävät persuja, jos sattuu olemaan jonkinlaiset henkkarit. Onneksi ei enimmäkseen ole :D

Vierailija
9/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vitsi voisi kyllä olla sellainen asunnottomuusrankkuri. Asunnoton haaviin ja pakun perään vähän kuin kulkukoirat jossain Aku Ankassa.

Vierailija
10/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä viranomaiset? Yritätkö keskitysleirittää kaikki vääränlaiset? Etkö tajua, että he äänestävät persuja, jos sattuu olemaan jonkinlaiset henkkarit. Onneksi ei enimmäkseen ole :D

Tuliko otettua väärän värinen pilleri?

Vierailija
11/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot kunnossa eikä tuhoa kämppiä

Ei onnistu kaikilta.

Vierailija
12/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei asunnottomaksi joudu kuin pahin laitapuolen väki, jotka eivät osaa pitää asunnosta huolta. Kaikille muille löytyy asunto ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
13/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei asunnottomaksi joudu kuin pahin laitapuolen väki, jotka eivät osaa pitää asunnosta huolta. Kaikille muille löytyy asunto ennemmin tai myöhemmin.

Mikäli haluavat elää normaalien ihmisten kanssa. Moni ei halua.

Vierailija
14/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Vierailija
15/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asunnottomuus ei ole este. Mutta jos on esimerkiksi päihdekäyttäjän habitus, niin se voi olla este ainakaan mihinkään siistiin asuntoon. 

Ihan niinkuin sulla olisi antaa vuokralle niitä parempia ja vähemmän siistejä asuntoja 🤣🤣🤣

Vierailija
16/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjettömällä tuurilla. Tämä ainakin mun kokemukseni. Kaksi vuotta kesti löytää vuokraisäntä, joka uskoi muhun ja jolle asunnottomuus, luottotiedottomuus ja lemmikki eivät olleet ongelmia. Vajaa kaksi vuotta nyt omaa, ihanaa kotia asuttanut ja vuokraisäntä tykkää musta niin, että on antanut jopa ilmaiseksi muiden vuokralaisten jättämiä huonekaluja. Olen äärimmäisen kiitollinen. Enkä ole perseillyt mitään kun ei kuulu tapoihin.

Vierailija
17/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asunnottomuus sinänsä ole este. Varmaan suurimmat esteet asunnon saamiselle on epäsiisti tai päihdekäyttöön viittaava ulkoasu ja luottotietojen puuttuminen. 

Vierailija
18/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan niillekkin löytyy joku asumiskunnossa oleva autiotalo.  Kait nyt jokainen osaa jonkinlaisen pontikkapannunkin väsätä.  Ei haittaa vaikka syrjemmässäkin olisi.

Vierailija
19/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitit tuolla odottamisella. En ole koskaan saanut asuntoa vain odottamalla, vaan aina on pitänyt joko hakea vuokrattavana olevaa asuntoa tai laittaa itse ilmoitus, että halutaan vuokrata. Olen ollut myös asunnotonkin, kun olen välillä asunut ulkomailla ja palannut Suomeen tyhjän päälle, mutta ei se ole hidastanut asunnon saamista. Asunnon vuokraaminen on helppoa, jos on luottotiedot kunnossa ja takuuvuokran rahat säästössä. 

Siis tietenkin niitä pitää hakea mutta pitää odottaa hyväksyntää vuokranantajalta. Monella asunnottomalla varmaan ei sitten vain ole joko tai luottotietoja tai rahaa säästössä. 

Vierailija
20/29 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse etsin vuokra asuntoa tampereelta joskus en saanut edes vastausta hakuun tai sanottiin että se on mennyt jo. Ei niitä niin vain löydy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan